Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 8:59 am 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 04, 2003 8:43 pm
Berichten: 17944
er is zo te zien niet door de magneten geboord. :!:


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 9:40 pm 
Offline

Geregistreerd: di nov 29, 2005 2:44 pm
Berichten: 2510
Voor geboord en daarna op de freesbak uitgefreesd , de magneten licht geraakt met voorboren.
Ruim 20% lichter en voornamelijk op de grootste diameter waar het echt scheeld.

Gr,

Ed


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 31, 2006 10:56 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:45 pm
Berichten: 1112
Woonplaats: Bussum
kokusan begin ik niet meer aan,een beetje lang stuk vol gas en hij kapt ermee

heb er nu tijdelijk een zuntrade geval in,en die gaf zondag op de terug van het ritje met huib geen kick,en dat was wel 60km lang over de snelweg!

wacht nog op een mhkz die ik gekocht heb..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2007 12:21 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 7:36 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Bemmel
he, heb eeen vraagje over het ontstekingtijdstip. Is deze gewoon vast bij motoplat?, dus zonder curve.
Heb het hier namelijk helemaal gehad met de punten ontsteking van me woon/werk puch, maar die is rechtsdraaiend, werken ze daarop ook goed?

En dan nog iets, hoeveel watt levert het licht van een binnerotor motoplat :?:, of zit er totaal geen licht op?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2007 9:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di apr 19, 2005 4:50 pm
Berichten: 264
Woonplaats: genemuiden
kick,,

voor rechtsdraaiend heb je een ander vliegwiel nodig.

binnenrotor geeft geen licht, motoplat niet tenmiste

motoplat heeft ook geen curve, dit durf ik niet met zekerheid te zeggen. :roll:

het gaat trouwens ook niet over kreidler [-X Rick


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2007 10:57 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jul 17, 2006 10:16 pm
Berichten: 207
Woonplaats: noord holland
Ik heb een complete motoplat ontsteking van een Derbi Fds uit ongeveer 1990.(buitenrotor)
Deze wil ik gaan pasmaken op de kreidler maaar... een derbi draait de andere kant op.
Heeft dit verdere effecten op de ontsteking als hij andersom gaat draaien?
Op het vliegwiel staat wel een pijl dus of het goed gaat als je de andere kant op gaat.....


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 05, 2007 5:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 08, 2006 7:36 pm
Berichten: 50
Woonplaats: Bemmel
larsz schreef:
Ik heb een complete motoplat ontsteking van een Derbi Fds uit ongeveer 1990.(buitenrotor)
Deze wil ik gaan pasmaken op de kreidler maaar... een derbi draait de andere kant op.
Heeft dit verdere effecten op de ontsteking als hij andersom gaat draaien?
Op het vliegwiel staat wel een pijl dus of het goed gaat als je de andere kant op gaat.....

kan ik hem niet van jou kopen, als hij zonder veel aanpassingen op mijn puchje kan wil ik hem wel van je kopen, dan kun jij een echte rechtsdraaiende halen voor het geld, ik stuur wel even pb.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2007 7:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 15, 2007 1:42 pm
Berichten: 21
Woonplaats: tilburg
ik kan je niet helpen maar ik heb ongeveer de zelfde vraag
ik heb 1 motoplat electronica mini 6 hierro ontstekenig
waar 4 draden uit komen
1 zwart
2 grijs
3 blauw
4 geel
op de bobiene zit maar 1 ansluiting
welke moet hier naar toe??
en de andere draaden moet daar nog een kastje tussen ??

gr rob


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2007 8:07 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 18, 2005 9:49 pm
Berichten: 615
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Citaat:
op de bobiene zit maar 1 ansluiting


Bij een mini6 hoort een bobine met 2 aansluitingen. Een brede en een smalle aansluiting zitten er op de bobine en deze zitten als het goed is ook op de ontsteking zodat je dit niet verkeerd kan aansluiten. Ik weet nu even niet de kleuren van de draden uit mijn hoofd, want ik heb hier niet de onsteking bij de hand. Maar wil je het weten dan kijk ik morgen even voor je.
Groet; Kees V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2007 8:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 15, 2007 1:42 pm
Berichten: 21
Woonplaats: tilburg
oke alvast bedankt
maar uit de ontsteking komen aleen 4 draden
die naar een wit stekkertje gaan met3 aansluitingen de geelen draad ligt los
de bobine zat er als set bij en is ook van het merk motoplat maar heeft egt maar 1aansluiting
maar als je morgen zou willen kijken graag
gr rob


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2007 8:24 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 15, 2007 1:42 pm
Berichten: 21
Woonplaats: tilburg
is er iemand die mischien een bobiene voor een motoplat mini 6 hirro ontsteking 12v 45w 37
en hoe ik hem moet aan sluiten
hoord bij deze ontsteking een bobiene met 1 of 2 aan sluitig
als je kijkt bij ontstekingen dan
afstelgegevens
klik motoplaat ontsteking aan
dan is het de bovenste die er het meeste op lijkt
daar zit ook een bobiene bij met 1 aan sluiting
wie kan mij helpen door deze jungel van ver schillen

gr rob :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2007 10:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?t=1605

-----------------------------------------

je moet de bobine hebben ,, die onderaan staat .

dus met twee stekkers aansluiting :!:

:arrow: Bij een mini6 hoort een bobine met 2 aansluitingen. Een brede en een smalle aansluiting zitten er op de bobine.

:arrow: je hebt de zwarte en blauwe draad nodig .... die komen aan de bobine ,,


---------------------------------------------------------

die met een stekker , is waarschijnlijk ,voor een punten motoplat , :?: .

maar hij kan niet werken op de onsteking die jij hebt ..

#


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do apr 26, 2007 7:57 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 15, 2007 1:42 pm
Berichten: 21
Woonplaats: tilburg
oke bedankt voor de info

heb jij of mischien iemand anders een motoplat bobiene lige met 2 aansliutengen die nog goed is


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2007 1:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 18, 2005 9:49 pm
Berichten: 615
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Kan iemand misschien helpen?
Ik heb een motoplat mini 6 met aluminium vliegwiel en een bobine met rode bougiekabel. Dit is een bij elkaar horende set. Alles linksdraaiend. Zowel vliegwiel als ontsteking. Als ik alles monteer en aansluit en ik controleer of alles werkt dan geeft de bougie buiten de cilinder een flinke vonk. Ik heb alles afgesteld op het juiste tijdstip(Met de klok op 0,95mm voorontsteking.) maar de motor krijg ik niet aan de praat! Nog geen puf of plof, niets! Alles staat op tijd, want ik heb dit gecontroleerd door het staafje te plaatsen en te kijken waar het gevertje in het vliegwiel stond ten opzichte van het staande palletje op de ontsteking. Ook dit klopt! Snap er niets van! Het enige wat ik kan verzinnen is dat de ontsteking onder druk niet vonkt.
Iemand enig idee?!
Ik hoor het graag!
Groet; Kees V.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2007 6:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo apr 15, 2007 1:42 pm
Berichten: 21
Woonplaats: tilburg
hoi kees ik heb het jaren geleden ook ongeveer zo iets meegemaakt
en bij mij bleek dat de boegie kabel een breuk te vertoonde als de boegie biuten de cilinder was lag de kabel net iets anders en deet hij het wel
maar als de doegie erin zat deet hij helemaal niet ik heb er toen een nieuwe kabel op moeten zetten
en dat velt neit mee in een gegoten hius


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2007 7:02 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
:arrow: Iemand enig idee.

de spullen kunnen ook van verschillende type`s zijn .

dan staat het streepje [ gaatje ] op een andere plaats .

met een stroboscoop ,kan je het zo zien .. :mrgreen:

ik heb er een paar , waar het streepje 45 graden verkeerd staat .
dus daar zit nu een nieuw merkstreepje op .

#


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 01, 2007 8:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 18, 2005 9:49 pm
Berichten: 615
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel
Citaat:
ik heb er een paar , waar het streepje 45 graden verkeerd staat .
dus daar zit nu een nieuw merkstreepje op .


Dat dacht ik bij mij ook, maar als ik het pennetje in de gaatjes steek dan staat het begin van het gevertje in het vliegwiel ter hoogte van het stalen palletje op de ontsteking!? Dus dat lijkt me goed!?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: ontsteking lk 600
BerichtGeplaatst: wo sep 09, 2009 4:44 pm 
Offline

Geregistreerd: do feb 05, 2009 5:44 pm
Berichten: 2
Woonplaats: gennep
Ik ben in het bezit van een kreidler lk 600 helemaal in originele staat. bouwjaar 1981 en ik wil hem graag origineel houden.Maar het probleem blijft bestaan en dat is dat hij na enkele kilometers er mee stopt
Er zit nog steeds een moplat ontsteking op.Ook een andere moplat bracht
geen oplossing.Weet iemand of een race ontsteking of kokusan of
een hpi ontsteking voor mij een oplossing zou zijn? Graag een reactie of misschien een oplossing voor dit probleem.B.v.d. dank j derks :roll: :roll:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: ontsteking lk 600
BerichtGeplaatst: di dec 07, 2010 10:25 pm 
j.derks schreef:
Ik ben in het bezit van een kreidler lk 600 helemaal in originele staat. bouwjaar 1981 en ik wil hem graag origineel houden.Maar het probleem blijft bestaan en dat is dat hij na enkele kilometers er mee stopt
Er zit nog steeds een moplat ontsteking op.Ook een andere moplat bracht
geen oplossing.Weet iemand of een race ontsteking of kokusan of
een hpi ontsteking voor mij een oplossing zou zijn? Graag een reactie of misschien een oplossing voor dit probleem.B.v.d. dank j derks :roll: :roll:


veel voorkomend probleem bij deze types.
er zijn ontstekingdeksels in omloop ( origineel ) met koelgaten erin,zodat de ontsteking niet meer te warm word,ik weet haast wel zeker dat dit het probleem is,te warm worden.


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 1:10 pm 
Offline

Geregistreerd: wo mei 27, 2015 5:22 pm
Berichten: 1
Bijlage:
Kopie van IMG_0619.JPG
Kopie van IMG_0619.JPG [ 58.46 KiB | 9171 keer bekeken ]
Is er iemand die deze ontsteking kan testen of weet
waar dit kan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 1:26 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45312
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Met een goede multimeter kan je dat zelf.

www.motelek.net kan je de Ohm waarde's vinden.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 4:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
Wim Schouten schreef:
Bijlage:
Kopie van IMG_0619.JPG
Is er iemand die deze ontsteking kan testen of weet
waar dit kan.


--------------------------------------------------------------

zo dat is een aparte motoplat . :?

[ is het wel een motoplat grondplaat ? ]

wat staat er op het vliegwiel ?



rode kastje links is de cdi unit .

http://www.motelek.net/motoplat/exoten/ ... xi_403.jpg

http://www.motelek.net/motoplat/exoten/ ... schema.png


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 11, 2015 5:53 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo aug 20, 2006 1:41 pm
Berichten: 4306
Woonplaats: opende
Volgens mij aan de andere kant Opende Wim


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Henk 3bakvoet, Patrick78, Rmc_Snip en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!