Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

Racen op het circuit met je Kreidler

Moderator: emilio

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

#1 Bericht door emilio » 12 okt 2012, 23:58

Zoals ik vorig jaar al toegezegd had gaan wij in samenwerking met Coeno van Houten van de Yamaha tweetakt Club een 4 tal circuitdagen organiseren. Het is de bedoeling om iedere keer voldoende mensen op de been te brengen om zodoende met een eigen oldtimer bromfietsklasse te kunnen rijden. Concreet betekent dit dat wij per evenement een 30 tal deelnemers hopen in te schrijven. Om dit doel te behalen willen wij er een internationale klasse van maken welke voor elk merk oldtimer bromfiets/motorfiets toegankelijk is. Er zullen dus op diverse (nationale en internationale) forums topics geopend worden om een zo breed mogelijk publiek te bereiken.

Ik wil Maarten graag bedanken voor het feit dat hij het initiatief ondersteunt door een speciaal sub forum voor ons aan te maken.

In dit topic zal ik alle informatie van algemene aard met jullie communiceren. Voor de 4 evenementen zal ik voor ieder evenement een afzonderlijk topic starten. Binnenkort dan het eerste voor wat betreft de voorjaarstraining op vrijdag 5 april op het NOV Circuit te Lelystad.

Veel gestelde vragen:

1. Aan welke eisen moet het voertuig voldoen?

Jouw voertuig moet technisch 100% in orde zijn. Zorg voor uitstekend functionerende remmen, prima banden en een acceptabel geluidsniveau (maximaal +/- 100 decibel). Geen losse en of uitstekende delen en plak je spiegel, lampen en cockpit af zodat er bij een valpartij geen glas op de baan komt.


2. Is een Bromfiets - of Motorfiets kenteken noodzakelijk?

Nee.. een Bromfiets- of Motorfiets kenteken zijn helemaal niet noodzakelijk. Cuppers, eigenbouw - of andere soortgelijke voertuigen zijn meer dan welkom om met ons mee te rijden.


3. Voor wie is het circuit rijden toegankelijk?

Iedere 2-takt bezitter, ongeacht het merk, met een voertuig tot en met bouwjaar 1984 is in principe van harte welkom. In het geval dat er sprake is van een eigenbouw frame dan dient de basis van de motor voor 1985 gebouwd te zijn.
Tip: zorg wel dat jouw voertuig minimaal een top kan halen van 90 km/u. (Vergelijkbaar met 6 Pk). De onderlinge snelheidsverschillen worden anders te groot wat de veiligheid niet ten goede komt.


4. Wat zijn de kledingvereisten?

Zorg voor goede lederen handschoenen, jas, broek en een veilige goedgekeurde helm en stevige motorfietslaarzen.


5. Wat zijn de kosten?

De kosten zijn circuitafhankelijk en worden op tijd gepubliceerd bij het aanmaken van het betreffende topic.


6. Welke data zijn er al bekend?

Vrijdag 5 april trainingsdag op het NOV circuit te Lelystad
Maandag 13 mei op het Circuit te Mettet (België).
Er volgen nog 2 extra data. Dit zal waarschijnlijk in januari 2013 gebeuren.

Gebruikersavatar
oz
Berichten: 703
Lid geworden op: 01 dec 2008, 11:43
Locatie: utrecht
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

#2 Bericht door oz » 13 okt 2012, 10:13

Dan hebben we nog zat tijd om een machine te ontwikkelen en klaar te maken, betreft het bouwjaar is dat erg belangrijk? dat bepaalt nl best wel de keuze van de machine.... :-k

the vizitor
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
Locatie: steenbergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

#3 Bericht door the vizitor » 13 okt 2012, 11:13

Goed nieuws :clap

mijn circuitmachine is bijna klaar 8)

ik heb er heel veel zin in

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

#4 Bericht door HVG86cc » 14 okt 2012, 11:31

Hoi Johan,
Wordt dit in nederland gereden dan heb ik er ook wel oren naar. :internetbrommer :thumbleft
Ik hoor de datum,s nog wel.
Mvg Henk.

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

#5 Bericht door emilio » 15 okt 2012, 21:31

Ha die Henk.... Yes de eerste wordt in Nederland verreden en wel op 5 april. Kijk even naar de algemene informatie want die heb ik zojuist geüpdatet -)..

Groetjes,

Johan.

the vizitor
Berichten: 384
Lid geworden op: 29 apr 2009, 08:56
Locatie: steenbergen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Algemene Informatie Circuit Rijden 2013

#6 Bericht door the vizitor » 16 okt 2012, 11:23

zo die staan alvast op de kalender 8)

Plaats reactie