KNMV en MON

Grasbaan & Cross 50 CC
Plaats reactie
Bericht
Auteur
steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

KNMV en MON

#1 Bericht door steef » 13 mar 2014, 12:30

Ik dacht dat dit wel reeds aangehaald/besproken zou worden op dit forum, maar welke consequenties heeft de afspraak voor de 50cc crossers?
Betekent dit dat we naast de KNMV wedstrijden, geen daglicenties MON meer hoeven te kopen? En omgekeerd? Ik vindt het een wazig verhaal.

Aan alle KNMV/MON clubs,

Maandagavond heeft er een constructief gesprek plaatsgevonden tussen de KNMV en MON vertegenwoordigers en haar verzekeraars. Insteek van het overleg was om de motorcross voor leden van beide bonden aantrekkelijk te houden en gezamenlijke trainingen te realiseren. Het onderwerp was de aansprakelijkheid tussen de KNMV en de MON onderling bij gezamenlijke trainingen. Welke risico’s zijn er. Zowel de verzekeraar van de MON als van de KNMV hebben verklaard dat het gezamenlijk trainen en clubwedstrijden geen probleem hoeft te zijn als de KNMV en de MON duidelijke afspraken maken onderling.

De KNMV en de MON hebben met goedkeuring van verzekeraars het volgende afgesproken daar waar het uitsluitend om clubs gaat die zowel KNMV als MON lid zijn:
- Clubs mogen gezamenlijke trainingen en clubwedstrijden organiseren waarbij gelijktijdig KNMV als MON licentiehouders in de baan zijn;
- KNMV rijders en MON rijders kunnen elkaar onderling niet aansprakelijk stellen tijdens de training/clubwedstrijd;
- De clubs vragen de clubwedstrijden zowel bij de KNMV als MON aan zodat er van beide bonden een verzekeringsbewijs is;
- Bij een aansprakelijkheidsstelling door een derde (bijvoorbeeld toeschouwer) zal deze via de club afgewikkeld worden via de MON of KNMV;
- Verzekeraars zullen de eventuele schadelast gezamenlijk delen;
- De afspraken zijn geldig vanaf 11-03-2014.

Daarnaast is de intentie afgesproken om verder te kijken naar de mogelijkheden voor het afstemmen van gelijkluidende motorcross regelementen en voorschriften.

Ten aanzien van de off-road ritten is afgesproken dat er slechts één organisator kan zijn, of de KNMV of de MON.

Zowel de KNMV en de MON spreken hun vertrouwen uit over het feit dat er een passende oplossing is gekomen voor de KNMV/MON clubs in het belang van de sport!

< EINDE BERICHT >

Gebruikersavatar
rene albers 2takt
Berichten: 943
Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
Locatie: groesbeek
Gegeven waarderingen: 54 keren
Ontvangen waarderingen: 45 keren

Re: KNMV en MON

#2 Bericht door rene albers 2takt » 13 mar 2014, 20:09

dit had te maken met de trainingen. vanwege dat er vaak knmv en mon rijders bij elkaar in de baan rijden.

verzekering technisch als de rijders met elkaar in botsing zouden zijn gekomen en letsel oid kon zijn aangebracht, dan was de club ook aansprakelijk geweest,

nu hebben ze een overeenkomst gesloten en is alles voor elkaar. dus gewoon allemaal de baan in mon of knmv

zo heb ik het begrepen.

dit had geen betrekking tot wedstrijden want een wedstrijd word georganiseerd door de mon of door de knmv. en dus niet allebij.

formule kreidler
Berichten: 452
Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:00
Locatie: nieuw-buinen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: KNMV en MON

#3 Bericht door formule kreidler » 13 mar 2014, 21:23

maar met clubkampionschap kunnen wel knmv en mon bij elkaar in?

mvg anne

steef
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 sep 2012, 01:27
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: KNMV en MON

#4 Bericht door steef » 16 mar 2014, 11:12

Het is dus kennelijk niet alleen voor mij onduidelijk..... :clap

Rene, een training wordt ook maar door één partij georganiseerd, lijkt mij, en een verzekering is een verzekering. Er staat - Clubs mogen gezamenlijke trainingen en clubwedstrijden organiseren waarbij gelijktijdig KNMV als MON licentiehouders in de baan zijn; :shock:

Dus of je bent MON, òf KNMV, je kan dus gewoon meerijden omdat je verzekerd bent. En dát lijkt me een normale situatie. Ik hoef bij de dokter ook niet plotseling een dagverzekering bij Achmea af te sluiten, omdat die een bepaalde pil vergoed. Wel handig overigens :mrgreen:

Plaats reactie