Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma mei 28, 2018 11:32 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2018 8:30 pm
Berichten: 2
Hallo allemaal

Na een aankoop van een "nieuwe" brommer werd ik benieuwd naar meer informatie
en ook naar de ervaringen/kennis/ideeën/projecten van andere leden.
Handig dat een forum als dit bestaat!

Ik neem hierbij even kort de tijd om me voor te stellen:
Tom is mijn naam, 33 jaar en geboren en wonend in België (Limburg).
Ik heb al sinds ik een kleine jongen was een interesse in gemotoriseerde voertuigen (klinkt best serieus :lol: ).
Begonnen met een brommer, verder gegaan met enkele sportieve auto's, motorfietsen
en nu beland bij een familiehok, lees: Volvo S40 diesel.
Daarnaast heb ik ook nog 1 brommer en 1 scooter, die mijn 2takt liefde voeden.

De 1e heb ik al enkele jaren en ben ik best tevreden van, let niet op het vuil,
een Vespa PK 50 XL van bouwjaar 1986:
Bijlage:
vespa007.jpg
vespa007.jpg [ 43.42 KiB | 857 keer bekeken ]

Bijlage:
De bijlage vespa007.jpg is niet langer beschikbaar.


De 2e is de reden dat ik hier terechtkwam, deze kocht ik vorige week (21/05/2018),
de info die ik kreeg over de brommer:
een Kreidler Florett 50 cc, bouwjaar onbekend (inschrijving 1980 in België), 3 versnellingen,
topsnelheid ongeveer 50 km/u, enkel snelheidsmeter en geen toerenteller.
Bijlage:
kreidler007.jpg
kreidler007.jpg [ 53.51 KiB | 859 keer bekeken ]

Bijlage:
kreidler009.jpg
kreidler009.jpg [ 74.86 KiB | 859 keer bekeken ]

Bijlage:
kreidler008.jpg
kreidler008.jpg [ 67.55 KiB | 859 keer bekeken ]


Zoals je kan zien zijn het nog de foto's van de verkoopsite,
wanneer ik hem eens gepoetst heb, zal ik hier eens wat betere foto's plaatsen.

Natuurlijk zou ik er graag wat meer informatie over hebben, dus moesten er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen,
ik lees het graag. Ik ben best benieuwd naar bouwjaar, modeltype, origineel/niet origineel, ... (alles dus).

Mijn plan met de brommer is om er zo snel mogelijk nieuwe banden op te leggen, en genieten om er wat mee te rijden deze zomer.
Gaandeweg ook wel wat dingen er aan veranderen. Uiterlijk niet zo veel, motorisch zou ik hem wel graag iets harder laten lopen...

Voila: mijn 1e post :D


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 7:16 am 
Offline

Geregistreerd: vr feb 03, 2006 6:28 pm
Berichten: 706
Woonplaats: Sint Isidorushoeve
Hallo tom,

Een mooie basis, echter verwacht ik dat deze meer dan 3 versnellingen heeft.
Dit kunnen er 4 of 5 zijn, bij een 3 versnelling staat de schakelas voor de kickas.

Zadel, spatbord en de uitlaat lijken mij niet orgineel. Voor de rest zie ik zo snel niet wat.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 7:34 am 
Offline

Geregistreerd: di sep 09, 2003 11:42 pm
Berichten: 734
In Nederland werden zo'n zadel, uitlaat en achterspatbordhet er vaak later opgezet, maar (sommige) Belgische Kreidlers zijn zo geleverd, zoals model 429 in deze folder:

Belgische folder 1980


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:06 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9250
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Hallo Tom.
Mooie eerste post zet je daar effe neer. Complimenten.
Volgens mij is het een model 429 bouwjaar 1979.
Maar Louis Dörr van de database kan je wellicht meer vertellen.

Spatbord, zadel en uitlaat horen op een 429. Niks mis mee.
Ik zou alleen de cilinder en kop wat laten optimaliseren door een forumtuner.
Uitlaat en carburateur zijn groot genoeg voor 70km/u

Maak er wat moois van.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:19 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr jan 08, 2010 6:08 pm
Berichten: 2539
Woonplaats: Dronten
Wel om hier Tom,
en gefeliciteerd met je aankoop.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:30 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4754
Woonplaats: Amstelveen
Tom, ik zeg heel mooi brommertje 8) , persoonlijk zou ik ALLEEN het achterspatbord oranje laten spuiten. Dan is het in 1 mooie lijn en toeren met die brommerd................

Ro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 7:04 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jan 12, 2014 3:33 pm
Berichten: 241
Woonplaats: Leiden
Mooie kreidler, zo te zien geheel origineel :thumbleft
Nieuwe bandjes en lekker poetsen, voor de rest zou ik niks aan het uiterlijk doen. :wink:
Hoogstwaarschijnlijk zal de voorvork gereviseerd moeten worden, dit is vrij standaard bij kreidlers. Simpel en relatief goedkoop klusje.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 8:31 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Nootdorp
Zeldzame verschijning! Maar helemaal origineel inderdaad. Als zelfs de originele (zeldzame!) kettingkast zo mooi bewaard is gebleven is het wel duidelijk dat dit beestje goed verzorgd is!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:33 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46449
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
MichelVH schreef:
Zeldzame verschijning! Maar helemaal origineel inderdaad. Als zelfs de originele (zeldzame!) kettingkast zo mooi bewaard is gebleven is het wel duidelijk dat dit beestje goed verzorgd is!

Is ook een Belg :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:36 pm 
Offline

Geregistreerd: ma mei 28, 2018 8:30 pm
Berichten: 2
Bedankt voor de vriendelijke verwelkoming alvast :)

Ik heb de indruk dat "deze scene" in Nederland een heel stuk groter is dan in België.
Leuke brommercultuur hebben jullie!

Even wat korte antwoorden/bemerkingen:
@ Azzink: 4 versnellingen en geen 3, even gecheckt tijdens een testritje, dat klopt!
@ Helmantel: handige link van de folder, fijn dat er veel gedigitaliseerd is, merci.
@ Caspar: hoe contacteer ik Louis Dörr :oops: ?
enig idee of er een 'forumtuner' in Limburg woont (B of NL)?
@Roland: ik vind een oranje achterspatbord ook mooi, maar ben niet van plan om wat te laten (her)spuiten.
@Marwin98: hoe weet/voel ik of de voorvork toe is aan een revisie?
@MichelVH: de brommer ziet er wel oké uit, maar moet toegeven dat hij er op foto beter uitziet dan in het echt,
wel ben ik natuurlijk van plan deze goed te verzorgen.

Verder had ik nog 2 vragen maar weet niet of ik ze beter hier stel of in een ander topic,
ik zet ze alvast even hier. Als het nodig is verplaats ik ze wel naar ergens anders:

1. Ik ben opzoek naar nieuwe banden, maar er is best wat aanbod.
2.75 17 is geloof ik de maat die ik moet hebben voor beide wielen.
Graag heb ik een sportieve band met een mooie tekening.
Zijn er aanraders, of andere maten/dingen waar ik op moet letten?

2. Met opzoek gaan naar wat meer snelheid vroeg ik me af als het niet mogelijk was om
een "snellere" uitlaat te monteren? Zou het kunnen dat mijne geknepen is (loopt max 50 km/u)?
Ik kom nergens expansie-uitlaten tegen à la Proma, Polini, Gianelli, ...
Is dat not done, of bestaat het gewoon niet voor deze brommers?

Heb ondertussen al enkele korte ritjes gemaakt met de Kreidler,
en ben echt aangenaam verrast door zijn rij-eigenschappen.
Ik snap de passie voor deze brommers volledig, ook al zijn ze een stukje van voor "mijnen tijd".
Rijden? Graag!


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:44 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 660
Woonplaats: Nootdorp
Voorvork revisie is nodig als je voelt dat hij lekt of snel terugveert nadat je hem indrukt, dus niet dempt.

17"X2,75 is een goede maat. Heidenau K36 is een goede toerband met klassiek profiel. Heb hem zelf aan de voorkant.

Als je hem sneller wilt laten lopen heeft een snelle uitlaat weinig zin, is ook weinig voor te krijgen. Ze lopen origineel 50kmh en niet veel harder. Voor enkele tientjes kun je je cilinder laten bewerken door een tuner, die haalt er zo 4-5pk uit en dan zit je zo op de 75kmh. Met de originele uitlaat, carburateur en cilinder. Evt een 14mm carburateur, maar dat zal de tuner wel zeggen.

Maar voordat je gaat tunen zou ik vooral de uitlaat ontkolen, cilinder opmeten en evt laten honen+nieuwe zuiger. Als je een originele set op orde hebt loopt het al best goed.

In België zit Freddy Naessens maar die heeft Daan voor honderden euro's een loer gedraaid... Maar er zijn vast mensen in België die tweetakten kunnen opvoeren. Anders kun je altijd nog naar NL.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:50 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46449
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
tomsburg schreef:
Bedankt voor de vriendelijke verwelkoming alvast :)

Ik heb de indruk dat "deze scene" in Nederland een heel stuk groter is dan in België.
Leuke brommercultuur hebben jullie!

Even wat korte antwoorden/bemerkingen:
@ Azzink: 4 versnellingen en geen 3, even gecheckt tijdens een testritje, dat klopt!
@ Helmantel: handige link van de folder, fijn dat er veel gedigitaliseerd is, merci.
@ Caspar: hoe contacteer ik Louis Dörr :oops: ?
enig idee of er een 'forumtuner' in Limburg woont (B of NL)?
@Roland: ik vind een oranje achterspatbord ook mooi, maar ben niet van plan om wat te laten (her)spuiten.
@Marwin98: hoe weet/voel ik of de voorvork toe is aan een revisie?
@MichelVH: de brommer ziet er wel oké uit, maar moet toegeven dat hij er op foto beter uitziet dan in het echt,
wel ben ik natuurlijk van plan deze goed te verzorgen.

Verder had ik nog 2 vragen maar weet niet of ik ze beter hier stel of in een ander topic,
ik zet ze alvast even hier. Als het nodig is verplaats ik ze wel naar ergens anders:

1. Ik ben opzoek naar nieuwe banden, maar er is best wat aanbod.
2.75 17 is geloof ik de maat die ik moet hebben voor beide wielen.
Graag heb ik een sportieve band met een mooie tekening.
Zijn er aanraders, of andere maten/dingen waar ik op moet letten?

2. Met opzoek gaan naar wat meer snelheid vroeg ik me af als het niet mogelijk was om
een "snellere" uitlaat te monteren? Zou het kunnen dat mijne geknepen is (loopt max 50 km/u)?
Ik kom nergens expansie-uitlaten tegen à la Proma, Polini, Gianelli, ...
Is dat not done, of bestaat het gewoon niet voor deze brommers?

Heb ondertussen al enkele korte ritjes gemaakt met de Kreidler,
en ben echt aangenaam verrast door zijn rij-eigenschappen.
Ik snap de passie voor deze brommers volledig, ook al zijn ze een stukje van voor "mijnen tijd".
Rijden? Graag!

Jammer dat zo weinig mensen dit ori pareltje weten te waarderen. Ik zou er NIKS aan doen.


Bijlagen:
BA892947-6491-42FB-A94B-ACC81A7ACCF7.jpeg
BA892947-6491-42FB-A94B-ACC81A7ACCF7.jpeg [ 123.54 KiB | 582 keer bekeken ]
489F8F4D-9E42-462C-ADB3-5AF8CBA3594B.jpeg
489F8F4D-9E42-462C-ADB3-5AF8CBA3594B.jpeg [ 111.64 KiB | 582 keer bekeken ]


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op di mei 29, 2018 10:49 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 9:55 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46449
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
Staat in de folder 11/1977
Dus een beetje RM elektronik. Want Kreidler noemde hem Bingo-40 met 2 pk (40km/h)

Er was ook een Bingo-70 maar dat was ander model ( oa gietwielen) en had 4 pk (70 km/h)

registreren kan hier

https://kreidlerdatabase.nl/PHP/KRF2.html

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 10:11 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46449
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
azzink schreef:
Hallo tom,

Een mooie basis, echter verwacht ik dat deze meer dan 3 versnellingen heeft.
Dit kunnen er 4 of 5 zijn, bij een 3 versnelling staat de schakelas voor de kickas.

Zadel, spatbord en de uitlaat lijken mij niet orgineel. Voor de rest zie ik zo snel niet wat.

4 versnellingen en alles origineel


Laatst bijgewerkt door Enzo-tvdzijden op di mei 29, 2018 10:45 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 29, 2018 10:34 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46449
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
tomsburg schreef:
Hallo allemaal

De 2e is de reden dat ik hier terechtkwam, deze kocht ik vorige week (21/05/2018),
de info die ik kreeg over de brommer:
een Kreidler Florett 50 cc, bouwjaar onbekend (inschrijving 1980 in België), 3 versnellingen,
topsnelheid ongeveer 50 km/u, enkel snelheidsmeter en geen toerenteller.

Zoals je kan zien zijn het nog de foto's van de verkoopsite,
wanneer ik hem eens gepoetst heb, zal ik hier eens wat betere foto's plaatsen.

Natuurlijk zou ik er graag wat meer informatie over hebben, dus moesten er mensen zijn die me wat meer kunnen vertellen,
ik lees het graag. Ik ben best benieuwd naar bouwjaar, modeltype, origineel/niet origineel, ... (alles dus).

Mijn plan met de brommer is om er zo snel mogelijk nieuwe banden op te leggen, en genieten om er wat mee te rijden deze zomer.
Gaandeweg ook wel wat dingen er aan veranderen. Uiterlijk niet zo veel, motorisch zou ik hem wel graag iets harder laten lopen...

Voila: mijn 1e post :D
Bij deze de info

Of de 429 (RM) en 429A (RMC) uit 6/1980
Deze latere Kreidlers passen beter bij jou plaatje :clap
Ook de inschrijving van 1980 klopt dan als een bus.
Zie ook info Caspar :idea:

Enzo


Bijlagen:
5871B48A-548D-4207-ACD7-DCC1C3FD1E7E.jpeg
5871B48A-548D-4207-ACD7-DCC1C3FD1E7E.jpeg [ 168.16 KiB | 586 keer bekeken ]
3BF070FC-2572-4940-8C69-DF7AE7CFBA81.jpeg
3BF070FC-2572-4940-8C69-DF7AE7CFBA81.jpeg [ 120.43 KiB | 589 keer bekeken ]
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 30, 2018 11:17 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9250
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Bedankt voor de aanvullingen Tjerry,

Ik zou er qua uiterlijk ook NIKS aan veranderen , het is een parel.
Poetsen en technisch in orde houden.
Het probleem dat jouw Kreidler niet harder wil , zit in de cilindertiming.
Uitlaat , tandwielen , luchtfilter en carburateur zijn groot genoeg voor 70km/u.
Zoals gezegd : de cilinder/kop door een forumtuner laten optimaliseren voor iets meer pit.
WTR (zie banner onderaan) heeft vaker opgeknapte cilinders te koop.
Ook LVS kan je verder helpen.

Een expansie uitlaat gaat pas effect opleveren boven de 80km/u.
Heeft nu eigenlijk alleen maar nadelen , het kost je koppel onderin.
En dan zijn de fijne rij eigenschappen voorbij.

Voor banden zou ik eens kijken naar een Heidenau K36.1 , een Metzeler ME77 of een Michelin M62.
Alle 3 toppers met een profiel dat past bij jouw brommer.
Er zijn banden met een “Sport” profiel , maar ik vind dat geen porem op zo’n parel.
Daarbij zijn het ook banden die vaak een gebruiksaanwijzing hebben.
ALS je dan voor een sportband gaat , kijk dan eens naar de Metzeler ME22.

De juiste maat is inderdaad 17 x 2,75


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!