xtra goed opletten bij aanschaf kickstarterblok?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Remco
Berichten: 1449
Lid geworden op: 08 sep 2002, 16:49
Locatie: Apeldoorn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

xtra goed opletten bij aanschaf kickstarterblok?

#1 Bericht door Remco » 03 dec 2002, 23:11

Zijn er eigenlijk nog dingen waar je extra goed op moet letten bij de aanschaf van een blok met kickstarter??

Ik weet dat bij trappers, er geen speling etc etc op mag zitten, en dat ie geen olie moet lekker maar verder, ik heb geen ervaring met kickstarterblokken!!

Laat het me weten!!!

Remco

Gebruikersavatar
shalom
Berichten: 920
Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door shalom » 04 dec 2002, 08:55

gewoon hetzelfde als waar je op moet letten bij een gewoon blok. je kunt evt extra kijken of die spie waar de kickstarthendel mee vast zit niet krom is. dan krijg je de hendel er namelijk moeilijk af. Dat probleem heb ik nu namelijk een beetje :(

Gebruikersavatar
-Johnny-
Berichten: 1557
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#3 Bericht door -Johnny- » 04 dec 2002, 12:00

volgens mij heeft een kickstartblok geen trappers...maar een apart onderstel met daarop de stepjes. bij een kickstartblok zit het kickstart pedaal volgens mij op de plek waar bij een normaal blok de trapas (met trappers) zit.

misschien nog wat handige tips. probeer door alle versnellingen heen te klikken door op te schakelen en af en toehet tandwielasje te bewegen (vergemakkelijkt het schakelen) en kijk of dit soepel gaat.