schakelklok
- shalom
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
- Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
schakelklok
Ik heb laast mijn blok helemaal gereviseert: nieuwe krukaslagers, keerringen, bloklagers, koppelingplaten en pakkingen ed. Nou zit dat alemaal in mekaar en oh wat is me blokkie mooi stil. allen 1 porbleem. die schakelklok krijg ik niet lekker afgestelt. Hij wil goed in de 1 en 2, maar NAAR de 3 en vier doen ie niet lekker. Ik moet hem onder het schakelen steeds heel lichtjes naar beneden tikken voor ik naar de 3 en 4 kan schakelen.
Iemand ieddetje, want dit rijd niet echt fijn
Iemand ieddetje, want dit rijd niet echt fijn
- -Johnny-
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:30
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Heb je de afsteltruk ook gelezen op deze site?
meestal staat de groef van de excentrische bout horiontaal. van daar uit begin je te draaien als ie niet goed is.
zet het blok in de 2e versnelling en...
pak gewoon een stuk karton en plak die tegen je motorschild aan (of eronder als het schild eraf is...).
plak een potlood of pen op je schakelpedaal en zet eerst een kruis op het karton waar het pedaal in ruststand zich bevind. (deze stand moet later het exacte middenpunt wezen)
Beweeg het pedaal vanuit ruststand helemaal naar boven (dus opschakelen) en daarna helemaal naar beneden (terugschakelen).
de speling die je hebt als je opschakelt moet hetzelfde zijn als de speling die je hebt als je terugschakelt. Dit is op het karton makkelijk te zien. Het kruis staat (na het bovenstaande te hebben uitgevoerd) in het midden, of niet. staat het pedaal wel in het midden dan moet je het probleem ergens anders zoeken of het pedaal nog een beetje proberen af te stellen door telkens kleine beetjes, naar links/rechts te draaien. ik heb het hier niet over een halve of een kwartslag maar over een tiende van een slag, zo precies...
suc6
meestal staat de groef van de excentrische bout horiontaal. van daar uit begin je te draaien als ie niet goed is.
zet het blok in de 2e versnelling en...
pak gewoon een stuk karton en plak die tegen je motorschild aan (of eronder als het schild eraf is...).
plak een potlood of pen op je schakelpedaal en zet eerst een kruis op het karton waar het pedaal in ruststand zich bevind. (deze stand moet later het exacte middenpunt wezen)
Beweeg het pedaal vanuit ruststand helemaal naar boven (dus opschakelen) en daarna helemaal naar beneden (terugschakelen).
de speling die je hebt als je opschakelt moet hetzelfde zijn als de speling die je hebt als je terugschakelt. Dit is op het karton makkelijk te zien. Het kruis staat (na het bovenstaande te hebben uitgevoerd) in het midden, of niet. staat het pedaal wel in het midden dan moet je het probleem ergens anders zoeken of het pedaal nog een beetje proberen af te stellen door telkens kleine beetjes, naar links/rechts te draaien. ik heb het hier niet over een halve of een kwartslag maar over een tiende van een slag, zo precies...
suc6
- Bijlagen
-
- 4-bak direct afstellen.jpg (31.83 KiB) 4779 keer bekeken
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 17:27
- Locatie: maasland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- shalom
- Berichten: 920
- Lid geworden op: 01 okt 2002, 11:32
- Locatie: Lent-Nijmeguhhhh
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
het rare is dat ik dit WEL gedaan heb. Dat was me namelijk al eens een keer overkomen. Ik heb de veer gespannen om die schakelarm heen gedaan. Om dat uistekende randje van ongeveer 7mm. het rare is dat die schroef (die rare waarmee je de zooi stelt) Maar 4mm dik is. Dus daar komt die speling door.
Ik vraag me zeer af of dit wel moet
Ik vraag me zeer af of dit wel moet