Maarten's Kreidler Club!
MAARTEN'S KREIDLER CLUB!
Home
Home
Forum
Forum
Sitemap - Hoofdmenu
Sitemap
Help
Help
Inloggen
Log in
Contact
Contact

Aangepast zoeken




Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2018 7:17 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
Goedenavond,

Ben de vijftig gepasseerd en ben in bezit van een opnieuw opgebouwde appeltjesgroene model rs-gs. Heb deze 2 jaren geleden laten tunen met 60 cc kt met vhm zuiger en losse binnenkop. Zit een nieuwe hpi ontsteking op. Zit helaas wel een immi bing 20mm op. Gister stukje gereden na lange tijd (vorig jaar....). Motor startte direct en lekker stukje gereden. Liep prima, totdat ik bij huis arriveerde en gas dicht deed...motor sloeg af en pas na aantal keren kicken startte ie weer maar bleef niet stationair lopen. Na uurtje nog eens gestart, zonder resultaat....ook op straat aanduwen zonder resultaat. Vanmorgen nog eens geprobeerd, loopt niet. In tank zit oude benzine en heb vroeger eens soortgelijke problemen gehad met mijn kreidler brommer, toen bleek condensator kapot te zijn. Zelf vermoedt ik nu iets met onsteking, maar is meer een gevoel. Waar denken jullie aan? Vast bedankt voor de reacties.


Share on FacebookShare on Twitter
Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2018 7:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
vraag 1 : vonkt je bougie.
vraag 2 : wat voor hpi ontsteking.
vraag 3 : is je 20mm imi Bing schoon en open ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2018 8:19 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
idd vertel meer over de ontsteking.

Je hebt het over condensator. Dat is automatisch een puntenontsteking.

Maar een RS-GS heeft een electronisch ontsteking zonder condensator.

Hij is getuned, binnenkop, 60 cc VHM. Nu benieuwd wat er nu echt op zit HPI zijn meerdere soorten.

trek je linker motorkap er af eventueel je onststekingsdeksel en maak een foto.

Dan kunnen we je pas verder helpen

Start niet is eigenlijk simpel bij 2-takt. je hebt maar 2 dingen nodig
Vonk en benzine
Je schrijft nieuwe HPI :?
Hoofdverdachte Nummer 1 met stip die waardeloze onbetrouwbare HPI onsteking.
Wil je lekker toeren weg ermee. Of je moet van naast je RS lopen houden

Maatje Stephan zit al op de vijfde die naar de klote is gegaan. Troep :!:
Maatje Hans, vorig jaar uitgevallen met een kapotte en het jaar daar voor ook al met hetzelfde probleem.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2018 9:19 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
Bedankt voor de 1e reacties. Ben nu op zakenreis in Duitsland maar kom er op terug. Zat te denken; laatst ori 007 kuip gemonteerd...kan dat nadelig zijn voor koeling ontsteking?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di mei 22, 2018 9:24 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
glupb schreef:
Bedankt voor de 1e reacties. Ben nu op zakenreis in Duitsland maar kom er op terug. Zat te denken; laatst ori 007 kuip gemonteerd...kan dat nadelig zijn voor koeling ontsteking?
Zelfs een dichte deksel is al ZEER nadelig.
De meesten volhouders boren de deksel al helemaal open. De lichtspoel is de bron van ellende en zorgt voor de extra hitte.

Voooral als er langzaam mee gereden word. Heb je ook nog eens een bak voorontsteking wat voor alles slecht is.
Ook de HPI zonder lichtspoel is een raceontsteking die heel goed is. Maar wel als er altijd vol mee gereden wordt. En dat is helaas niet altijd zo in het verkeer of in een groep rijden.


Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 8:11 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Zou het kunnen dat je bij de montage van de kuip per ongeluk het zwarte draadje beschadigd hebt ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 8:35 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do feb 16, 2017 9:26 pm
Berichten: 655
Woonplaats: Nootdorp
Zou het niet mogelijk zijn het orgi ontstekingsdeksel helemaal open te boren en een schoepenradje op de binnenrotor te plakken?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 9:08 am 
Offline

Geregistreerd: ma nov 22, 2004 10:18 am
Berichten: 4754
Woonplaats: Amstelveen
Eerst even een nieuwe bougie erin draaien, kijken of hij benzine krijgt................

Ro


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 12:04 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 12, 2002 8:50 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Nijkerk
Als er een HPI 210 ontsteking opzit is de kans erg groot dat je spoel het heeft begeven! Kijk even of je een vonk hebt, zoeniet weet je dus genoeg


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 12:17 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
berryb schreef:
Als er een HPI 210 ontsteking opzit is de kans erg groot dat je spoel het heeft begeven! Kijk even of je een vonk hebt, zoeniet weet je dus genoeg

Let wel op bij deze test kan je een goede ontsteking ook mee om zeep helpen als je dit niet juist doet.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 12:50 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
De cdi moet idd wel zijn vonk kwijt kunnen. Anders heb je kans dat de ontsteking alsnog sneuvelt.
Goede bougie en goede massa zijn cruciaal.

Nb: mijn hpi 2Ten heeft géén deksel , en een inertie schijf.
Dat helpt


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo mei 23, 2018 11:36 pm 
Offline

Geregistreerd: do sep 12, 2002 8:50 pm
Berichten: 154
Woonplaats: Nijkerk
Enzo-tvdzijden schreef:
berryb schreef:
Als er een HPI 210 ontsteking opzit is de kans erg groot dat je spoel het heeft begeven! Kijk even of je een vonk hebt, zoeniet weet je dus genoeg

Let wel op bij deze test kan je een goede ontsteking ook mee om zeep helpen als je dit niet juist doet.

Enzo


Kun je uitleggen wat je bedoelt Tjerry?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 6:19 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
berryb schreef:
Enzo-tvdzijden schreef:
berryb schreef:
Als er een HPI 210 ontsteking opzit is de kans erg groot dat je spoel het heeft begeven! Kijk even of je een vonk hebt, zoeniet weet je dus genoeg

Let wel op bij deze test kan je een goede ontsteking ook mee om zeep helpen als je dit niet juist doet.

Enzo


Kun je uitleggen wat je bedoelt Tjerry?

Zie Caspar. Dus niet de vonk overspring methode bv testen of de bougie niet aan de massa !

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 8:16 am 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
Ok bedankt voor de tips. Hoe moet ik nu precies controleren of de bougie vonkt zonder verdere schade aan te richten? Bedankt voor jullie ondersteuning.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do mei 24, 2018 10:09 am 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
glupb schreef:
Ok bedankt voor de tips. Hoe moet ik nu precies controleren of de bougie vonkt zonder verdere schade aan te richten? Bedankt voor jullie ondersteuning.

Zoals geschreven, goed massa maken ( en houden ) met de cilinder.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 1:49 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
net gecontroleerd. Bougie (NGK R BR9HS) vonkt niet. Ontsteking is een HPI2TEN.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 2:00 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Heb je naast die resistor bougie toevallig ook nog een 5 K weerstand in je bougiedop zitten ?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 2:07 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
Eerlijk gezegd geen flauw idee. Is een rode Champion bougiedop, maar dat zal niet zoveel zeggen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 3:15 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
glupb schreef:
Eerlijk gezegd geen flauw idee. Is een rode Champion bougiedop, maar dat zal niet zoveel zeggen

Goed zijn zonder.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr mei 25, 2018 5:22 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Als de bougie en dop in orde zijn , kun je het zwarte draadje richting cockpit eens loskoppelen.
Daarmee sluit je massasluiting van het zwarte draadje uit.

Als je dan nog geen vonk hebt , is het aannemelijk dat je HPI overleden is.
Je kunt dan contact opnemen met je leverancier , of anders met HPI in Bree(B).
Ze zijn te repareren


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2018 2:11 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
Net voor de zekerheid nog even andere bougie geprobeerd en bougiekap losgehaald. Geen vonk....Was te proberen voor 5 euro bougiekosten. Nu contact zoeken met mijn leverancier van HPI2TEN. bedankt voor jullie adviezen en hulp


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2018 2:18 pm 
Offline
Expert
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo nov 27, 2002 10:55 pm
Berichten: 46414
Woonplaats: Gem. Leidschendam/Voorburg
glupb schreef:
Net voor de zekerheid nog even andere bougie geprobeerd en bougiekap losgehaald. Geen vonk....Was te proberen voor 5 euro bougiekosten. Nu contact zoeken met mijn leverancier van HPI2TEN. bedankt voor jullie adviezen en hulp

En dan ? weer bidden tot de volgende uitval. Ik zou iets betrouwbaars kopen waar je ook mee kan toeren.

Enzo


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo mei 27, 2018 2:52 pm 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di sep 10, 2002 2:43 pm
Berichten: 9236
Woonplaats: Zuid-Oost Limburg
Tjerry brengt het een beetje sarcastisch , maar heeft wel een punt :idea:
De HPI 2Ten is een fijne ontsteking met een mooie curve en voldoende licht , maar echt betrouwbaar is hij (nog-) niet gebleken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jun 08, 2018 9:30 am 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di feb 08, 2005 12:26 pm
Berichten: 5003
Woonplaats: Metropool Haarlem
En toen was het stil.....................


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za jun 09, 2018 5:39 pm 
Offline

Geregistreerd: za jan 18, 2014 2:05 pm
Berichten: 52
Ontsteking kosteloos vervangen door nieuwe met aan huis service....Begrijp dat sommigen van jullie hier sceptisch over zijn, maar voorlopig gaat ie weer als een speer en ben erg blij over de verleende service.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Kreidlerservice - www.kreidlerservice.nl WTR: wij kunnen uw brommer/scooter of motor voor u reviseren en/of repareren. Ook voor tuning. Wij gaan voor betrouwbaarheid en kwaliteit. Specialist in Kreidler, Sachs, Yamaha, Zundapp en AM6. Vele Kreidler onderdelen voor uw brommer of motorfiets razendsnel in huis met de website Kreidlerstore.nl!
Uw advertentie op Kreidler.nl!