Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 25, 2018 11:38 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2625
Woonplaats: Dronten
Een plaatje, erg netjes gedaan.
Alleen lijkt de standaard een beetje moe,
of ligt dat aan de foto?


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 12:15 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46831
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Nee goed gezien. Maar bij buffel ligt het ook vaak aan de manier van montage.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 9:46 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9467
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Hij is bijzonder fraai.
Ik zie op de derde foto een schuin inlaat spruitstuk.
Dat is niet helemaal origineel ;-)


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 11:03 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Dus je zoekt een 32bocht voor de 5.8pk cilinder ???

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:17 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
hermanngas schreef:
Een plaatje, erg netjes gedaan.
Alleen lijkt de standaard een beetje moe,
of ligt dat aan de foto?


Is eigenlijk niet de juiste standaard, is iets hoger. Ik heb geprobeerd een juiste te kopen maar ik heb een NOS liggen die weer korter is als orgineel en deze is iets langer. Dan maar iets langer :)
De orginele was te ver doorgebogen.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:25 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Caspar schreef:
Hij is bijzonder fraai.
Ik zie op de derde foto een schuin inlaat spruitstuk.
Dat is niet helemaal origineel ;-)


Op de foto zit de 50cc snelle cilinder (staat geeb nr in, wel in goede staat) die er op zat toen ik hem kocht, met een 1/16/59 carburateur.
Ik heb nu een orginele cilinder gemonteerd met een orginele 12mm carburateur, hij moet ook nog gekeurd worden.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:26 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Andy schreef:
Dus je zoekt een 32bocht voor de 5.8pk cilinder ???

Andy,


Nee een 28mm bocht voor de orginele cylinder.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:29 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Enzo-tvdzijden schreef:
Nee goed gezien. Maar bij buffel ligt het ook vaak aan de manier van montage.

Enzo


Ik weet niet hoe je deze anders moet monteren, er zijn gewoon te veel modellen en de orginele was ook ver doorgezakt. Ligt w.l. aan de onderbouw en is wel op te vullen met wat creatieve oplossingen :)

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma feb 26, 2018 10:48 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46831
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tallman schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
Nee goed gezien. Maar bij buffel ligt het ook vaak aan de manier van montage.

Enzo


Ik weet niet hoe je deze anders moet monteren, er zijn gewoon te veel modellen en de orginele was ook ver doorgezakt. Ligt w.l. aan de onderbouw en is wel op te vullen met wat creatieve oplossingen :)

Gr Geert
De standaard moet je oplassen bij de aanslag tegen de koker van de onderbouw.
En ook heel belangrijk is de onderbouw goed monteren met de juiste grote diameter carrosserie ring die strak om de M6 bout zit mer nog een tweede kleine ring.
Dan pas draagt hij goed en blijft op zijn plek.
Let maar eens goed op mensen buffelrijders. Het doorhangen is ook deels de onderbouw die gaat bewegen.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 9:01 am 
Offline

Geregistreerd: vr feb 03, 2006 6:28 pm
Berichten: 744
Woonplaats: Sint Isidorushoeve
Klopt, de bout die in de lengterichting van de brommer zit door onderbouw en frame. Deze moet gemonteerd worden met een grote carosseriering, en niet zo'n dun flutding uit de bouwmarkt. Anders verbuigt je frame en onderbouw daar ter plekke.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 11:15 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46831
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
azzink schreef:
Klopt, de bout die in de lengterichting van de brommer zit door onderbouw en frame. Deze moet gemonteerd worden met een grote carosseriering, en niet zo'n dun flutding uit de bouwmarkt. Anders verbuigt je frame en onderbouw daar ter plekke.

Precies :thumbleft

Niet voor niets gemodificeerd naar 2 M8 bouten.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 12:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo maart 02, 2003 10:39 pm
Berichten: 8694
Woonplaats: kreidler eiland
Ik boor de m6 bout aan de achterkant uit naar m8.

Doe ik als volgt, eerst de onderbouw goed uitlijnen dat de uitlaat en standaard goed staat. Goed vastzetten met de overige m6 en m8 bouten.
Met boor 8.1 de 6mm gat uitboren, met een verse m8 bout vastzetten en klaar.
Nu kan die geen kant meer op, succes verzekerd.

De m6 bout is te zwak wat doorzakken van de standaard veroorzaakt, later zijn het met er 2 m8 bouten verbeterd.

Andy,


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 6:05 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo nov 21, 2004 10:33 pm
Berichten: 357
Woonplaats: Drachten
dat ze een beetje zwak zijn van de buffels oke
maar ik zie ook vaak dat de voet achter de stander word gezet en dan beide handen aan het stuur de brommer op de stander word gesmeten.
als je het met belijd doet, gewoon linkerhand aan het stuur en rechterhand onder de buddy voet achter de stander dan kan je hem er voorzichtig
op tillen en zal er weinig doorbuigen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 6:16 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9467
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
en niet op je brommer gaan zitten als hij op de standaard staat...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 6:52 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46831
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
paulus schreef:
dat ze een beetje zwak zijn van de buffels oke
maar ik zie ook vaak dat de voet achter de stander word gezet en dan beide handen aan het stuur de brommer op de stander word gesmeten.
als je het met belijd doet, gewoon linkerhand aan het stuur en rechterhand onder de buddy voet achter de stander dan kan je hem er voorzichtig
op tillen en zal er weinig doorbuigen.

Kan je 100 x zeggen #-o

De buffelstandaard kan je dan op wachten.
Maar ook de na 1972 is zo gaar door ondeskundig op de standaard trekken.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di feb 27, 2018 9:39 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Bedankt allemaal voor jullie feedback.
Voor het moment voldoet de huidige standaard, ik zoek ondertussen gewoon verder naar de juiste standaard die korter is en zal deze dan eventueel oplassen. Ik had alles al bij de spuiter liggen en moest nog snel een standaard bestellen.

Voor de liefhebber heb ik nog een NOS standaard liggen van een nieuwer type die korter is en waarvan de bevestiging breder is.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 11:08 am 
Offline

Geregistreerd: di apr 23, 2013 9:13 pm
Berichten: 1384
Woonplaats: Onder N.A.P
Bestaande bocht verchromen. Hier ook gedaan en als nieuw. Ga je blij van worden...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 3:04 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Ik heb bij KP een duurdere 28/28 bocht gekocht nr 15.03.18 en deze past goed :D
Bijlage:
20180303_111729207_iOS.jpg
20180303_111729207_iOS.jpg [ 130.86 KiB | 1197 keer bekeken ]


De bocht die erop zat was een 32/28 en is zwaar veroest.

Groeten Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 6:49 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 791
Woonplaats: Nootdorp
Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 8:09 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
MichelVH schreef:
Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...


Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 8:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46831
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Tallman schreef:
MichelVH schreef:
Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...


Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)

Gr Geert

Je moet juist geen haakse hebben ivm voetrem.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 8:20 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 791
Woonplaats: Nootdorp
Snap wat u bedoelt maar heb het over de flens tov van de lengte. Die staat helemaal scheef bij de slechtere imi.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo maart 04, 2018 9:32 pm 
Offline

Geregistreerd: do jul 27, 2017 9:52 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Veenendaal
Enzo-tvdzijden schreef:
Tallman schreef:
MichelVH schreef:
Wilde die net bestellen omdat je inderdaad op de foto's ziet dat hij veel haakser is...


Ik had eerst een goedkope van 11 Euro gekocht by JMPB (oud model) deze past wel maar gaat te ver naar buiten waardoor de uitlaat scheef staat en de voetrem bijna tegen de uitlaat komt. (wel goede kwaliteit voor het geld)

Gr Geert

Je moet juist geen haakse hebben ivm voetrem.

Enzo


Klopt, hij moet eigenlijk niet zo haaks zijn. maar die zijn nieuw niet meer te krijgen.
Deze van KP past prima, voor mijn snellere cilinder met 32 aansluiting had ik nog een 32/28 NOS gevonden die wel minder haaks is.

Gr Geert


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!