Versnellingsbakolie
-
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: 29 nov 2005, 13:44
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Waarom gebruiken jullie niet gewoon ATF olie ? speciaal voor (autom.)versn.bakken met koppelingsplaten/bronzen lagers / geschikt voor hoge temperaturen/dunne olie dus weinig weerstand en een goede smering in koude toestand en gaat het slippen van koppelingen tegen.
Het enige wat je wel moet hebben zijn Viton keeringen.
Word in bijna alle racebakken gebruikt , zelfs met hypoiet vertanding.
Ed
Het enige wat je wel moet hebben zijn Viton keeringen.
Word in bijna alle racebakken gebruikt , zelfs met hypoiet vertanding.
Ed
- pimvandongen
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 24 nov 2002, 20:56
- Locatie: Duitsland
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 58 keren
- maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
- Contacteer:
Ik weet het niet zeker hoor Ed, maar volgens mij heb je gelijk op alle punten, behalve de Hypoïd olie. Volgens mij hoort daar nog steeds een OEL (Oil Extrem Pressure) te worden gebruikt.Ed.P schreef:Waarom gebruiken jullie niet gewoon ATF olie ? speciaal voor (autom.)versn.bakken met koppelingsplaten/bronzen lagers / geschikt voor hoge temperaturen/dunne olie dus weinig weerstand en een goede smering in koude toestand en gaat het slippen van koppelingen tegen.
Het enige wat je wel moet hebben zijn Viton keeringen.
Word in bijna alle racebakken gebruikt , zelfs met hypoiet vertanding.
Ed
Louis
p.s. Kon jij Karel Oudewortel ??
- maloud
- Berichten: 1899
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:55
- Locatie: Amstelveen
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
- Contacteer:
Hallo Ed,
Karel Oudewortel was jarenlang de Chefmonteur van Ben Pon, ten tijde van het Dutch National Racing Team. Ben racete toen met een Carrera Special, waarmee hij o.a. op de Nürnburgring extreme tijden neerzette.
Het verhaal gaat o.a. dat hij toen Ben eens kwaad op hem was, hij als tegenprestatie even de grasmaaier had opgevoerd, waardoor het gras gemaaid kon worden met 75 km/u. Ben die daar geen weet van had, startte het ding, trok het gas open zoals hij gewend was en reed vervolgens, met een tiefus vaart door de tuinen van twee buren heen.
Ook had hij eens een Volkswagen "Brilletje" (Flacko) voorzien van een Porsche blok, helemaal bij elkaar gertitseld uit garantie onderdelen. Dat kon net, met de kap dicht, alleen was de achterbank "uitgehold". Toen hij eens mijn vader op kwam halen vloog hij bij ons in de straat uit de bocht tegen de melkboer aan. De flessen hingen tot 3 hoog tegen de muur. En stug volhouden dat er niets aan de hand was en dat hij 40-45 km/h had gereden.
Toen hij ± 55 was haaft hij al zijn Porsches aan de kant gedaan en een Kreidler gekocht. Net zo lyrisch als hij over Porsch kon spreken kon hij ook Kreidler roemen. Nog later heeft hij zijn Kreidler verruilt voor 2 Solexen. Eën in Amsterdam en één in Almere, en dit kleurrijke figuur die menigmaal van Ben Pon een testrit mocht maken met zijn Porsches ging naar zijn eigen dealerschap (wat overigens niemand kon vinden, zo verstopt was het) met openbaar vervoer en vanaf de trein met de Solex.
Karel Oudewortel was jarenlang de Chefmonteur van Ben Pon, ten tijde van het Dutch National Racing Team. Ben racete toen met een Carrera Special, waarmee hij o.a. op de Nürnburgring extreme tijden neerzette.
Het verhaal gaat o.a. dat hij toen Ben eens kwaad op hem was, hij als tegenprestatie even de grasmaaier had opgevoerd, waardoor het gras gemaaid kon worden met 75 km/u. Ben die daar geen weet van had, startte het ding, trok het gas open zoals hij gewend was en reed vervolgens, met een tiefus vaart door de tuinen van twee buren heen.
Ook had hij eens een Volkswagen "Brilletje" (Flacko) voorzien van een Porsche blok, helemaal bij elkaar gertitseld uit garantie onderdelen. Dat kon net, met de kap dicht, alleen was de achterbank "uitgehold". Toen hij eens mijn vader op kwam halen vloog hij bij ons in de straat uit de bocht tegen de melkboer aan. De flessen hingen tot 3 hoog tegen de muur. En stug volhouden dat er niets aan de hand was en dat hij 40-45 km/h had gereden.
Toen hij ± 55 was haaft hij al zijn Porsches aan de kant gedaan en een Kreidler gekocht. Net zo lyrisch als hij over Porsch kon spreken kon hij ook Kreidler roemen. Nog later heeft hij zijn Kreidler verruilt voor 2 Solexen. Eën in Amsterdam en één in Almere, en dit kleurrijke figuur die menigmaal van Ben Pon een testrit mocht maken met zijn Porsches ging naar zijn eigen dealerschap (wat overigens niemand kon vinden, zo verstopt was het) met openbaar vervoer en vanaf de trein met de Solex.
- Martijn Koert
- Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
- Berichten: 4171
- Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer