Voorstellen en op zoek!
- KeepChooglin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Voorstellen en op zoek!
Beste lezers,
Ik ben Dennis, 36 jaar uit het oosten van het land. Mijn eerste bromfiets was een (je raadt het al) Kreidler . Ook nog eens in het tijdperk van de scooters, die toen helemaal "booming" waren. Ik deed daar niet aan mee, want ik wilde een schakelbrommer (ik vond die scooters maar voor meisjes, laat ik het maar netjes zeggen.) Jonge schakelbrommers waren in die tijd niet te betalen wat betreft verzekering, dus dan werd al gauw een oldtimer. Mijn vader had in zijn jeugd altijd Kreidler gereden, dus hij maakte mij blij door er op mijn 15e één in dozen te kopen. Mijn vrienden reden Zundapp, ik dus niet. Samen met mijn vader het ding in ere hersteld en ik was he-le-maal blij met mijn Florett! Daar heb ik heel wat km-ers en herinneringen mee gemaakt zeg..
Ik heb hem heel lang bewaard, ondanks dat ik er bijna niet op reed en op een gegeven moment was hij ook weer aan restauratie toe. Dat zag ik 3 jaar geleden niet zitten qua tijd en dus heb ik hem verkocht. Ook vanwege een andere hobby (motorrijden en het sleutelen daaraan).
Nu begint het Kreidler-virus toch weer meester van mij te maken. Mijn huidige motor gaat in de verkoop en ik wil sowieso weer een klassieker. Nu twijfel ik tussen een motor uit de jaren '70 (Honda CB) of een Kreidler. En omdat ik onder andere ook weer een beetje in het Kreidler-wereldje aan het kijken ben, vraag ik me toch af waar mijn oude Kreidler is... Het zou natuurlijk leuk zijn om die weer terug te kunnen kopen (en dan gaat ie dus ook niet meer weg).
Ik heb hem dus vanaf 1994/1995 tot en met 2013 in bezit gehad. En ja, nu wel enigszins spijt dat ik hem verkocht heb. Maar op dat moment wilde ik van alles en je kan natuurlijk niet alles hebben
Dit was ie toen ik hem verkocht:
Aan de hand van het kenteken heb ik gezien dat hij inmiddels al wat keren van eigenaar gewisseld is. Het kenteken is FB337N.
Wellicht is hij hier bekend of is er iemand die hem in zijn bezit heeft. Ik ben sowieso benieuwd naar hoe hij er nu bij staat!
Kort verhaal, maar het is niet anders
Groet,
Dennis.
Ik ben Dennis, 36 jaar uit het oosten van het land. Mijn eerste bromfiets was een (je raadt het al) Kreidler . Ook nog eens in het tijdperk van de scooters, die toen helemaal "booming" waren. Ik deed daar niet aan mee, want ik wilde een schakelbrommer (ik vond die scooters maar voor meisjes, laat ik het maar netjes zeggen.) Jonge schakelbrommers waren in die tijd niet te betalen wat betreft verzekering, dus dan werd al gauw een oldtimer. Mijn vader had in zijn jeugd altijd Kreidler gereden, dus hij maakte mij blij door er op mijn 15e één in dozen te kopen. Mijn vrienden reden Zundapp, ik dus niet. Samen met mijn vader het ding in ere hersteld en ik was he-le-maal blij met mijn Florett! Daar heb ik heel wat km-ers en herinneringen mee gemaakt zeg..
Ik heb hem heel lang bewaard, ondanks dat ik er bijna niet op reed en op een gegeven moment was hij ook weer aan restauratie toe. Dat zag ik 3 jaar geleden niet zitten qua tijd en dus heb ik hem verkocht. Ook vanwege een andere hobby (motorrijden en het sleutelen daaraan).
Nu begint het Kreidler-virus toch weer meester van mij te maken. Mijn huidige motor gaat in de verkoop en ik wil sowieso weer een klassieker. Nu twijfel ik tussen een motor uit de jaren '70 (Honda CB) of een Kreidler. En omdat ik onder andere ook weer een beetje in het Kreidler-wereldje aan het kijken ben, vraag ik me toch af waar mijn oude Kreidler is... Het zou natuurlijk leuk zijn om die weer terug te kunnen kopen (en dan gaat ie dus ook niet meer weg).
Ik heb hem dus vanaf 1994/1995 tot en met 2013 in bezit gehad. En ja, nu wel enigszins spijt dat ik hem verkocht heb. Maar op dat moment wilde ik van alles en je kan natuurlijk niet alles hebben
Dit was ie toen ik hem verkocht:
Aan de hand van het kenteken heb ik gezien dat hij inmiddels al wat keren van eigenaar gewisseld is. Het kenteken is FB337N.
Wellicht is hij hier bekend of is er iemand die hem in zijn bezit heeft. Ik ben sowieso benieuwd naar hoe hij er nu bij staat!
Kort verhaal, maar het is niet anders
Groet,
Dennis.
- hermanngas
- Berichten: 4104
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
- Locatie: Dronten
- Gegeven waarderingen: 228 keren
- Ontvangen waarderingen: 229 keren
- KeepChooglin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Voorstellen en op zoek!
Bedankt voor het welkom!
Tot op heden nog geen succes.. Ondanks dat ik dankzij de Kreidlerdatabase nu wel weet dat hij er heel anders bij staat dan de laatste keer dat ik hem gezien heb Maar gelukkig heeft iemand er weer de tijd/moeite/geld in gestoken om er iets moois van te maken!
Nu ik weer een tijdje aan het rondkijken ben en wat informatie aan het verzamelen ben, begint het toch weer te kriebelen om een Kreidler te kopen ipv een oude CB. Dus ik ben Marktplaats etc al een beetje aan het afstruinen. Maar zoals ik hier al regelmatig gelezen heb, wordt er tegenwoordig van alles aangeboden voor soms belachelijke prijzen. Daar wil ik natuurlijk voor waken. Maar dat is nu nog wat lastig, aangezien ik weer aardig wat in te lezen heb over wat wel en niet hoort en/of origineel is. Gelukkig bestaat dit forum!!
Ik zou graag iets willen dat sneller is dan een bromfiets, aangezien ik dus nu van een motor af kom (die trouwens ook nog verkocht moet worden). Dus een RS zou leuk zijn, maar dat is ook meteen een lastige (of lees: hele dure). Kreidlers met motorkenteken kom ik niet veel tegen. Hoe zit dat eigenlijk met de RSjes? Sommige worden namelijk met een bromfietskenteken aangeboden. Zijn dat geen originele?
Misschien dat ik mijn motor ook kan inruilen bij iemand die juist andersom over wil stappen. Ik ga de komende tijd eens rustig rondkijken.. Ik zoek iets tussen '73-'78 ongeveer. Voetversnelling, geen geforceerde koeling. Iets wat dus ongeveer in de buurt komt van mijn oude Kreidler qua "looks".
Tot op heden nog geen succes.. Ondanks dat ik dankzij de Kreidlerdatabase nu wel weet dat hij er heel anders bij staat dan de laatste keer dat ik hem gezien heb Maar gelukkig heeft iemand er weer de tijd/moeite/geld in gestoken om er iets moois van te maken!
Nu ik weer een tijdje aan het rondkijken ben en wat informatie aan het verzamelen ben, begint het toch weer te kriebelen om een Kreidler te kopen ipv een oude CB. Dus ik ben Marktplaats etc al een beetje aan het afstruinen. Maar zoals ik hier al regelmatig gelezen heb, wordt er tegenwoordig van alles aangeboden voor soms belachelijke prijzen. Daar wil ik natuurlijk voor waken. Maar dat is nu nog wat lastig, aangezien ik weer aardig wat in te lezen heb over wat wel en niet hoort en/of origineel is. Gelukkig bestaat dit forum!!
Ik zou graag iets willen dat sneller is dan een bromfiets, aangezien ik dus nu van een motor af kom (die trouwens ook nog verkocht moet worden). Dus een RS zou leuk zijn, maar dat is ook meteen een lastige (of lees: hele dure). Kreidlers met motorkenteken kom ik niet veel tegen. Hoe zit dat eigenlijk met de RSjes? Sommige worden namelijk met een bromfietskenteken aangeboden. Zijn dat geen originele?
Misschien dat ik mijn motor ook kan inruilen bij iemand die juist andersom over wil stappen. Ik ga de komende tijd eens rustig rondkijken.. Ik zoek iets tussen '73-'78 ongeveer. Voetversnelling, geen geforceerde koeling. Iets wat dus ongeveer in de buurt komt van mijn oude Kreidler qua "looks".
- Caspar
- Berichten: 13632
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 589 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Voorstellen en op zoek!
Een RS loopt standaard wel 80km/u , maar om dat wind tegen vol te houden is een ander verhaal......
Ik hoop dat het niet tegen gaat vallen als je van een CB af komt ??
RS kun je gewoon als bromfiets laten keuren , geen probleem. als de constructiesnelheid maar klopt.
Verder plakken veel mensen een RS sticker op een bromfiets , maar daarmee is het nog geen RS.
Ik hoop dat het niet tegen gaat vallen als je van een CB af komt ??
RS kun je gewoon als bromfiets laten keuren , geen probleem. als de constructiesnelheid maar klopt.
Verder plakken veel mensen een RS sticker op een bromfiets , maar daarmee is het nog geen RS.
- KeepChooglin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Voorstellen en op zoek!
Ik kom niet van een CB af, maar een VFR. Maar ik rij eigenlijk niet zo heel veel en als ik rij, dan is het vaak toch wat in de omgeving (ik hoef dan ook niet zo heel ver weg te gaan om in een mooie omgeving te rijden). 80 in wind vind ik niet zo erg . Heb al eens een CB gehad (dus ook zonder kuipwerk) en dat ging nog een beetje harder. Mijn Kreidler heeft vroeger trouwens ook wel eens een tijdje rond die snelheid gereden. Het hoeft van mij dan ook niet geweldig hard te gaan, maar wat sneller dan de bromfietssnelheid vind ik wel prettig. Daarbij is sleutelen een hobby van me, dus dat is ook wat ik zoek. Aan de VFR ben ik uitgesleuteld en ik heb toch liever weer een klassieker.
Daar zitten inderdaad de valkuilen als je er nog niet heel veel verstand van heb: de stickers en andere uiterlijk schijn Ik weet inmiddels wel dat ik een RS kan herkennen aan het framenummer.
Daar zitten inderdaad de valkuilen als je er nog niet heel veel verstand van heb: de stickers en andere uiterlijk schijn Ik weet inmiddels wel dat ik een RS kan herkennen aan het framenummer.
- KeepChooglin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Voorstellen en op zoek!
Ja, dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn als ik een RS op bromfietskenteken tegenkom. Ik woon in de omgeving van Arnhem/Nijmegen.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Voorstellen en op zoek!
Als de aangeboden Kreidlers onversleuteld en heel erg mooi en erg origineel zijn kan je in jou ogen belachelijke prijzen aantreffen.KeepChooglin schreef:Nu ik weer een tijdje aan het rondkijken ben en wat informatie aan het verzamelen ben, begint het toch weer te kriebelen om een Kreidler te kopen ipv een oude CB. Dus ik ben Marktplaats etc al een beetje aan het afstruinen. Maar zoals ik hier al regelmatig gelezen heb, wordt er tegenwoordig van alles aangeboden voor soms belachelijke prijzen. Daar wil ik natuurlijk voor waken. Maar dat is nu nog wat lastig, aangezien ik weer aardig wat in te lezen heb over wat wel en niet hoort en/of origineel is. Gelukkig bestaat dit forum!!
Maar ik kan je één ding zeggen als het de juiste is blijft hij na jaren gelijk in prijs of verdubbeld zelfs in prijs. Ik kan het weten. Kocht destijds ook voor de hoofdprijs maar heden ten dage zou iedereen er hard om lachen vanwege de (te) lage prijs.
(Druk maar op het knopje profiel van mij dan weet je waar ik het over hebt)
Enzo
- KeepChooglin
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
- Locatie: Gelderland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Voorstellen en op zoek!
Ik bedoelde juist niet die exemplaren. Dat begrijp ik. Die worden steeds zeldzamer en dan gaat het ook geld kosten. Dat is een logisch gevolg. Maar dat geldt uiteraard niet alleen in de Kreidler-wereld.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60394
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 966 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Voorstellen en op zoek!
Die andere exemplaren moet je ook van af blijven of hard van weg lopen.KeepChooglin schreef:Ik bedoelde juist niet die exemplaren. Dat begrijp ik. Die worden steeds zeldzamer en dan gaat het ook geld kosten. Dat is een logisch gevolg. Maar dat geldt uiteraard niet alleen in de Kreidler-wereld.
Dan dalen vanzelf de prijzen.
Wat je dan beter kan doen (dus geen wrak of een bij elkaar geraapt zooitje met veel imi onderdelen kopen) is een kreidler geheel zelf opbouwen uit losse onderdelen. Dat is een redelijk dure oplossing maar goedkoper dan zo'n sloper weer opnieuw moeten opbouwen omdat alles stuk gaat lekt en er niet uit ziet.
Enzo