Nieuw Lid

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Espada
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2017, 07:39
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Nieuw Lid

#1 Bericht door Espada » 08 mar 2017, 12:49

Hallo,

Als nieuw lid, wil ik mij even voorstellen. Ik ben Arjan en mijn Kreidler hobby heeft een tijdje stil gelegen.
Als 16 jarige druk in de weer geweest met RMC's (die overigens ook allemaal nog in mijn bezit zijn).

Maar ik wilde altijd al een Hollandse ei tank hebben, het liefst model 62/63 (K53/1NL), met een klein achterlichtje en een kleine koplamp. En dat is naar mijn idee, nu goed gelukt.

Kan een echte "Kreidler kenner" eens naar mijn foto kijken en zeggen wat er mist of fout is?

Ik kom tot de volgende vragen/opmerkingen:
- De kleurstelling van de buddyseat is volgens mij niet origineel (Als je op http://www.kreidlerdatabase.nl het model 1962-K53/1NL opzoekt, zie je dat het zitvlak donker moet zijn uitgevoerd en de zijvlakken lichter van kleur). Kan iemand dit bevestigen?
- De standaard is niet origineel of kapot, slaat veel te ver door;
- Is dit model alleen met stickers op de tank uitgebracht? Dus geen opzetemblemen?
- Mist/moet er een chromen beugel op het voorspatbord (Of was dit een optie?)?
Bijlagen
Mijn kreidler_1.jpg
Mijn kreidler_1.jpg (111.66 KiB) 3077 keer bekeken

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Nieuw Lid

#2 Bericht door hermanngas » 08 mar 2017, 21:03

Welkom op het forum Arjan,

Mooie Eitank heb je daar.
Antwoord op je vragen krijg je van de echte kenners hier,
ik waag mij er niet aan.

HermaNN

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13643
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 591 keren
Ontvangen waarderingen: 825 keren

Re: Nieuw Lid

#3 Bericht door Caspar » 08 mar 2017, 21:20

Welkom Arjan,

Fraai exemplaar. Die aandachtspuntjes maken hem niet minder leuk.
Standaard is idd doorgezakt , kan de standaard zelf zijn , maar ook vaak schade aan de onderbouw.
Dat is vrij eenvoudig te herstellen. Het is nog geen zomer.

De eitank is idd ook met stickers ipv emblemen op de tank geleverd.
Meestal dan ook zonder de knie kussens.
Maar ik laat liever de échte experts op dit gebied aan het woord.

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: Nieuw Lid

#4 Bericht door Nicolaas » 09 mar 2017, 10:51

Espada schreef:Hallo,

Als nieuw lid, wil ik mij even voorstellen. Ik ben Arjan en mijn Kreidler hobby heeft een tijdje stil gelegen.
Als 16 jarige druk in de weer geweest met RMC's (die overigens ook allemaal nog in mijn bezit zijn).

Maar ik wilde altijd al een Hollandse ei tank hebben, het liefst model 62/63 (K53/1NL), met een klein achterlichtje en een kleine koplamp. En dat is naar mijn idee, nu goed gelukt.

Kan een echte "Kreidler kenner" eens naar mijn foto kijken en zeggen wat er mist of fout is?

Ik kom tot de volgende vragen/opmerkingen:
- De kleurstelling van de buddyseat is volgens mij niet origineel (Als je op http://www.kreidlerdatabase.nl het model 1962-K53/1NL opzoekt, zie je dat het zitvlak donker moet zijn uitgevoerd en de zijvlakken lichter van kleur). Kan iemand dit bevestigen?
- De standaard is niet origineel of kapot, slaat veel te ver door;
- Is dit model alleen met stickers op de tank uitgebracht? Dus geen opzetemblemen?
- Mist/moet er een chromen beugel op het voorspatbord (Of was dit een optie?)?
Hoi Arjan.
Dit is wat ik denk.
Over de buddy zou ik me niet druk maken.
De tank hoort zo.
Voorspadbord ook
Standaard lossen als de rest ook goed is en op het draagpunt 2 gaatjes boren voor 2 M6 boudjes en moertjes. Wat weg vijlen zodat je standaard niet te hoog staat en je originele standaard is weer okay en je hebt geld verdiend.
Op de siste staat ergens hoe je dat moet doen.(zoekfunctie)
Mooi Eitje hoor.

Jupke
Berichten: 201
Lid geworden op: 22 aug 2010, 22:04
Locatie: Heerlen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuw Lid

#5 Bericht door Jupke » 09 mar 2017, 21:28

Zeker een mooi eitje. :clap
Maar waar blijven kenners die tot in de kleinste details weten hoe het heurt? :roll:
Grt Juupke.

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 230 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: Nieuw Lid

#6 Bericht door hermanngas » 09 mar 2017, 21:41

Jupke schreef:Zeker een mooi eitje. :clap
Maar waar blijven kenners die tot in de kleinste details weten hoe het heurt? :roll:
Grt Juupke.
Zie de vorige spreker!

Gebruikersavatar
Espada
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 mar 2017, 07:39
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: Nieuw Lid

#7 Bericht door Espada » 10 mar 2017, 08:59

Allen,

Bedankt voor de antwoorden.
Ik heb de oplossing (beschreven in de FAQ, hier op het forum) voor de middenstandaard eens even bekeken.

Ik zal het morgen eens even bestuderen of ik hier iets meekan voor mijn Kreidler. Heb gisteren een tafel hefbrug gehaald, dus daar kan ik hem mooi opzetten :D :D :D .

Die oplossing voor het fixen van de standaard, zie ik als noodoplossing. Ik ga eerst eens even kijken of ik het 1 en ander niet kan "oplassen".

Zal morgen een paar foto's plaatsen.

Groeten Arjan

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10822
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 574 keren

Re: Nieuw Lid

#8 Bericht door Henk 3bakvoet » 12 mar 2017, 08:35

Een mooie NL Kreidler.

Op de vraag wat zegt de kenner over de originaliteit? ik ben zeker geen kenner, maar alles klopt.
1962-1963 en 55 jaar oud, één van de eerste met brommer goedkeur die van Veen import naar Nederland haalde.
Met natuurlijk de volledige voor ons Hollanders toen nog sobere Duitse kenmerken, het voorspatbord met pijl die later verdween, een Duits bagagerek of inventief klaprekje die bij de fietsenmakers/dealers te koop waren.

van Veen import was er al snel achter dat het wat luxer mocht, zijn invloed was behoorlijk in Kornwestheim als beginnend Money Maker voor Das Königreich der Niederlande.
Visjes, luxe tank met knieflappen en mooie emblemen, een echt bagagerek, en sierbeugel op het voorspatbord, dat ging hem worden, vanaf dat moment waren niet aan te slepen ondanks de voor die tijd behoorlijke aanschaf prijs.
Zeker als je bedenk dat jan de arbeider in 1963 naar zijn werk ging voor omgerekend 35 euro per week.

De RMC's die je nog hebt zullen vanaf nu nooit meer rijden ben ik bang, rommel troep en heel weinig fun op zo een schroothoop met "sterwielen".
Ik zeg het maar zo als het is. :wink:

Een Eitank Arjan, je gaat het echt beleven, eindelijk een Kreidler waarin je de relax modus van het rijden ontdekt. 8)

Plaats reactie