even voorstellen

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
schouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2016, 21:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

even voorstellen

#1 Bericht door schouten » 15 feb 2016, 20:12

Hallo allemaal,

Ik ben Johan S. 52 jaar, vroeger van mijn 16e tot mijn 18e een oranje RMC gereden. Helaas toen de waarde er niet van ingezien en verkocht. later had ik er spijt van. Vier jaar geleden liep ik bij toeval tegen een identieke oranje RMC aan. Oude liefde roest niet zeggen ze wel eens, dat was bij mij zeker van toepassing. Lopen deed 'tie niet. Bij mij heeft hij nog 3,5 jaar in de schuur gestaan, steeds geen tijd om er mee te beginnen, maar inmiddels ik ben begonnen met revisie van de versnellingsbak. Vroeger heb ik wel wat gesleuteld aan mijn Kreidler, opgevoerd met een 70 cc etc., maar omdat ik hem nieuw gekocht had, was revisie niet nodig.
Nu heb ik bij het sleutelen veel gemak van deze site. Ik ben er nu zo ver mee dat ik de bak kan gaan sluiten. Om de axiale speling te meten heb ik speciaal gereedschap nodig, een meetklok met meetklokhouder. weet iemand waar ik deze kan kopen?
En nog een vraag, is het een must om de keerringen pas aan te brengen na het meten van de axiale speling en waarom? Ik heb ze er namelijk al in zitten maar las later ergens dat dat niet juist is.

met vr. grt,

Johan S

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60399
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: even voorstellen

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 15 feb 2016, 20:35

schouten schreef: En nog een vraag, is het een must om de keerringen pas aan te brengen na het meten van de axiale speling en waarom? Ik heb ze er namelijk al in zitten maar las later ergens dat dat niet juist is.

met vr. grt,

Johan S
Eigenlijk wel. Vooral bij de krukas kan je beter voelen hoe hij draait.
Dus het meten gaat veel beter.
Maar ook de extra slijtage bij iedere keer het carter sluiten, weer meten, uit elkaar en simmetje extra, dicht weer meten enz.

Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: even voorstellen

#3 Bericht door Caspar » 16 feb 2016, 18:31

Welkom Johan,

Veel plezier met je project.
Keerringen idd pas als laatste plaatsen , ze werken als remblokjes tijdens het meten.
En zo zijn er ook al diverse gesneuvelt

Heb je ook een foto van je aanwinst ?

schouten
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2016, 21:38
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: even voorstellen

#4 Bericht door schouten » 17 feb 2016, 13:02

Bedankt voor jullie tip.
een foto heb ik nog niet, hij ligt nu helemaal uit elkaar, komt later wel.

mvg. Johan

Plaats reactie