Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

Grasbaan & Cross 50 CC
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#1 Bericht door KJ » 05 apr 2012, 19:03

Op Hemelvaartdag 17 Mei a.s. wordt alweer het 17e Oldtimerfestival te Hoornsterzwaag gehouden. Een megaspektakel dat in Noord Nederland zijn weerga niet kent. Duizenden bezoekers en deelnemers vinden al in de vroege ochtend van Hemelvaartdag de weg naar Hoornsterzwaag.

Nergens in Noord Nederland is er zo'n immens aanbod van gevarieerd amusement; Oldtimers, youngtimers, pioniers, stoomvoertuigen, vliegtuigen, cross met klassieke brommers en motoren, kermis, nog nooit eerder vertoonde stunts van wereldvermaarde stuntteams, demonstraties met antieke landbouwvoertuigen, de grootste onderdelenmarkt van Noord Nederland en de gehele dag live muziek van regionale en nationale artiesten en bands in een megagrote feesttent

Naast Hoornsterzwaag zien we ook op andere plaatsen in het noorden van ons land dat er weer meer Grasbaanraces gereden worden. De gouden tijden van de Zwarte Bond herleven, en die revival is begonnen in .....HOORNSTERZWAAG !
Op de baan rijden ieder jaar de mooiste Classic 50cc machines rond waaronder Gebben, VHS, EnPo, Femsa, VanVeen, Sachs, Zundapp, Aspes, Garelli en nog veel meer mooie originele of gerestaureerde machines.

Het Oldtimerfestival staat erom bekend dat zij ieder jaar weer een zeer bijzondere publiekstrekker hebben. Dit jaar overtreft het stuntteam van R&T alle verwachtingen.
Een stuntman zal met een auto uit een 70 meter hoge kraan storten ! Zal hij dit overleven ?
De nog slechts 13 jarige Romana zal met een motorfiets door een brandende muur rijden .
Is dit verstandig ? Nee, maar wel superspannend.

's-Avonds is de Zwarte Race een inmiddels niet meer weg te denken onderdeel van het Oldtimerfestival. De Friese tegenhanger van de beroemde Zwarte Cross uit de Achterhoek,
Rock en Lol daar gaat het om. De deelnemers hebben soms het hele jaar gewerkt om hier met hun meest idiote fantasie op wielen te racen. Na de Zwarte Race is er bier, patat en rock en roll tot in de hele kleine uurtjes.

In 2012 is de entree van de festivallocatie aan de Jan Evertswei te Hoornsterzwaag.

Zie verder de website : http://oldtimer-evenement.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#2 Bericht door KJ » 05 apr 2012, 19:07

Wellicht ten overvloed maar wel relevant aangezien er naar gevraagd wordt.

Onder andere vanwege de toegenomen populariteit voor de Grasbaandemonstraties is er voor dit jaar een verzekering afgesloten waarbij zowel de rijders als het publiek verzekerd zijn.

Voor meer informatie hierover dient u zich bij de organisatie te vervoegen.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#3 Bericht door KJ » 17 mei 2012, 08:33

één goedenmorgen.....weer gepakt en gereed voor een dagje grasbanen !

Komen er nog meer kreidler.nl leden of wordt het een Frysk feestje?

Gebruikersavatar
jbcer
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:13
Locatie: Ee
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#4 Bericht door jbcer » 17 mei 2012, 22:54

Nou KJ het was weer een leuke dag, het weer de shoarma het bier, alles was qua smaak weer oké. Nu die vervloekte motor weer goed aan de loop zien te krijgen.

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#5 Bericht door kriegsman » 17 mei 2012, 23:37

jbcer schreef:Nou KJ het was weer een leuke dag, het weer de shoarma het bier, alles was qua smaak weer oké. Nu die vervloekte motor weer goed aan de loop zien te krijgen.
hoorde dat KJ de smaak goed te pakken had :D
de smaak van het zand :mrgreen:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#6 Bericht door KJ » 18 mei 2012, 09:45

kriegsman schreef:
jbcer schreef:Nou KJ het was weer een leuke dag, het weer de shoarma het bier, alles was qua smaak weer oké. Nu die vervloekte motor weer goed aan de loop zien te krijgen.
hoorde dat KJ de smaak goed te pakken had :D
de smaak van het zand :mrgreen:
Gisteravond inderdaad laat thuis..bijzonder gezellige ploeg die jongens uit Ee.
Ben nog nooit zo laat vanaf de Oldtimerdag in Hoornsterzwaag Grijpskerk weer binnengereden. :oops: :oops:
Lekkere Shoarma van Pieter en de hond heeft zich ook prompt de pot lekker laken smaken #-o

Woensdagavond de motor van stal gehaald en in orde gemaakt, had niet meer gelopen sinds Hoogeveen.
Eén drukkertje en hij pruttelde zoals het hoort. Met de wegband erin nog ff op en neer gereden op een stukje weg....conclusie niets aan doen.
Een nieuwe Deestone achterband gemonteerd (100/100 ipv de 110/100 die er nog op zat).
Snel naar huis gereden om daar de benodigde spullen bij elkaar te zoeken en in de bus te laden.
Daar dodemansknop gemonteerd, voorrem demonteren, luchtfilter reinigen, tank spoelen en de machine ff nalopen.
Om 01:32 lag ik in mijn bedje...nog 6uur en 28minuten te slapen [-X

Bij aankomt de ploeg van mijn teammaat Johnny Tijtsma opgezocht en de spullen daar naar toe gebracht. Wachten op de eerste manche...de geplande training om 11:00uur ging inderdaad weer niet door. Dus twee rondjes en dan de start van de manche.

Inderdaad Alex, de eerste manche zand geproeft, dat heet vooral de motor..bij de start ging ik direct al verkeerd weg...op het achterwiel en hinderde als gevolg daarvan de rijder naast mij :( merkte geen contact dus dat viel mee en het gas erop. Zat goed in tweede postie maar had de lijn van de rijder voor mij niet juist ingeschat en ging hard onderuit waarbij Erik over mij heen reed.
Kan gebeuren en is een risico van het rijden. Wel jammer de al afgeschreven tank was definiftief naar zijn grootje, dus ik dacht einde verhaal voor vandaag.

Het is vervolgens fijn om te merken dat je vrienden hebt. :lol:
Op de loop naar de standplaats werd me een nieuwe tank aangeboden, strak in de lak.
Snel de spullen omgezet en weer gereed door de volgende manche. Op weg naar de start merkte ik dat mijn achterrem niets deed...dan maar ff rustig aan.
In de derde manch nog wel ff lekker gegast en als derde geeindigd.
Geen idee wie eerste en tweede waren, Martin Salomons dacht nog even de derde plek te kunnen pakken, dus maar ff wat gas erbij.

Vandaag een beetje spierpijn in de bovenpartij, maar dat is van de eerste keer op de grasmat dit jaar.

De bestelde tank is hopenlijk op tijd binnen voor de volgende wedstrijd in Ee over twee weken.
Geeft ook twee weken om ff wat aan de spierconditie te werken. :!:

Kom op met die foto's en filmpjes...ook van mijn zandhapperij :wink:
Laatst gewijzigd door KJ op 18 mei 2012, 10:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
kriegsman
Berichten: 1635
Lid geworden op: 24 sep 2005, 21:14
Locatie: onstwedde
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#7 Bericht door kriegsman » 18 mei 2012, 09:54

mooi verslag KJ,hopelijk de volgende ronde minder problemen.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#8 Bericht door KJ » 18 mei 2012, 10:10

kriegsman schreef:mooi verslag KJ,hopelijk de volgende ronde minder problemen.

verslag kon iets uitgebreider...de voorbereidingen horen er ook bij....spelfoutjes wegwerken :oops:
Helaas geen training gehad in Dronten of in Opende....moet dan zelf maar ff een stukje grond zoeken.
Misschien de baan in Ee vroegtijdig proberen te verkennen...dat doarpke ligt hier om de hoek :mrgreen: :mrgreen:

miami pais
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 sep 2010, 21:09
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#9 Bericht door miami pais » 18 mei 2012, 23:49

De dag was toch wel weer geslaagd ondanks het feit dat ik over je heen kwam mijn spatbord weer in vorm gefohnd
vandaag en wat rooie verf van de step geschraapt tankje misschien) zie je in ee bij de BRADO AMATOETERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR zullen we hem daar ff goed laten rennnnnnnnnnnnnnnn ofniet da n pieter.
Greetzzzzzzzzzzzzzzz de NR 23 de boy uut miami pais. :clap :clap

Gebruikersavatar
HAAGSESPUITER
Berichten: 676
Lid geworden op: 09 mar 2006, 22:42
Locatie: drieborg
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#10 Bericht door HAAGSESPUITER » 19 mei 2012, 12:30

KJ schreef:
kriegsman schreef:mooi verslag KJ,hopelijk de volgende ronde minder problemen.

verslag kon iets uitgebreider...de voorbereidingen horen er ook bij....spelfoutjes wegwerken :oops:
Helaas geen training gehad in Dronten of in Opende....moet dan zelf maar ff een stukje grond zoeken.
Misschien de baan in Ee vroegtijdig proberen te verkennen...dat doarpke ligt hier om de hoek :mrgreen: :mrgreen:

ECHT genoten aldaar zeker met de klaaaaaaaaaaaaaaapperrrr van de week stond er net recht voor mij KLAAS super maaaaaaaar niet meer je middel vingen opsteken tegen mij toen ik zij klaasjan gaf jo :lol: :lol: :lol:
DE hobby crosclub werd om geroepen SUPER . VHS maar snel klaar maken van mij :clap :clap

Gebruikersavatar
jbcer
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:13
Locatie: Ee
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#11 Bericht door jbcer » 20 mei 2012, 10:57

Heb jij hier en daar al wat foto's en/of filmpjes kunnen vinden KJ?
Greetz no11 van het shoarma team

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#12 Bericht door KJ » 20 mei 2012, 18:11

jbcer schreef:Heb jij hier en daar al wat foto's en/of filmpjes kunnen vinden KJ?
Greetz no11 van het shoarma team

Geen idee Siep, blijkbaar niet eens iemand die de klaaaaaaapper van Kreidlerklaas heeft gefilmd ???

@ Willem, je weet het ik ben aardig direct.
Had je opmerking idd gehoord..de reactie was duidelijk. Verder ben je wel een aardige vent :wink:

FilmM
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2012, 20:26
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#13 Bericht door FilmM » 20 mei 2012, 21:09

Hallo,

Van de 50cc grasbaanrace in Hoornsterzwaag heb ik 20 filmpjes gemaakt.
Het was de bedoeling deze op Youtube te plaatsen.

Echter gezien de negatieve gevolgen voor de 50cc, na commemtaar op beelden van de grasbaan van Lemele,
heb ik besloten van plaatsing af te zien.

Wie de KLAPPER van KreidlerKlaas (en de andere fimpjes)toch graag wil bewonderen ,mag dit bij mij thuis komen doen

Groet FilmM.

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#14 Bericht door KJ » 20 mei 2012, 21:56

FilmM schreef:Hallo,

Van de 50cc grasbaanrace in Hoornsterzwaag heb ik 20 filmpjes gemaakt.
Het was de bedoeling deze op Youtube te plaatsen.

Echter gezien de negatieve gevolgen voor de 50cc, na commemtaar op beelden van de grasbaan van Lemele,
heb ik besloten van plaatsing af te zien.

Wie de KLAPPER van KreidlerKlaas (en de andere fimpjes)toch graag wil bewonderen ,mag dit bij mij thuis komen doen

Groet FilmM.
Gaarne maak ik daar gebruik van.

Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#15 Bericht door LVS » 20 mei 2012, 22:13

.

Gebruikersavatar
jbcer
Berichten: 113
Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:13
Locatie: Ee
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#16 Bericht door jbcer » 20 mei 2012, 23:42

KJ schreef:
FilmM schreef:Hallo,

Van de 50cc grasbaanrace in Hoornsterzwaag heb ik 20 filmpjes gemaakt.
Het was de bedoeling deze op Youtube te plaatsen.

Echter gezien de negatieve gevolgen voor de 50cc, na commemtaar op beelden van de grasbaan van Lemele,
heb ik besloten van plaatsing af te zien.

Wie de KLAPPER van KreidlerKlaas (en de andere fimpjes)toch graag wil bewonderen ,mag dit bij mij thuis komen doen

Groet FilmM.
Gaarne maak ik daar gebruik van.
Nou FilmM zet de shoarmapan maar op het vuur dan zit KJ er binnen een uur.....

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Oldtimerfestival Hoornsterzwaag 17 mei 2012

#17 Bericht door KJ » 04 jun 2012, 02:09

Jammer, tot op heden geen reactie van FilmM.

Zoals ik eerder op een ander forum schreef:
Niemand kan alles zien en het kan niemand kwalijk genomen worden dat iets niet is gezien.
Het mooie aan vastgelegde beelden is dat het keer op keer bekeken kan worden en dat deze dan ook feitelijk als vaststelling van datgene dat heeft plaatsgevonden kan dienen.

Tegenwoordig wordt er in het voetbal (soms) achteraf op basis van vastgelegde beelden geconstateerd dat "een eerste indruk die ontstaat tijdens het spel of de wedstrijd naderhand blijkens de vastgelegde beelden een onjuist indruk geweest kan zijn."
de rest van die betreffende discussie hier opnemen heeft geen enkele zin, dus dat laat ik na.

Mijn grootvader zaliger had wijze uitspraken, één daarvan was " Als angst regeert dan heeft er iemand baat bij "

Plaats reactie