Weer aan de Kreidler..
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Heb hier een compressiemeter. Wat is de max druk die zuigertje opbouwt? Ik denk dat ik jullie antwoord al een beetje weet. Hangt natuurlijk ook af van de toegepaste koppakking, dik of dun... Gisteren iets van gezien, zou wel eens een dikkere kunnen zijn. Kon t niet heel goed bekijken want d'r zit nogal wat vettige stof rond de ribben van de Parel van pa.
Schiet me weer wat te binnen. Rommelig starten zou ook nog door restant oude benzine kunnen komen. Daar liep hij gewoon op dus 5 ltr nwe meng bijgegoten. Mogelijk is totaal mengsel door oude sap toch wat te vet waardoor bougies nat slaan en deze moeilijk aan de praat wil geraken.
Vanavond nog eens naar de afstelling van de puntjes kijken. Daar ben ik niet zo zeker van.
0,35 mm OBD dus. En viltje vetten. Is er nog meer te doen als ik in deze zone verkeer? Heb stoffigheid , was niet veel, al uitgeblazen. Dat vetten van viltje, liever met olie dan vet? Of maakt het niet uit waar ding mee vertroeteld wordt? Zonder input van u hier wordt het drup carterolie van BMW
Schiet me weer wat te binnen. Rommelig starten zou ook nog door restant oude benzine kunnen komen. Daar liep hij gewoon op dus 5 ltr nwe meng bijgegoten. Mogelijk is totaal mengsel door oude sap toch wat te vet waardoor bougies nat slaan en deze moeilijk aan de praat wil geraken.
Vanavond nog eens naar de afstelling van de puntjes kijken. Daar ben ik niet zo zeker van.
0,35 mm OBD dus. En viltje vetten. Is er nog meer te doen als ik in deze zone verkeer? Heb stoffigheid , was niet veel, al uitgeblazen. Dat vetten van viltje, liever met olie dan vet? Of maakt het niet uit waar ding mee vertroeteld wordt? Zonder input van u hier wordt het drup carterolie van BMW
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Molycote vet. Geen olie
Compressie meten zijn geen officiële waardes voor. Ga je warm meten of koud enz.
Wel zijn er gegevens van de inbouwspeling zuiger. Die is nieuw overal 0,025 mm
En de spleet van de zuigerveer zijn gegevens van. fAQ
Ook verstandig om meteen even de bronzen bus van je small end te beoordelen. Die willen nog wel een ovaal raken. Niet voor niks is men over gegaan op naaldlager.
Enzo
Compressie meten zijn geen officiële waardes voor. Ga je warm meten of koud enz.
Wel zijn er gegevens van de inbouwspeling zuiger. Die is nieuw overal 0,025 mm
En de spleet van de zuigerveer zijn gegevens van. fAQ
Ook verstandig om meteen even de bronzen bus van je small end te beoordelen. Die willen nog wel een ovaal raken. Niet voor niks is men over gegaan op naaldlager.
Enzo
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
small end... Is dat waar pistonpen door gaat?
[edit] ja dus, gevonden[edit] Heb alleen geen binnenmaar micrometer in huis. Moet het dus met dig. schuifmaat even meten.
Leuk hoor, kom zo gaande weg meer en meer te weten. Meer als vroeger toen we alles op gevoel deden Daar ben ik nu niet meer zo van. Boekie d'r bij , meten is weten. En op moment aandraaien van zaken is ook wel prettig. Scheelt een hoop ellende. Op welk moment trek ik moeren van cilinder/kop straks aan. Ben nog niet zover ingelezen hier..
[edit] ja dus, gevonden[edit] Heb alleen geen binnenmaar micrometer in huis. Moet het dus met dig. schuifmaat even meten.
Leuk hoor, kom zo gaande weg meer en meer te weten. Meer als vroeger toen we alles op gevoel deden Daar ben ik nu niet meer zo van. Boekie d'r bij , meten is weten. En op moment aandraaien van zaken is ook wel prettig. Scheelt een hoop ellende. Op welk moment trek ik moeren van cilinder/kop straks aan. Ben nog niet zover ingelezen hier..
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Ik had ze inmiddels ook gevonden. FAQ-draadje, helemaal goed. Merci, kunnen we wat mee.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
En hier de volgorde van natrekken. Niet onbelangrijk bij ongelijke Kreidler cartersDe Snavelaar schreef:Ik had ze inmiddels ook gevonden. FAQ-draadje, helemaal goed. Merci, kunnen we wat mee.
viewtopic.php?f=17&t=31551
Enzo
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Net nog een paar uurtjes in porrelhok aan het porrelen.
De ontsteking nog maar eens nazien. Ik kan vliegwiel niet demonteren want heb de tool niet. Afstellen gecontroleerd. Droge bougie er in. Starten en lopen. Viltje kan ik niet vetten want kan er niet bij. Tooltje regelen, staat op lijstje. Starten dus zonder gas.... Je moet het maar weten...
De parel van pa heeft wel vette ribben. Zal hem eens kuisen. Moet wat afvallen
Bovenste dode punt gecontroleerd. Check, klopt
Starten en lopen als de brandweer.
Net 1 1/2 uur met pa aan de telefoon gehangen. Helemaal leuk. Hij is er mee ingenomen dat we zijn Florett de geuzennaam "Parel van pa" gaan geven.
Ook heeft hij toestemming gegeven om een plaatje van hem te posten:
Meet the BOSS
En toen waren we hem drie kwartier kwijt. Verdwaald in de jungle/nieuwbouw van het Harderwijk Dit was het laatste wat ik van hem zag, links af ipv rechts om voor rondje om de parkeerplaats Prachtig, pa in zijn element, op zijn PAREL en van niemand last. Zet hem op Piet, dikke vinger naar de wereld en je eigen rondje doen
Voor vanavond houd ik het even voor gezien. Eerdaags, morgen weer verder.
De ontsteking nog maar eens nazien. Ik kan vliegwiel niet demonteren want heb de tool niet. Afstellen gecontroleerd. Droge bougie er in. Starten en lopen. Viltje kan ik niet vetten want kan er niet bij. Tooltje regelen, staat op lijstje. Starten dus zonder gas.... Je moet het maar weten...
De parel van pa heeft wel vette ribben. Zal hem eens kuisen. Moet wat afvallen
Bovenste dode punt gecontroleerd. Check, klopt
Starten en lopen als de brandweer.
Net 1 1/2 uur met pa aan de telefoon gehangen. Helemaal leuk. Hij is er mee ingenomen dat we zijn Florett de geuzennaam "Parel van pa" gaan geven.
Ook heeft hij toestemming gegeven om een plaatje van hem te posten:
Meet the BOSS
En toen waren we hem drie kwartier kwijt. Verdwaald in de jungle/nieuwbouw van het Harderwijk Dit was het laatste wat ik van hem zag, links af ipv rechts om voor rondje om de parkeerplaats Prachtig, pa in zijn element, op zijn PAREL en van niemand last. Zet hem op Piet, dikke vinger naar de wereld en je eigen rondje doen
Voor vanavond houd ik het even voor gezien. Eerdaags, morgen weer verder.
Laatst gewijzigd door De Snavelaar op 30 apr 2013, 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Jep, a glass sherry, spareribs and good cigars will do the job. It keeps the old fellow up, op zijn steenkool engels dan
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau.
Heeft het behaagd uw Parel van Pa van ‘Duytschen bloet’ toe te voegen aan de koninklijke kroon.
Heeft het behaagd uw Parel van Pa van ‘Duytschen bloet’ toe te voegen aan de koninklijke kroon.
- Bijlagen
-
- kroon.JPG (58.14 KiB) 8883 keer bekeken
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Kijk! Wat een eer In maar een paar dagen, na 44 jaar dan toch erkenning Alex is toch snel he Zou hij ook een Kreidler hebben......
''De koninklijke parel van pa''
De beenkappen even gemonteerd. Onderste beugel en rubbers ontbreken. Voor nood even iets gefabriekt. Nu op zoek naar deze parts. Zie op Kreidlerparts alleen de T-variant... Tis overigens ook niet zo moeilijk een ijzeren exemplaar te maken... Scherm moet ook nog gespoten worden. Het waren 44 zware jaren .....
Carburateur maar eens aangevallen.
De afdichtingsringen en pakking dekseltje zouden vervangen kunnen worden. Zijn hier standaard setjes voor?
Demper maar eens ontdaan van kool. Allemachtig d'r zat meer in dan thans resteerd in de mijnen bij Maastricht
Eerst voorzichtig kloppen, toen maar een hand bouten en moeren erin en rammelen.
2 misteries opgelost:
Toeter werd aangeschaft en door FM gemonteerd ooit.
Kappie is ook terecht
Standaard: Heeft pa ooit knikkie in gezet omdat deze zoals zovelen hier doorgezakt was. Daarbij heeft hij het onderdeel met gelijke rode verf weer overgeschilderd. Misschien dat ik er nog eens wat mee doen. Anderzijds...
Kom in de verzamelkist nog een bundeltje sleutels etc tegen met hier en daar opschrift BSA. Kan deze niet aan Kreidler linken mogelijk aan een oude BSA. Zal hem eens vragen..
Even nog een blik en de box van Pandorra
Ik zie pa vanmiddag. Denk dat hij wel een rondje op zijn Koninklijke Parel wenst
''De koninklijke parel van pa''
De beenkappen even gemonteerd. Onderste beugel en rubbers ontbreken. Voor nood even iets gefabriekt. Nu op zoek naar deze parts. Zie op Kreidlerparts alleen de T-variant... Tis overigens ook niet zo moeilijk een ijzeren exemplaar te maken... Scherm moet ook nog gespoten worden. Het waren 44 zware jaren .....
Carburateur maar eens aangevallen.
De afdichtingsringen en pakking dekseltje zouden vervangen kunnen worden. Zijn hier standaard setjes voor?
Demper maar eens ontdaan van kool. Allemachtig d'r zat meer in dan thans resteerd in de mijnen bij Maastricht
Eerst voorzichtig kloppen, toen maar een hand bouten en moeren erin en rammelen.
2 misteries opgelost:
Toeter werd aangeschaft en door FM gemonteerd ooit.
Kappie is ook terecht
Standaard: Heeft pa ooit knikkie in gezet omdat deze zoals zovelen hier doorgezakt was. Daarbij heeft hij het onderdeel met gelijke rode verf weer overgeschilderd. Misschien dat ik er nog eens wat mee doen. Anderzijds...
Kom in de verzamelkist nog een bundeltje sleutels etc tegen met hier en daar opschrift BSA. Kan deze niet aan Kreidler linken mogelijk aan een oude BSA. Zal hem eens vragen..
Even nog een blik en de box van Pandorra
Ik zie pa vanmiddag. Denk dat hij wel een rondje op zijn Koninklijke Parel wenst
- RS69
- Berichten: 712
- Lid geworden op: 05 aug 2008, 17:25
- Locatie: Zuidoost Gelderland
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 29 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Die haaksleutel (heb ik hier ook nog liggen) rechts onder op de foto is om een deurdranger/sluiter te spannen volgens mij, in ieder geval geen motorgereedschap.
Gr
Gr
- Caspar
- Berichten: 13597
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 588 keren
- Ontvangen waarderingen: 811 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Mooie rode aanwinst , ben er zuinig op maar gebruik hem zoveel je kan.
Vliegwieltrekker kost een paar euro , effe meebestellen.
Let op met de zuigerveren: kan zijn dat de 40 x 1,5 te dun is. Oudere modellen zuigers van Mahle hebben bredere veren, eff meten=weten.
Leuk dat je zo enthousiast bent.
Vliegwieltrekker kost een paar euro , effe meebestellen.
Let op met de zuigerveren: kan zijn dat de 40 x 1,5 te dun is. Oudere modellen zuigers van Mahle hebben bredere veren, eff meten=weten.
Leuk dat je zo enthousiast bent.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Dekselpakking en pakking vlotterbak moet je gewoon los bestellen.
Vergeet niet het dopje (filter) in de slangpilaar te reinigen.
Enzo
Vergeet niet het dopje (filter) in de slangpilaar te reinigen.
Enzo
- Bijlagen
-
- 34oaeqe.jpg (129.06 KiB) 8839 keer bekeken
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Enzo, filtertje had ik idd over hoofd gezien. Thans.
Pakkingen carb. staan op lijstje.
Zuigerveren ga ik pas bestellen als spul los ligt. Dan ff meten, slotspeling en verdiepen in soort veer.
Vliegwieltrekker, ding voor Bosch ontsteking veronderstel ik? Zie ook iets van Kukosan...
Thanks allen.
Pakkingen carb. staan op lijstje.
Zuigerveren ga ik pas bestellen als spul los ligt. Dan ff meten, slotspeling en verdiepen in soort veer.
Vliegwieltrekker, ding voor Bosch ontsteking veronderstel ik? Zie ook iets van Kukosan...
Thanks allen.
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Weer aan de Kreidler..
De Kokusan (hier ook wel kokosnoot genoemd) is een elektronische ontsteking, Ronald.
Geniet van je rode icoon en van die ouwe: jij hebt ze allebei nog en dat is heel bijzonder.
Geniet van je rode icoon en van die ouwe: jij hebt ze allebei nog en dat is heel bijzonder.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Voor een paar euro maak jij je originele Bosch ontsteking weer super fris, ik hoef jou niet te vertellen dat jou huidige al 44 jaar mee gaat, de gedachte voor een kokusan?Zie ook iets van Kukosan...
Het idee al om de Parel van Pa te gaan verkloten, ja verkloten.
Jij komt uit de generatie van de RMC, dit is goed te merken vele uit jou kreidler tijd weten de mooiste kreidlers in korte tijd te transformeren naar producten die zo de draaimolen op kunnen en van een super betrouwbaar product de meest inferieure rommel weten te maken, onbetrouwbare gedrochten creëren zij, ejaculerend en met een dampende stamper en elkaar net niet onder kwijlend prijzen ze elkaar de hemel in om elkaars ketting randje.
Houd vast aan het origineel, dan is de kans heel groot dat als het jou beurt is om de kreidler acte van abdicatie te tekenen er een kreidler staat die nog generaties lang in de familie zal blijven.
Vergeet niet, je bent slechts beheerder van het familie kapitaal, en geen eigenaar.
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Mannen, mannen maakt u zich vooral geen zorgen. Zag ergens een draadje over 'lezen is ook een kunst' De parel van pa blijft zoals deze is toen pa hem had. De ontsteking is prima. Hij start weer goed en loopt mooi. Wat goed is hoef je niet te veranderen toch? Mij fris zat. Als er al wat aan zou mankeren zou ik zeker geen electron. variant monteren. De gedachte alleen al... brrrrr. Dan liever een oud maar goed OEM-component. Zag alleen bij snorren naar vliegwieltrekker iets over de kokosnoot en Bosch. Wist niet direct wat Kokusan was , dus de vraag welke variant ik moest kiezen qua tool, niet de ontsteking zelf. Nu weet ik inmiddels dat het Bosch is, merci. Wil de juiste sleutel om vliegwiel in voorkomend geval te kunnen trekken. Al was het maar om viltje te controleten/kuisen/vetten . Er komen geen moderne fratsen aande parel van pa
Over mijn sleutelcapaciteiten ga ik hier maar niet met u in discussie. In mijn garage staat nog een duits keurig resultaat van mijn jarenlange inspanningen waar menigeen binnen onze andere club met bewondering naar staat te kijken, kwijlend... Ik ken mijn kwaliteiten maar blangrijker ook mijn beperkingen. Die laatste zijn dan gelukkig maar beperkt. Heb niet alle kennis, maar ga die dan wel halen
Enne over generaties gesproken, je had destijds mijn RMC/S eens moeten zien.... Altijd als nieuw/origineel gebleven. Enne zeker niet verkloot/versleuteld. Gebeurde om mij heen wel vaak idd. Ik was/ben niet zo van dat getrut met allerhande aftermarket rommel en bling-bling. Wat goed is moet gewoon goed blijven, behoudens onderhoud, gebruiken en niets aan doen.
Maar zo hier met u, het internet, gezonde afwegingen en overpeinzingen worden we al vaardiger met dit onderwerp van voor mijn tijd. Een enkeling van u heeft bij zijn avatar "expert" staan. Ik ook, maar dan op op mijn kaartje om mijn brood mee te verdienen dan Het komt allemaal best goed, geen zorgen dus. Als ik mij zorgen maak, of iets niet even weet, bevraag ik u. Dat is de toegevoegde waarde van dit forum toch?
Over mijn sleutelcapaciteiten ga ik hier maar niet met u in discussie. In mijn garage staat nog een duits keurig resultaat van mijn jarenlange inspanningen waar menigeen binnen onze andere club met bewondering naar staat te kijken, kwijlend... Ik ken mijn kwaliteiten maar blangrijker ook mijn beperkingen. Die laatste zijn dan gelukkig maar beperkt. Heb niet alle kennis, maar ga die dan wel halen
Enne over generaties gesproken, je had destijds mijn RMC/S eens moeten zien.... Altijd als nieuw/origineel gebleven. Enne zeker niet verkloot/versleuteld. Gebeurde om mij heen wel vaak idd. Ik was/ben niet zo van dat getrut met allerhande aftermarket rommel en bling-bling. Wat goed is moet gewoon goed blijven, behoudens onderhoud, gebruiken en niets aan doen.
Maar zo hier met u, het internet, gezonde afwegingen en overpeinzingen worden we al vaardiger met dit onderwerp van voor mijn tijd. Een enkeling van u heeft bij zijn avatar "expert" staan. Ik ook, maar dan op op mijn kaartje om mijn brood mee te verdienen dan Het komt allemaal best goed, geen zorgen dus. Als ik mij zorgen maak, of iets niet even weet, bevraag ik u. Dat is de toegevoegde waarde van dit forum toch?
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10800
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 186 keren
- Ontvangen waarderingen: 567 keren
-
- Berichten: 1330
- Lid geworden op: 23 apr 2013, 21:13
- Locatie: Onder N.A.P
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Meen mij toch te herinneren dat jij op je "onversneden" parel, die oranje RS ook een Kokosnoot had laten monteren. Maar OK, het was al geen onversneden parel meer..........Henk 3bakvoet schreef:Voor een paar euro maak jij je originele Bosch ontsteking weer super fris, ik hoef jou niet te vertellen dat jou huidige al 44 jaar mee gaat, de gedachte voor een kokusan?Zie ook iets van Kukosan...
Het idee al om de Parel van Pa te gaan verkloten, ja verkloten.
Onversneden parel of asfaltvergruizer met kettingzaaggeluid al dan niet met een Cocusan vind het allemaal allang best. Een origineel benzineslangetje of meer van dergelijke onzin, ieder zijn lol. Ik heb de afgelopen jaren ook meerdere malen mijn voorkeur laten blijken waar ik later toch weer van terug kwam. Inmiddels is het zo dat ik een brommer vele malen leuker en vooral betrouwbaarder (!) vind dan zo'n RS waar steeds wat aan is en al helemaal als je 5 of 10 kilometer sneller wilt. Zo onbetrouwbaar als de nete............... en die nete zijn onbetrouwbaar hoor
Brommertje rijdt superlekker, lekker sterk onderin, 40 in zijn 4 is geen probleem, trekt gewoon lekker vanaf 40 km en de top is dik 70............meestal rij ik tussen de 50 en 60, helemaal geweldig. Die ene RS die ik nog heb ga ik nog wel verkopen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60281
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 951 keren
- Ontvangen waarderingen: 2254 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
Jazeker Jilles, maar je weet ook dat een "echte" standaard RS ook net zo betrouwbaar is als een standaard brommertje.
Enzo
Enzo
-
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 14 sep 2009, 23:03
- Locatie: Raamsdonksveer
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 4 keren
Re: Weer aan de Kreidler..
En een brommer die ruim 70 loopt is ook niet meer een standaard brommer. Dat zijn bijna RS snelheden...Enzo-tvdzijden schreef:Jazeker Jilles, maar je weet ook dat een "echte" standaard RS ook net zo betrouwbaar is als een standaard brommertje.
Enzo