Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 5:58 pm 
Offline

Geregistreerd: di aug 26, 2008 8:10 pm
Berichten: 110
Beste forum leden,

sommige zullen mij misschien wel kennen als de bestuurder van de witte puch brommer die Kees-Jan hier op het forum heeft gepost. Ik zelf ben al een tijd met kreidler bezig en ik had nog wat onderdelen liggen om zelf iets aardigs in elkaar te zetten. Op het moment ben ik aan het wachten op het motorisch gedeelte maar ik heb vertrouwen in dat de set in goede handen is. Het gaat een 50cc superbreitwand worden met opmaat kop en barikit zuiger. De carburatie wordt voor nu een 21mm dellorto

bij deze wat foto's van hoe mijn machine er nu bij staat.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MVG
Jean-Paul


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 6:33 pm 
Offline
circuit rijder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jul 25, 2003 12:36 pm
Berichten: 2979
Woonplaats: Paramaribo
Lekker dingetje JP :)! Gaan we die op Lelystad zien? :)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 7:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do maart 17, 2011 10:41 pm
Berichten: 1026
Woonplaats: mvhl
Hoi JP,

JP... Van de gele Waterkoeling???

En volgens mij is tuinieren ook je hobby

Gr Erik


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 8:24 pm 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4694
Woonplaats: Amstelveen
Cole voorvork 8)

Rolando


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 8:36 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 02, 2010 9:04 pm
Berichten: 394
Woonplaats: amstelveen
Hey Ro,
Leer toch eens een beetje Engels prutser :mrgreen:
Groetjes de coole Erno :oops:

Maar buiten deze kritiek op de prutser :roll: Puik machientje word al aardig wat. :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 9:17 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
dat gaat zeker een leuke machine worden,,vooral die voorvork,, info,,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 9:40 pm 
Offline

Geregistreerd: di aug 26, 2008 8:10 pm
Berichten: 110
emilio schreef:
Lekker dingetje JP :)! Gaan we die op Lelystad zien? :)

Hoi Johan,

Dat durf ik nog niet te zeggen. In deze periode ben ik volgens de planning bezig met afstuderen aan de universiteit dus ik durf niet te zeggen.

erik de l schreef:
Hoi JP,

JP... Van de gele Waterkoeling???

En volgens mij is tuinieren ook je hobby

Gr Erik


Nee, gewoon een luchtgekoelde Erik. Ik was met Kees-jan aanwezig op soerendonk. Tuinieren is moeders kapje aan haha.

Roland schreef:
Cole voorvork 8)

Rolando

arno meijer schreef:
dat gaat zeker een leuke machine worden,,vooral die voorvork,, info,,


Om even in te gaan op deze vraag, het is een voorvork van een derbi gpr sebac. Hij hangt middels een conisch lager onder en een conventioneel lager boven in het frame. De velg is standaard kreidler met grotere rollagers om de as van derbi te kunnen gebruiken. De schijf is een stage6 buiten schijf van een gilera geloof ik met een zelf ontworpen en laten snijden binnen hart dat zo op de kreidler velg past.

Mvg

Jean-Paul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 9:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 07, 2010 11:28 pm
Berichten: 494
Woonplaats: amersfoort
:clap :clap :clap


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di dec 17, 2013 10:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 15, 2004 2:02 pm
Berichten: 1885
Woonplaats: Bilzen B
Heel netjes , prachtige tuin ook . :clap :clap :clap
Goed bezig geweest , zou hem wel eens in het echt willen zien .
Verlieft op de voorrem !
Gr, Leopold.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2013 2:35 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 18, 2008 7:33 pm
Berichten: 971
Woonplaats: ROTTERDAM
Ja dat is natuurlijk heel anders als een puchje :shock: ,en als je dan nog op het circuit ga rijden dan zou je ,[even dit ]ik weet niet hoe lang je ben en daar de hoogte van het gebeuren op afstellen,zit je te hoog dan is dat niet goed in de bochten en op het rechte stuk je vang te veel wind,maar als je een korte 2meter ben ja dan moet je wel hoog gaan zitten om er op te passen,maar het ziet er goed uit :clap ,hou de hoogte in de gaten,je kan beter te laag zitten als te hoog


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo dec 18, 2013 3:00 pm 
Offline

Geregistreerd: di aug 26, 2008 8:10 pm
Berichten: 110
pax00l schreef:
Ja dat is natuurlijk heel anders als een puchje :shock: ,en als je dan nog op het circuit ga rijden dan zou je ,[even dit ]ik weet niet hoe lang je ben en daar de hoogte van het gebeuren op afstellen,zit je te hoog dan is dat niet goed in de bochten en op het rechte stuk je vang te veel wind,maar als je een korte 2meter ben ja dan moet je wel hoog gaan zitten om er op te passen,maar het ziet er goed uit :clap ,hou de hoogte in de gaten,je kan beter te laag zitten als te hoog


Beste pax00l bedankt voor de info, ik ben natuurlijk nog niet zeker hoe het rijden gaat worden met deze veer configuratie maar ik heb al eens op een lage puch gezeten en daar kon ik mijn benen niet goed kwijt. Ik zelf ben 1.82 dus hoop op de kreidler beter uit de voeten te kunnen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2014 12:10 pm 
Offline

Geregistreerd: di aug 26, 2008 8:10 pm
Berichten: 110
Motorblok vooruitgang
Zo gisteren het motorblok verder opgebouwd en het staat er nu goed voor moet ik zeggen. Nieuwe lagers keringen en bussen en een simpel schakelmechanisme waardoor het een aanloper is geworden. De cilinder heeft timing 190-133 dus dat moet wel af gaan met de juiste uitlaat. Wat mij nu nog te doen staat is tapeinden voor het spruitstuk erin draaien een verloop flens maken voor de uitlaat teut en rs, lammellen koppelings tussen platen erin steken en hij is klaar voor de olie. Ik heb ook al voorbereidingen getroffen voor een koso temperatuur meter.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Van de week ben ik weer bezig geweest aan het blok. Ik moest nog wat dingen doen voor het schakel gebeuren dus van de week weer eens wat gedaan. Bussen gedraaid voor het schakel mechanisme en, 1 van brons en 1 van alluminium die in een klemming moet komen. De busjes moeten nog wel geruimd worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

daarna heb ik nog een kijkglas gemaakt in het koppelingsdeksel. Ingeperst en gelijmd met groene loctite.
Afbeelding

Deze week ben ik weer bezig geweest met het schakelgebeuren en ik kan melden dat het nu super werkt en ik hoop door dubbele o-ringen van de bekende kreidler lekkage af te zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Daarna heb ik de lagers en keeringen in het blok gezet.
Afbeelding
Afbeelding

In het weekend het blokje maar eens afbouwen voor zover het kan.

mvg

Jean-Paul

Cilinderset
Het wachten is beloond ik heb van de week mijn cilinderset op kunnen halen bij EHT. De cilinder is getuned om het rijdbaar en leuk te houden ik wil gewoon lekker kunnen gassen en niet veel onderhoud hebben. De afwerking is heel mooi en ook hoe de kop gevlakt en ingedraaid het is vakwerk. Hier een plaatje bij het verhaaltje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu kan ik beginnen met het opbouwen van het blok. Dit is een direkte 5 bak met gereviseerde 5e versnelling en koppelingsplaten met alluminium voering. De krukas is ook goed in balans nu enkel nog een leuke ontsteking scoren en hij kan aangeslingerd worden. De carburateur wordt een dellorto phbg 21mm

MVG

Jean-Paul


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do maart 13, 2014 1:45 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 04, 2009 5:32 pm
Berichten: 717
Woonplaats: almere
Wat voor een oliepeilglas heb jij gebruikt? Ik heb ook een peilglas gemaakt maar dan van een stukje lexaan van 4mm dik en geklemd met 3 boutjes en afgedicht met zwarte silicone pakking.
Ziet er trouwens mooi uit de kreidler.

Gr Thijs


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!