Voorstellen en op zoek!

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KeepChooglin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstellen en op zoek!

#1 Bericht door KeepChooglin » 26 okt 2016, 21:13

Beste lezers,

Ik ben Dennis, 36 jaar uit het oosten van het land. Mijn eerste bromfiets was een (je raadt het al) Kreidler :lol: . Ook nog eens in het tijdperk van de scooters, die toen helemaal "booming" waren. Ik deed daar niet aan mee, want ik wilde een schakelbrommer (ik vond die scooters maar voor meisjes, laat ik het maar netjes zeggen.) Jonge schakelbrommers waren in die tijd niet te betalen wat betreft verzekering, dus dan werd al gauw een oldtimer. Mijn vader had in zijn jeugd altijd Kreidler gereden, dus hij maakte mij blij door er op mijn 15e één in dozen te kopen. Mijn vrienden reden Zundapp, ik dus niet. Samen met mijn vader het ding in ere hersteld en ik was he-le-maal blij met mijn Florett! Daar heb ik heel wat km-ers en herinneringen mee gemaakt zeg..

Ik heb hem heel lang bewaard, ondanks dat ik er bijna niet op reed en op een gegeven moment was hij ook weer aan restauratie toe. Dat zag ik 3 jaar geleden niet zitten qua tijd en dus heb ik hem verkocht. Ook vanwege een andere hobby (motorrijden en het sleutelen daaraan).

Nu begint het Kreidler-virus toch weer meester van mij te maken. Mijn huidige motor gaat in de verkoop en ik wil sowieso weer een klassieker. Nu twijfel ik tussen een motor uit de jaren '70 (Honda CB) of een Kreidler. En omdat ik onder andere ook weer een beetje in het Kreidler-wereldje aan het kijken ben, vraag ik me toch af waar mijn oude Kreidler is... Het zou natuurlijk leuk zijn om die weer terug te kunnen kopen (en dan gaat ie dus ook niet meer weg).

Ik heb hem dus vanaf 1994/1995 tot en met 2013 in bezit gehad. En ja, nu wel enigszins spijt dat ik hem verkocht heb. Maar op dat moment wilde ik van alles en je kan natuurlijk niet alles hebben :)

Dit was ie toen ik hem verkocht:

Afbeelding

Afbeelding


Aan de hand van het kenteken heb ik gezien dat hij inmiddels al wat keren van eigenaar gewisseld is. Het kenteken is FB337N.

Wellicht is hij hier bekend of is er iemand die hem in zijn bezit heeft. Ik ben sowieso benieuwd naar hoe hij er nu bij staat!

Kort verhaal, maar het is niet anders :mrgreen:

Groet,

Dennis.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 228 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Voorstellen en op zoek!

#2 Bericht door hermanngas » 26 okt 2016, 22:00

Welkom hier Dennis!

Vraag eens bij Louis Dörr:

https://kreidlerdatabase.nl/PHP/KRF2.html

HermaNN

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#3 Bericht door pascal » 26 okt 2016, 22:13

Welkom,benieuwd of je hem terug gaat vonden.

Groetn

Gebruikersavatar
KeepChooglin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#4 Bericht door KeepChooglin » 29 okt 2016, 12:07

Bedankt voor het welkom!

Tot op heden nog geen succes.. Ondanks dat ik dankzij de Kreidlerdatabase nu wel weet dat hij er heel anders bij staat dan de laatste keer dat ik hem gezien heb :lol: Maar gelukkig heeft iemand er weer de tijd/moeite/geld in gestoken om er iets moois van te maken!

Nu ik weer een tijdje aan het rondkijken ben en wat informatie aan het verzamelen ben, begint het toch weer te kriebelen om een Kreidler te kopen ipv een oude CB. Dus ik ben Marktplaats etc al een beetje aan het afstruinen. Maar zoals ik hier al regelmatig gelezen heb, wordt er tegenwoordig van alles aangeboden voor soms belachelijke prijzen. Daar wil ik natuurlijk voor waken. Maar dat is nu nog wat lastig, aangezien ik weer aardig wat in te lezen heb over wat wel en niet hoort en/of origineel is. Gelukkig bestaat dit forum!! :clap

Ik zou graag iets willen dat sneller is dan een bromfiets, aangezien ik dus nu van een motor af kom (die trouwens ook nog verkocht moet worden). Dus een RS zou leuk zijn, maar dat is ook meteen een lastige (of lees: hele dure). Kreidlers met motorkenteken kom ik niet veel tegen. Hoe zit dat eigenlijk met de RSjes? Sommige worden namelijk met een bromfietskenteken aangeboden. Zijn dat geen originele?

Misschien dat ik mijn motor ook kan inruilen bij iemand die juist andersom over wil stappen. Ik ga de komende tijd eens rustig rondkijken.. Ik zoek iets tussen '73-'78 ongeveer. Voetversnelling, geen geforceerde koeling. Iets wat dus ongeveer in de buurt komt van mijn oude Kreidler qua "looks".

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13632
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 589 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: Voorstellen en op zoek!

#5 Bericht door Caspar » 29 okt 2016, 12:30

Een RS loopt standaard wel 80km/u , maar om dat wind tegen vol te houden is een ander verhaal......
Ik hoop dat het niet tegen gaat vallen als je van een CB af komt ??

RS kun je gewoon als bromfiets laten keuren , geen probleem. als de constructiesnelheid maar klopt.
Verder plakken veel mensen een RS sticker op een bromfiets , maar daarmee is het nog geen RS.

Gebruikersavatar
KeepChooglin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#6 Bericht door KeepChooglin » 29 okt 2016, 12:52

Ik kom niet van een CB af, maar een VFR. Maar ik rij eigenlijk niet zo heel veel en als ik rij, dan is het vaak toch wat in de omgeving (ik hoef dan ook niet zo heel ver weg te gaan om in een mooie omgeving te rijden). 80 in wind vind ik niet zo erg :). Heb al eens een CB gehad (dus ook zonder kuipwerk) en dat ging nog een beetje harder. Mijn Kreidler heeft vroeger trouwens ook wel eens een tijdje rond die snelheid gereden. Het hoeft van mij dan ook niet geweldig hard te gaan, maar wat sneller dan de bromfietssnelheid vind ik wel prettig. Daarbij is sleutelen een hobby van me, dus dat is ook wat ik zoek. Aan de VFR ben ik uitgesleuteld en ik heb toch liever weer een klassieker.

Daar zitten inderdaad de valkuilen als je er nog niet heel veel verstand van heb: de stickers en andere uiterlijk schijn :roll: Ik weet inmiddels wel dat ik een RS kan herkennen aan het framenummer.

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#7 Bericht door pascal » 29 okt 2016, 15:23

Kunt je brommer ook naar motor laten keuren bij rdw.
Waar woon je in het oosten?

Gebruikersavatar
KeepChooglin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#8 Bericht door KeepChooglin » 29 okt 2016, 16:12

Ja, dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn als ik een RS op bromfietskenteken tegenkom. Ik woon in de omgeving van Arnhem/Nijmegen.

Gebruikersavatar
pascal
Berichten: 2888
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:34
Locatie: Vlak bij Lochem
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#9 Bericht door pascal » 30 okt 2016, 10:31

Misschien kan Gijs je helpen,die komt uit Elden.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Voorstellen en op zoek!

#10 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 okt 2016, 11:10

KeepChooglin schreef:Nu ik weer een tijdje aan het rondkijken ben en wat informatie aan het verzamelen ben, begint het toch weer te kriebelen om een Kreidler te kopen ipv een oude CB. Dus ik ben Marktplaats etc al een beetje aan het afstruinen. Maar zoals ik hier al regelmatig gelezen heb, wordt er tegenwoordig van alles aangeboden voor soms belachelijke prijzen. Daar wil ik natuurlijk voor waken. Maar dat is nu nog wat lastig, aangezien ik weer aardig wat in te lezen heb over wat wel en niet hoort en/of origineel is. Gelukkig bestaat dit forum!! :clap
Als de aangeboden Kreidlers onversleuteld en heel erg mooi en erg origineel zijn kan je in jou ogen belachelijke prijzen aantreffen.
Maar ik kan je één ding zeggen als het de juiste is blijft hij na jaren gelijk in prijs of verdubbeld zelfs in prijs. Ik kan het weten. Kocht destijds ook voor de hoofdprijs maar heden ten dage zou iedereen er hard om lachen vanwege de (te) lage prijs.

(Druk maar op het knopje profiel van mij dan weet je waar ik het over hebt)

Enzo

Gebruikersavatar
KeepChooglin
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2016, 14:15
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#11 Bericht door KeepChooglin » 30 okt 2016, 11:22

Ik bedoelde juist niet die exemplaren. Dat begrijp ik. Die worden steeds zeldzamer en dan gaat het ook geld kosten. Dat is een logisch gevolg. Maar dat geldt uiteraard niet alleen in de Kreidler-wereld.

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60394
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 966 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: Voorstellen en op zoek!

#12 Bericht door Enzo-tvdzijden » 30 okt 2016, 11:37

KeepChooglin schreef:Ik bedoelde juist niet die exemplaren. Dat begrijp ik. Die worden steeds zeldzamer en dan gaat het ook geld kosten. Dat is een logisch gevolg. Maar dat geldt uiteraard niet alleen in de Kreidler-wereld.
Die andere exemplaren moet je ook van af blijven of hard van weg lopen.
Dan dalen vanzelf de prijzen.

Wat je dan beter kan doen (dus geen wrak of een bij elkaar geraapt zooitje met veel imi onderdelen kopen) is een kreidler geheel zelf opbouwen uit losse onderdelen. Dat is een redelijk dure oplossing maar goedkoper dan zo'n sloper weer opnieuw moeten opbouwen omdat alles stuk gaat lekt en er niet uit ziet.

Enzo

Gebruikersavatar
HVG86cc
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 jul 2011, 18:16
Locatie: Meppel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Voorstellen en op zoek!

#13 Bericht door HVG86cc » 30 okt 2016, 15:04

Hoi Dennis,
Misschien heb ik wat voor jou reageer even via PB.
Mvg Henk.

Plaats reactie