benzinekraantje. klein maar lullig probleempje

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
spikes
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 nov 2002, 13:05
Locatie: Vaassen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

benzinekraantje. klein maar lullig probleempje

#1 Bericht door spikes » 18 nov 2002, 21:22

mijn kraantje loopt in de normaal goed.
maar als ik hem in de reserve zet begint ie te druppelen. en loopt ie niet meer goed door.

wat zou er mee zijn?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#2 Bericht door Steven » 18 nov 2002, 21:45

dan zit er waarschijnlijk viezigheid in je tank, die zit onderin bij je kraantje en belemmerd de opening van de reserve een beetje. moet je em eens van binnen schoon maken.

Gebruikersavatar
spikes
Berichten: 44
Lid geworden op: 05 nov 2002, 13:05
Locatie: Vaassen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#3 Bericht door spikes » 19 nov 2002, 06:00

neej dat is het niet.
dat had ik al gedaan

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 3399
Lid geworden op: 08 sep 2002, 17:24
Locatie: Zwolle
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#4 Bericht door Steven » 19 nov 2002, 09:30

haal je kraantje zelf eens uit elkaar en kijk of er ergens iets in zit ofzo...

RMC1977
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
Locatie: Garyp(Fryslan)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

helemaal?

#5 Bericht door RMC1977 » 19 nov 2002, 13:51

Heb je hem echt helemaal van de tank af gehaald en uit elkaar gehaald tot op het laatste deeltje?
Als je dit niet hebt gedaan zorg er dan voor dat de tank leeg is, haal het kraantje er af, probeer de tank meteen even door te blazen. Je zult je verbazen hoeveel rotzooi er uit kan komen(pas wel op dat het niet over de brommer heen komt). Dan haal je het kraantje helemaal uit elkaar tot het laatste deeltje en maak je dit schoon en blaas je hem door. Als hij dan schoon is, dan zette ik nog wel eens het rubbertje er andersom in omdat die kant niet versleten is als hij nog nooit is omgedraait. Pas met het uit elkaar halen wel op dat je hem niet kapot maakt!!!!
Dan zet je hem weer in elkaar en probeer je hem even uit door hem met de mond door te blazen. Kun je ook meteen controleren of hij goed in elkaar zit(wil nog wel een een halve slag gedraait zitten). Nu zet je hem er weer op en dan moet het goed zijn. Als hij het dan een tijdje wel goed doet en later weer begint te klooien, dan is je tank waarschijnlijk vervuild en moet je proberen deze schoon te maken.

Plaats reactie