Update RS start niet

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
glupb
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014, 13:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Update RS start niet

#1 Bericht door glupb » 25 aug 2015, 15:37

Kleine wrap up; twee weken geleden 44 mm maxwell voskamp op 47 mm rs blok gezet. Borst cilinder af moeten laten draaien en Barikit met 3.5 mm in moeten korten. Gemonteerd met 1.5 mm alu voetplaat en normale voetpakking. Motortje gaf toen geen kick. Vorige week op vakantie geweest met gezinnetje en vandaag werkzaamheden aan Kreidler hervat....
1e wat me opviel is dat ik alu voetplaat verkeerd om had gemonteerd...(wat een ezel ben ik). Deze nu gedemonteerd en squish proberen te meten met tindraad, lijkt 1.1 mm te zijn dus alu voetplaat weggelaten. Met dank aan jullie adviezen!! Na wat straten doorgelopen te hebben met uitgedraaide bougie om de benzinedamp uit carter te verwijderen na alle mislukte pogingen voor mijn vakantie, geeft Motortje nu gelukkig teken van leven al is ie koud moeilijk aan de gang te krijgen en te houden, blijft stationair niet of nauwelijks draaien. Bij eenmaal warme motor is starten geen probleem. Standaard 20 mm Bing en tweedelige rs uitlaat. Bougie is mokkakleurig.
Kunnen jullie me adviseren hoe ik het motortje het beste af kan stellen (met luchtregelschroef en stationairschroef) en hoe ik hem het beste in kan rijden?
Alvast bedankt voor jullie adviezen. mvrgr, roland

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Update RS start niet

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 aug 2015, 16:15


Gebruikersavatar
LVS
Berichten: 3034
Lid geworden op: 01 sep 2002, 19:21
Locatie: naaldwijk
Gegeven waarderingen: 15 keren
Ontvangen waarderingen: 127 keren
Contacteer:

Re: Update RS start niet

#3 Bericht door LVS » 25 aug 2015, 17:52

:arrow: Gemonteerd met 1.5 mm alu voetplaat en normale voetpakking. squish proberen te meten met tindraad, lijkt 1.1 mm


:arrow: dus alu voetplaat weggelaten. Met dank aan jullie adviezen!!

\--------------------------------

als je de plaat van 1,5 mm verwijderd ........ dan zou de zuiger nog niet eens rond kunnen draaien :!:

dan zal je toch wel een aantal extra voetpakkingen op gezet hebben :?:

##

glupb
Berichten: 51
Lid geworden op: 18 jan 2014, 13:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Update RS start niet

#4 Bericht door glupb » 25 aug 2015, 17:59

excuses, kennelijk niet duidelijk genoeg geschreven. Met gedemonteerde alu voetplaat lijkt squish 1.1 mm. mvrgr

Plaats reactie