hoe gaat dat precies, je kabelboom tussen je frame en tank?

Technische problemen en oplossingen. Ook voor verslagen van motorblokrevisies - Questions and answers on technical problems and engine overhaul
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Chris - RMC Black Flamed
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 822
Lid geworden op: 29 nov 2002, 16:31
Locatie: Zuid-Limburg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

hoe gaat dat precies, je kabelboom tussen je frame en tank?

#1 Bericht door Chris - RMC Black Flamed » 15 dec 2002, 13:55

ik heb wel es gehoord van je kabelboom tussen je frame en tank door te leggen.
dat lijkt me wel wat. maar er was ook een truukje om je kabelboom te beschermen zodat 'ie niet platgedrukt werd.
wat was dat?

Gebruikersavatar
Danoontje
Berichten: 961
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:19
Locatie: Maastricht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#2 Bericht door Danoontje » 15 dec 2002, 16:20

Ik heb tussen tank en frame een ruimte van volgens mij 3 cm hog over, hier loopt die kabel gewoon door. Daarnaast heeft de bovenkant van mijn frame een opstaande rand, hier kun je de kabel(s) langs leggen, zo worden ze niet platgedrukt. Je moet er wel op letten met de tank erop zetten dat de kabel niet afzakt.

Tip: schaf je zo een zwarte hoes aan die de kabels samen houdt, deze beschermt tegen scherpe randen van bijv. de tank en deze houdt alle kabels samen. (tegenwoordig hebben ze van die rubbere (?) kokers, deze schuif je over de kabel, verwarmen en ze krimpen, echt handig!! Krimpkousen heten die dingen. Ook handig om 2 kabels de verbonden zijn waterdicht te maken....

Mario TT
Gedeelde Winnaar Kreidlerverkiez.juli'03
Berichten: 1778
Lid geworden op: 07 sep 2002, 09:42
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#3 Bericht door Mario TT » 15 dec 2002, 22:18

het is veel simpeler..

haal je tank eraf en zorg ervoor dat je kabels netjes naast elkaar liggen , normaal hoort er om het frame een rubberen band waar de kabels doorheen gaan en zo tegen het frame netjes blijven hangen , ik heb tape gebruikt 2 dikke stukjes .

bij mij trouwens is er geen ruimte bij die uitsparingen omdat ik een stuk zacht soort rubber eronder heb zitten van 1cm dikte tegen de trillingen.

Plaats reactie