Weer aan de Kreidler..

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Weer aan de Kreidler..

#1 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 07:38

Goedemorgen,

Afgelopen weken schoonouders naar verzorgingshuis moeten verhuizen. Helaas kon pa zijn op 12 juni 1969 nieuw en nog onversleutelde K53/2 NL niet meenemen. Ondertussen staat hij hier in de schuur met ca 21000 km. Ik ben 2 jaar ouder als de Kreidler. Heb vroeger een van de laatste RMC/S electronics met rechthoekig tellerhuis gehad voor ik naar vierwielers overging.
De Florett blijft hier, samen met originele aankoopfactuur, folders, afgetekend instructieboekje, alle in de loop der tijden vervangen oude onderdelen en alle bromfietsplaatjes vanaf die tijd... En hele berg dus.
Zal weldra een draadje openen met plaatjes van genoemde zaken en heb ook wel wat vragen voor jullie hier. O ja de Florett blijft zoals deze is, origineel en onversleuteld, ongerestaureerd. Zal alleen wat meer uitgelaten worden :wink: Ben inmiddels ook na 30 jaar weer bij mijn oude bromfietsdealer, Karssemeijer in Harderwijk geweest. Leuk, bijna niets veranderd.....Bob dan...
Laatst gewijzigd door De Snavelaar op 27 apr 2013, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Nico Ha
Berichten: 677
Lid geworden op: 09 aug 2004, 18:35
Locatie: Hazerswoude dorp
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#2 Bericht door Nico Ha » 27 apr 2013, 17:12

Welkom hier, mooi verhaal en geschiedenis ook van de Kreidler.
Misschien kan je een foto (van de Kreidler) plaatsen.
Wij zijn nogal benieuwd :D (nieuwsgierig) :roll:

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#3 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 17:54

Gaat goedkomen. Net ritje gemaakt, 50 km, uiteraard geen klap verkeerd. :rs. Pa met zijn 79 jaar ook even op zijn oude liefde laten zitten voor ronde om parking...... I.p.v rechts af, links af en een uur niet teruggezien.... Komt terug met een glimlach welke niet meer in het helmpie paste :clap

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#4 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 apr 2013, 18:46

origineel en onversleuteld
Hoi Snavelaar, Welkom op het forum,
Zoals jij hem omschrijft is een lot uit de loterij, daar zijn er slechts enkele van, een trots bezit zo een buffeltank met alle originele documentatie.

Hou hem intact zo als hij is en veel rij plezier.
O ja, de ge quote tekst van jou, je speelt met vuur he :lol: :lol:

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#5 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 22:29

Nee hoor, of je moet wat anders bedoelen. Kan zijn dat pa wat is vergeten te vermelden...... Hij heeft dat ding toen zo als hij nu is zo gekocht, voor ons dus origineel.
Laatst gewijzigd door De Snavelaar op 27 apr 2013, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 apr 2013, 22:32

De Snavelaar schreef:Nee hoor, of je moet wat anders bedoelen. Tenzij pa wat is vergeten te vermelden......
Ik weet niet hoe vergeetachtig hij is ? Maar in de regel zijn ze hier wel heel scherp.
Zo scherp als een Florett. :lol:

Enzo

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#7 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 22:33

En snel in reageren :mrgreen:

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#8 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 apr 2013, 22:45

De Snavelaar schreef:En snel in reageren :mrgreen:
Alles draait hier om snelheid, een vraag wordt in de regel binnen 10 minuten beantwoord met meestal een digitale foto ter ondersteuning, uitermate prettig ook voor jou.
Dus Snavelaar, gaat het lukken?, een foto kan het probleem toch niet zijn anno 2013.

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#9 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 23:21

Oke mannen, even de telefoon geleegd voor jullie.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Deze Florett kostte kaal HFL 1305.
Gekocht bij Joop van der Geest in Harderwijk. Toen deze stopte werd onderhoud door Bob Karssemeijer aan de haven gedaan. Beenscherm zit er nog bij. Onderste beugeltje van scherm naar motorbeugel ontbreekt helaas. Ding loopt ongeveer 45 km/u. Embleempje links ontbreekt en is zoek geraakt in de schuur. Daarnaast ook nog bak met poestmiddelen meegekregen. Voorbandje heeft hoogteslag. Dus bij Bob maar eens gevraagd of de Swalow MS100 nog leverbaar is.

Nog een plaatje bij vergane glorie:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 apr 2013, 23:26

Mooi origineeltje.

Ik kom niet verder dan een immi licht schakelaar, Zündapp spiegel en een verkeerd bougiekapje. :clap
Kettingspannertje rechts omdraaien en lekker rijden

Swallow banden zijn de meesten hier allergisch voor.

Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 27 apr 2013, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#11 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 23:36

Ja zo'n universeel Bumpspiegeltje of iets dergelijks wegens ruimte in de schuur waar pa 50 jaar heeft gewoond. De oude Honda novi...dinges had ook een gelijke spiegel. De bougiedop, NGK, hoe moet de OEM er uitzien? De oude zal wel gesneuveld zijn.... De lichtschakelaar immitatie? Geen idee. Ook hier de vraag, hoe ziet OEM eruit? Zal eens bij pa navragen of er eens iets is geweest. Hij is ook een keer gevallen, koplampring geschuurd. Niemand iets over gemonteerde fietsbel zonder wafelmotief :wink:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 27 apr 2013, 23:41

Hollandse brommers hebben geen schakelaar met claxon.
Een italiaanse immi voor RS heeft twee vierkante knopjes.
Origineel is alleen een rond uit knopje voir jou model

Mooie originele bel die er op hoort

Originele bougiekap is de lange uitvoering van Beru met een rubber om het gat van de koelkap zo veel mogelijk dicht te houden. Is een metalen uitvoering met 1 Kilo Ohm weerstand.

Enzo

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#13 Bericht door De Snavelaar » 27 apr 2013, 23:57

Zou de brommer met deze schakelaar geleverd kunnen zijn destijds? Zijn de bedoelde doppen nog leverbaar?

De brommer zou ook ietsjes harder mogen lopen. Lijkt nu op max snelheid 40-45 wat te kort te komen. Heeft wellicht wat meer benzine nodig. Luchtfiltertje is schoon. Demper is ontdaan van kool. Misschien iets grotere sproeier. Althans dat deden we vroeger :oops: Hij hoeft geen 80 te lopen hoor. 55 - 60 zou mooi zijn. Opvoeren doen we in elk geval niet. Wellicht weten we hier iets over?

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#14 Bericht door gcge » 28 apr 2013, 00:09

De Snavelaar schreef:Zou de brommer met deze schakelaar geleverd kunnen zijn destijds? Zijn de bedoelde doppen nog leverbaar?

De brommer zou ook ietsjes harder mogen lopen. Lijkt nu op max snelheid 40-45 wat te kort te komen. Heeft wellicht wat meer benzine nodig. Luchtfiltertje is schoon. Demper is ontdaan van kool. Misschien iets grotere sproeier. Althans dat deden we vroeger :oops: Hij hoeft geen 80 te lopen hoor. 55 - 60 zou mooi zijn. Opvoeren doen we in elk geval niet. Wellicht weten we hier iets over?

Grotere sproeier is niet nodig. 56 icm met de 10 mm is voldoende. De originele gegnepen uitlaat zit er ook niet meer op, dus misschien zit het ori 10 tands voortandwiel er nog op. Met tandwiel 13 (36 achter) loopt deze buffel 50/55. Gezien de km stand anders mischien de zuigerveren vervangen of zuigerspeling op laten meten.

gcge
Berichten: 938
Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
Locatie: Raamsdonksveer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#15 Bericht door gcge » 28 apr 2013, 00:13


hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#16 Bericht door hermanp » 28 apr 2013, 00:14

Mijn ervaring is dat deze cilinders niet de snelste zijn, maar zoals hierboven geschreven, moet 50-55 km/u wel haalbaar zijn.
Voor wat betreft de schakelaar heb ik zo mijn twijfels. De rode die ik heb (een SL en een TRS), hebben wel een knopje voor claxon, de andere kleuren (beige en grijs) niet. Kan toeval zijn.

Ik kan het op de foto's niet goed zien, maar misschien ontbreekt het beugeltje nog om de koppeling in de fietsstand te houden.
Maar wel een erg mooi origineel model. Ook leuk dat je de hele geschiedenis kent en alle paperassen er bij hebt.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#17 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 apr 2013, 00:25

Inderdaad een mooi exemplaar, natuurlijk, helemaal origineel is bijna onmogelijk na ruim 40 jaar.
Kijk maar in de folder die je er bij hebt, het eerste wat je dan opvalt is de 26 mm uitlaat uit één stuk die er origineel op zit.

Maar hier is een prachtig exemplaar van te maken, kleine dingen die de kop niet kosten.

Af en toe een stukje om hem perfect te maken, te beginnen met een knappe standaard, een originele liefst in kleur, maar denk er om, niet iedere standaard van een kreidler is de juiste.
Altijd het type NL 1969-1972 aan houden, vergeet 1968 in dat jaar ging men over van 19 inch naar 17 inch wielen

Hier ga jij een hoop lol aan beleven.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#18 Bericht door Henk 3bakvoet » 28 apr 2013, 00:32

gcge schreef:http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=510

Helaas even uitverkocht...
In oud Hollandse knikkers 44.00 gulden voor een bougie dop, is hij wel goed bij zijn hoofd :roll:

Gebruikersavatar
KJ
Berichten: 4835
Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
Locatie: Onder steen 13
Gegeven waarderingen: 635 keren
Ontvangen waarderingen: 84 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#19 Bericht door KJ » 28 apr 2013, 03:29

Henk 3bakvoet schreef:
gcge schreef:http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=510

Helaas even uitverkocht...
In oud Hollandse knikkers 44.00 gulden voor een bougie dop, is hij wel goed bij zijn hoofd :roll:

ik zal eens kijken in het magazijn.....als ik de juiste heb liggen dan schenk ik hem :wink:
Dat verdient deze Parel :!:

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#20 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 apr 2013, 06:33

De Snavelaar schreef:Zou de brommer met deze schakelaar geleverd kunnen zijn destijds? Zijn de bedoelde doppen nog leverbaar?

De brommer zou ook ietsjes harder mogen lopen. Lijkt nu op max snelheid 40-45 wat te kort te komen. Heeft wellicht wat meer benzine nodig. Luchtfiltertje is schoon. Demper is ontdaan van kool. Misschien iets grotere sproeier. Althans dat deden we vroeger :oops: Hij hoeft geen 80 te lopen hoor. 55 - 60 zou mooi zijn. Opvoeren doen we in elk geval niet. Wellicht weten we hier iets over?
Schakelaar nog enkele te koop. Je oude schakelaar kan je bijna voor dezelfde prijs weer verkopen




http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=134

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Weer aan de Kreidler..

#21 Bericht door nsr » 28 apr 2013, 08:32

Goede morgen Snavelaar,welkom hier.

Even 2 dingen
1=Wat een fantastisch exemplaar heeft U daar,heel zuinig en trots op zijn.
Info over dingen die eventueel niet origineel zijn kan ik niets zeggen,de kennis ontbreekt me simpelweg.
Maar als ik de geleerde hier hoor dan zit het wel goed!
Wat mijn betreft is dit de heilige graal,compleet,nog bijna zoals geleverd,en alle documentatie er ook nog bij.

2=Wilt U in de toekomst de brommer niet meer hangend tegen de buddy ergens parkeren. [-o< [-o<
Bij het zien van de foto krijg ik spontaan kramp op plaatsen waar m'n huisgenoten niet blij van worden,zuinig zijn op die buddy aub :clap

Topper dit,leuk!

De Snavelaar
Berichten: 1330
Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
Locatie: Onder N.A.P
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#22 Bericht door De Snavelaar » 28 apr 2013, 10:56

Wow, wat ook een input hier.

Over origineel kun je hele bomen opzetten. Ik rij ook een BMW r1100gs. Daar spelen vaak zelfde problemen. Soms gewoonweg doordat fabrikant onderdeel vervangt door ander gelijkwerkend exemplaar. Is dat dan niet origineel omdat dit van folder specs afwijkt?
Ik wil in beginsel de brommer origineel houden zoals mijn schoonvader deze altijd heeft gehad. Als er zaken zijn die ook optisch het nodige toevoegen dan ben ik best bereid hier wat mee te doen.

Even een paar dingetjes:

Afbeelding
Schakelaar met een rond of vierkant knopje , wel of geen toeterknopje. En dat voor € 48,00 vind ik niet noodzakelijk. Als toeterknoppie verdwijnt maakt de claxon geen geluid meer of ik moet er weer een ander ding op fabrieken. Zal pa een vragen of er ooit iets mee geweest is. Hoe gaan we dan met nwe schakelaar de toeter bedienen?

Beugeltje om koppeling in fietsstand te houden? Ja hoor aanwezig, op linker greep. Afbeelding
Fietsmogelijkheid op rechter cranck ook in orde.
Tandwielen, ga ik nazien. Had hij al eens ooit wat mee gedaan.

Heeft groter sproeiertje dus geen zin? Daarbij krijgt hij toch wat meer benzine of is hierin de luchtstroom de remmende factor?

Uitlaat, klopt, hij wilde ook iets harder en heft uitlaat destijds ingeruild voor deze. Ook de bocht, die is overigens behoorlijk gecorrodeerd. Gisteren zei hij nog dat hij daar ooit nog een een mooie chromen voor wilde kopen. Wie weet gaan we dat wel doen. Moet dan weer niet zo zijn dat we een nette Florett hebben met idioot glimmende bocht. Mag best een nette gebruikte zijn. Liever eigenlijk...
De oude 26 mm bocht heb ik nog wel.Afbeelding

Zuigerveren. Mannen wat mag de slotspeling zijn? Ik heb nog nieuwe pakkingen liggen dus kan dr rap bij. Dan zou de cilinder voor het eerst los gaan..... Is ook wel weer jammer... Waar vind ik de juiste veren? Ook weer Kreidlerparts?

De middenstandaard, is rood net als in de folder. De beschadigingen op de OEM tonen geen zwarte ondergrond en de kleur is identiek aan de rodel kleur van de rest. Zou hoogtens iets doorgezakt kunnen zijn. Dat los ik wel op. heeft aan onderzijde ook wat slijtage bij de krommingen. Folders tonen bij dit model overigens ook rood en geen zwart [-X

De bougiedop. Dat is wat mij begreft wel een doorn in het oog. Dat was mij al eerder opgevallen. Zwart, nieuw, NGK. Daar zou ik graag een andere voor vinden. Dus als er ergens een deugdelijk exemplaar ongebruikt ligt houd ik mij ten zeerste aanbevolen heren :D

Bougie, das ook een vraag: IS deze wel voor deze Kreidler? Helemaal nieuw..
Afbeelding Champion..
Afbeelding

Eh zadel tegen de oude meerpaal bij wegrottend schip aan Veluwemeer. U kunt het niet zien maar dr zit een zakdoekje tussen. De houten paal is scherp en smerig maar ik vond de nonchalante opzet van de Florett achteloos tegen de paal gestald zo mooi. Ook pa merkte dit op. Leuk dat u dit ook oppakt. Maakt u zich geen zorgen. Ik ben er erg zuinig op, zelfs het Perzisch kleedje waar die rooie altijd onder heeft gestaan is mee. Oude bomen verplaatsen moet je immers voorzichtig doen. Met het stel in zorgomgeving gaat het ook goed. Ze zijn erg benieuwd naar uw reacties en opmerkingen hier. Hebben er plezier in dat ik hun brommer weer gebruik en er wat mee doe. Ze hebben overigens nooit een auto gehad. Vroeger ging de hele campinguitrusting op de brommer mee. Zelfs nog een frame laten lassen welke op bagagerek pas waarmee extra bagage kon worden geladen en zelfs de buitenboordmotor voor de Yak 2-3 mee kon naar de haven.

U heeft denk ik nog een ding gemist. De benzinekraan. Deze is een paar jaar terug vervangen door een moderner exemplaar. De oude heb ik uiteraard nog in de kist zitten maar deze lekt. Mogelijk kan ik deze reviseren. Dat ding valt bij mij onder zelfde categorie als de bougiedop. Die wil ik OEM hebben.
Afbeelding

Gereedschapvakje, sleuteltje is weg. Tools heb ik nog wel, die zitter er gewoon in.

Stickertje leverancier:
Afbeelding

Over schakelaar denk ik nog effe na en ga ik met de oude baas eens lekker in de tuin bomen over zagen.
Hij met een sherry en een goede sigaar. Ik een rode wijn en eveneens een sigaar. Gezellig ik heb er zin an. Enne heren, dank voor de waardevolle input. Ik ben er blij mee, dat geeft een extra dimensie die pa duidelijk heeft gemist. Als hij hier is laat ik hem lekker meelezen. (We hebben daar geen Wifi voor de ipad)

Nieuw:Afbeelding
Afbeelding ca HFL 6,00

Nog een vraag. Mag ik dit draadje gewoon blijven gebruiken als eigen draadje om vragen en af en toe dingen te posten over deze Florett of moet ik dit ergens in de buurt van techniek en of restauratie doen. Als dat moet dan stop ik in dit draadje en gaan we daar ergens verder. Heb met mijn BMW ook een dergelijk draadje binnen clubforum en is in de loop der jaren een leuk naslagwerk geworden die velen gebruiken bij sleutelen en onderhoud. Ik kijk er zelf ook nog regelmatig in.

Anderzijds mag moderator dit draadje evt. ook verplaatsen.

Dan nog een vraag over het registreren van deze Florett. Ik kreeg van de beheerder Louis Dorr van de database een vraag de Florett te registreren. Nu wil ik dit best maar ben (ook beroepshalve) wat terughoudend met het verstrekken van alle relevante NAW-gegevens aan voor mij onbekende partijen. Hoe staan jullie hier in?

Beroepsmatig kom ik wel eens tegen dat dergelijke informatie leidt tot een misdrijf waar bij op p.d. het zojuist geregistreerde object kort hierop op onrechtmatige wijze van eigenaar/toezichthoudende veranderd.......

Groet Ronald
Laatst gewijzigd door De Snavelaar op 28 apr 2013, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#23 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 apr 2013, 11:14

Sproeier groter heeft geen zin. Gaat hij eerder slechter van lopen. Zelfs een 12 mm van 4-bak brengt geen verbetering in snelheid.

Benzinekraan heb ik niet gemist. Ik weet welk type er op hoort. Maar helaas zijn deze voor 95 % al vervangen wegens lekkage.
Als jij een imi kraan van 5 euro er op had zou jij me horen. Nu zit er een PERFECTE van het OEM merk Karcoma op.

Zuigerveren inde FAQ viewtopic.php?f=17&t=5659

Koop inderdaad de gietijzeren Goetze veren van o.a. KP omdat veel moderne veren van chroomstaal zijn en dan ligt binnen 5 KM jou chroomwand uit de cilinder
blokveer 2x http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... asp?id=374

Voor sleutel gereedschapset is gelijk aan het stuurslot. Wil je dat in orde hebben zal je ze beide moeten vernieuwen
http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=1820

Wat de schakelaar betreft zal de vorige eigenaar een RS claxon hebben gemonteerd. (origineel zat er een blind ijzeren plaatje) vandaar dat de andere imitatie schakelaar er op is gekomen i.p.v. de de Merit schakelaar met alleen het uit knopje en de drie standen licht.

Standaard hoort rood en is bij goed zoeken en geduld hebben wel NOS te vinden. (is mij ook gelukt)

Als je een dikke koppakking hebt wel nu een dun ALU exemplaar monteren voor meer power. Tevens alle kool van zuiger, zuigerveerslotjes en uitlaatkanaal cilinder verwijderen.
Kijk ook op je contactpunjes niet dicht zijn gaan staan door slijtage fiber nokje. En een likje vet op het smeervilt. Want dan gaat ook de fut er uit.

Wat betreft registeren is dat bij Maloud best vertrouwd. Denk dat 90 % van het forum dat heeft gedaan. Hoe completer de lijst word hoe beter. Iedereen gebruikt deze om framenummer aan jaartal en type te koppelen. Meer niet. :!: :!: Zelfs RDW raadpleegt deze site. :!:

Enzo

Jan
Berichten: 3300
Lid geworden op: 07 sep 2002, 14:56
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 97 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#24 Bericht door Jan » 28 apr 2013, 11:42

Mooi exemplaar zo vanaf de foto!
De liggende beugel van je voorspatbord moet rood zijn!
Maar het ultieme originaliteits item is natuurlijk de originele dealer sticker uit 1969, zit die nog ergens opgeplakt, of is die verdwenen?
We hebben hier op dit forum een dealersticker topic en maakt niet uit hoe oud sommige brommers zijn, die sticker zit er altijd nog wel geheel of gedeeltelijk op.
Zie net je foto van de sticker, helemaal goed!
Laatst gewijzigd door Jan op 28 apr 2013, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Weer aan de Kreidler..

#25 Bericht door Enzo-tvdzijden » 28 apr 2013, 11:42

Wat betreft de bougiedoppen. Hier wat plaatjes. Zijn makkelijk te koop op beurzen en Kreidleradressen.

Alleen die met het bruine bakkeliet is ORIGINEEL Beru

Ook zie je het plaatje met 2 naast elkaar . Jij moet de lange uitvoering hebben omdat er een rubber kraag tussen moet. http://www.kreidlerparts.com/scripts/pa ... sp?id=7464

De korte is voor rijwind gekoelde cilinders

Vergeet ook niet het juiste rubber voor de waterafdichting op de kap. Deze moet strak om de kabel en kap anders is hij waardeloos

Enzo
Bijlagen
DSCN1630 (Medium).JPG
DSCN1630 (Medium).JPG (116.58 KiB) 12683 keer bekeken
DSCN8705 (Small).JPG
DSCN8705 (Small).JPG (24.79 KiB) 12808 keer bekeken
DSCN9466 (Small).JPG
DSCN9466 (Small).JPG (29.63 KiB) 12808 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 28 apr 2013, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie