even voorstellen

Stel je zelf voor aan het Kreidlerforum. Introduce yourself to the Kreidlerforum.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Baskreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2018, 19:59
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

even voorstellen

#1 Bericht door Baskreidler » 25 jun 2018, 20:33

Hallo ik ben Bas van der Hoeven woont in Oudenbosch en ben sinds kort de trotse eigenaar van een eitank uit 1966. Ik ben stucadoor van beroep en waag me nu aan het technische sleutelen aan deze leuke kreidler. Daarom hoop ik veel van jullie kenners te mogen leren en om de broodnodige adviezen mag vragen als ik vastloop met mijn project . Met vriendelijke groet, Bas

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: even voorstellen

#2 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jun 2018, 20:36

Begin snel met foto’s plaatsen. Kunnen we beter advies geven en hoef je later niet te corrigeren.

En welkom natuurlijk.

Enzo

Baskreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2018, 19:59
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: even voorstellen

#3 Bericht door Baskreidler » 25 jun 2018, 20:42

Om maar gelijk van start te gaan :-) ik heb een blokje 4 bak voetversnelling en zoek nu o.a. een voortandwiel voor een dikke tandwiel as. Ik heb thuis liggen geleverd door een kreidler monteur voortandwiel 14 tanden 1/4 maar deze past niet , is net te klein.. nu heb ik ergens gelezen dat voor nederland destijds dikkere tandwiel assen vereist waren voor de goedkeuring te krijgen. klopt dit? wat voor maat tandwiel heb ik nodig en wie levert deze? Gr

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: even voorstellen

#4 Bericht door Enzo-tvdzijden » 25 jun 2018, 20:55

Baskreidler schreef:Om maar gelijk van start te gaan :-) ik heb een blokje 4 bak voetversnelling en zoek nu o.a. een voortandwiel voor een dikke tandwiel as. Ik heb thuis liggen geleverd door een kreidler monteur voortandwiel 14 tanden 1/4 maar deze past niet , is net te klein.. nu heb ik ergens gelezen dat voor nederland destijds dikkere tandwiel assen vereist waren voor de goedkeuring te krijgen. klopt dit? wat voor maat tandwiel heb ik nodig en wie levert deze? Gr
elka handelaar.
Dunne as 11mm is 5-bak breed

Dikke as 12mm is Nederlandse 3 en 4-bak smal. Zijn ook breed te koop maar is geen kreidler product maar imi. Uiteindelijk zijn alle vtw imi tegenwoordig. Maar dat zal je snappen dat de oude voorraden op zijn van dit slijtageonderdeel

Deze voor de duidelijkheid https://www.kreidlerparts.com/parts/15. ... -verzwaren.

Enzo

Gebruikersavatar
hermanngas
Berichten: 4104
Lid geworden op: 08 jan 2010, 17:08
Locatie: Dronten
Gegeven waarderingen: 229 keren
Ontvangen waarderingen: 229 keren

Re: even voorstellen

#5 Bericht door hermanngas » 25 jun 2018, 23:10

Welkom Bas, ook als je niet vastloopt mag je vragen!

HermaNN (Eitank '65)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

Re: even voorstellen

#6 Bericht door Caspar » 26 jun 2018, 13:03

Welkom Bas

Gebruikersavatar
Henk 3bakvoet
Winnaar Kreidlerverkiezing Lexmond 2005
Berichten: 10819
Lid geworden op: 27 jan 2005, 01:01
Locatie: Koog aan de Zaan
Gegeven waarderingen: 191 keren
Ontvangen waarderingen: 573 keren

Re: even voorstellen

#7 Bericht door Henk 3bakvoet » 27 jun 2018, 06:40

Dag Bas, welkom.

Wat Enzo schijft, als jij nou een heeeel klein beetje moeite doet om een foto te plaatsen van je Eitank, dan trekken wij alles uit de kast om zelfs de voor onmogelijk gehouden Eitank problemen voor jou op te lossen.

Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Nicolaas
Berichten: 776
Lid geworden op: 21 apr 2006, 10:04
Locatie: Utrecht - Maarsen
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 15 keren

Re: even voorstellen

#8 Bericht door Nicolaas » 27 jun 2018, 15:59

Hoi Bas.
Leuk, voor mij de mooiste Kreidler.
Mijn Eitank 1966 vind je onder restauraties.
Zin in wat leesvoer, zie dan de Hobby van Nicolaas.
Veel plezier met je Eitank uit 1966.
Groetjes Nicolaas.

Baskreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2018, 19:59
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: even voorstellen

#9 Bericht door Baskreidler » 03 jul 2018, 23:53

Dankjewel allemaal! Ben druk bezig de eitank in elkaar te monteren, heb vandaag o.a. de kokusan ontsteking gemonteerd ook de bobine en ontstekingsunit heb ik ingebouwd , achter het linker zijscherm. Ik hoop dat het op deze manier goed gaat werken, heb de aluminium binnenkap wel aan moeten passen , en de gehele kap past er nu heel mooi omheen. er zit nu wel een groot vierkant gat in de binnenkap!! van buiten uiteraard niets van te zien, maar kan dit wel i.v.m koelwind voor de cilinder , of krijgt deze gewoon nog genoeg koeling zo
Laatst gewijzigd door Baskreidler op 04 jul 2018, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Baskreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2018, 19:59
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: even voorstellen

#10 Bericht door Baskreidler » 04 jul 2018, 00:04

hoe kan ik hier foto's plaatsen op een simpele manier? :-)

Gebruikersavatar
Enzo-tvdzijden
Expert
Berichten: 60398
Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
Gegeven waarderingen: 967 keren
Ontvangen waarderingen: 2281 keren

Re: even voorstellen

#11 Bericht door Enzo-tvdzijden » 04 jul 2018, 00:11

Baskreidler schreef:hoe kan ik hier foto's plaatsen op een simpele manier? :-)
Voor foto's

Maak je foto kleiner dan 200 kb volgens viewtopic.php?f=7&t=11664&hilit=faq+verkleinen

of

Druk in je bericht op "bladeren", zoek op je PC de foto, selecteren en OK, druk op "voorbeeld" en herhaal tot max. 8 foto's en dan "bevestigen" en ze staan in je bericht.

Win 7, Vista, 8 en 10 http://imageresizer.codeplex.com/releases/view/30247

WinXP Microsoft biedt Ook een gratis foto-verkleiningsprogramma aan voor de gebruikers van het besturingsprogramma: Windows XP. Het programma is echter (ook) geheel in het Engels.
Het bestand is hier te downloaden:

http://download.microsoft.com/download/ ... ySetup.exe

Als u de installatie bent doorlopen kunt u in de Windows Verkenner met de rechtermuisknop op een foto (of meerdere geselecteerd) drukken om vervolgens op: "Resize pictures" te klikken. Hier krijgt u het volgende schermpje, waarin u de eisen aan de verkleinde foto kan instellen. "Small" is meestal als ze niet al te groot waren al perfect voor het forum

Ook op de IPad zijn er diverse app's om een foto klein te maken. Bijvoorbeeld "Resize Me" of nog makkelijker en betere app "Reduce"

Ook nog een mogelijkheid is de foto's naar je eigen mailadres te sturen. Mailprogramma outlook vraagt dan om te verkleinen of originele grootte. Kies verkleinen.

Enzo

Baskreidler
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jun 2018, 19:59
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Re: even voorstellen

#12 Bericht door Baskreidler » 04 jul 2018, 00:14

Dankjewel Enzo! ik ga mijn best doen . Tot later.

Plaats reactie