Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 10:26 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Ja het was tenslotte vlak bij Schmidt en daar heb ik goede herinneringen aan haha!


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma nov 04, 2013 11:28 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo sep 17, 2006 10:33 am
Berichten: 1811
Woonplaats: AMERSFOORT
Zat natuurlijk te dollen, maar als dat langs kwam was Johan nog wel wat meer achter op geraakt, zo niet afgestapt.

Johan is het niet zo dat als je wat mee in het bergische land of eiffel rijd, de korte 1 weer beter is als het van stilstand direct omhoog gaat?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo nov 06, 2013 8:59 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 18, 2008 7:33 pm
Berichten: 971
Woonplaats: ROTTERDAM
Kijk je moet zo afwegen waar je veel rij,rij je veel in de stad dan is een redelijk korte 1e wel aan tebevelen,en dat de 5e te groot is dat is bekend voor een 50cc het duurt te lang voor dat je op het toerental komt,en de rest volg wel aardig op elkaar als je te minste met het zaakje op de weg wil gaan rijden,en anders trek je het tandwieltje van zn 5e er af en zet je er een kleine tand wiel er op,lijk mijn


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 2:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 10, 2003 9:21 pm
Berichten: 1901
Woonplaats: Wateringen
pax00l schreef:
Kijk je moet zo afwegen waar je veel rij,rij je veel in de stad dan is een redelijk korte 1e wel aan tebevelen,en dat de 5e te groot is dat is bekend voor een 50cc het duurt te lang voor dat je op het toerental komt,en de rest volg wel aardig op elkaar als je te minste met het zaakje op de weg wil gaan rijden,en anders trek je het tandwieltje van zn 5e er af en zet je er een kleine tand wiel er op,lijk mijn


Of je nu stads op snel wilt rijden. Een lange 1 is een voordeel ook in de stad. 60 km in ze 1 is top toch? In de stad schakel je eigen de pestpokken 1,2 2,1 je wordt er gek van. Elke moderne motorfiets heeft een langere 1. Zou graag 2 setjes willen voor de 1ste versnelling en de 5de. Zo als Emilio hem heeft lijkt me perfect :clap :clap Weg met die terug val van 4 naar 5 verschrikkelijk.. Dat had Kreidler toen al aan moeten passen..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 5:03 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Ik heb zelf weinig ervaring met in de stad rijden. Zit wel wat in met wat je zegt. Je moet echter wel voldoende vermogen hebben om de zaak aan het rollen te krijgen. Moet me even aan een anekdote denken. Ik had de bak pas 2 dagen voor de toertocht in Maarheeze (2013) gekregen en direct ingebouwd. Na een testrit van zo'n 50 kilometer besloot ik om dan toch mijn net opgeknapte Mamba met de rit mee te nemen. Sta ik aan de start en wil met geweld wegrijden ....kom ik verdorie niet van de plek. Bleek het kleine tandwieltje van de eerste versnelling losgekomen te zijn van de as. Toen moest ik wel in zijn 2 wegrijden en dat terwijl ik erg lang had vertand (14:31) omdat de Haagse Boys erbij waren en dan wist je het wel :mrgreen: .. In zijn 2 reed die 90 km/u tja dan is zo'n eerste versnelling ook voor Big Bore ergggguh lang... Heb meteen de eerste versnelling uit één stuk laten maken en nu kan die niet meer los :D ... Gewoon te veel vermogen erop gehad..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 10:21 am 
Offline
Eifeltour Rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 19, 2008 9:41 pm
Berichten: 5511
Woonplaats: Kreuzau (D)
ik ga veel eiffel rijden, de lange 1 is geen problem als het van stilstand direct omhoog gaat, de 2e en 3e is dan meer een problem. De steppen sijn grooter.... dab bij een std.5 bak beter......

mijn close5 van de Jager is goed in de eifel, en mij KVV 6bak is wel noog wat beeter, ma ik rijd met een 190° 60cc..

een close5 is zonder Kickstarter Tandwiel niet goed te verkoopen....denk ik

Diddi heft ook een Close5 van de Jager, die heft ook snell geen problem meer gehad met de lange 1e aanrijden...... die heft wel een 80cc met membran


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 10:44 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
En hoe zit het als eigenlijk alleen je 1ste versnelling aan de korte kant is? Met m'n 80cc nu kan ik nu beter wegrijden in z'n 2de de 1ste is erg kort en haast overbodig, zelfs met 2man erop, de overige versnellingen sluiten mooi, geen groot gat tussen 4 en 5. Maar alleen een langere 1ste versnelling kan ook?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 11:18 am 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Ja Pascal dat kan... Johan van CNC kan dat mogelijk voor je maken als ik zijn bijdrage hier lees (15:44). Je zult echter wel de kosten goed moeten afwegen wat het beste voor je is....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 12:26 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za dec 20, 2008 12:47 am
Berichten: 2452
Woonplaats: Beverwijk
emilio schreef:
Ja Pascal dat kan... Johan van CNC kan dat mogelijk voor je maken als ik zijn bijdrage hier lees (15:44). Je zult echter wel de kosten goed moeten afwegen wat het beste voor je is....

Bij deze indirect een vraag aan Johan van CNC:
Het 1e versnellingstandwiel van een 3-bak heeft verhouding 2,61 wat mooier aansluit dan de 2,54 van de 4 en 5-bakken. Het zal wel te simpel zijn om te veronderstellen dat je een 3-bak tandwiel kunt gebruiken?
Ik lees dat je de laatste tijd een hoop 3-bakken hebt gedaan dus wie kan het beter beantwoorden :clap
(Oh ja, die wijsheid over het 3-bak tandwiel heb ik uit het programmaatje Kreidlerspeed)
Ben benieuwd,
Eric


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 12:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Aha, dat is ook zo, voor niets gaat de zon op. Het is ook niet direct een noodzaak, maar het zou iets prettiger zijn denk ik.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 1:33 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
nozems schreef:
En hoe zit het als eigenlijk alleen je 1ste versnelling aan de korte kant is? Met m'n 80cc nu kan ik nu beter wegrijden in z'n 2de de 1ste is erg kort en haast overbodig, zelfs met 2man erop, de overige versnellingen sluiten mooi, geen groot gat tussen 4 en 5. Maar alleen een langere 1ste versnelling kan ook?



Het langer maken van alleen de eerste versnelling volstaat ,de rest sluit dan netjes aan .
Het probleem is als je een te lange eerste maakt dat de 2de niets meer doet dus deze veel te kort wordt .
Er zijn setjes te koop van 16 - 44 als eerste versnelling , die in de racerij veel gebruikt worden , maar dan heb je dus het probleem met de 2de die veel te kort wordt .
Ik heb dit zelf ondervonden tijdens het sprinten .
Ik heb toen zelf tandwielen 15 - 44 gemaakt wat veel beter aansluit zodat je per versnelling tussen de 17 en 20 km/h versnelt .

Het probleem is enkel dat de eerste versnelling een vast tandwiel is,wat op de as is gefreesd en niet verwisselbaar is .
Dus deze moet afgedraaid worden en een nieuwe tandwiel op de afgedraaide as krimpen en met loctite bevestigen .

Veel beter is een complete nieuwe as frezen met het juiste tandwiel van 15 erop en deze met een splines verbinding vast zetten .

als bijlage een pdf file van het programma wat ik gebruikte .

Ik heb ook het excel programma bijgevoegd wat ik gebruik voor snelheden en de diversen tandwiel verhoudingen .
In de groene vakken kun je wijzigingen naar jou wens invullen en kun je zien wat voor effect dat heeft op snelheid ,toerental ,powerband, versnelling etc.


Johan


Bijlagen:
Versnellingsbak kreidler versnelling.xls [82 KiB]
193 keer gedownload
Versnellingsbak kreidler 15-44.pdf [20.59 KiB]
234 keer gedownload
IMG_3716 tekst.jpg
IMG_3716 tekst.jpg [ 87.73 KiB | 5293 keer bekeken ]
IMG_3717 (Small).JPG
IMG_3717 (Small).JPG [ 68.99 KiB | 5293 keer bekeken ]
IMG_1210%20edit.JPG
IMG_1210%20edit.JPG [ 91.31 KiB | 5298 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door lazy rider op vr nov 08, 2013 3:15 pm, in totaal 4 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 2:48 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 12:28 am
Berichten: 3440
Woonplaats: Scharendijke
Ik heb er zelf extra breed gemaakt voor de sprinter die toen 28,6 pk :mrgreen: had om de boel heel te houden :D

johan


Bijlagen:
versnellingsas%20lang%204.JPG
versnellingsas%20lang%204.JPG [ 14.41 KiB | 5285 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr nov 08, 2013 4:42 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 18, 2008 7:33 pm
Berichten: 971
Woonplaats: ROTTERDAM
Je moet voor je eigen uit maken wat goed is,en daar maakt je bak naar,toen wij in 1990 in woerden reden,[race ]en we hadden de grote jongens uitgenodigd,de helft daar van verbranden de koppeling om dat de 1e veel te groot was,dat was niet zo gek,wand die jongen reden nooit op een straten parcours,later ging dat veel beter ze hadden het aangepast,
Ik zelf heb daar niet zoveel last van ik heb een 80cc,en ik hoef niet met me neus op de tank te leggen als ik zo rond de 100 reed mijn goed, ik weet wat spul kan,en wat het niet kan.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di nov 12, 2013 11:07 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do sep 04, 2003 10:10 pm
Berichten: 9036
Woonplaats: het emperisch centrum der RS,en
Johan, late reactie nog, bedankt voor het reageren, helder verhaal. Ik houdt het wel bij m'n standaard 5bak, het is ook weer niet zo storend voor mij persoonlijk, maar wie weet als er een ander blok ernaast komt (60cc o.i.d) dan overweeg ik wel een aanpassing of een close 5.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!