Vlaming in Frankrijk

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#26 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 jun 2016, 19:10

Velgen 2 stuks
72 spaken
Velglint 2x
Binnenband 2x
Buitenband 2x
Lagers 5 stuks incl. die van de tandwieldrager.
Remvoeringen 2 setjes Leleu 160mm. Alleen de originele rode geeft het gewenste vertraging resultaat.
Remhevel 2 x
Revisie setje remhevels 2 x
1 achter tandwiel
De tandwiel borgplaat
Twee mooie steekassen dito moeren
Twee kettingspanners
Remsleutel
En wie weet de telleraandrijver.
Een paar velletjes schuurpapier
Wat polijst blokken.
En de verzendkosten die in rekening gebracht gaan worden, deze onderdelen kun je helaas niet bij één aanbieder kopen.
Ik neem aan dat je de wielen zelf gaat spaken en richten.

Voor 600 euro heb je dan twee mooie gerestaureerde wielen, en kijk je voor het overige nog steeds naar een berg roest.
Ja Danny boy als je het technisch allemaal mooi en deugdelijk wilt hebben gaan er echt een paar euro`s in zitten.

Je kan kuisen schrobben poetsen tot je een ons weegt, begin maar met de remsleutel.
Bijlagen
remsleutel.jpg
remsleutel.jpg (73.56 KiB) 5516 keer bekeken

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Vlaming in Frankrijk

#27 Bericht door Mach4 » 17 jun 2016, 19:53

@Henk,ja maar ZOVEEL heeft hij niet nodig #-o :wink:
Met een spuitbusje Matzwart en schuurpapier kom je al een heel eind.

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#28 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 jun 2016, 21:01

Mijn reverentie is de voorbeeld foto met als titel: Zo moet hij worden
Ik neem dat serieus, er zijn genoeg restauratie voorbeelden die eerder de 5000 euro aantikken als de 3000.

Er staat dan wel een nieuwe Kreidler voor dat geld, dat wel natuurlijk.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#29 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jun 2016, 21:16

Paar plekjes of veel roest maakt natuurlijk niks uit als je plaatwerk gaat strak maken, voorbewerken en spuiten.

Kijk daar doorheen

Enzo

Gebruikersavatar
b.bonk
Berichten: 3691
Lid geworden op: 29 jul 2015, 20:53
Gegeven waarderingen: 234 keren
Ontvangen waarderingen: 521 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#30 Bericht door b.bonk » 17 jun 2016, 21:21

Lees het verchromen doet Dan zelf,
Dat scheelt natuurlijk ook aanzienlijk in de kosten!
Mvg bertus

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Vlaming in Frankrijk

#31 Bericht door Mach4 » 17 jun 2016, 21:49

Laat dit nou net een model zijn zonder veel chroom ,dus dat zal niet al te veel uitmaken.
Als die nette TM als referentie moet dienen dan zal er veel werk aan zitten en ook niet voor weinig.

Intrudan
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vlaming in Frankrijk

#32 Bericht door Intrudan » 17 jun 2016, 23:16

Ik heb een voorstel, ik zet fotos van de restauratie met telkens de prijzen inklusief transport van de gekochte onderdelen.
Dan zullen we samen zien hoeveel ik er in ga steken ... en of de motorfiets er goed zal uitzien.

Tussen haakjes, de carburator en de tank binnenzijde "als nieuw"
Motor heeft wel nieuwe dichtingen nodig ... vol olie buitenkant ...

De motor heeft echte 25000km en heeft de laatste 6 jaar niet meer gedraaid ...

In ieder geval, ik ben open voor kritiek (positieve) en ook voor tips ...

Hier een link voor een youtube filmpje van mijn motorfiets di ik zelf 100% heb opgeknapt

https://www.youtube.com/watch?v=-TKrhjtHqWo

Gebruikersavatar
polite
Berichten: 940
Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
Locatie: Westerkwartier
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 11 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#33 Bericht door polite » 18 jun 2016, 00:37

Deal!! :mrgreen: ik ben het deze keer wel met Henk3 bakvoet eens. Ga je alles maar dan ook alles perfect restauren, kost het een paar euro's. Gelukkig heb je niet al teveel (ver) chroom werk. Bij dit model. Denk dat je het uiteindelijk tegen valt. Maar wil ook niet demotiverend reageren. Zoals gezegd, succes met de restauratie!!

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#34 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 jun 2016, 08:56

Een keurige Motorfiets, als je dit niveau ook toepast op de Kreidler krijgt jou zoon een prachtige TM.

Mocht dit zo zijn? is een financiële uitleg onzin, het enige waar ik je voor wil waarschuwen is een financiële onderschatting van zo op het eerste oog simpel brommertje.

Tips :study voor de bestelnummers. Let wel op, en dat meen ik serieus, zodra bij de tekst de kreet economy staat houd dan rekening met een zeer slecht imitatie product.

Verder staat dit Kreidler forum vol handleidingen met foto`s om bepaalde altijd voorkomende restauratie werkzaamheden uit te voeren.
Hier een voorbeeld: viewtopic.php?f=17&t=13794

En natuurlijk hebben we o.a. Tjerry en vele anderen die op (bijna) alle technische vragen antwoord weet.
Kortom we gaan je natuurlijk helpen, het is geen ruimtevaart technologie, maar als het je eerste Kreidler is zijn er altijd vragen.

Succes

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Vlaming in Frankrijk

#35 Bericht door Mach4 » 18 jun 2016, 11:26

We gaan het meemaken,altijd leuk om een restauratie te volgen.
En inderdaad mijd die economie delen,meestal is dat niks,geld overigens ook voor veel andere imitatie delen.
Het past vaak niet goed en de afwerking is soms zeer matig te noemen.
Ik heb alleen maar imitatie gemonteerd als er geen andere keus was,verder alleen originele delen gebruikt en als
dat niet meer nieuw te krijgen was net zolang gezocht totdat ik goed 2ehands origineel spul gevonden had.

Intrudan
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vlaming in Frankrijk

#36 Bericht door Intrudan » 18 jun 2016, 13:33

Als de delen niet meer te krijgen zijn, heb ik nog altijd men draaibank, frees en tig lasapparaat ...
Eerste kosten :) een stroboscooplamp die heb ik niet meer ...lol
Zandstralen en polijsten no problemo ... heb ik het nodige voor ...
In samenspraak met de zoon, hebben we al beslist het voorspatbord te ontchromen en te schilderen.
Hij wil een titaangrijs kleurtje, even zoeken naar de RAL code ...
Nog een voordeel, men schoonbroer is zadelmaker ... goed voor een nieuw kleedje op de Buddy
Komt wel goed ...

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#37 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jun 2016, 15:23

Intrudan schreef:Als de delen niet meer te krijgen zijn, heb ik nog altijd men draaibank, frees en tig lasapparaat ...
Eerste kosten :) een stroboscooplamp die heb ik niet meer ...lol
Zandstralen en polijsten no problemo ... heb ik het nodige voor ...
In samenspraak met de zoon, hebben we al beslist het voorspatbord te ontchromen en te schilderen.
Hij wil een titaangrijs kleurtje, even zoeken naar de RAL code ...
Nog een voordeel, men schoonbroer is zadelmaker ... goed voor een nieuw kleedje op de Buddy
Komt wel goed ...
Met dat voorspatbord en die buddy kan hij nooit zo mooi origineel worden als het voorbeeldplaatje.

Geeft niks jij bepaald. By the way, het voorspatbord is RVS :lol:

Intrudan
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vlaming in Frankrijk

#38 Bericht door Intrudan » 18 jun 2016, 19:42

RVS, mooi ontchromen en polijsten ... nog gemakkelijker :)

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#39 Bericht door Henk 3bakvoet » 18 jun 2016, 19:52

Zo zie je maar Dan, de oplossingen worden je zo aangereikt. :lol:

Gebruikersavatar
Mach4
Berichten: 2003
Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

Re: Vlaming in Frankrijk

#40 Bericht door Mach4 » 18 jun 2016, 19:56

Gewoon naar eigen idee maken,dat deden we als bromnozems vroeger ook,origineel was voor de saaie Kreidlers waar de
ouwetjes op reden :D Maar dat zal wel goedkomen gezien het werk aan de Intruder 8)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60403
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 968 keren
Ontvangen waarderingen: 2283 keren

Re: Vlaming in Frankrijk

#41 Bericht door Enzo-tvdzijden » 18 jun 2016, 19:58

Intrudan schreef:RVS, mooi ontchromen en polijsten ... nog gemakkelijker :)
RVS ontchromen #-o

Intrudan
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vlaming in Frankrijk

#42 Bericht door Intrudan » 18 jun 2016, 20:07

Enzo-tvdzijden schreef:
Intrudan schreef:RVS, mooi ontchromen en polijsten ... nog gemakkelijker :)
RVS ontchromen #-o
Oeps, gelijk heb je Enzo .... :) te vlug getypt ... lol

Gebruikersavatar
Jan. K
Berichten: 302
Lid geworden op: 28 nov 2003, 18:05
Locatie: Haarlemmermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vlaming in Frankrijk

#43 Bericht door Jan. K » 20 jun 2016, 10:25

Welkom hier, Intrudan en hoeraaaa... en TM.

Zelf al enige jaren verslingerd aan 'dè Kreidler met bladblazer koeling'
Een TM is minder gewild dan bijvoorbeeld een RS dus zie je niet vaak een topic geopend worden v.w.b. de wederopbouw van zo een 'stijgtijger'
En daarom volg ik dit met grote belangstelling.

Gezien je voorbeeld foto leg je de lat meteen lekker hoog.

Succes,
Jan

Intrudan
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Vlaming in Frankrijk

#44 Bericht door Intrudan » 20 jun 2016, 12:17

Bedankt Jan,

Heb Topic geopend in "Restauratie" dan kan iedereen het volgen met de kosten ... :D

Plaats reactie