Vlaming in Frankrijk
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Vlaming in Frankrijk
Hallo iedereen, mijn naam is Dan en ik ben een geexporteerde vlaming in Frankrijk tussen Lyon en Grenoble.
Motorrijder sinds 1977 en eigenaar van een Suzuki VS1400 Intruder volledig naar mijn zin gerestaureerd.
Ik heb voor mijn zoon '14 jaar) een Kreidler Florett TM 5 bak van 1978 gekocht in Zwitserland (Genève). Mooi verroest boeltje maar ja voor 500 € mag ik niet klagen.
Later kom ik met fotos van de Kreidler
Motorrijder sinds 1977 en eigenaar van een Suzuki VS1400 Intruder volledig naar mijn zin gerestaureerd.
Ik heb voor mijn zoon '14 jaar) een Kreidler Florett TM 5 bak van 1978 gekocht in Zwitserland (Genève). Mooi verroest boeltje maar ja voor 500 € mag ik niet klagen.
Later kom ik met fotos van de Kreidler
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
- jamojamo
- Berichten: 3756
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
- Locatie: Beverwijk
- Gegeven waarderingen: 358 keren
- Ontvangen waarderingen: 202 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
Welkom op het forum. Ik hoop dat je zoon het waardeert en dat je af en toe eens een fotootje laat zien van de vorderingen!
Gr.,
Eric
Gr.,
Eric
- hermanngas
- Berichten: 4106
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 230 keren
- Ontvangen waarderingen: 230 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
En dat noem jij een mooi verroest boeltje, ik heb ze erger gezien.
Voor dat geld heb je daar toch een pracht machine.
Voor dat geld heb je daar toch een pracht machine.
- Leopold Hogenhuis
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 13:02
- Locatie: Bilzen B
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 122 keren
- Contacteer:
Re: Vlaming in Frankrijk
Prachtige TM , beetje poetsen !
Zeker een hele mooie prijs , bonk roest ,,,???
Véél plezier !
Gr, Leopold .
Zeker een hele mooie prijs , bonk roest ,,,???
Véél plezier !
Gr, Leopold .
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vlaming in Frankrijk
Zal morgen nog een beetje fotos maken.
Inderdaad zoveel roest is er niet, maar voor een maniak als ik ... veel te veel
Hier het type van de fiets :
K54/519
6461.17M
BJR 1982
Inderdaad zoveel roest is er niet, maar voor een maniak als ik ... veel te veel
Hier het type van de fiets :
K54/519
6461.17M
BJR 1982
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
Tweede nr is goedkeuring. https://kreidlerdatabase.nl/30000/L_Zwi ... 112-17.htmIntrudan schreef:Zal morgen nog een beetje fotos maken.
Inderdaad zoveel roest is er niet, maar voor een maniak als ik ... veel te veel
Hier het type van de fiets :
K54/519
6461.17M
BJR 1982
Enzo
- polite
- Berichten: 940
- Lid geworden op: 25 jul 2007, 19:38
- Locatie: Westerkwartier
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
Tja, wat wil je zoon,en paps ?? Een fonkel nieuwe Kreidler?? Dan zal er het nodige aan moeten gebeuren. Maar om nu te zeggen, een verroest boeltje?? Heb ze ook erger gezien. Succes met de restauratie!!
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vlaming in Frankrijk
Zo moet ie worden ...polite schreef:Tja, wat wil je zoon,en paps ?? Een fonkel nieuwe Kreidler?? Dan zal er het nodige aan moeten gebeuren. Maar om nu te zeggen, een verroest boeltje?? Heb ze ook erger gezien. Succes met de restauratie!!
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 191 keren
- Ontvangen waarderingen: 574 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
Dag Dan,Zo moet ie worden ...
Dus zo moet hij worden realiseer je (ik kijk naar je voorbeeld foto) je voor die 500 euro een frame en twee naven hebt gekocht.
Verder ben je overgeleverd aan eBay waar de verkopers in Kreidler onderdelen totaal overspannen zijn, als dat je onderdelen bron gaat worden schat ik dit restauratie project op zo een 4000 euro.
Verder een prachtig model, voor een gepassioneerde brommer tiener een droom, mits hij er wat mee heeft natuurlijk, lees Kreidler interesse, een soort van passie.
In dat geval alle remmen los Dan, en ga ervoor en is iedere euro goed besteed.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vlaming in Frankrijk
Ok, maar zoveel heb ik niet nodig ...
2 komplete velgen met spaken en banden, uitlaat, remschoenen, alle kabels, kompleet kabelboom, batterij...
Dat kan geen 4000 € kosten
Schilderen, chromeren en polijsten ... doe ik zelf
2 komplete velgen met spaken en banden, uitlaat, remschoenen, alle kabels, kompleet kabelboom, batterij...
Dat kan geen 4000 € kosten
Schilderen, chromeren en polijsten ... doe ik zelf
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
Schilderen doen we met een kwast ? Laat dan je voorbeeld plaatje maar vallen.
Enzo
Enzo
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Vlaming in Frankrijk
Hmmm,ik ben bang dat Henk er niet ver naast zit,ik heb zelf een RS helemaal opgebouwd vanaf enkel een frame,
alles bij elkaar ging dat vlotjes over de 3000,- heen.Het valt geheid tegen als je alle kleine dingetjes die je nodig heb
ga optellen en wat je nog gaat tegenkomen aan motorische ellende dan kan je gerust op zo'n bedrag rekenen en dan
heb ik nog veel gebruikte delen gekocht en alles zelf gedaan.Het kan natuurlijk ook goedkoper als je eisen niet hoog zijn,maar
zelfs dan blijft restaureren een dure grap.
alles bij elkaar ging dat vlotjes over de 3000,- heen.Het valt geheid tegen als je alle kleine dingetjes die je nodig heb
ga optellen en wat je nog gaat tegenkomen aan motorische ellende dan kan je gerust op zo'n bedrag rekenen en dan
heb ik nog veel gebruikte delen gekocht en alles zelf gedaan.Het kan natuurlijk ook goedkoper als je eisen niet hoog zijn,maar
zelfs dan blijft restaureren een dure grap.
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 23 mei 2016, 16:32
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Vlaming in Frankrijk
Ik bedoel natuurlijk spuiten ....Enzo-tvdzijden schreef:Schilderen doen we met een kwast ? Laat dan je voorbeeld plaatje maar vallen.
Enzo
En waarom zeggen jullie enkel een frame en 2 naven ... die fiets is kompleet ... moet juist opgekuist worden ..
Hij ligt uit elkaar ...
Fotos volgen van de restauratie ...
- Mach4
- Berichten: 2003
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:16
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Re: Vlaming in Frankrijk
Een likje verf en wat opkuiswerk en hij is weer net zo als die mooie van de foto
Het belangrijkste is of het blok goed is,moet je daar aan gaan reviseren dan schieten de kosten omhoog.
En als je zelf kan spuiten dan scheelt dat ook aardig wat,moet je het laten doen dan word dat ook weer duur.En als je goede 2e hands delen kan vinden dan scheelt dat ook.
Het belangrijkste is of het blok goed is,moet je daar aan gaan reviseren dan schieten de kosten omhoog.
En als je zelf kan spuiten dan scheelt dat ook aardig wat,moet je het laten doen dan word dat ook weer duur.En als je goede 2e hands delen kan vinden dan scheelt dat ook.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60433
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 970 keren
- Ontvangen waarderingen: 2291 keren
Re: Vlaming in Frankrijk
2e hands delen heeft hij zelf.
Blokrevisie min 250 als je zelf ervaring hebt
wielen opknappen 300
alles laten verzinken
alles wat chroom is ( gelukkig weinig bij TM ) verchromen
Bij spuiten alke tank en framestickers nieuw
draadboom
ketting en tandwielen
Zwitserse buddy opzoeken ( zeer lastig ) en laten bekleden
Zwitsers bagagerek
verse kettingkast
Enzo
Blokrevisie min 250 als je zelf ervaring hebt
wielen opknappen 300
alles laten verzinken
alles wat chroom is ( gelukkig weinig bij TM ) verchromen
Bij spuiten alke tank en framestickers nieuw
draadboom
ketting en tandwielen
Zwitserse buddy opzoeken ( zeer lastig ) en laten bekleden
Zwitsers bagagerek
verse kettingkast
Enzo
Laatst gewijzigd door Enzo-tvdzijden op 17 jun 2016, 19:05, 2 keer totaal gewijzigd.