Nieuw lid

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sjors007
Berichten: 275
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Nieuw lid

#1 Bericht door Sjors007 » 07 mar 2017, 21:13

Hoi,

Ben nieuw hier, maar zat er al een tijdje te lezen maar ben nu ook begonnen met de herstelwerkzaamheden van de oude brommer. Ja ik had mijn oude nog. In 87 gekocht met een indirecte 5 bak SB erop 20 mm Bing zonder luchtfilter met zo een gat in het huis geboord want dat ging sneller.... Spaakwielen en een smalle tank en zo een verbouwde Jamarcol. Dit type Kreidler zag je bij ons, Zoetermeer, wel vaker rondrijden. Voornamelijk in het rood zoals die van Maarten.
Heb hem in 95 oid op motorkenteken laten zetten. Ook in de jaren 90 de originele cilinder laten nikasilen bij hof hard chroom in Hilversum. En een Homoet pijp erop, ik weet niet welke maar er zit een stuk cilindrisch op niet twee conussen aan elkaar. Dat was allemaal nog gulden tijdperk...
Maar nu stond dat ding te wachten naast mijn RD 350 uit 1973. In tegenstelling tot mijn Kreidler is die voor 95% origineel.
Ben onlangs begonnen met spuiten van het frame in orange 2011, spaakwielen met patina erin, oude tellers weer erop, een micron stuur met Cupinni hendels. Moet nog ff kijken of de Tomasseli speedgas uit de verzameldoos het wel doet. Met een mooie buffeltankd die ik ooit op de sloop in Leidschendam kocht voor 25 gulden. Gewoon omdat ik toen nog nooit zo een tank had gezien en omdat ik hem mooi vond. Ouderwets ding zeiden ze toen.
Ondertussen de schokbrekers in Pijnacker laten reviseren, voorvork laten reviseren en als klap op de vuurpijl het blok bij Arnold gebracht. Dat was een deceptie want, de directe vierbak die ik erbij heb geleverd was hard nodig. Het blok was zo een beetje behond repair. Dus de 4 bak carterhelften worden als donor gebruikt voor een complete revisie van de 5 bak die naar direct gaat met de bekende Arnold aanpassingen. Oh, en in de Motoplat ontsteking vond ie nog een scheurtje.....posting.php?mode=post&f=45#
Het mooiste wat er uiteindelijk, vond ik dan, op mijn blok zat was de cilinder. Volgens Arnold is het een van Veen cilinder want nummer is alleen een 15. Met 2 van die extra spoel poortjes. Volgens zeggen zou dat een 12 pk zijn. Nou dat leek ons ook wat veel maar het zal iets meer zijn dan een standaard RS. Toch?
Nu wil ik eerst maar eens relatief standaard gaan rijden, kom ik erachter dat ik een 1/20/100 Bing heb ipv een 59. Dat zal wel niet zo veel uitmaken. En dan die cilinder, gaat die goed rijden met een standaard 20 mm opstelling met de Homoet? Of is dat een toeren giller? Ik kan met herinneren dat ik hem vroeger nooit echt lekker stationair heb kunnen laten lopen. Maar ja wat wil je zonder luchtfilter en een gat in het huis. Daarna heb ik nog wat met een K&N gereden na het opnieuw nikasealen. Ik trof de carburateur aan met een 105 sproeier en kan me herinneren dat het het nog erger was met het afstellen van het stationaire toerental. Dus vandaar mijn wens om eerst zo standaard mogelijk te starten met de carburatie en luchtfilter. Maar dan wel jammer dat die cilinder niet standaard is...
Ik zal ook proberen een verslag van de 'restauratie' te maken. Tussen haakjes want een restauratie vind ik eigenlijk alleen van toepassing op een actie die een voertuig origineel fabriek specs maakt.

Volgende project is er al een paar jaar, de RD staat vast met een gat in 1 van de zuigers....

groet Sjors

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 07 mar 2017, 21:25

Welkom Sjors, we zien je wel een keer verschijnen op donderdag avond. We hebben al een rijders uit Zoetermeer. Rik, Kees, Ger, Stephan...
Ik rij met de KVV met een 15 cilinder. Nou daar rij je een 99 compleet mee zoek.
1/20/100 werd op de laatste bouwjaren ori op de RS geleverd. Heeft betere venturi.

Gelukkig ben jij bij de juiste adressen aangekomen. Dat komt dus goed.

Enzo

Sjors007
Berichten: 275
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Nieuw lid

#3 Bericht door Sjors007 » 07 mar 2017, 22:36

Enzo-tvdzijden schreef:Welkom Sjors, we zien je wel een keer verschijnen op donderdag avond. We hebben al een rijders uit Zoetermeer. Rik, Kees, Ger, Stephan...
Ik rij met de KVV met een 15 cilinder. Nou daar rij je een 99 compleet mee zoek.
1/20/100 werd op de laatste bouwjaren ori op de RS geleverd. Heeft betere venturi.

Gelukkig ben jij bij de juiste adressen aangekomen. Dat komt dus goed.

Enzo
Hi Enzo,
tnx
Ik heb eerst wat ingelezen voordat ik mijn spullen wegbracht. Ik ben nu wat ouder, en dan is een lossige ophanging met 80 per uur toch wat spannender dan toen ik 19 was....Ik dacht dat moet veiliger en revisies moeten goed. Ik ben niet zo veel zwaarder geworden, misschien kan ie straks ook nog wel de 90 halen!?
Is jouw KVV voorzien van standaard carburatie? Of iets grotere sproeier dan de 78 die er normaal in gaat?
Ik zal nog even de donderdagavonden voorbij moeten laten gaan want Arnold is nog aan het werk en ik moet vanaf nul opbouwen, elektra is ook aan vernieuwing toe. Dus dat gaat wel even een paar avonden kosten denk ik.

Sjors

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 08 mar 2017, 06:18

Ja mijn KVV heeft standaard carburatie. Maar dat is dan wel een 28 mm Bing met sproeier 120 en een groot Twin Air schuimfilter.

Plaats eens wat foto's. Altijd leuk en kunnen we tips geven.




Enzo

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13598
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 588 keren
Ontvangen waarderingen: 811 keren

Re: Nieuw lid

#5 Bericht door Caspar » 08 mar 2017, 19:30

Welkom Sjors , mooi herkenbaar verhaal.

Ik zou niet alteveel treuren dat die 15. cilinder geen standaard SB cilinder is. Ik denk dat velen hem graag ruilen !
Die standaard RS setup en afstelling gaat niet werken op een 15. cilinder. Die heeft een rijker mengsel nodig !
Probeer het ook maar niet uit , want hij kiert geheid vast met sproeier 78.

Gelukkig heb je genoeg kennis binnen handbereik.

Sjors007
Berichten: 275
Lid geworden op: 10 sep 2016, 22:34
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 3 keren
Ontvangen waarderingen: 12 keren

Re: Nieuw lid

#6 Bericht door Sjors007 » 09 mar 2017, 20:01

Hi,

Nee ik treur niet. Ik denk dat het wel een leuke cilinder is. Begrijp ik goed dan Enzo dan de 28 mm op een crosser heeft zitten met zo een groot twin air filter?

Groet Sjors

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60282
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 951 keren
Ontvangen waarderingen: 2254 keren

Re: Nieuw lid

#7 Bericht door Enzo-tvdzijden » 09 mar 2017, 21:04

Sjors007 schreef:Hi,

Nee ik treur niet. Ik denk dat het wel een leuke cilinder is. Begrijp ik goed dan Enzo dan de 28 mm op een crosser heeft zitten met zo een groot twin air filter?

Groet Sjors
Sjors het is een Enduro met kenteken

viewtopic.php?f=21&t=34735&hilit=Gs50

En dit is het luchtfilter. Die gaat bij jou niet passen.

Enzo
Bijlagen
IMG_1153.JPG
IMG_1153.JPG (15.36 KiB) 1905 keer bekeken

Plaats reactie