Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di jan 08, 2013 9:41 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
Bij deze mijn machine voor 2013 ,hij wordt gebruikt voor zowel het circuit als op de straat


Bijlagen:
img2569xg.jpg
img2569xg.jpg [ 102.55 KiB | 12450 keer bekeken ]
img2570x.jpg
img2570x.jpg [ 192.08 KiB | 12450 keer bekeken ]
Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:37 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Ik zie dat je nog met de ori veren rijdt Arno. Ga je er nog iets aan veranderen? Inkorten voor en andere vering achter? Je hebt het M stuur eraf gegooid zie ik :) ... Ik vind het nieuwe stuur ook veel lekkerder rijden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 9:11 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
emilio schreef:
Ik zie dat je nog met de ori veren rijdt Arno. Ga je er nog iets aan veranderen? Inkorten voor en andere vering achter? Je hebt het M stuur eraf gegooid zie ik :) ... Ik vind het nieuwe stuur ook veel lekkerder rijden...


ik heb de voorvork 4 cm inlaten korten en andere olie erin gedaan waardoor hij nu veel beter veert

Het m stuur heb ik eraf gehaald omdat ik dit stuur lekker vindt rijden en ook mooier vind

de achter veren zijn ori ,maar nieuw als het niet bevalt kan ik altijd nog overstappen naar de hagons.

en de ori voorremklauw is vervangen voor een stage 6 klauw wat duidelijk beter remt wat wel zo prettig :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:07 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
netjes :clap

wat is je setup?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Dat is een mooie RS Arno! Welke olie heb je nu in de voorvork zitten?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 11:18 am
Berichten: 224
Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Heb je nog wat foto's? Ziet er zeer goed uit!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:37 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 21, 2007 9:14 pm
Berichten: 3752
Woonplaats: Harkema
Toppertje Arno.
Kap al klaar? Heb je ook een detail foto van de remklauw?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:41 pm 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
had al iets aan die Rem klauw gezien ,
:idea: Bij Marinus was die voorvork ingekort ook ,als ik het juist gevonden heb .
Met de rode remleiding en goud stuur
Voetsteunen miss. :?: nog naar achteren

Mooi fiets hoor .
Lekkere werkplaats ook scheelt ook wel weer :D


Laatst bijgewerkt door dolle aad op do jan 10, 2013 2:47 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 10:50 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Het is een detail maar wel een heel belangrijk detail. Kijk eens hoe dicht de PS uitlaat tegen het frame aangebouwd zit. De eerste keer dat ik in Pottendijk op het circuit reed had ik bijna mijn hele uitlaat door geschaafd. Ik weet niet of de steuntjes ver genoeg naar boven staan of dat het klapsteuntjes zijn.... Arno heeft namelijk de neiging om wel erg plat door de bocht te gaan :mrgreen: .. Bij de standaardsteunen zet de Kreidler zich steeds op.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 11:25 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
Monsma schreef:
Toppertje Arno.
Kap al klaar? Heb je ook een detail foto van de remklauw?


@ Anne die zal ik morgen wel effe plaatsen
en de kap is klaar moet hem alleen nog spuiten

@ Bert rs in de voorvork zit nu 15/w40 in en 150ml

@ de vizitor de setup is een 60cc met(de oude mamba cilinder van 2011) en een 24 mikuni


Laatst bijgewerkt door arno meijer op wo jan 09, 2013 11:34 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 11:32 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 02, 2007 10:09 pm
Berichten: 1437
Woonplaats: Nijverdal
Heb je er ook nog andere veren ingezet? Dus jij gebruikt motorolie en dat bevalt goed?
Ik ben ook wel benieuwde naar de remklauw want heb hier ook nog iets wat aangepast moet worden.

Groet,
Bert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jan 09, 2013 11:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:33 am
Berichten: 1811
Woonplaats: AMERSFOORT
netjes


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 1:27 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Het betreft deze Stage 6 Remklauw(4 zuigers ipv 1 zoals bij de ori remklauw). Ik heb ze al rond 65 euro gezien en ik kan vertellen dat ze gruwelijk fijn en goed remmen!


Afbeelding

Afbeelding

De remklauw is met onderstaande adapter simpelweg aan de voorvork te bevestigen. Wanneer je een Weihnmann velg hebt dan kun je gewoon de ori schijf gebruiken en dat remt al erg prettig (understatement) in vergelijking met de ori remklauw... De adapters heb ik op voorraad voor degene die geïnteresseerd is. Stuur me dan maar ff een Pb..

Voor de goede orde: de ori remleiding past niet op de klauw. De draad van de remklauw is grover dan die van de remleiding. Het vervangen van de remleiding levert sowieso voordelen op. Het vergroot immers de druk omdat de ori uitzetten. Het vervangen van de remleiding kost een paar tientjes. Met remolie Dot 5.1 heb je een prima systeem!

Met een 7 spaaks velg kun je met afstandsbusjes een schijfrem plaatsen van 260 mm. Dit heb ik op de Mamba ook. De spaken van de gietwielen zijn te dik om de remklauw met ori schijf te gebruiken..


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nico (Creanotive) heeft onderstaande schijf (260mm) ontwikkeld. Hij onderzoekt of de productie van een kleine serie haalbaar en betaalbaar zal zijn. De grootte van de schijf zal dan ergens tussen de 240 en 260 mm komen. Ook op de Weihnmann velg kun je deze schijf dan plaatsen. Ze hebben namelijk de ori Kreidlersteek. Natuurlijk moet je dan wel 2 afstandsbusjes plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 3:17 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Zojuist de foto door gemaild gekregen van het forumlid die de bovenstaande remschijf op zijn Kreidler heeft geplaatst. Wat je allemaal niet aan mogelijkheden krijgt door een simpel adaptertje :mrgreen: . Ik vind het wel heeeel geslaagd. Bij mij komt dezelfde er ook op!


Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 4:46 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di nov 12, 2002 1:16 am
Berichten: 1994
Woonplaats: Obdam
Erg mooie schijf van Nico,
en ik was van plan zoon stage 6 klauw te kopen ervan uitgaande dat dat wel zou passen
met mn gietwielen.....Mooi dat ik nu lees dat dat niet gaat met standaard kleine schijf.
Dat is info waar ik wat aan heb :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 6:36 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
dat ziet er erg mooi uit zo,n andere remschijf :thumbleft .
en volgens mij zijn er weer wat vragen beantwoordt :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 10, 2013 9:40 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2011
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 15, 2006 9:17 pm
Berichten: 3928
Woonplaats: mooiste plekje op de veluwe
Dat ziet er zeker er mooi uit.

En zelfs in het chroom .
Afbeelding


gr dick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 11:55 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Arno,
wil je ons verklappen hoe en hoeveel je de voorvork hebt ingekort?
Ik heb al vele topics doorgelezen en kom uit op inkorten aan de onderzijde van de demperstangetjes, nieuwe gaatjes boren, draad M7 iets dieper tappen. Het genoemde evt. in combinatie langere fibroflex stootbussen/ingekorte metalen bussen boven de veren.

Alvast bedankt,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 7:23 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45326
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
bertRS schreef:
Heb je er ook nog andere veren ingezet? Dus jij gebruikt motorolie en dat bevalt goed?
Ik ben ook wel benieuwde naar de remklauw want heb hier ook nog iets wat aangepast moet worden.

Groet,
Bert
De viscositeit van een motorolie kunt u dan ook als volgt herkennen:

De viscositeit bij een lage temperatuur is te herkennen aan een getal met daarachter de letter W. (De meest gebruikte zijn SAE: 0W, 5W, 10W, 15W, 20W);
De viscositeit bij een hoge temperatuur is te herkennen aan een getal ( De meest gebruikte zijn: SAE: 30, 40, 50);
De waarden gevonden bij een lage en hoge temperatuur worden gecombineerd en op de verpakking gezet. U krijgt dan combinaties als: SAE: 5W30, 10W40, 15W40, 20W50.

Dus SAE 15 bij lage temperatuur
en SAE 40 bij hoge temperatuur


Dus het gaat nu gebeuren komend race seizoen Arno.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 5:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
jamojamo schreef:
Arno,
wil je ons verklappen hoe en hoeveel je de voorvork hebt ingekort?
Ik heb al vele topics doorgelezen en kom uit op inkorten aan de onderzijde van de demperstangetjes, nieuwe gaatjes boren, draad M7 iets dieper tappen. Het genoemde evt. in combinatie langere fibroflex stootbussen/ingekorte metalen bussen boven de veren.

Alvast bedankt,
Eric


Beste Eric,,

Wij hebben de voorvork 4 cm ingekort doormiddel van de demperstangetjes 4 cm intekorten, nieuwe gaatjes boren en m7 draad erin tappen en voor de rest is alles standaart gebleven.

En daarna 150ml 15w40 erin nu hij veert perfect.

@ Enzo ik weet nog niet of ik ga racen moet ik nog eens goed over nadenken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 05, 2013 11:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
Dank je Arno,
Ik zou met zo'n mooie Kreidler ook niet zo gauw gaan racen. Een 2e aanschaffen en die technisch 100% racy maken is ook een optie.
Who needs spatborden en verlichting?
Bedankt en hou deze parel heel.

Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 06, 2013 3:54 pm 
Offline

Geregistreerd: di feb 12, 2013 4:21 pm
Berichten: 285
Ziet er mooi uit Arno, hopelijk blijft je standaard nu ook beter zitten. :mrgreen:

Groeten.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!