Oke, en hoe zie ik het verschil tussen beide voorvorken?Henk 3bakvoet schreef:Dag Ron,
Een Eitank voorvork uit 1965 past niet in een Eitank frame uit 1964.
De diameter van het balhoofd is kleiner.
Maar als jij tevreden bent met dit resultaat, wie ben ik dan.
Het gaatje in je voorspatbord is voor de bevestiging van een sierbeugel.
Ook het voor spatbord is van 1965.
Zadel kun je bij Herman Blokhuis laten doen.
Zou hem ook even een bezoek brengen liefst met je Eitank
Even Voorstellen
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Even Voorstellen
Deze zag ik net op FB
- Bijlagen
-
- 84D58882-C01E-4D2E-B87A-D69057C83FBE.jpeg (180.64 KiB) 2876 keer bekeken
-
- C8F8ED6B-CFC4-4CF9-BBEC-7F59959DC661.jpeg (140.39 KiB) 2876 keer bekeken
-
- 35B8B492-AC47-46BF-8937-600A33CF6B10.jpeg (142.36 KiB) 2876 keer bekeken
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
Re: Even Voorstellen
Dat kan ik.
Deze buddy kleuren werden in combinatie met de antracieten kleurstelling op de Duitse Eitank brommer modellen gebruikt.
De kleur van de bies, rood of crème is ook nog bepalend.
het bagage rekje week ook af, net zo als de knijpers, koplampglas fitting, lichtschakelaar, gespoten pijl op het voorspatbord, achter schokbrekers enz enz.
Niet één bouwjaar is gelijk, ook het verschil in het land van uitgifte is niet gelijk.
Hoofdpijn krijg je er van.
Deze buddy kleuren werden in combinatie met de antracieten kleurstelling op de Duitse Eitank brommer modellen gebruikt.
De kleur van de bies, rood of crème is ook nog bepalend.
het bagage rekje week ook af, net zo als de knijpers, koplampglas fitting, lichtschakelaar, gespoten pijl op het voorspatbord, achter schokbrekers enz enz.
Niet één bouwjaar is gelijk, ook het verschil in het land van uitgifte is niet gelijk.
Hoofdpijn krijg je er van.
- Henk 3bakvoet
- Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
- Locatie: Koog aan de Zaan
- Gegeven waarderingen: 190 keren
- Ontvangen waarderingen: 573 keren
- Nicolaas
- Berichten: 776
- Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
- Locatie: Utrecht - Maarsen
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Even Voorstellen
Kom mensen.
Niet zo hard zijn.
Hij vroeg niet of het allemaal origineel is.
Best een leuk Eitje met een opgeknapte buddy
Hier en daar een beetje opleuken.
En dan lekker toeren met de Eitank rit.
Niet zo hard zijn.
Hij vroeg niet of het allemaal origineel is.
Best een leuk Eitje met een opgeknapte buddy
Hier en daar een beetje opleuken.
En dan lekker toeren met de Eitank rit.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Ik heb het gister nogmaals gecontroleerd, er is niet aan motor of framenummer geknutseld.Andy schreef:Is er niet aan je frame nr. geknutseld. Ik zou zeggen dat je eitank uit 1966 kwam.
Andy,
Ondanks dat is het wel wat slechter leesbaar na het laten herspuiten van het frame.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen - Vraag trilling volle tank.
Weet iemand toevallig waarom mijn Kreidler met volle tank een stuk meer resoneert als met een vrijwel lege.
Ik heb een paar rondjes gereden met een liter of 4 erin en toen trilde het vrijwel niet (Je merkt het niet tijdens rijden) maar je hoort het wel.
Ik heb een paar rondjes gereden met een liter of 4 erin en toen trilde het vrijwel niet (Je merkt het niet tijdens rijden) maar je hoort het wel.
- AAD02
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 07 nov 2016, 07:44
- Locatie: wolfheze
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
https://www.youtube.com/watch?v=PKlBA8dDOQY&t=1739s
rond 20:00 is misschien het antwoord op je vraag.
rond 20:00 is misschien het antwoord op je vraag.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Ahh, bedankt ik had het filmpje al gezien.
Tevens ook gebruikt om mijn voorvork te controleren en te richten. Dus ben bang dat dat niet het probleem veroorzaakt.
Het is ook niet echt een probleem met trillingen op het stuur, het is alsof de trillingen van het blokje geheel over het frame voelbaar zijn. Ze zijn ook voelbaar als je stilstaand het gas laat toenemen.
Tevens ook gebruikt om mijn voorvork te controleren en te richten. Dus ben bang dat dat niet het probleem veroorzaakt.
Het is ook niet echt een probleem met trillingen op het stuur, het is alsof de trillingen van het blokje geheel over het frame voelbaar zijn. Ze zijn ook voelbaar als je stilstaand het gas laat toenemen.
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Bedankt, zal het straks controleren.
Nog iemand tips om de punt transfer op spatbord en tank te plakken.
Misschien spatbord maar laten spuiten, heb daar de transfer scheef geplakt aan het eind. (Bij het balhoofd).
Nog iemand tips om de punt transfer op spatbord en tank te plakken.
Misschien spatbord maar laten spuiten, heb daar de transfer scheef geplakt aan het eind. (Bij het balhoofd).
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Het probleem wat betreft trillen gevonden, het afstand stuk van het balhoofdkapje was gebroken. (Waren nieuwe Economy). Nu hopen dat ik de draad eruit zonder mijn frame en tank te beschadigen.
Tank eraf gaat helaas niet omdat de draad toch nog wat uitsteekt. Maar net niet genoeg om hem vast te pakken met een tang.
Tank eraf gaat helaas niet omdat de draad toch nog wat uitsteekt. Maar net niet genoeg om hem vast te pakken met een tang.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Even Voorstellen
Met dremel snede in slijpen. Draai je hem zo los.Haasje schreef:Het probleem wat betreft trillen gevonden, het afstand stuk van het balhoofdkapje was gebroken. (Waren nieuwe Economy). Nu hopen dat ik de draad eruit zonder mijn frame en tank te beschadigen.
Tank eraf gaat helaas niet omdat de draad toch nog wat uitsteekt. Maar net niet genoeg om hem vast te pakken met een tang.
Enzo
- Parlotti
- Winnaar Kreidlerverkiezing 2012
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 17:41
- Locatie: Zoetermeer
- Gegeven waarderingen: 10 keren
- Ontvangen waarderingen: 11 keren
- Contacteer:
Re: Even Voorstellen
Welkom Ron.
Mooie binnenkomer Wat mij betreft is elke Kreidler die met zorg, aandacht en liefde is opgeknapt een applaus waard
Maar een ei-tank in oude originele glorie herstellen is hoge school hoor; op dit forum zitten een paar puristen die zelfs kwaliteit en kleur van je ventieldopjes kunnen beoordelen. Een welgemeend advies van mijn kant: neem mannen als Henk (e.a.) hun commentaar niet al te zwaar. Ze hebben er echt giga-veel verstand van en ze zijn enorm betrokken bij het icoon dat onze Kreidler is geworden. Als ze het niet met elkaar eens zijn, wordt het pas echt leuk: niet zelden moet de moderator dan ingrijpen. Dit uiteraard tot veler vermaak. Waar het in essentie om gaat: hun op- en/of aanmerkingen zijn dus niet lullig bedoeld! Hoor ze aan en vraag ze de oren van het hoofd. Prijs ze en gebruik ze tegelijkertijd: want ze zijn een uitstervende generatie en er komt een moment dat er geen gebruik meer van gemaakt kan worden.
Succes met je ei!
Groet, Marcel
Mooie binnenkomer Wat mij betreft is elke Kreidler die met zorg, aandacht en liefde is opgeknapt een applaus waard
Maar een ei-tank in oude originele glorie herstellen is hoge school hoor; op dit forum zitten een paar puristen die zelfs kwaliteit en kleur van je ventieldopjes kunnen beoordelen. Een welgemeend advies van mijn kant: neem mannen als Henk (e.a.) hun commentaar niet al te zwaar. Ze hebben er echt giga-veel verstand van en ze zijn enorm betrokken bij het icoon dat onze Kreidler is geworden. Als ze het niet met elkaar eens zijn, wordt het pas echt leuk: niet zelden moet de moderator dan ingrijpen. Dit uiteraard tot veler vermaak. Waar het in essentie om gaat: hun op- en/of aanmerkingen zijn dus niet lullig bedoeld! Hoor ze aan en vraag ze de oren van het hoofd. Prijs ze en gebruik ze tegelijkertijd: want ze zijn een uitstervende generatie en er komt een moment dat er geen gebruik meer van gemaakt kan worden.
Succes met je ei!
Groet, Marcel
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Het is gelukt, helaas niet zo gemakkelijk. Ik heb de oorzaak gevonden, ik heb het originele afstandsstuk naast de nieuwe Economy gelegd, het is me nu duidelijk waarom deze is gebroken. De draad van de Economy is langer, deze draai je in het frame tegen de binnenzijde aan. Ik heb hierna de kap gemonteerd en toen is deze dus gebroken. Doordat de draad langer is beschadig je dus de draad in het frame en krijg je hem er niet meer zo gemakkelijk uit. (Wederom dus weer een rede om toch maar niet voor Economy te kiezen achteraf).Enzo-tvdzijden schreef:Met dremel snede in slijpen. Draai je hem zo los.Haasje schreef:Het probleem wat betreft trillen gevonden, het afstand stuk van het balhoofdkapje was gebroken. (Waren nieuwe Economy). Nu hopen dat ik de draad eruit zonder mijn frame en tank te beschadigen.
Tank eraf gaat helaas niet omdat de draad toch nog wat uitsteekt. Maar net niet genoeg om hem vast te pakken met een tang.
Enzo
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Even Voorstellen
economy is niet alleen langer qua schroefdraad , hij breekt ook nog eerder !
Duidelijk ander materiaal , geen treksterkte 8.8
Duidelijk ander materiaal , geen treksterkte 8.8
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Tja, om dit goed op te lossen, moet er eigenlijk een helicoil ofzo in worden gemaakt. Want de draad is nu ook beschadigd ondanks dat de originele wel passen, en er ingedraaid kunnen worden (ik heb die nu maar gestraald geschuurd en gepolijst)
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
Re: Even Voorstellen
Draadbusje er in trekken. Eventueel een zachtere alu versie.Haasje schreef:Tja, om dit goed op te lossen, moet er eigenlijk een helicoil ofzo in worden gemaakt. Want de draad is nu ook beschadigd ondanks dat de originele wel passen, en er ingedraaid kunnen worden (ik heb die nu maar gestraald geschuurd en gepolijst)
Enzo
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 22 okt 2017, 09:24
- Locatie: Best
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Even Voorstellen
Ga ik morgen ook doen, ook het achterlicht, wat wel origineel zou moeten zijn (Nieuw) is van buiten gelijk, maar de binnenzijde is anders en het sluit dus daardoor niet goed aan op het spatbord. Dus ook morgen die wisselen voor het originele binnenwerk.
Heb inmiddels de transfers met de tekst op de tank en op het frame geplakt.
De punt op het spatboard en op de tank geplakt, maar dat was scheef dus er weer af gehaald. Het valt vies tegen om die punten goed te plakken.
Heb inmiddels de transfers met de tekst op de tank en op het frame geplakt.
De punt op het spatboard en op de tank geplakt, maar dat was scheef dus er weer af gehaald. Het valt vies tegen om die punten goed te plakken.
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Re: Even Voorstellen
Helicoil gaat op deze plek nie lukken.Haasje schreef:Tja, om dit goed op te lossen, moet er eigenlijk een helicoil ofzo in worden gemaakt. Want de draad is nu ook beschadigd ondanks dat de originele wel passen, en er ingedraaid kunnen worden (ik heb die nu maar gestraald geschuurd en gepolijst)
Het is maar een M6 moertje dat aan de binnenkant van het frame op 2 puntjes gehecht is. Voor een M6 helicoil moet je M8 tappen. 90% kans dat het moertje loslaat....
Als je nog gaat spuiten, dan gat dichtlassen en opnieuw M6 tappen.
Of met hardsoldeer een nieuw M6 moertje er in maken.