Carburateur - aanschaf nieuwe
- Kommerzijl
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 07:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik ben van plan een nieuwe carb. aan te schaffen. Momenteel rij ik met een zwaar "gekietelde" standaard cilinder met een 14 mm carb. Ik zit nu te denken aan een 18mm. Eventueel kan ik die dan ook gebruiken voor een (nog nieuw aan te schaffen) Athena cilinder 63 cc. Is dit een juiste beslissing; moet ik een kleinere carb. kopen?
groet,
Michel de Boer
groet,
Michel de Boer
- Kommerzijl
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 07:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik zal mijzelf nog ff verduidelijken...Ik wil graag dat mijn K. wat rustiger loopt. Vooral als ik hem net heb gestart maakt hij ontzettend veel toeren. Als het blok eenmaal op temp. is moet ik bijna constant het gas erop houden om hem aan de loop te houden. (stationair wil bijna niet) Starten als het blok op temp. is, is helemaal een ramp. Ik wil graag beginnen met het kopen van een nieuwe carb. (voor mijn huidige cilinder) Haalt dit niets uit dan wil ik een Athena cilinder 63 cc (toch?). En dan moet ik denk ik een 18 mm. hebben? TOCH?
Alvast bedankt voor de opmerkingen tot zover....
Michel
Alvast bedankt voor de opmerkingen tot zover....
Michel
- Kommerzijl
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 07:21
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik zal mijzelf nog ff verduidelijken...Ik wil graag dat mijn K. wat rustiger loopt. Vooral als ik hem net heb gestart maakt hij ontzettend veel toeren. Als het blok eenmaal op temp. is moet ik bijna constant het gas erop houden om hem aan de loop te houden. (stationair wil bijna niet) Starten als het blok op temp. is, is helemaal een ramp. Ik wil graag beginnen met het kopen van een nieuwe carb. (voor mijn huidige cilinder) Haalt dit niets uit dan wil ik een Athena cilinder 63 cc (toch?). En dan moet ik denk ik een 18 mm. hebben? TOCH?
Alvast bedankt voor de opmerkingen tot zover....
Michel
Alvast bedankt voor de opmerkingen tot zover....
Michel
-
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
leuk probleem, had ik namelijk ook.
Een standaard cilinder heeft een compressie verhouding van 7.5
Door 2mm van de bovenkant van de cilinder af te draaien maak je de
compressie verhouding gelijk aan een bijv. 6.3 pk.
Ik denk in jouw geval naast cilinder vlakken een fractie van kleinere sproeier en ontsteking op tijd.
Laat het even weten als je je cilinder wil vlakken.
Een standaard cilinder heeft een compressie verhouding van 7.5
Door 2mm van de bovenkant van de cilinder af te draaien maak je de
compressie verhouding gelijk aan een bijv. 6.3 pk.
Ik denk in jouw geval naast cilinder vlakken een fractie van kleinere sproeier en ontsteking op tijd.
Laat het even weten als je je cilinder wil vlakken.
- JohanDennis
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:56
- Locatie: Tilburg!
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ik heb onlangs op onze Kreidler LH een 4.2PK cilinder gezet met een 14mm Bing met 74 sproeier. Met nieuwe bougie NGK 8, draait met koude motor ook snel stationair met warme motor normaal, volgens de bromfietswinkel in de buurt is dit een kwestie van expirimenteren met sproeiers. In deze 14mm zat toen wij hem kochten een 62 sproeier en zijn nu dus bij 74 aangeland en moeten volgens mij nog veel groter, heeft iemand een idee hoe groot? Brommer rijdt dik 70 met vertanding 13/36. Met de standaart cilinder en 12mm carb gaat alles goed en rijdt hij 50. Groeten uitTilburg.
- Caspar
- Berichten: 13635
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 823 keren
Het nadeel van een 18mm is de ronde kroondeksel die meteen opvalt , een 17mm heeft dat nadeel niet.
Het voordeel van een 18 of 20mm is dat je met de stelschroef aan de linkerkant het onderste deel van de gasresponse nog wat kunt afstellen , ook het stationair toerental kan daar baat bij hebben. Voor een 20mm heb je wel een SB spruitstuk of een verloop nodig.
Vaak is een uitgesleten carburateur-huis of gasschuif de oorzaak van dat hoge stationair lopen, alhoewel het ook wel eens valse lucht kan zijn door een slechte pakking of krukas-keerring.
Als een cilinder niet goed , of té veel is gekieteld , wil dat ook wel eens de oorzaak zijn van genoemde problemen.
Het voordeel van een 18 of 20mm is dat je met de stelschroef aan de linkerkant het onderste deel van de gasresponse nog wat kunt afstellen , ook het stationair toerental kan daar baat bij hebben. Voor een 20mm heb je wel een SB spruitstuk of een verloop nodig.
Vaak is een uitgesleten carburateur-huis of gasschuif de oorzaak van dat hoge stationair lopen, alhoewel het ook wel eens valse lucht kan zijn door een slechte pakking of krukas-keerring.
Als een cilinder niet goed , of té veel is gekieteld , wil dat ook wel eens de oorzaak zijn van genoemde problemen.