Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 9:48 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Nadat Gerritjan me geschreven had wat voor fijne demorace hij gereden had in Luttenberg ben ik me wat meer gaan verdiepen in de demoraces die de SAM organiseert. Deze club is erg actief met het organiseren van de verschillende demoraces.

Nu ben ik geboren en getogen in Soerendonk (Noord Brabant). Eind jaren 60 tot en met 1973 had Soerendonk haar eigen wegcircuit. De levende herinneringen spoken me soms nog wel eens door mijn hoofd maar ik had ook maar nooit durven dromen dat er nog eens op dit wegcircuit "geraced" zou worden.

Hier een paar foto's uit die tijd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's zijn letterlijk 150 meter van mijn ouderlijk huis genomen.

Tijdens het surfen op de site van de Sam ontdekte ik dat aanstaande 4 augustus er wederom nota bene na 40 jaar weer op dit circuit een "Demorace" verreden wordt. Alhoewel ik voor 2013 al veel te veel coördineer ben ik graag bereid contact met de SAM op te nemen om te kijken of er voor ons mogelijkheden zijn om op Soerendonk te kunnen rijden. Mocht je interesse hebben dan laat het me even weten zodat ik weet op hoeveel mensen ik kan rekenen. Hoe meer mensen des te meer kans we maken om te kunnen rijden. Het gaat om een interessepeiling. Je verbind je natuurlijk nog tot niets..

Kijk even naar de volgende links:
http://www.sammotorsport.nl/racedemo-soerendonk.ashx

http://www.sammotorsport.nl/rijdersinformatie.ashx

Ik denk dat we in de clubklasse iets kunnen regelen! Laat ff wat van je horen! Ik zal de interessepeiling tevens per email rondsturen en via facebook publiceren..

Voorlopige Deelnemerlijst:
Kreidler
Bodde Danny
Gaag Piet
Huib
Mr. Billit
Wilco
Schouten Marco
Meijer Arno
Pinno
Polo Peter
Polo Boye
The Vizitor
Patroes
Parid001
Emilio
Marinus
Danahi
Henk Oskamp
Nico Besseling
Pim Koolhaas


Puch
Ruud
Twan
Kees
Crisjuh
Arno Verhoek
Dutchmaxi
Martin
Max
Axel
Update 23 juni 2013
Ik ben zojuist terug van de vergadering met de vertegenwoordigers van de SAM en de organiserende stichting Motor- en Autosport Organisatie afgekort Stg. MASO.
De organisatie van de circuitdag op 4 augustus te Soerendonk wordt erg professioneel vorm gegeven. Het is de bedoeling om deze dag/weekeinde een jaarlijks terugkerend karakter te geven. Het is daarom van belang een tot op detail professioneel draaiboek in elkaar te zetten. De heren en dames van de Stg. Maso en de SAM organiseren al decennia lang met succes grote motorsportevenementen en zijn vastberaden de TT van Soerendonk tot een succes te maken.

Op Zaterdag 3 augustus is iedereen vanaf 15.00 uur met de tent of caravan welkom op het rennerskwartier van het circuit welke gelegen is aan de D’aasdonken te Maarheeze (grensgebeid Maarheeze/Soerendonk). Het circuit is niet te missen omdat ze pal naast afslag 36 (vanaf richting Eindhoven) van de A2 ligt. Kom je vanaf richting Maastricht dan is het ook afslag 36 maar dan moet je nog even onder het viaduct door voordat je op het circuit botst. Het rennerskwartier zal voorzien worden van elektriciteit, toiletten en natuurlijk een feesttent. De organisatie gaat tevens zorgen voor een avondvullend entertainmentprogramma wat je eigenlijk ook wel van een stel Brabo’s mag verwachten. Om 23.00 uur zal dit programma stoppen om iedereen in de gelegenheid te stellen om uitgerust aan de start te kunnen komen. Mocht je toch besluiten een paar uurtjes te willen doorzakken dan tref je het omdat juist op Zaterdag de Mijl van Mares verreden wordt. Een wielerronde die van heinde en van verre veel toeschouwers trekt en tot in de late uurtjes zijn doorgang vindt. De beste horecagelegenheid (’t Hof in Maarheeze) ligt op maximaal 750 meter van het rennerskwartier. Natuurlijk schakel je dan wel over op fris met het oog op morgen.
De demoracedag ziet er qua schema ongeveer als volgt uit:

8:00 9:30 Inschrijven en technische keuring

9:20 9:30 Bespreking met officials en Baco's (intern)

9:30 9:40 Rijdersbriefing

10:00 11:45 Trainingen

11:45 12:40 Pauze

12:40 15:30 Eerste manche

15:30 15:45 Pauze

15:45 18:00 Tweede manche

18:30 Prijsuitreiking

Bovenstaande betreft het voorlopige programma omdat het definitieve programma afhankelijk is van het aantal deelnemers en het aantal klassen dat gaat deelnemen. De SAM heeft Soerendonk opengesteld voor de volgende klassen: 50cc, 125cc, 250cc, 350cc, 500cc, 750cc, zijspannen, clubklasse en enduranceklasse.
Voor ons is de Clubklasse van belang omdat deze enkele voordelen voor ons meebrengt. Ten eerste is dat financieel. Slechts donateurs van de SAM zijn gerechtigd om deel te nemen aan de wedstrijden van de SAM. Dit kost iedere deelnemer 25 euro per jaar. Bovenop de 25 euro komt dan per deelnemer nog 15 euro aan inschrijfgeld en 20 euro aan verzekeringskosten. Je bent dan voor wettelijke aansprakelijkheid en persoonlijke ongevallen verzekerd.
De SAM heeft ons aangeboden om onder “officiële” eigen vlag te gaan rijden. Lees maar een eigen Clubklasse. Deze klasse betaalt dan eenmalig 25 euro en is dan als zodanig geregistreerd. Voor de deelnemers in deze klasse vervalt dan de plicht om zich als donateur te melden en besparen dus de 25 euro per persoon. Ik moest dan wel ter plekke een naam bedenken voor deze klasse. Het is “The Black Mamba” klasse geworden simpelweg omdat we niet onder één homogeen merk deelnemen. In onze klassen rijden Honda’s, Kreidlers en Puchs.

Ten tweede is dat we met de eigen jongens kunnen rijden ongeacht welk merk dit nu is. We weten van elkaar hoe we rijden en wat we van elkaar kunnen verwachten.
Ten derden de formele procedures. Onze machines zijn door de SAM moeilijk te kwalificeren. De enne rijdt een zelfbouw racer met 65 cc en de andere rijdt weer een straatbrommer met 60cc etc.. Indien iedereen zich bij de SAM individueel zou aanmelden dan moet iedere machine opnieuw door de ballotagecommissie. Nu werkt de inschrijfprocedure als volgt:

Je meldt je bij mij per Pb of email aan. Ik heb daarbij de volgende gegevens nodig:
Voornaam Achternaam Startnummer Motor Transponder

Startnummer.
Het startnummer wordt door mij toegekend en dus kun je die niet invullen.

Motor.
Vul wel de motorgegevens in bv Kreidler FLorett RS bj 1979. Voor degene die het leuk vinden dat de omroeper meer over jouw brommer of over jou aan het publiek gaat vertellen dan roep ik die op om mij zo veel mogelijk informatie te verstrekken. Deze info zal ik aan de omroeper verstrekken. Ik ga van deze mogelijkheid gebruik maken. Je kunt hierbij denken aan: “Deze Kreidler Florett RS uit 1979 heb ik op 13 oktober 2004 in mijn bezit gekregen. Oorspronkelijk had deze RS met 50cc een vermogen van 6,25 pk wat goed voor 85 km/u. Vanaf 2009 ben ik deel gaan nemen aan de snellere toertochten waar de snelheden soms tot 130 km/h opliepen. In 2011 haalde deze Kreidler RS een snelheid van 158 kmh met 21,5 Pk aan het achterwiel met 77cc. Op het internet staat deze Kreidler bekend als “The Black Mamba” vernoemt naar ’s werelds snelste slang met de meest giftige beet”.

Transponder.
De Sam biedt de mogelijkheid om met transponder te rijden waardoor jouw rondetijden worden vastgelegd. Het gaat hierbij om degene die de meest constante rondetijden kan rijden. Het maakt hierbij niet uit wie het snelste is. Mocht je van deze mogelijkheid gebruik willen maken dan moet je dit aangeven met ja of nee. De huur van een transponder kost 15 euro. Ik neem een transponder. Door het ontbreken van een internetverbinding kunnen de rondetijden niet worden weergegeven op “My Laps”.

De regelmatigheid wordt als volgt berekend. Voor elke transponder afzonderlijk:
1. De tijden van alle ronden worden bij elkaar opgeteld = totale tijd.
2. Het aantal ronden wordt geteld = totale aantal ronden.
3. De totale tijd wordt gedeeld door het totale aantal ronden = gemiddelde rondetijd per rijder.
4. Elke gereden ronde wordt vergeleken met de berekende gemiddelde rondetijd, het verschil (dus zowel sneller als langzamer) van elke ronde wordt opgeteld als "strafseconden" (ook een snellere ronde zorgt dus dat het aantal `strafseconden` groter wordt).
5. Van alle rijders die gereden hebben wordt een volgorde bepaald met het minste aantal `strafseconden` bovenaan.
6. Extra eis is dat een rijder tenminste 70% van het grootst getelde totale aantal ronden gereden moet hebben. Te weinig ronden leidt tot de uitsluiting van kwalificatie = DNF (Did not Finish). Deze 70 % is volgens het reglement en kan mogelijk aangepast worden door de wedstrijdleiding.

Ik meld de groep bij vooraanmelding dan bij de SAM aan. Op de dag zelf volgt dan de officiële aanmelding. Ook die doe je dus bij mij in het rennerskwartier. Je vult zowel een aanvraag- als een vrijwaringformulier in. Die laatste is tevens een beperkte gezondheidsverklaring voor de persoonlijke ongevallenverzekering. Betalen doe je dus á contant op de dag zelf.. Ik ga er wel vanuit dat je gewoon komt zodra je je voor de vooraanmelding hebt opgegeven.

Kostenspecificatie
15,00 euro inschrijfgeld
20,00 euro verzekering
15,00 euro transponder (optioneel en zeker niet verplicht)
1 a 2 euro Klasseninschrijving
Voor maximaal 37 of 52 euro (transponder inclusief) is jouw inschrijving en deelname voor de hele dag gewaarborgd.
Hiervoor rij je in de ochtend een training van 15 tot 20 minuten en in de middag 2 manches van 15 tot 20 minuten. Dit alles op een beveiligde baan met circa 12 baancommissarissen en een team van EHBO’ers etc.. Zo worden er alleen al 160 strobalen aangebracht.
Overigens wordt het parcours juist andersom gereden dan dat in mijn video te zien is. Ik maak binnenkort wel een nieuwe video op een iets snellere brommer :D ..

Keuring
De brommer hoeft GEEN kenteken te hebben. Ze moet wel technisch 100% in orde zijn. Zorg dat je remmen, voor en achter, 100% in orde zijn. Zorg dat de wielen geen speling hebben op de lagers. Zorg dat je geen balhoofdspeling hebt. Plak alles van glas af. Verwijder de spiegels. Zorg voor een milieumat en niet te vergeten een plankje waar je je brommer op standaard kunt zetten. Het rennerskwartier is immers gelegen in een wei.

Motorkleding
Denk aan lederen Jas en broek, Motorlaarzen, Motorhandschoenen en goedgekeurde helm.

Tot slot
Het toekennen van de nummers zal door mij plaatsvinden. De organisatie geeft geen stickers uit om die op jouw brommer te plakken. Om er zeker van te zijn dat we allemaal met uniforme nummers rijden ben ik best bereid dit te organiseren. Heeft iemand een suggestie waar ik die kopen kan?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:20 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
Ben er bij Johan 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:57 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Kei Top Paul! Hopelijk kan Patroes ook.. Heb nu al 7 geïnteresseerden :)..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 10:58 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Clubklasse

In het verleden waren er nog al eens onduidelijkheden over de Specialklasse. Er reden machines mee die niet helemaal pasten in het beeld dat SAM wilde uitdragen. De Specialklasse houdt nu op te bestaan; dat wordt voortaan de Clubklasse. Aanmelding en samenstelling geschiedt niet meer via lokale organiserende comités, maar rechtstreeks bij SAM of CRT. De clubs moeten lid zijn van SAM, á 25 euro per jaar. De leden van die clubs hoeven voor die ene keer dat ze meerijden in een SAM-demo evenwel geen SAM-donateursbijdrage voor een heel jaar meer te betalen.
Er komt geen kampioenschapsklassement, gezien de wisselende samenstelling.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 22, 2013 11:24 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 5:07 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Juist contact gehad met de voorzitter van het organiserende comité. Het circuit wordt 2300 meter en komt op een andere locatie dan het originele circuit van 1967. Het is een leuke afwisseling van rechte stukken en interessante bochten voor het betere stuurwerk . De SAM heeft het circuit inmiddels goedgekeurd en nu is het wachten op de vergunning van de gemeente. Ik heb er goede hoop op dat wij kunnen meerijden ..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 6:42 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
Petrous kom ook 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 6:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
Mooie foto's!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 6:49 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
KJ staat er ook nog op! Kijk maar eens bij de boom op de 1 na laatste foto... Tis hem net ;)..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 7:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 1:08 pm
Berichten: 6248
yep boven de streep van de helm!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 7:34 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
KJ is betrapt! Hij is een "immortel" zoals in de film "Highlander". Straks heeft die ook nog een zwaard onder zijn leren jas zitten haha..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 9:30 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 19, 2002 10:39 pm
Berichten: 2251
Woonplaats: Rotterdam
Ik kom ook ;-) gezellig


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:17 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Tops Huib! We hebben al zeker 10 gegadigden :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:18 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jan 06, 2007 6:34 pm
Berichten: 2647
Woonplaats: Vlak bij Lochem
emilio schreef:
KJ is betrapt! Hij is een "immortel" zoals in de film "Highlander". Straks heeft die ook nog een zwaard onder zijn leren jas zitten haha..


Wat daar zit willen wij vast niet weten Johan..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 10:35 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 30, 2010 11:28 pm
Berichten: 19
Woonplaats: den haag
Ik kom ook graag me rijden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 23, 2013 11:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di mei 15, 2007 8:45 pm
Berichten: 1268
Woonplaats: Goor
Had ik ook wel willen rijden, maar is ons net iets te ver
En die datum hebben we ook wat anders

Gerritjan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2013 2:54 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 09, 2013 11:39 am
Berichten: 14
Hi Johan,

Dit is uitsluitend Kreidler als ik het goed begrijp? :oops:

Want ik zat ook al een tijdje over SAM te lezen, maar begrijp nou niet helemaal wat de mogelijkheden zijn (al dan niet Puch).


Anders ben ik vermoedelijk op iets anders te zien, de eigenaar (op leeftijd) mag er niet meer op rijden van zn vrouw :mrgreen:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2013 5:41 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
:) Mooi fietske Twan! Wat voor motor zit er in? Is het een Dapp? Daar kun je ook op de langere circuits mee uit de voeten :mrgreen: !

Nee... het is geen Kreidler only! Ik probeer hier even de interesse te peilen en zodra de gemeentelijke vergunning definitief is dan wil ik het ook op andere fora publiceren. Er volgt dus nog nieuws :wink: ..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma mei 27, 2013 7:11 pm 
Offline

Geregistreerd: di apr 09, 2013 11:39 am
Berichten: 14
Top, ik hoor het vervolg graag :wink:

De machine op de foto wordt een Beta genoemd, maar het is een Ducati Blauwe Flits frame met een Minarelli 6 bak (50cc). Goed voor genoeg vermogen :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 1:43 am 
Offline

Geregistreerd: wo okt 12, 2005 7:53 pm
Berichten: 57
Woonplaats: wageningen
Die datum zou ik nog net kunnen rijden voor de vakantie :D
Als het doorgaat ben ik hoogstwaarschijnlijk wel van de partij, hopelijk is er 50cc+ toegestaan?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 30, 2013 3:21 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Het streven is erop gericht om een soort special klasse toe te staan zodat ook de 50cc+ machines mogen rijden. De meeste rijders zouden anders thuis moeten blijven. Ik hoop me zsm te melden met goed nieuws over dit evenement :thumbleft ...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 12:03 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Zondagmorgen de 23ste juni heb ik om 10 uur een vergadering met het organiserend comité en de SAM om de details en voorwaarden voor deze racedag te bespreken. We gaan dan b.v. kijken waar onze machines aan moeten voldoen en in welke klasse we ze kunnen plaatsen. De voorbereidingen schieten goed op. Met de omwoners is men tot een overeenkomst kunnen komen zodat een gemeentelijke vergunning geen strobreedte meer in de weg kan worden gelegd. Het historische circuit Soerendonk zal dus op 4 augustus 2013 weer in ere worden hersteld! Weer een stuk motorsportgeschiedenis waar we weer met volle teugen van kunnen genieten!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 10:28 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
Goed bezig johan,

jij verdient volgend jaar een lintje 8)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 12, 2013 10:37 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Die passen me niet om mijn nek Paul.... die is gewoon te dik haha..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jun 13, 2013 8:21 am 
Offline

Geregistreerd: zo apr 27, 2008 9:41 am
Berichten: 2340
the vizitor schreef:
Goed bezig johan,

jij verdient volgend jaar een lintje 8)



HEY ja

Had i toch al ??[met dat logo]
Maar hangt nu geloof boven z,n bed als tie Dààr zich verveelt :^o

De Kreidler smeer olie van t forum ,
zo noem ik ,m 8)


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 94 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!