Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 12:02 am 
Offline

Geregistreerd: ma jan 15, 2018 11:17 pm
Berichten: 6
Beste Kreidler-liefhebbers.
Afgelopen zomer hebben mijn zoon Matisse en ikzelf een Kreidler RMC van 1974 in Nederland aangeschaft. Indien alles vlot verloopt op school, mag Matisse vanaf 16 met de Kreidler zijn vrije jeugd verkennen. Wanneer ikzelf zijn leeftijd had, droomde ik van een Kreidler maar helaas zat dit er toen niet in. Met veel plezier heb ik dan ook meegewerkt aan de jongensdroom van mijn jongste zoon. Toen we de RMC aankochten was Matisse nog net geen 16 jaar. We hadden 6 maand de tijd om de bromfiets volledig io te brengen. Zes maanden later is hij zo goed als klaar. Elk onderdeel ontmanteld, alles gezandstraald en opnieuw gespoten. Deuken uit de tank gehaald op nieuwe chroomlaag (laten) geven.

Voor we op de baan gaan, hebben we nog één 'klein' technisch probleem dat ik niet opgelost krijg. Alle lampjes werden vervangen door nieuwe maar geven bijzonder weinig licht. We hebben een dynamo die 6 volt genereert maar te weinig spanning om lampjes volledig op te lichten. Verder hebben we ook een nieuwe toeter geïnstalleerd maar deze maakt haast geen lawaai. Ook het achterlicht geeft te weinig volume waardoor de motorfiets in het donker haas niet opvalt.

Enige tips waaraan dit zou kunnen liggen.

Alvast bedankt voor nuttige tips of links waar ik info kan vinden

mvg

Philip


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 8:56 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 05, 2004 10:50 pm
Berichten: 3211
Woonplaats: Heos zeeland
Er moet goede massa liggen via draad naar beide lampen liefst in de kabelboom dus niet zoals origineel via framedelen.
En is de verlichting spoel in orde?
Levert deze voldoende wattage?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 11:09 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9465
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Zoals Andre al opmerkt ; heb je wel genoeg vermogen ?
Aangezien je de RMC in Nederland gekocht hebt , zit er af fabriek een 24W ontsteking/dynamo op.
15W voor de koplamp, 4W voor het achterlicht en 2x 1,2W voor de tellerverlichting.
Claxon hoort niet op een Nederlandse RMC , maar kan wel via de accu op gelijkspanning .


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jan 19, 2018 2:29 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 251
Woonplaats: Leiden
De beste manier van massa is door 2 massapunten op je motorblok aan te sluiten, 1 naar het achterlicht en 1 naar het voorlicht.
Waar kom je vandaan? Misschien dat iemand in de buurt je dan kan helpen :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 4:18 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 15, 2018 11:17 pm
Berichten: 6
Caspar schreef:
Zoals Andre al opmerkt ; heb je wel genoeg vermogen ?
Aangezien je de RMC in Nederland gekocht hebt , zit er af fabriek een 24W ontsteking/dynamo op.
15W voor de koplamp, 4W voor het achterlicht en 2x 1,2W voor de tellerverlichting.
Claxon hoort niet op een Nederlandse RMC , maar kan wel via de accu op gelijkspanning .



Dank voor je feed back. Ik heb twee nieuwe massapunten aangemaakt. een aan het stuur en de tweede aan de bevestiging van de accu back onder het zadel. Beide punten heb ik ook met elkaar verbonden dus zou denken dat de massa ok is.

Claxon is effectief niet origineel maar voor de veiligheid van de zoon toegevoegd.

Hoe kan ik meten hoeveel watt de verschillende leidingen geven. Met een multimeter meet ik effectief een spanning tss 4 en 18 volt in functie van het toerental maar hoe kan ik weten hoeveel watt de dynamo genereert.

Heb een 6 volt 4,5Ah batterij liggen die ik graag zou willen aansluiten. Hopelijk lost dit het probleem op.
Sluit ik de 15 watt stroomdraad gewoon op de - van de accu aan en tap ik verbruik naar licht dan ook via - en + of. Of moet de aansluiting anders worden doorgevoerd? Zal de accu de verbale spanning compenseren?

Dank voor alle tips.

mvg
Philip


Laatst bijgewerkt door Philfi op do jan 25, 2018 4:24 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do jan 25, 2018 4:20 pm 
Offline

Geregistreerd: ma jan 15, 2018 11:17 pm
Berichten: 6
marwin98 schreef:
De beste manier van massa is door 2 massapunten op je motorblok aan te sluiten, 1 naar het achterlicht en 1 naar het voorlicht.
Waar kom je vandaan? Misschien dat iemand in de buurt je dan kan helpen :wink:



Wij wonen in Opdorp, 15 minuten van Dendermonde. Als er een specialist in de omgeving woont, zeer nuttig om weten.
gr
Philip


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!