Ster ontsteking - Wat is het precies?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Ster ontsteking - Wat is het precies?

#1 Bericht door Danoontje » 13 nov 2002, 21:23

Mijn broer vroeg me het volgende: wat is het voordeel van sterontsteking boven gewone ontsteking; wat is het uberhaupt eigenlijk?? ??
Ik kon hier geen antwoord op geven :oops: Wie wel??

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 1357
Lid geworden op: 01 sep 2002, 02:33
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 3 keren

#2 Bericht door joost » 13 nov 2002, 21:29

mm.. je hebt in ieder geval geen slijtende delen, zoals een puntjesontsteking.. Er kan ook geen vermogensverlies optreden door het "zweven" van de puntjes, want die zitten er niet op :).

zie foto's:
Bijlagen
e_e_boschHKZ.jpg
e_e_boschHKZ.jpg (16.62 KiB) 3188 keer bekeken
e_e_boschMHKZ01.gif
e_e_boschMHKZ01.gif (29.92 KiB) 3178 keer bekeken

Jans
Berichten: 116
Lid geworden op: 11 sep 2002, 20:35
Locatie: Ommen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bosch MHKZ

#3 Bericht door Jans » 14 nov 2002, 00:33

Klopt wat je schrijft, ik heb de zelfde onder m'n RS. Nadeel van cotactpunten (zeker als de veer te slap is) is dat ie 'zweven gaat' bij hogere toerentallen. Een RS heeft gemiddeld veel toeren, rond de 9000 tot 11000 rpm, dus zit daar orgineel zo'n ontsteking op.

Ik zoek er nog één!

Jannes

Plaats reactie