circuit brommer Jean-Paul
Moderator: emilio
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
circuit brommer Jean-Paul
Beste forum leden,
sommige zullen mij misschien wel kennen als de bestuurder van de witte puch brommer die Kees-Jan hier op het forum heeft gepost. Ik zelf ben al een tijd met kreidler bezig en ik had nog wat onderdelen liggen om zelf iets aardigs in elkaar te zetten. Op het moment ben ik aan het wachten op het motorisch gedeelte maar ik heb vertrouwen in dat de set in goede handen is. Het gaat een 50cc superbreitwand worden met opmaat kop en barikit zuiger. De carburatie wordt voor nu een 21mm dellorto
bij deze wat foto's van hoe mijn machine er nu bij staat.
MVG
Jean-Paul
sommige zullen mij misschien wel kennen als de bestuurder van de witte puch brommer die Kees-Jan hier op het forum heeft gepost. Ik zelf ben al een tijd met kreidler bezig en ik had nog wat onderdelen liggen om zelf iets aardigs in elkaar te zetten. Op het moment ben ik aan het wachten op het motorisch gedeelte maar ik heb vertrouwen in dat de set in goede handen is. Het gaat een 50cc superbreitwand worden met opmaat kop en barikit zuiger. De carburatie wordt voor nu een 21mm dellorto
bij deze wat foto's van hoe mijn machine er nu bij staat.
MVG
Jean-Paul
-
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02 sep 2010, 21:04
- Locatie: amstelveen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: circuit brommer Jean-Paul
Hey Ro,
Leer toch eens een beetje Engels prutser
Groetjes de coole Erno
Maar buiten deze kritiek op de prutser Puik machientje word al aardig wat.
Leer toch eens een beetje Engels prutser
Groetjes de coole Erno
Maar buiten deze kritiek op de prutser Puik machientje word al aardig wat.
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: circuit brommer Jean-Paul
Hoi Johan,emilio schreef:Lekker dingetje JP ! Gaan we die op Lelystad zien?
Dat durf ik nog niet te zeggen. In deze periode ben ik volgens de planning bezig met afstuderen aan de universiteit dus ik durf niet te zeggen.
Nee, gewoon een luchtgekoelde Erik. Ik was met Kees-jan aanwezig op soerendonk. Tuinieren is moeders kapje aan haha.erik de l schreef:Hoi JP,
JP... Van de gele Waterkoeling???
En volgens mij is tuinieren ook je hobby
Gr Erik
Roland schreef:Cole voorvork
Rolando
Om even in te gaan op deze vraag, het is een voorvork van een derbi gpr sebac. Hij hangt middels een conisch lager onder en een conventioneel lager boven in het frame. De velg is standaard kreidler met grotere rollagers om de as van derbi te kunnen gebruiken. De schijf is een stage6 buiten schijf van een gilera geloof ik met een zelf ontworpen en laten snijden binnen hart dat zo op de kreidler velg past.arno meijer schreef:dat gaat zeker een leuke machine worden,,vooral die voorvork,, info,,
Mvg
Jean-Paul
- arno meijer
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:28
- Locatie: amersfoort
- Gegeven waarderingen: 28 keren
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: circuit brommer Jean-Paul
Heel netjes , prachtige tuin ook .
Goed bezig geweest , zou hem wel eens in het echt willen zien .
Verlieft op de voorrem !
Gr, Leopold.
Goed bezig geweest , zou hem wel eens in het echt willen zien .
Verlieft op de voorrem !
Gr, Leopold.
- pax00l
- Berichten: 951
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 19:33
- Locatie: ROTTERDAM
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: circuit brommer Jean-Paul
Ja dat is natuurlijk heel anders als een puchje ,en als je dan nog op het circuit ga rijden dan zou je ,[even dit ]ik weet niet hoe lang je ben en daar de hoogte van het gebeuren op afstellen,zit je te hoog dan is dat niet goed in de bochten en op het rechte stuk je vang te veel wind,maar als je een korte 2meter ben ja dan moet je wel hoog gaan zitten om er op te passen,maar het ziet er goed uit ,hou de hoogte in de gaten,je kan beter te laag zitten als te hoog
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: circuit brommer Jean-Paul
Beste pax00l bedankt voor de info, ik ben natuurlijk nog niet zeker hoe het rijden gaat worden met deze veer configuratie maar ik heb al eens op een lage puch gezeten en daar kon ik mijn benen niet goed kwijt. Ik zelf ben 1.82 dus hoop op de kreidler beter uit de voeten te kunnen.pax00l schreef:Ja dat is natuurlijk heel anders als een puchje ,en als je dan nog op het circuit ga rijden dan zou je ,[even dit ]ik weet niet hoe lang je ben en daar de hoogte van het gebeuren op afstellen,zit je te hoog dan is dat niet goed in de bochten en op het rechte stuk je vang te veel wind,maar als je een korte 2meter ben ja dan moet je wel hoog gaan zitten om er op te passen,maar het ziet er goed uit ,hou de hoogte in de gaten,je kan beter te laag zitten als te hoog
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 20:10
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: circuit brommer Jean-Paul
Motorblok vooruitgang
Zo gisteren het motorblok verder opgebouwd en het staat er nu goed voor moet ik zeggen. Nieuwe lagers keringen en bussen en een simpel schakelmechanisme waardoor het een aanloper is geworden. De cilinder heeft timing 190-133 dus dat moet wel af gaan met de juiste uitlaat. Wat mij nu nog te doen staat is tapeinden voor het spruitstuk erin draaien een verloop flens maken voor de uitlaat teut en rs, lammellen koppelings tussen platen erin steken en hij is klaar voor de olie. Ik heb ook al voorbereidingen getroffen voor een koso temperatuur meter.
Van de week ben ik weer bezig geweest aan het blok. Ik moest nog wat dingen doen voor het schakel gebeuren dus van de week weer eens wat gedaan. Bussen gedraaid voor het schakel mechanisme en, 1 van brons en 1 van alluminium die in een klemming moet komen. De busjes moeten nog wel geruimd worden.
daarna heb ik nog een kijkglas gemaakt in het koppelingsdeksel. Ingeperst en gelijmd met groene loctite.
Deze week ben ik weer bezig geweest met het schakelgebeuren en ik kan melden dat het nu super werkt en ik hoop door dubbele o-ringen van de bekende kreidler lekkage af te zijn.
Daarna heb ik de lagers en keeringen in het blok gezet.
In het weekend het blokje maar eens afbouwen voor zover het kan.
mvg
Jean-Paul
Cilinderset
Het wachten is beloond ik heb van de week mijn cilinderset op kunnen halen bij EHT. De cilinder is getuned om het rijdbaar en leuk te houden ik wil gewoon lekker kunnen gassen en niet veel onderhoud hebben. De afwerking is heel mooi en ook hoe de kop gevlakt en ingedraaid het is vakwerk. Hier een plaatje bij het verhaaltje.
Nu kan ik beginnen met het opbouwen van het blok. Dit is een direkte 5 bak met gereviseerde 5e versnelling en koppelingsplaten met alluminium voering. De krukas is ook goed in balans nu enkel nog een leuke ontsteking scoren en hij kan aangeslingerd worden. De carburateur wordt een dellorto phbg 21mm
MVG
Jean-Paul
Zo gisteren het motorblok verder opgebouwd en het staat er nu goed voor moet ik zeggen. Nieuwe lagers keringen en bussen en een simpel schakelmechanisme waardoor het een aanloper is geworden. De cilinder heeft timing 190-133 dus dat moet wel af gaan met de juiste uitlaat. Wat mij nu nog te doen staat is tapeinden voor het spruitstuk erin draaien een verloop flens maken voor de uitlaat teut en rs, lammellen koppelings tussen platen erin steken en hij is klaar voor de olie. Ik heb ook al voorbereidingen getroffen voor een koso temperatuur meter.
Van de week ben ik weer bezig geweest aan het blok. Ik moest nog wat dingen doen voor het schakel gebeuren dus van de week weer eens wat gedaan. Bussen gedraaid voor het schakel mechanisme en, 1 van brons en 1 van alluminium die in een klemming moet komen. De busjes moeten nog wel geruimd worden.
daarna heb ik nog een kijkglas gemaakt in het koppelingsdeksel. Ingeperst en gelijmd met groene loctite.
Deze week ben ik weer bezig geweest met het schakelgebeuren en ik kan melden dat het nu super werkt en ik hoop door dubbele o-ringen van de bekende kreidler lekkage af te zijn.
Daarna heb ik de lagers en keeringen in het blok gezet.
In het weekend het blokje maar eens afbouwen voor zover het kan.
mvg
Jean-Paul
Cilinderset
Het wachten is beloond ik heb van de week mijn cilinderset op kunnen halen bij EHT. De cilinder is getuned om het rijdbaar en leuk te houden ik wil gewoon lekker kunnen gassen en niet veel onderhoud hebben. De afwerking is heel mooi en ook hoe de kop gevlakt en ingedraaid het is vakwerk. Hier een plaatje bij het verhaaltje.
Nu kan ik beginnen met het opbouwen van het blok. Dit is een direkte 5 bak met gereviseerde 5e versnelling en koppelingsplaten met alluminium voering. De krukas is ook goed in balans nu enkel nog een leuke ontsteking scoren en hij kan aangeslingerd worden. De carburateur wordt een dellorto phbg 21mm
MVG
Jean-Paul
- midde
- Berichten: 858
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
- Locatie: almere
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Re: circuit brommer Jean-Paul
Wat voor een oliepeilglas heb jij gebruikt? Ik heb ook een peilglas gemaakt maar dan van een stukje lexaan van 4mm dik en geklemd met 3 boutjes en afgedicht met zwarte silicone pakking.
Ziet er trouwens mooi uit de kreidler.
Gr Thijs
Ziet er trouwens mooi uit de kreidler.
Gr Thijs