Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 15, 2013 12:38 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Nee helaas staan de merkengebonden naalden niet in mijn programma. Het programma alleen bevat al 1850 naalden. Kun je nagaan hoeveel naalden Mikuni in het assortiment heeft... Onderstaand de naalden van de 5I serie die in het programma staan.

5I1
5I2
5I4
5I13
5I14
5I15
5I16
5I18
5I19
5IM17
5IX8
5IX10
5IX11
5IZ7

De gebruikte coderingen van de Mikuni onderdelen voor de motormerken zijn heel anders dan bij de universele Mikuni craburateurs.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 11:22 am 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Carburateurdokter...die van mij heeft geen sproeiers.. :lol:
Hoe moet dat nu verder ? [-o<


Bijlagen:
lectroninfo klein.JPG
lectroninfo klein.JPG [ 39.88 KiB | 7707 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 4:12 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Rij jij daar mee Martijn? En wat zijn de voor- en of nadelen hiervan ? Is hier al een topic van toevallig :)?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 8:09 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Zou best kunnen ,dat er een topic van is...

Het is een heel andere manier van afstellen.
Er zijn minder afstelmogelijkheden ,en deze hebben ook een beter afgebakend werkgebied.

Het grootste voordeel is denk ik dat hij wat vergeeflijker is dan een klassieke carburateur.
Het nadeel is dat hij lomp groot is en duur.


Bijlagen:
lectron klein.JPG
lectron klein.JPG [ 72.62 KiB | 7653 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 8:44 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
emilio schreef:
Rij jij daar mee Martijn? En wat zijn de voor- en of nadelen hiervan ? Is hier al een topic van toevallig :)?

viewtopic.php?f=5&t=35952&hilit=Lectron

En


viewtopic.php?f=5&t=28498&hilit=Lectron


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo okt 16, 2013 8:50 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Thats it..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 17, 2013 11:32 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Heb het ff doorgelezen Martijn. Denk dat het voor circuitgebruik van toegevoegde waarde kan zijn. Voor straatgebruik wat minder omdat je dan graag een stationair lopende brommer wilt hebben. Of is dat inmiddels opgelost dat de brommer wel langer stationair kan blijven lopen?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 18, 2013 10:17 pm 
Offline

Geregistreerd: zo nov 06, 2005 10:26 pm
Berichten: 2089
Woonplaats: omg.Assen
Daar moet je geluk mee hebben. Hangt ook een beetje van de motor af. Op een membraanmotor bijv. zal het beter gaan dan op een zuigerstuurder.
Een van mijn twee racers loopt ook perfect stationair ermee.
De PWK-Lectron conversies die ik zelf wel eens maak kan ik wel stationair afstellen.
Door de doorgang onder de schuif passend te vijlen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma okt 21, 2013 12:48 pm 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5510
Woonplaats: Kreuzau (D)
afstellen van carbulator

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200486450396118

:mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr okt 25, 2013 11:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 07, 2002 4:07 pm
Berichten: 2644
Waar zijn die gasschuiven te bestellen?
Dat voelt als mijn probleem op lagere toeren ...
Dan bestel ik het liefst een volle gasschuif en pas hem aan tot hij goed is....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 03, 2013 9:05 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Vandaag van Mikuni begrepen dat de VM24-489 uit het programma is gehaald en vervangen is door de VM24-512. Het verschil tussen beiden carburateurs is dat de VM24-512 een verstelbare luchtschroef heeft en de VM24-489 niet..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 30, 2014 4:52 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Afgelopen najaar was de VM20-151 door Mikuni niet meer leverbaar. Ik heb toen om iemand voorruit te helpen mijn eigen Mikuni maar verkocht en tijdelijk de Bing 20 geplaatst. Op de Bing reed die vrij aardig maar toch was er altijd wel iets aan op te merken. Het was hem net niet....

Gisteren maar weer een nieuwe VM20 geplaatst. Omdat ik met 3 gaten in mijn zwarte luchtkoker rijd reed ik met de 4I4 naald waardoor de brommer perfect liep.. Maar zoals altijd zit er wel iets tegen: Mikuni kan op dit moment geen 4I4 naalden leveren en de wachttijden kunnen soms oplopen tot 3 maanden. Tja en dat bij seizoensstart... Ben dus naar een alternatief gaan zoeken en die vandaag eens behoorlijk aan de tand gevoeld. Het is de 4J13 naald geworden. Prima naald om de 4I4 te vervangen. Je hoeft verder niets aan te passen. Dus geen andere gasschuif, stationairsproeier etc.. Mocht je dus een Mikuni hebben aangeschaft en wil je met Twinair rijden of met gaten in het luchtfilter dan is dit een prima oplossing!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 30, 2014 5:24 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Hier de grafiek met de vergelijking van de originele naald met clip op 3 (blauw), De 4I4 met de clip op 3 (roze) en de 4J13 (geel) maar dan met de clip op 2. Met de clip op 3 zou hij net wat rijker zijn dan de 4I4 en dat klopt omdat de J in het alfabet na de I komt. Bij Mikuni zijn de naalden die de letters voor in het alfabet hebben armer dan dan de letters die later in het alfabet voorkomen. Het is maar een vuistregel omdat er ook weer andere combinatie voorkomen.


Bijlagen:
Vergelijking 4DH11 4I4 4J13.jpg
Vergelijking 4DH11 4I4 4J13.jpg [ 194.12 KiB | 6417 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do okt 23, 2014 11:49 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Hier nog een grafische weergave van de meest gebruikte naalden bij de afstelling van een Mikuni VM24 en VM26 carburateur. Je kunt in de grafiek zien hij rijk of arm jouw naald is. Je weet dan welke andere naald de meest logische stap is om te zetten.

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!