Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mijn eerste Kreidler!!
BerichtGeplaatst: ma aug 28, 2017 10:41 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Veenendaal
Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Geert van Gesink ben 48 jaar ben getrouwd en heb een dochter van 16 en 21.
De laatste 30 jaar ben ik druk geweest met mijn carrière en was er eigenlijk nooit tijd voor een hobby, alléén motorrijden.
Na lang kijken naar oldtimers (auto’s) en motoren viel mijn oog toch op Kreidler, altijd leuke brommers gevonden maar nooit één gehad.

In mijn jeugd allerlei brommers gehad, Puch MV50, Tomos, Batavus, Zundapp en een nieuwe Yamaha DT50 en vroeger altijd zelf gesleuteld.
Op Marktplaats viel mijn oog vorige maand op een originele Florett RM GP van 1972 en heb hem eigenlijk spontaan gekocht, sindsdien is de Kreidlerkoorts begonnen.
Het is gewoon leuk om te verdiepen in de techniek en op zoek te gaan naar onderdelen en instructies, dit Forum is fantastisch en zeer behulpzaam!

Tot nu toe ben ik onderdelen aan het verzamelen en twijfel ik nog of ik het frame laat spuiten of coaten.
Ik zoek nog wat verder op het Forum en zal nog wel eens een topic opstarten.

Groeten, hieronder wat foto’s.

Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Op de aanhanger!
Kreidler1.jpg
Kreidler1.jpg [ 85.91 KiB | 980 keer bekeken ]


Bijlage:
Opmerkingen bij bestand: Verkeerde tank, ik heb al een nieuw verchroomde Buffeltank aangeschaft!
kreidler2.jpg
kreidler2.jpg [ 84.23 KiB | 980 keer bekeken ]


Bijlage:
kreidler3.jpg
kreidler3.jpg [ 81.42 KiB | 980 keer bekeken ]


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 12:35 am 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4734
Woonplaats: alhier
Welkom op dit onovertroffen forum.
Mooie foto's, zeer mooie basis voor een restauratie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 7:59 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Geert , welkom op het forum.
Mooi model heb je uitgezocht.
Voorlopig heb je nog wel eventjes wat werk zie ik.
De vraag Spuiten/poedercoaten lijkt mij simpel : Spuiten !
Veel mooier en strakker eindresultaat.
Maar is de originele lak niet meer te redden ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 8:54 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 291
Woonplaats: Nootdorp
Zeker prima te restaureren. Maar de Grand Prix 4 speed kwam toch pas in '73? Kijk dan eens naar het verslag van Daan73 hier op het forum, hij is een Fluor RM GP '73 aan het restaureren.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:14 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 4969
Woonplaats: Metropool Haarlem
Erg moedig om aan zo'n project überhaupt te willen beginnen. Alleen maar respect, lees het ook als zodanig! Neem aan dat je weet dat er een "verkeerde" tank opzit? Op dit model hoort een zogenaamde buffeltank. Nou mankeert er wel wat meer aan maar dit was direct al een blikvanger.

Heel veel suc6 met de restauratie.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 11:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2016 8:44 am
Berichten: 140
Woonplaats: wolfheze
Welkom! goede binnenkomer op het forum mooie basis om te restaureren!

nu je vraag poedercoaten of spuiten de meeste puristen zullen spuiten zeggen dat word een mooier resultaat omdat het maar een dun laagje is. poedercoaten daarin tegen is een dikke laag die komende 100 jaar nog niet gaat roesten en heel goed tegen een stootje kan enkel kan je de coat laag niet bijwerken en lak daarin tegen wel.

MVG, Adriaan


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 6:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 13, 2016 8:12 pm
Berichten: 41
Prachtige basis inderdaad.
Als je de originele lak nog kunt reden zou ik dat doen.
De grand prix 4 speed bestond in 1972 ook al en had toen een buffeltank, net als deze origineel gehad zou hebben.
Mijn 4 speed is uit '73 dus kreeg deze de nieuwe A tank.
De motorblokken zijn wel hetzelfde, allebei luchtgekoeld en vier versnellingen.
Echt prachtige modellen.

Daan


Bijlagen:
kreidler_rm_grandprix_73.jpg
kreidler_rm_grandprix_73.jpg [ 114.87 KiB | 845 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:38 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Veenendaal
Caspar schreef:
Geert , welkom op het forum.
Mooi model heb je uitgezocht.
Voorlopig heb je nog wel eventjes wat werk zie ik.
De vraag Spuiten/poedercoaten lijkt mij simpel : Spuiten !
Veel mooier en strakker eindresultaat.
Maar is de originele lak niet meer te redden ?


Zo op het eerste gezicht ziet de lak er goed uit, maar dan ga je hem uit elkaar halen en dan verschijnen de roestplekken en vallen moeren in het frame en zie je dat men een afstandsbus heeft vastgelast op het frame :-(
Dan moet je inderdaad de keuze maken of ik doe het goed of half. Ik zit nog in de beslissings fase.

Groeten.

Bijlage:
rest1.jpg
rest1.jpg [ 105.01 KiB | 804 keer bekeken ]


Bijlage:
rest3.jpg
rest3.jpg [ 131.37 KiB | 804 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:42 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Veenendaal
Daan'73 schreef:
Prachtige basis inderdaad.
Als je de originele lak nog kunt reden zou ik dat doen.
De grand prix 4 speed bestond in 1972 ook al en had toen een buffeltank, net als deze origineel gehad zou hebben.
Mijn 4 speed is uit '73 dus kreeg deze de nieuwe A tank.
De motorblokken zijn wel hetzelfde, allebei luchtgekoeld en vier versnellingen.
Echt prachtige modellen.

Daan


Hoi Daan,

Klopt inderdaad, is maar 1 jaar gemaakt maar mooi model.
Ik heb de oude A tank ingeruild op een zeer mooie opnieuw verchroomde buffeltank, het investeren is begonnen.
Er is nu geen weg meer terug!

Bijlage:
rest2.jpg
rest2.jpg [ 102.26 KiB | 802 keer bekeken ]


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 9:47 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 07, 2016 8:44 am
Berichten: 140
Woonplaats: wolfheze
goede keus om voor goed werk tegaan! heb je al besloten wat je gaat doen kwa spuiten / moffelen (poedercoaten)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:02 pm 
Offline

Geregistreerd: zo sep 08, 2002 1:57 am
Berichten: 4734
Woonplaats: alhier
De RM Grand Prix was er nog tot ergens in 1973 als buffeltank.
Je hebt al een mooi verchroomde tank, ik vermoed dat er nog een mooi zadel op je verlanglijstje staat (of misschien al wel in de schuur ligt), dus lijkt mij de beste/mooiste optie om het geheel te (laten) spuiten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:45 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Veenendaal
AAD02 schreef:
goede keus om voor goed werk tegaan! heb je al besloten wat je gaat doen kwa spuiten / moffelen (poedercoaten)


Ik denk spuiten, ik heb al contact met een lokale autospuiter die zelf ook Kreidlers restaureert.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:48 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Veenendaal
hermanp schreef:
De RM Grand Prix was er nog tot ergens in 1973 als buffeltank.
Je hebt al een mooi verchroomde tank, ik vermoed dat er nog een mooi zadel op je verlanglijstje staat (of misschien al wel in de schuur ligt), dus lijkt mij de beste/mooiste optie om het geheel te (laten) spuiten.


Over de buddy twijfel ik nog, ik zag John Bos ook het originele buddy verkoopt, deze buddy is net weer anders dan de andere uitvoeringen met lengtestreep en bevestiging aan de achterveren. andere optie is buddy restauren, bovenkant is goed en zijkanten vernieuwen. Maar met frame is behoorlijk verroest en krom, men heeft hem denk ik aan de buddy vaak opgetilt.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di aug 29, 2017 10:59 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 45315
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tallman schreef:
hermanp schreef:
De RM Grand Prix was er nog tot ergens in 1973 als buffeltank.
Je hebt al een mooi verchroomde tank, ik vermoed dat er nog een mooi zadel op je verlanglijstje staat (of misschien al wel in de schuur ligt), dus lijkt mij de beste/mooiste optie om het geheel te (laten) spuiten.


Over de buddy twijfel ik nog, ik zag John Bos ook het originele buddy verkoopt, deze buddy is net weer anders dan de andere uitvoeringen met lengtestreep en bevestiging aan de achterveren. andere optie is buddy restauren, bovenkant is goed en zijkanten vernieuwen. Maar met frame is behoorlijk verroest en krom, men heeft hem denk ik aan de buddy vaak opgetilt.

Gr Geert

vergeet dat maar. gewoon slechte immi zoals alle handelaren aanbieden. Laat je oude lengtestreep buddy voor buffelframe ( de latere na 1972 is anders qua bevestiging)

En laat deze bekleden bij Herman Blokhuis


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo aug 30, 2017 3:54 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 8739
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Lak ziet er in 2e instantie ook niet zo heel slecht uit.
Maar gezien de losse moeren en de gelaste afstandsbus , is spuiten te overwegen.
Originele zadel restaureren is 10x beter dan die imi zitzakken


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 12:14 am 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 11
Woonplaats: Veenendaal
Caspar schreef:
Lak ziet er in 2e instantie ook niet zo heel slecht uit.
Maar gezien de losse moeren en de gelaste afstandsbus , is spuiten te overwegen.
Originele zadel restaureren is 10x beter dan die imi zitzakken


Bedankt voor jullie advies, ik had al meer gelezen over Herman maar dat was in oude berichten.
Ik zal eens contact met hem opnemen.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do aug 31, 2017 11:43 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 13, 2008 1:50 pm
Berichten: 672
Woonplaats: groesbeek
erg mooi model! en zo te horen ga je het goed aanpakken.

succes ermee, ik blijf hem volgen


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl KreidlerMarkt - Koop en Verkoop van Kreidler Florett en Onderdelen. De Jager Kreidler - Tuning & Kreidleronderdelen, rechtvertande koppelingen, nieuwe 6-bakken, membranen.
Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!

KreidlerMarkt

Koop en Verkoop van Kreidler en Onderdelen.
Kreidler Florett Marktplaats op Facebook.
Veiling - Kauf und Verkauf - MarketPlace!
WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6.
Uw advertentie op Kreidler.nl!