bandenmaat - monteren van achterband 3x17
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 19 sep 2002, 21:20
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Als ik het mijzelf goed herinner had ik 20 jaar geleden eens een achterband gemonteerd van de maat 17 x 3 ( i.p.v. standaar 17x2,75). Ik wil dit weer gaan doen omdat dit beter
'smoelt'.
Herinner ik het mijzelf goed en kan ik weer zo'n wat bredere band monteren zonder problemen?
Iemand hier iets zinvols over te vertellen?
Groeten Jo
'smoelt'.
Herinner ik het mijzelf goed en kan ik weer zo'n wat bredere band monteren zonder problemen?
Iemand hier iets zinvols over te vertellen?
Groeten Jo
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik heb zelf de michelin A39 achter op gehad....
bandje koste mij ongeveer 2 jaar terug zo'n 170 piek. dat ding reed echt geweldig comfortabel.het nadeel was dat de A39 wel snel op was (6 maandjes) helaas...en hij is vrij zwaar.
ik kon toen ook de M45 neme maar dat vond ik teveel enduro (combinatie cross/weggebruik)
die Swallow roadstars zijn prima bandjes voor originele kreidlers en zundapps. gewoon 2 bandjes 17x2.75 rijd het beste. goed profiel ook voor de regen. echt af te raden als je opgevoerd rijd. (snelheden boven 70/80)
oja, ik rijd met een verchroomd kettingrandje en die michelin A39 (kleinste die er was...) paste er net tussen/kwam net niet tegen de ketting, had nog 1 cm speling...
bandje koste mij ongeveer 2 jaar terug zo'n 170 piek. dat ding reed echt geweldig comfortabel.het nadeel was dat de A39 wel snel op was (6 maandjes) helaas...en hij is vrij zwaar.
ik kon toen ook de M45 neme maar dat vond ik teveel enduro (combinatie cross/weggebruik)
die Swallow roadstars zijn prima bandjes voor originele kreidlers en zundapps. gewoon 2 bandjes 17x2.75 rijd het beste. goed profiel ook voor de regen. echt af te raden als je opgevoerd rijd. (snelheden boven 70/80)
oja, ik rijd met een verchroomd kettingrandje en die michelin A39 (kleinste die er was...) paste er net tussen/kwam net niet tegen de ketting, had nog 1 cm speling...
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 15:01
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
de M45 is een ideale band op m'n RS (top 100Km/h) absoluut geen enduro profiel, check de Michelin Link. De M62 ligt onder m'n Florett80 (achter) in de maat 300*17. Is ook een hele mooie band.
Bij hoger snelheden is de grip (zeker bij regen) nogal noodzakelijk om een glijpartij te voorkomen. Voor een goede band betaal ik dan ook graag de hogere prijs.
Ieder zal zelf moeten bepalen wat veilig rijden hem\haar waard is.
Bedankt voor de Michelin Link, M62 hier slecht leverbaar.
ps de Swallow Roadstar "dribbelt" bij het nemen van een bocht op hoge snelheid. Dit heeft alles te maken met het (niet ronde) profiel, als je niet uitkijkt lig je naast de weg en da's erg jammer (en vaak duur) voor je (net gerestaureerde) Kreidler. Nog afgezien van de lichamelijke schade (of je ego)
Edited By KJ\Klaas on 1033859167
Bij hoger snelheden is de grip (zeker bij regen) nogal noodzakelijk om een glijpartij te voorkomen. Voor een goede band betaal ik dan ook graag de hogere prijs.
Ieder zal zelf moeten bepalen wat veilig rijden hem\haar waard is.
Bedankt voor de Michelin Link, M62 hier slecht leverbaar.
ps de Swallow Roadstar "dribbelt" bij het nemen van een bocht op hoge snelheid. Dit heeft alles te maken met het (niet ronde) profiel, als je niet uitkijkt lig je naast de weg en da's erg jammer (en vaak duur) voor je (net gerestaureerde) Kreidler. Nog afgezien van de lichamelijke schade (of je ego)
Edited By KJ\Klaas on 1033859167
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
De michelin banden zijn over het algemeen héél erg goed, maar ook héél erg duur. (170 gulden is heel normaal).
Vergeet niet dat een Michelin intermedian of semi-slick op een Kreidler perfect is voor het droge bochten werk , maar totaal niet geschikt is voor het doorsnee Nederlandse weertype.
Verder zijn veel modellen niet in Kreidler maten te koop.
De Swallow-Roadstar banden heb ik natuurlijk ook gemonteerd in mijn studententijd, simpelweg omdat ze maar 25 gulden kosten , en die witte lettertjes waren ook wel erg stoer.
Terugkijkend vind ik het een k*t band, sorry maar ik heb er effe geen ander woord voor. Binnen zeer korte tijd waren ze vierkant , en bij hoge snelheid en bochten was je nooit zeker van je zaak , verder vond ik ze te snel slijten. En o ja, ik heb een keer een giga schuiver gemaakt met vochtig weer.
Zelf ben ik nu uitgekomen op 2 heel erg goede banden voor alle omstandigheden , te weten:
-1- Metzeler ME77 , voor 17 x 2,75 , achter 17 x 3,00.
Zeer goede band , met lange levensduur , zeer goede wegliging in bochten én op hoge snelheid.(motorband).Daarbij een erg mooi profiel.
-2- Continental TKP13 of 14 , aanbevolen in de brommerraces , een tijd lang als standaard fabrieksband gemonteerd door Kreidler, zeer goede eigenschappen bij slechtere weersomstandigheden.
Nadeel: Ik vind het profiel niet zo heel erg mooi.......
Verder heb ik bij droog en warm weer goede ervaring met de semi-slicks van Heidenau en Vredestein STT. (vooral niet aan te raden met koud en vochtig weer !!).
Alle bovengenoemde banden passen bij mij tussen de gesloten kettingkast als het wiel recht staat.
Vergeet niet dat een Michelin intermedian of semi-slick op een Kreidler perfect is voor het droge bochten werk , maar totaal niet geschikt is voor het doorsnee Nederlandse weertype.
Verder zijn veel modellen niet in Kreidler maten te koop.
De Swallow-Roadstar banden heb ik natuurlijk ook gemonteerd in mijn studententijd, simpelweg omdat ze maar 25 gulden kosten , en die witte lettertjes waren ook wel erg stoer.
Terugkijkend vind ik het een k*t band, sorry maar ik heb er effe geen ander woord voor. Binnen zeer korte tijd waren ze vierkant , en bij hoge snelheid en bochten was je nooit zeker van je zaak , verder vond ik ze te snel slijten. En o ja, ik heb een keer een giga schuiver gemaakt met vochtig weer.
Zelf ben ik nu uitgekomen op 2 heel erg goede banden voor alle omstandigheden , te weten:
-1- Metzeler ME77 , voor 17 x 2,75 , achter 17 x 3,00.
Zeer goede band , met lange levensduur , zeer goede wegliging in bochten én op hoge snelheid.(motorband).Daarbij een erg mooi profiel.
-2- Continental TKP13 of 14 , aanbevolen in de brommerraces , een tijd lang als standaard fabrieksband gemonteerd door Kreidler, zeer goede eigenschappen bij slechtere weersomstandigheden.
Nadeel: Ik vind het profiel niet zo heel erg mooi.......
Verder heb ik bij droog en warm weer goede ervaring met de semi-slicks van Heidenau en Vredestein STT. (vooral niet aan te raden met koud en vochtig weer !!).
Alle bovengenoemde banden passen bij mij tussen de gesloten kettingkast als het wiel recht staat.