loopt niet meer

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
kfreak84
Berichten: 58
Lid geworden op: 14 sep 2002, 14:15
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

loopt niet meer

#1 Bericht door kfreak84 » 19 nov 2002, 20:39

ha jongens, lange tijd geleden maar ik ben er weer! :D
ik heb nml een probleem, mijn kreidler(compleet origineel) 49cc, 12mm loopt niet meer :?: maar goed, ik zal het probleem voorleggen: hij vonkt, krijgt benzine, maar als ik hem start doet ie niets.. hij ploft een paar keer met aanlopen maar voor de rest ook niet, de vonk is trouwens niet spectaculair... zou de condensator en bobine maar meteen vervangen met de contactpunten om dat uit te sluiten of heeft iemand een ander idee..
ik hoor het wel..
patrick

RMC1977
Berichten: 106
Lid geworden op: 12 okt 2002, 18:53
Locatie: Garyp(Fryslan)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

andere bougie

#2 Bericht door RMC1977 » 21 nov 2002, 15:32

Ik zou maar gewoon een andere bougie in zetten. Als je zo gewoon een vonk ziet betekent niks. Onder druk kan het best zijn dat hij niks doet. Is misschien ook een goedkopere oplossing. Het is mij zo al een paar keer gebeurt. Vooral mooi als je een brommer koopt met een probleem en dat het zo opgelost is!! :lol:

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 592 keren
Ontvangen waarderingen: 826 keren

#3 Bericht door Caspar » 22 nov 2002, 18:56

Tijdje geleden met iemand een Kreidler opgehaald die ook erg lang had stilgestaan.
Was ook niet aan de praat te krijgen.
Na het vervangen van de brandstof liep hij meteen, maar nog niet naar tevredenheid. Toen de carburateur + filterzeefje gereinigd was, werdt het al beter. Met een nieuwe bougie liep hij weer als een tierelier.
Na een weekje bleek de condensator de geest te geven en branden daardoor de contactpunten erg in. Na het vervangen van condensator én contactpunten was het weer opgelost.
Daarna bleek de roestvorming in de tank los te laten en de zeefjes te verstoppen. Ook dit is nu opgelost na het reinigen en coaten van de tank.

Plaats reactie