Nieuw lid

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tijneman
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2016, 15:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuw lid

#1 Bericht door Tijneman » 17 jul 2016, 01:57

Eigenlijk ben ik een verstokte Harly Davidson rijder maar had wat nostalgische gevoelens naar vroeger. Ook ik ben toentertijd (1971) begonnen met het besturen van een kreidler. In die tijd keken we naar bioscoopfilms zoals easy rider. Kreidler had daarop goed ingespeeld en een easy rider model op de markt gebracht in de vorm van een Kreidler funchopper. Zoals je verliefd kan worden op een meisje zo werd ik dat op de funchopper. Elke gulden werd door mij gespaard tot het bedrag van 799. Op mijn 16e verjaardag kocht ik dit vehikel. Ik herinner mij nog het gelukzalig gevoel tijdens het rijden. Iedereen keek naar mij en mijn funchopper. Later heb ik mijn funchopper cadeau gegeven aan een buurjongetje. Hij lag geheel uit elkaar met motorprobleempjes. Mijn buurjongetje heeft hem uiteindelijk gedumpt op de schroot. Wat had ik later spijt van mijn weggeef aktie. Ik heb vaak gezocht op internet naar zo'n funchopper maar nooit kunnen vinden. Ik heb nu besloten om een replica te maken. Ik heb gisteren een Kreidler automaat MP1 gekocht uit 1969. Deze brommer ga ik restaureren naar een funchopper. Ik zal jullie daar van op de hoogte houden. Groet van Rick Stoffers uit Nunspeet. Ps mocht je funchopper onderdelen weten te liggen houd ik mij aanbevolen.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jul 2016, 04:29

Deze dus. viewtopic.php?f=22&t=4757&hilit=Funchopper


Welkom, we zijn benieuwd.


Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nieuw lid

#3 Bericht door Henk 3bakvoet » 17 jul 2016, 10:42

Dag Rick Stoffers alias Tijneman,
Dit is weer eens wat anders hier op het Kreidler forum, het bouwen van een heuse Funschopper.
Ik denk dat je de zelfde weg moet bewandelen als de heer van Veen toentertijd, en wel shoppen bij de buren. Puch stuur, Uitlaat Puch MS50 Potje, en de lange achter schokkers bij JMPB.
Het maken van het zadel met rugleuning vereist de nodige creativiteit, net als het bovenstaande zal alles aangepast moeten worden, dus het nodige laswerk.
Gewapend met rolmaat duimstok schuifmaat papier en potlood aan een bezitter van zo een Funshopper zou ideaal zijn, een bezoek aan Paul Hendriks in Wolfheze zou ik je ook aanraden, het zou mij niet verbazen als hij nog specifieke onderdelen van de Funschopper in zijn magazijn heeft liggen.

Advies: Mocht Paul Hendriks nog een item hebben en die aan jou willen verkopen, neem dan iemand mee die jou terug kan rijden.

Het automaten blok rijdt geweldig en zeer goed volgens de verkoper J.J te Halfweg dus daar hoef je niets meer aan te doen, alleen het rijwiel gedeelte dus.
Maak er een succes van en houd ons op de hoogte van je avonturen.
Bijlagen
stuur puch.JPG
stuur puch.JPG (51.39 KiB) 3137 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4101
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Nieuw lid

#4 Bericht door hermanngas » 17 jul 2016, 10:54

Welkom Rick,

Veel succes gewenst met je zoektocht naar de juiste delen.

HermaNN

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#5 Bericht door Enzo-tvdzijden » 17 jul 2016, 10:54

Zoals je ziet heb ik de originele Van Veen ideeën uit 1971 die normaal op een sigarendoosje worden gekrabbeld geplaatst op het forum. Druk op de link van het Funchopper artikel en onderaan pagina 1.

Is al 11.000 x bekeken. Ook de foto's komen uit de Van Veen boedel.

Enmzo

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#6 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 aug 2016, 14:57

Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (184.59 KiB) 2633 keer bekeken

Tijneman
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jul 2016, 15:05
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuw lid

#7 Bericht door Tijneman » 07 aug 2016, 16:07

Met verbazing heb ik naar deze advertentie gekeken. Hoe vaak heb ik niet de afgelopen 10 jaar het internet afgestruind op zoek naar een Fun chopper. Hij is dan wel niet geheel origineel maar ziet er prima uit. Ik ga niet bieden op deze funchopper omdat ik het veel te leuk vind om er zelf een te bouwen. Wel heel bedankt voor de tip! Misschien neem ik toch nog contact op met de eigenaar. Groet !

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#8 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 aug 2016, 16:25

Precies. Een enkele keer komt er wel eens één voorbij. Een 100% originele zal je nooit treffen. Het is allemaal nabouwen.

Idd was de tip voor idee met bouwen

Enzo

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10800
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 186 keren
Ontvangen waarderingen: 567 keren

Re: Nieuw lid

#9 Bericht door Henk 3bakvoet » 16 aug 2016, 08:15

Tijneman schreef:Met verbazing heb ik naar deze advertentie gekeken. Hoe vaak heb ik niet de afgelopen 10 jaar het internet afgestruind op zoek naar een Fun chopper. Hij is dan wel niet geheel origineel maar ziet er prima uit. Ik ga niet bieden op deze funchopper omdat ik het veel te leuk vind om er zelf een te bouwen. Wel heel bedankt voor de tip! Misschien neem ik toch nog contact op met de eigenaar. Groet !
Dag meneer Tijneman,
Net de Flory van Jaap Janussen uit Halfweg gekocht, komt dit op je pad.

Ik kan mij voorstellen dat zo iets balen is, ik heb daarom een voorstel.
Ik koop jou huidige Flory van Jaap over, uiteraard voor de zelfde prijs als wat jij betaald hebt.

Ik hoor het wel.

Groeten Henk

Plaats reactie