Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 12:28 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
jeeehh... hebben we nog een gek in Brabant :D ? Ik rij namelijk 77 cc hahaha. Wel leuk dat j ff reageert Jilles.

Vind dat de opmerking van Arnold ook hout snijdt. Je hoeft geen 140 te rijden om fun te hebben. Eerst leren sturen met een 50 cctje is prima :) .


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 12:45 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
de grootste gek woont in west brabant
Nu hij een beker heeft gekregen is hij helemaal los geslagen :lol: :lol:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 12:57 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Hij heeft hem ook verdiend :)..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 4:52 pm 
Offline
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 01, 2002 9:13 am
Berichten: 5973
Woonplaats: Den Haag, Nederland
emilio schreef:
Ik kan op mijn snel blok (84cc) ook makkelijk een 105cc zetten.


Ja, iemand zal een knoop moeten doorhakken. Om het brommergeluid en het brommergevoel te behouden, en om instappers ook een kans te geven moet er wel een maximale cilinderinhoud komen.
Het is niet aan mij om dat te beslissen, maar ik zou zeggen 80 cc maximaal. En wie er dan nog wat meer hebben, die kunnen voorlopig nog meedoen, maar moeten met de tijd ook terug naar 80 cc maximaal. :?:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 4:58 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 24, 2004 11:01 am
Berichten: 2583
Woonplaats: Baarn
Is er niet altijd wel iemand met vergelijkbare snelheid om je mee te meten en is het niet leuk als je met een 50cc een 80cc zoek rijdt? Er wordt al veel met scooter cilinders gereden en volgens mij houdt het over het geheel genomen wel op bij 94cc (er zijn altijd uitzonderingen heh Piet :-), dus waarom dan niet de max op 100cc zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 5:49 pm 
Offline

Geregistreerd: di sep 15, 2009 7:00 pm
Berichten: 192
Woonplaats: megen
Bedankt Mark
Groet Piet


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 6:20 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Ik denk dat je wel een grens moet stellen aan de inhoud van de cilinder en dan denk ik meer aan de veiligheid. Op een korte baan zoals Lelystad zal het niet uitmaken, daar kun je met een 50 cc, een 125 cc zoek rijden. Het zijn meer de lange banen waar het snelheidsverschil problemen kan geven. Het verschil in rijders kwaliteiten meegerekend, kan dat rampzalige gevolgen hebben, zeker als de opstapklasse mee gaat rijden.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 7:19 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9033
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Leuke discussie, zelf ben ik nog niet aan circuit rijden toe, mijn eigen brommer zal ik daar niet aan onderwerpen en een tweede kreidler en dan ook nog een snelle bigbore zit er financieel nog niet helemaal in, daarbij denk ik als we onze opvoerhobby bekijken je beter gelijk een of andere 125cc fiets kunt kopen, is veel goedkoper dan een snel bigboreblok en veel betrouwbaarder en sneller ook.

De mannen die er wel dik in investeren zullen daarom altijd vooraan rijden en de broerders met minder vermogen en middelen om de oren rijden, maar om dan maar te zeggen een vaste cc klasse, of een klasse in cc gerelateerd tot gewicht berijder? Erg lastig te zeggen, misschien in twee klasse's?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 7:32 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
ik denk dat op grotere circuits het niet zo veel uitmaakt
daar is ruimte genoeg

het is wat Arnold al zegt, op kleine banen wordt het grote verschil in snelheid wel een punt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 14, 2013 9:30 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Vizitor. Het is juist andersom.

Ik heb de film van Soerendonk gezien en daar valt het mee.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 6:12 am 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
sorry voor de verwarring , ik bedoel smalle banen :oops:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 12:06 pm 
Offline

Geregistreerd: za sep 07, 2002 10:16 pm
Berichten: 710
Woonplaats: Zoetermeer
Met betrekking van cc's wil ik toch nog een opmerking maken.
Het is veelal niet het aantal maar eerder het vermogen.

Zundapp 125cc merk eigenlijk niet belangrijk.
Kreidler de jager 110cc
enz.

Mensen die zoiets hebben zouden misschien dolgraag mee willen doen.
Ik zou zeggen.
125cc en niet meer, oldtimer, retro en replica spirit en herkenbaarheid als zodanig.
Nadruk leggen op rijders verstand en bezinning en vooral fun voor iedereen.
Elk evenement is anders en vooraf afspreken wat van de snellere machines verlangt wordt, bijvoorbeeld; niet in bochten inhalen niet inhalen met ongepaste hoge snelheden daar het niet kan enz.
[-X Rekening met elkaar houden vind ik bijvoorbeeld belangrijk.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 12:16 pm 
Offline

Geregistreerd: zo jan 13, 2008 11:14 pm
Berichten: 47
Woonplaats: Drachten
Kan ik helemaal mee leven.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 12:38 pm 
Offline

Geregistreerd: wo apr 29, 2009 8:56 am
Berichten: 380
Woonplaats: steenbergen
helemaal met Nico eens


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 9:21 pm 
Offline
Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 31, 2010 5:41 pm
Berichten: 1397
Woonplaats: Voorburg
Mannen, wat een boeiend topic :thumbleft Voor wat het waard is: het ontbreekt mij nog aan de kennis om iets aan deze discussie te kunnen toevoegen en al helemaal om (verstandige) dingen te roepen, maar naast leerzaam vind ik het echt een genoegen om te kunnen meelezen. Dit is een goed voorbeeld hoe een discussie gevoerd dient te worden: de uitgangspunten zijn geformuleerd, er wordt goed gelezen, de reacties zijn inhoudelijk en gebaseerd op wederzijds respect en realisme. Van deze discussievoering en de uitleg kunnen veel mensen op dit forum nog wat leren! Mijn welgemeende complimenten aan de topic starter, Emilio en de overige deelnemers :clap


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!