Herkeuring, kenteken en framplaatje

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#26 Bericht door midde » 25 mei 2016, 06:59

En de RDW regeld dat meteen natuurlijk ? Als een voertuig geschorst is is dat altijd maar voor 1 jaar voor zover ik weet. Je moet dus ieder jaar verlengen. Heb jij met de verkoper een koopovereenkomst met vermelding van het framenummer ed ? Dit is gelijk ook jou eigendomsbewijs. Ik ga er vanuit dat de RDW die schorsing gewoon laat voor wat hij is , tenzij je met de juiste papieren aan komt (kentekenbewijs). Stel je voor dat ik een (zielig) verhaal op jan hangen bij de RDW en dat zij mijn willekeurige schorsing stoppen ?
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Gr Thijs

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#27 Bericht door Plonkie7 » 26 mei 2016, 20:35

midde schreef:En de RDW regeld dat meteen natuurlijk ? Als een voertuig geschorst is is dat altijd maar voor 1 jaar voor zover ik weet. Je moet dus ieder jaar verlengen. Heb jij met de verkoper een koopovereenkomst met vermelding van het framenummer ed ? Dit is gelijk ook jou eigendomsbewijs. Ik ga er vanuit dat de RDW die schorsing gewoon laat voor wat hij is , tenzij je met de juiste papieren aan komt (kentekenbewijs). Stel je voor dat ik een (zielig) verhaal op jan hangen bij de RDW en dat zij mijn willekeurige schorsing stoppen ?
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Gr Thijs
Hallo Thijs,

De verkoper had geen eigendomspapieren of kentekenbewijs van de brommer en ging volgens eigen zeggen ervanuit dat er geen kenteken op het framenummer geregistreerd stond. Als deze er wel waren dan kon de schorsing snel worden opgeheven. Bij het telefonisch contact met de RDW voor een formulier om een kenteken te kunnen aanvragen, bleek dat er wel een kenteken op de brommer stond maar geschorst. Volgens de RDW moet eerst de schorsing moet worden opgeheven voordat een nieuw kenteken kan worden gegeven of het oude kenteken weer geactiveerd kan worden. Reden voor de schorsing wilde de RDW niet geven (lekker behulpzaam). Op advies van diversen kanten is mij toen aangeraden de verkoper van de brommer zelf gaat regelen de schorsing op te heffen.
De verkoper heeft woord gehouden en de RDW gecontact en heeft een formulier aangevraagd om de schorsing op te heffen. Wilde van mij wel een foto van het framenummer hebben omdat de RDW hierom vroeg. over ongeveer twee weken weet ik meer dan contact de verkoper mij weer. Ik zie dat de verkoper er nu net weer een rmc om op te knappen heeft opgezet. Waar hij mijn brommer vandaan had wilde hij niet zeggen.
Als ik binnen twee weken niets hoor dan ga ik toch mijn geld terug vragen en anders doe ik aangifte bij de politie. Hij had nog wel een voorstel als op het frame geen kenteken zou kunnen worden afgegeven wil hij mij een frame aan bieden?! Klonk wel raar.
Ik ga nog wel uit van een goede afloop.

groet Job

Gebruikersavatar
midde
Berichten: 858
Lid geworden op: 04 apr 2009, 17:32
Locatie: almere
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 18 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#28 Bericht door midde » 26 mei 2016, 21:22

Dat zou dus inhouden dat er nog een frame is met het zelfde nummer als die van jou en waar iemand geld voor betaald om te schorsen, dit moet namelijk elk jaar verlengd worden. Ik zelf had het frame terug gebracht maar ieder zijn eigen keuze. Ben wel erg benieuwd hoe dit af loopt.

Mvg Thijs

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3693
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#29 Bericht door b.bonk » 26 mei 2016, 21:42

Job,
Ik vind je wel heel erg schappelijk voor de verkoper
Zijn nu al 2 maanden verder , en nu weer 2weken wachten.
Is toch een opknapper , wat heb je er in de tussen tijd aan kunnen doen ?
Ik denk niet veel !
Mvg bertus

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10825
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#30 Bericht door Henk 3bakvoet » 26 mei 2016, 21:48

De verkoper heeft woord gehouden en de RDW gecontact en heeft een formulier aangevraagd om de schorsing op te heffen
Dit zou hij op 15 april al doen.
De RDW werkt razend snel.

Dit komt niet goed.

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#31 Bericht door Plonkie7 » 26 mei 2016, 23:15

Henk 3bakvoet schreef:
De verkoper heeft woord gehouden en de RDW gecontact en heeft een formulier aangevraagd om de schorsing op te heffen
Dit zou hij op 15 april al doen.
De RDW werkt razend snel.

Dit komt niet goed.
Ik wacht het nog even af.

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#32 Bericht door Plonkie7 » 26 mei 2016, 23:23

b.bonk schreef:Job,
Ik vind je wel heel erg schappelijk voor de verkoper
Zijn nu al 2 maanden verder , en nu weer 2weken wachten.
Is toch een opknapper , wat heb je er in de tussen tijd aan kunnen doen ?
Ik denk niet veel !
Mvg bertus
Nee ik heb niet veel kunnen doen dat is wel jammer :cry: . Ik heb nog wel even geduld, twee weken. Ik ga ervanuit dat hij de kenteken papieren snel kan aanvragen. Als dit niet het geval is dan breng ik de brommer bij hem terug en eis ik mijn geld terug. Een ander frame van hem krijgen zie ik niet zo zitten al bied hij dit gratis aan. Aan de andere kant kan ik wel mijn brommer afbouwen, maar ja wat is verstandig, ben hier nog niet over uit.

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#33 Bericht door Plonkie7 » 26 mei 2016, 23:27

Plonkie7 schreef:
Henk 3bakvoet schreef:
De verkoper heeft woord gehouden en de RDW gecontact en heeft een formulier aangevraagd om de schorsing op te heffen
Dit zou hij op 15 april al doen.
De RDW werkt razend snel.

Dit komt niet goed.
Ik wacht het nog even af.
De RDW Geeft de oude eigenaar van de brommer 5 weken de tijd om te reageren dus dan zit je al in 15 mei en daarna kunnen ze nog aanvullende gegevens vragen zoals in mijn geval de verkoper aan mij vertelde een foto van het framenummer, dus dan ben je al gauw twee maanden verder. Ik ga nu nog uit van de goede bedoelingen van de verkoper en dat hij echt niet wist dat de brommer op geschorst stond.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#34 Bericht door hermanp » 27 mei 2016, 07:32

Schorsen is toch geen probleem? Geschorst kun je hem alsnog verzekeren, maar, ik lees dat er geen kenteken bij zit? Dan kun je helemaal niet schorsen. Een schorsing loopt automatisch af, tenzij je de schorsing verlengt. Schorsen, schorsing verlengen of opheffen kan allemaal digitaal, dit is niet zo spannend.

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#35 Bericht door Plonkie7 » 27 mei 2016, 11:18

hermanp schreef:Schorsen is toch geen probleem? Geschorst kun je hem alsnog verzekeren, maar, ik lees dat er geen kenteken bij zit? Dan kun je helemaal niet schorsen. Een schorsing loopt automatisch af, tenzij je de schorsing verlengt. Schorsen, schorsing verlengen of opheffen kan allemaal digitaal, dit is niet zo spannend.
Schorsen kan gebeurt zijn door de eigenaar van wie de verkoper de brommer heeft gekocht en dat de kentekenpapieren niet zijn meegegeven. En ja inderdaad kan niet langer als een jaar geschorst zijn tegenwoordig ,want de verzekering wordt daarna zonder verlenging van de schorsing hervat.

hermanp
Berichten: 6986
Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
Locatie: alhier
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 108 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#36 Bericht door hermanp » 27 mei 2016, 12:36

Plonkie7 schreef:
hermanp schreef:Schorsen is toch geen probleem? Geschorst kun je hem alsnog verzekeren, maar, ik lees dat er geen kenteken bij zit? Dan kun je helemaal niet schorsen. Een schorsing loopt automatisch af, tenzij je de schorsing verlengt. Schorsen, schorsing verlengen of opheffen kan allemaal digitaal, dit is niet zo spannend.
Schorsen kan gebeurt zijn door de eigenaar van wie de verkoper de brommer heeft gekocht en dat de kentekenpapieren niet zijn meegegeven. En ja inderdaad kan niet langer als een jaar geschorst zijn tegenwoordig ,want de verzekering wordt daarna zonder verlenging van de schorsing hervat.
De vorige eigenaar, degene die de bromfiets geschorst heeft, zou ook een nieuw kenteken kunnen aanvragen, in geval van vermissing. Wil hij dat niet, of kan of wil de verkoper die persoon niet bereiken, is het op z'n minst vreemd, misschien zelfs wel verdacht.

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3693
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#37 Bericht door b.bonk » 27 mei 2016, 12:46

Plonkie7 schreef:
midde schreef:En de RDW regeld dat meteen natuurlijk ? Als een voertuig geschorst is is dat altijd maar voor 1 jaar voor zover ik weet. Je moet dus ieder jaar verlengen. Heb jij met de verkoper een koopovereenkomst met vermelding van het framenummer ed ? Dit is gelijk ook jou eigendomsbewijs. Ik ga er vanuit dat de RDW die schorsing gewoon laat voor wat hij is , tenzij je met de juiste papieren aan komt (kentekenbewijs). Stel je voor dat ik een (zielig) verhaal op jan hangen bij de RDW en dat zij mijn willekeurige schorsing stoppen ?
Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen.

Gr Thijs
Hallo Thijs,

De verkoper had geen eigendomspapieren of kentekenbewijs van de brommer en ging volgens eigen zeggen ervanuit dat er geen kenteken op het framenummer geregistreerd stond. Als deze er wel waren dan kon de schorsing snel worden opgeheven. Bij het telefonisch contact met de RDW voor een formulier om een kenteken te kunnen aanvragen, bleek dat er wel een kenteken op de brommer stond maar geschorst. Volgens de RDW moet eerst de schorsing moet worden opgeheven voordat een nieuw kenteken kan worden gegeven of het oude kenteken weer geactiveerd kan worden. Reden voor de schorsing wilde de RDW niet geven (lekker behulpzaam). Op advies van diversen kanten is mij toen aangeraden de verkoper van de brommer zelf gaat regelen de schorsing op te heffen.
De verkoper heeft woord gehouden en de RDW gecontact en heeft een formulier aangevraagd om de schorsing op te heffen. Wilde van mij wel een foto van het framenummer hebben omdat de RDW hierom vroeg. over ongeveer twee weken weet ik meer dan contact de verkoper mij weer. Ik zie dat de verkoper er nu net weer een rmc om op te knappen heeft opgezet. Waar hij mijn brommer vandaan had wilde hij niet zeggen.
Als ik binnen twee weken niets hoor dan ga ik toch mijn geld terug vragen en anders doe ik aangifte bij de politie. Hij had nog wel een voorstel als op het frame geen kenteken zou kunnen worden afgegeven wil hij mij een frame aan bieden?! Klonk wel raar.
Ik ga nog wel uit van een goede afloop.

groet Job
die nieuwe staat er niet meer op
hoop dat de koper makkelijker aan zijn papiertje komt.

mvg bertus

Plonkie7
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 apr 2016, 01:37
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Herkeuring, kenteken en framplaatje

#38 Bericht door Plonkie7 » 27 mei 2016, 19:34

hermanp schreef:
Plonkie7 schreef:
hermanp schreef:Schorsen is toch geen probleem? Geschorst kun je hem alsnog verzekeren, maar, ik lees dat er geen kenteken bij zit? Dan kun je helemaal niet schorsen. Een schorsing loopt automatisch af, tenzij je de schorsing verlengt. Schorsen, schorsing verlengen of opheffen kan allemaal digitaal, dit is niet zo spannend.
Schorsen kan gebeurt zijn door de eigenaar van wie de verkoper de brommer heeft gekocht en dat de kentekenpapieren niet zijn meegegeven. En ja inderdaad kan niet langer als een jaar geschorst zijn tegenwoordig ,want de verzekering wordt daarna zonder verlenging van de schorsing hervat.
De vorige eigenaar, degene die de bromfiets geschorst heeft, zou ook een nieuw kenteken kunnen aanvragen, in geval van vermissing. Wil hij dat niet, of kan of wil de verkoper die persoon niet bereiken, is het op z'n minst vreemd, misschien zelfs wel verdacht.
Het kan zijn dat de vorige eigenaar die de bromfiets geschorst heeft en dit heeft verlengd, boetes had open staan en deze niet wil betalen. Vandaag gebeld met de rdw en die konden mij dit vertellen. De brommer stond geschorst sinds 2009 en is sindsdien steeds verlengd. De schorsing eindigd op 27 juni van dit jaar. Dit zou de reden kunnen zijn dat de huidige eigenaar de brommer heeft verkocht met de mededeling dat er geen papieren waren bij de brommer. De verkoper van wie ik de brommer heb gekocht ging er dus vanuit dat het een brommer zonder kenteken was. De boetes die open staan blijven op naam van de huidige eigenaar.

Plaats reactie