Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: onst.
BerichtGeplaatst: di feb 17, 2004 6:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Ja je moet je bobine wel aarden.Ik had em voor/boven de tantwiel op het blok vast,het past precies tussen.

Andy,


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 18, 2004 4:03 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
Hallo mensen/geintereseerden,

ik heb gisteren een hoop bijgeleerd en een hoop info vergaard over ontstekingen (mede dankzij pa, ing. electrotechniek :wink: )

(voor geinteresseerden);
er zijn dus twee types motoplat;
:arrow: het oude type, met diode's en andere electronica in de ontsteking, en een eenvoudige bobine (met zwarte kabel), waar enkel een spoel inzit.
:arrow: het nieuwe type, met in de ontsteking enkel de ontstekings-tijdstip-gever-spoel, en het stukje electronica in de bobine (met rode kabel).

De nieuwe bobine's werken ook bij een oud type ontsteking (je hebt de electronica gewoon "dubbel", een nieuw type ontsteking met een oude bobine werkt dus NIET.

Mijn ontsteking (en bobine) zijn van het nieuwe type.

Ik heb deze ontsteking gisteren nagemeten, toen dacht ik dat 'ie ok was. maar vandaag heeft m'n pa 'm gemeten met 'n "echte" dure meter, en hij heeft geconstateerd dat dat ontsteking kaduuk is, bobine is OK.

Zie plaatje; het rode is de waardes die je moet meten. De blauwe waardes zijn gemeten; je ziet dus dat het contact met de generatorspoel en de kabel verbroken is. Meten we echter direct aan de spoel, doet 'ie het wel. Aangezien de kabel ok is, is de aansluiting (die ingegoten is) dus niet meer OK. Ik ga vanavond met me pa overleggen over mogelijkheden om een nieuwe aansluiting te creëren.

Ik hoop dat jullie het gevolgt hebben haha.


Bijlagen:
meting_motoplat.jpg
meting_motoplat.jpg [ 7.58 KiB | 14487 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 4:52 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
zo, mijn motoplat ontsteking was dus kapot, heb ik moeten constateren :evil:

gelukkig (ook dankzij me pa) heb ik deze gerepareerd :lol:
was nog niet eens zo heel veel werk. Conclusie; die dingen zijn beroerd qua techniek! Het probleem bij mijn ontsteking was een verbroken(koude) soldeerverbinding. Deze verbindingen zitten dus allemaal ingegoten in plastic, dus het was eerst een kwestie van er op los dremelen, en daarna weer fixen met twee-componenten vloeibare glasvezel-plastic (goed gelukt! foto's coming soon).

Enfin, hij doet het nu weer, prachtige vonk, alleen, ik krijg het tijdstip niet fatsoenlijk ingesteld. Ik moet er ver naast zitten, hij ploft niet eens oi.d... en ik heb momenteel geen strobo tot m'n beschikking.
Kan iemand met een Motoplat mij nadere info geven? Waar zit de kabeluitgang als de ontsteking goed gemoteerd zit? of het gaatje voor de afstelling, of het nokje van de tijdstipgever? Het is natuurlijk handig als ik een orientatiepunt heb voor de montage...

ten slotte, zo zie je maar weer, ALLES IS TE REPAREREN :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: onst.
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 5:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Tijdstipgever moet boven staan.

Mijn motoplat is ook stuk(loopt stationair onregelmatig)
Kun je dat voor mij repareren???

Andy,[/b]


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: onst.
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 5:14 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
Andy Martin Hidalgo schreef:
Tijdstipgever moet boven staan.

Mijn motoplat is ook stuk(loopt stationair onregelmatig)
Kun je dat voor mij repareren???

Andy,[/b]


Bedankt voor de tip, ga ik meteen proberen die positie.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 6:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1873
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Bij mij zaten de kabels rechtsonderin, en moest ik ze onder de grondplaat door naar linksboven doen zodat ze daar het blok uit kwamen.

Ik heb dit niet met strobo gemeten, maar dit is de enigste plek waarop hij het bij mij deed.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 7:40 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
hij doet 't!!

't zit nu zoals bij plaatje >> misschien handig voor andere mensen ook>> de afwijkende montage komt omdat 'ie van een Hercules komt (draait andere kant op).
M'n pa is er dus ik kan het zometeen nog "fijnstellen" met de strobo.


Bijlagen:
montage_motoplat.JPG
montage_motoplat.JPG [ 18.8 KiB | 14418 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2004 11:20 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
allen bedankt voor de hulp, mijn doel is bereikt, ik weet hoe de M'plat aangesloten moet en het defect is ook verholpen!
Mocht er nog niemand info willen over reparatie van deze ontstekingen, neem maar contact op [het is wel een pittig klusje, enige specifike materialen/kennis/gereedschap vereist]

>>>TOPIC KAN DICHT<<<


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 1:36 am 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 9:48 am
Berichten: 1831
Woonplaats: Oosterhout
chris de onsteking man!!! :clap :clap
daar ben je bekent om inmiddels
perfect!!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 9:15 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 14, 2003 1:31 pm
Berichten: 1324
zo das *** , mijn bobine zit zo 1 blauwe draad)brede stekker' en 1 zwarte draad)dunne stekker' en die blauwe draad splitst zich weer op in een dunnere draad


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 1:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1873
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
ja die blauwe moet je naar je aan/uit knopje doen. (dunne draad) Daarmee kan je hem uit doen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 11:00 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
:arrow: als die topic toch nie dicht gaat, heb ik nog een vraagje :wink:

hoe zien de ori vliegwielblokkeerstukken voor motoplat's eruit? er zitten nl. géén gaten met schroefdraad in het wiel..
dan kan ik er in het weekend eentje in mekaar lassen..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: originele RS uitlaat
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 11:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8502
Woonplaats: kreidler eiland
Je kan ook een oude auto bougie stuk slaan,gat vergroten,bout er doorheen doen vast zetten,in je bougiegat draaien,dan raakt je zuiger geblokkeerd en kun je makkelijk je vliegwiel losdraaien.
Wel ff een brilletje opzetten bij het stuk slaan van het porselein.

Dit heb ik nagemaakt van een origineel stuk gereedschap.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: originele RS uitlaat
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 11:14 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
Andy Martin Hidalgo schreef:
Je kan ook een oude auto bougie stuk slaan,gat vergroten,bout er doorheen doen vast zetten,in je bougiegat draaien,dan raakt je zuiger geblokkeerd en kun je makkelijk je vliegwiel losdraaien.
Wel ff een brilletje opzetten bij het stuk slaan van het porselein.

Dit heb ik nagemaakt van een origineel stuk gereedschap.

Andy,


inderdaad geen gek idee, nog niet aan gedacht. 's kijken wat die dingen in de winkel komen (heb ze al 's gezien bij sc**terzaak), anders effe zelf maken.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 11:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 7:21 pm
Berichten: 2458
Woonplaats: naaldwijk
Chris - RMC Black Flamed schreef:
:arrow: als die topic toch nie dicht gaat, heb ik nog een vraagje :wink:

hoe zien de ori vliegwielblokkeerstukken voor motoplat's eruit? er zitten nl. géén gaten met schroefdraad in het wiel..
dan kan ik er in het weekend eentje in mekaar lassen..


er zitten 2 gaten in in je vliegwiel. :oops:

en met een vork stuk met 2 m8 imbus bouten past het perfekt.


nooit een zuiger stop gebruiken :!: :!:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2004 11:50 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 06, 2002 1:54 pm
Berichten: 5049
Woonplaats: Achterhoek
deze heb ik zelf gemaakt, eenvoudig doch functioneel...

benodigd:
2x m8 imbusboutjes
1x m10 draadstang
1x m8 draadstang
las apparaat
slijptol/handzaag


Bijlagen:
DSC00153.JPG
DSC00153.JPG [ 30.43 KiB | 14310 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 1:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1873
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Ik zet altijd een schroevendraaier langs me motoplat, aan de linkerkant zitten 2 inkepingen voor schroevendraaiers, zet de schroevendraaier daarin en je kan je vliegwiel zo losdraaien.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 1:10 am 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
Burning Tyre schreef:
Ik zet altijd een schroevendraaier langs me motoplat, aan de linkerkant zitten 2 inkepingen voor schroevendraaiers, zet de schroevendraaier daarin en je kan je vliegwiel zo losdraaien.


ik las morgen wel ff die beugel in mekaar :lol:
ben bang dat ik me spoelen mol met schroevendraaier
heb dat ding net gerepareerd :lol:

SUPER lichtopbrengst trouwens in vergelijking met puntjes! en dan heb ik er nog wel eentje van een hercules met "maar" 50 watt...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 1:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo okt 30, 2002 10:33 pm
Berichten: 1873
Woonplaats: Westervoort, bij Arnhem
Bij die van mij brande de lampen gelijk door... Had ik een RS bolletje gehaald van 35 watt, na 10 meter pats.

Nee ik zet er volgende keer wel een spanningsbegrenzer op.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 4:44 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
Burning Tyre schreef:
Bij die van mij brande de lampen gelijk door... Had ik een RS bolletje gehaald van 35 watt, na 10 meter pats.

Nee ik zet er volgende keer wel een spanningsbegrenzer op.


een 35 watt lampie zal je inderdaad niet redden, het lampje brand door ivm te hoog voltage, en een 35watt lampie kan alleen een hoger amperage hebben..


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 5:26 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Volgens mij zijn we aardig aan het afwijken van het oorspronkelijke onderwerp hier :roll:

Maar om even op je laatste opmerking te reageren.

Een lamp brand niet door door een te hoog voltage, maar doordat het max aantal watts wordt overschreden, het is namelijk niet meer als een gloeidraad die op een bepaalde weerstand werkt.
De meeste zekeringen werken ook zo en door het overschrijden van een te hoog aan totaal aantal watts brand de gloeilamp of zekering door.
Vergelijk het maar met een bolletje van een laag wattage in een instalatie met een hoger wattage, deze brand dan door doordat de gloeidraad een te lage weerstand heeft en niet door een teveel aan voltage.

Edit: Amperage heeft overigens te maken met het vermogen wat je van de instalatie vraagt en heeft niets te maken met de afgegeven stroom.
De hoeveelheid amperage welke je van een instalatie kan vragen heeft te maken met de gebruikte bedrading en uiteraard de generator.
Zo zijn de meeste thuisinstalaties met 16 ampere beveiligd, dit betekent dat zodra je boven de 3520 Watt komt (V x A = W) de stop eruit slaat.


Zal gelijk eens met Jan overleggen wat we met deze topic doen, wellicht de titel veranderen want er staat iig wel nuttige info in :)


Laatst bijgewerkt door Dimage op vr feb 27, 2004 7:42 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 5:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 7:22 pm
Berichten: 297
Woonplaats: Yerseke Provincie: Zeeland
Citaat:
Zal gelijk eens met Jan overleggen wat we met deze topic doen, wellicht de titel veranderen want er staat iig wel nuttige info in


Ik heb de topictitel veranderd en hem sticky gemaakt :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 8:00 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
:arrow: :arrow: mooi, txs 4 info, frans.
ik dacht dat een lamp doorbrande door te hoge spanning. had beter moeten weten, me papa heeft electrotechniek gedaan :wink:

:arrow: :arrow: ik ben bezig met een FAQ die wat dieper ingaat op ontstekingen en electra, daar zal ik dit alles in verwerken!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr feb 27, 2004 8:02 pm 
Offline
Moderator
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za maart 15, 2003 2:33 pm
Berichten: 4497
Woonplaats: Maassluis
Chris - RMC Black Flamed schreef:
:arrow: :arrow: ik ben bezig met een FAQ die wat dieper ingaat op ontstekingen en electra, daar zal ik dit alles in verwerken!


FAQ zijn ik en Joost al mee bezig :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 02, 2004 11:29 pm 
Offline
Medewerker Sectie FAQ
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr nov 29, 2002 5:31 pm
Berichten: 709
Woonplaats: Zuid-Limburg
zo, voor de geïnteresseerden: ik heb toch maar een beugeltje gelast om het vliegwiel tegen te houden [schroevendraaier vond ik iets te tricky..]
hierdoor heb ik wel wat vertraging opgelopen en is m'n snelle set nog niet gemonteerd :wink:

enfin, check plaatje, ik heb de vork zo kort mogelijk langs het vliegwiel laten lopen, zodat ie het stevigste zit ivm speling.
moh.. niet slecht gelast toch voor beginner he [zelf gedaan]

bedankt voor de tips he LVS en ries!


Bijlagen:
beugel_op_vliegwiel.jpg
beugel_op_vliegwiel.jpg [ 59.64 KiB | 14187 keer bekeken ]
beugel2.jpg
beugel2.jpg [ 58.8 KiB | 14186 keer bekeken ]
beugel1.jpg
beugel1.jpg [ 59.55 KiB | 14183 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!