Met membraan meer pk
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 28 dec 2005, 21:05
- Locatie: 52°43'15.36"N 4°56'26.49"O
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
bij 120 km / uur rij je ruim 30 meter per seconde, een remweg van 20 meter is dus vrij onwaarschijnlijkLuc schreef:Rion, Ik vond die 20 meter wel intressant dus heb ik het even nagerekend, zoals je van mij gewend bent.rion schreef:Ja Maarten die rem van Len is super , en de onderpoot was niet gebroken
ik ging dik 125 km vol in de ankers en stond al na enkele meters stil (20m ) ongeveer. dat er veel kracht op kwam weet ik wel zeker
Gr Rion
Je moet dan met meer dan 3G afremmen en dan ga je met een standaard Kreidler toch echt over het voorwiel.
Als je met 1G weggaat dan heb je zeker een wheelybar nodig, omdat je dan al het voorwiel met geen mogelijkheid aan de grond kan houden.
Om een 3G acceleratie met een standaard Kreidler te kunnen maken heb je een piekvermogen van ca 300pk nodig en dan zonder wielspin van je plek moeten gaan.
Toch weer leuke getallen.
Groeten,
Luc
-
- Berichten: 2614
- Lid geworden op: 08 jan 2006, 16:23
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Len
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 14 feb 2005, 13:52
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Peter,
Ik rijdt met een zogenaamde Homoet race uitlaat speciaal voor 60cc.
Het toerenbereik is duidelijk verbreedt. Voorheen was er beneden de 5000 rpm bijna niets mee aan te vangen. Nu begint ie al vanaf stationair. Het maxium toerental is niet veel veranderd. (dit was met 13.000 rpm al behoorlijk hoog) kortom een veel beter berijdbare Kreidler.
Luc, ik kan er zaterdag ook helaas niet bij zijn. (www.alcatrazz.nl)
Bedankt voor de vele reacties,
Lennard.
Ik rijdt met een zogenaamde Homoet race uitlaat speciaal voor 60cc.
Het toerenbereik is duidelijk verbreedt. Voorheen was er beneden de 5000 rpm bijna niets mee aan te vangen. Nu begint ie al vanaf stationair. Het maxium toerental is niet veel veranderd. (dit was met 13.000 rpm al behoorlijk hoog) kortom een veel beter berijdbare Kreidler.
Luc, ik kan er zaterdag ook helaas niet bij zijn. (www.alcatrazz.nl)
Bedankt voor de vele reacties,
Lennard.
- peter de beus
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
- Locatie: veenendaal
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
-
- Berichten: 3749
- Lid geworden op: 13 sep 2002, 15:16
- Locatie: meestal in het kreidler hok
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
In verband ook met het bovenstaande,Luc schreef:Powerbox is alleen nodig bij een zuigerstuurd systeem.
Als het i.c.m. een membraam effect heeft, dan is er iets aan het membraam niet goed, bijvoorbeeld stijheid plaatjes.
Groeten,
Luc
Waarom moet eigelijk een Membraan zo kort mogelijk op het carter staan , (?)
Je zou toch denken dat een Lang spruitstuk òòk een soort "voorraad buisje " is
Met een membraan is het eenrichtingverkeer , dus kan het mengsel
niet meer terug door de carburateur .
misschien een beetje simpel gezegd ,maar ik vroeg me dat af .
en met een 60cc heb je toch ook een hogere carter druk .
.
- Luc
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:28
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 6 keren
Hoewel minder belangrijk dan vroeger, toen er nog geen goede uitlaten waren is toch het carterdruk verlies de belangrijkste reden.
Bij een lagere carterdruk wordt de pompwerking minder en de klepjes dus ook minder actief en sluiten minder goed dicht bij de lagere toerentallen.
Boven de ca 10k gaan ze helemaal niet meer dicht, maar blijven minimaal op een kiertje staan, afhankelijk van de stijfheid van de klepjes.
Groeten,
Luc
Bij een lagere carterdruk wordt de pompwerking minder en de klepjes dus ook minder actief en sluiten minder goed dicht bij de lagere toerentallen.
Boven de ca 10k gaan ze helemaal niet meer dicht, maar blijven minimaal op een kiertje staan, afhankelijk van de stijfheid van de klepjes.
Groeten,
Luc
- larsz
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 17 jul 2006, 22:16
- Locatie: noord holland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Deze zag ik op marktplaats
Dit is een link
Schijnbaar krijgt deze meneer het niet goed afgesteld...
het ziet er wel netjes uit voorderest zo te zien zou dit een membraan van emot zijn ?
Dit is een link
Schijnbaar krijgt deze meneer het niet goed afgesteld...
het ziet er wel netjes uit voorderest zo te zien zou dit een membraan van emot zijn ?
Laatst gewijzigd door larsz op 08 jun 2007, 19:47, 6 keer totaal gewijzigd.
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nu ik dit allemaal weer lees ga ik ook maar weer verder met mijn membraan-creatie
Maar zoals Rion de setjes levert met een verzonken imbus boutje in het huisje, daar zit bij mij gewoon het tapeind wat uit de cilinder komt.
Maar die 'verstoord' dus wel de doorstroming, is er niet iets wat ik daarop kan smeren zodat de flow beter wordt, en wat ik er later ook weer af kan halen? (niet dat 'ie voor altijd membraan gestuurd blijft) Iets van benzinebestendige kit? Wie weet dat?
Maar zoals Rion de setjes levert met een verzonken imbus boutje in het huisje, daar zit bij mij gewoon het tapeind wat uit de cilinder komt.
Maar die 'verstoord' dus wel de doorstroming, is er niet iets wat ik daarop kan smeren zodat de flow beter wordt, en wat ik er later ook weer af kan halen? (niet dat 'ie voor altijd membraan gestuurd blijft) Iets van benzinebestendige kit? Wie weet dat?
- Markde2e
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 aug 2004, 20:36
- Locatie: Nijmegen
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 0
Draai je tapeindje er dan eff uitRobert1 schreef:Nu ik dit allemaal weer lees ga ik ook maar weer verder met mijn membraan-creatie
Maar zoals Rion de setjes levert met een verzonken imbus boutje in het huisje, daar zit bij mij gewoon het tapeind wat uit de cilinder komt.
Maar die 'verstoord' dus wel de doorstroming, is er niet iets wat ik daarop kan smeren zodat de flow beter wordt, en wat ik er later ook weer af kan halen? (niet dat 'ie voor altijd membraan gestuurd blijft) Iets van benzinebestendige kit? Wie weet dat?
- Robert1
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 12 mei 2005, 11:39
- Locatie: Ergens in Flevoland
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hoe? zit gegoten, en wil m'n cilinder niet ver*** door er schroefdraad in te maken.Markde2e schreef:Draai je tapeindje er dan eff uitRobert1 schreef:Nu ik dit allemaal weer lees ga ik ook maar weer verder met mijn membraan-creatie
Maar zoals Rion de setjes levert met een verzonken imbus boutje in het huisje, daar zit bij mij gewoon het tapeind wat uit de cilinder komt.
Maar die 'verstoord' dus wel de doorstroming, is er niet iets wat ik daarop kan smeren zodat de flow beter wordt, en wat ik er later ook weer af kan halen? (niet dat 'ie voor altijd membraan gestuurd blijft) Iets van benzinebestendige kit? Wie weet dat?
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
die zit ingegoten bij een SBMarkde2e schreef:Draai je tapeindje er dan eff uitRobert1 schreef:Nu ik dit allemaal weer lees ga ik ook maar weer verder met mijn membraan-creatie
Maar zoals Rion de setjes levert met een verzonken imbus boutje in het huisje, daar zit bij mij gewoon het tapeind wat uit de cilinder komt.
Maar die 'verstoord' dus wel de doorstroming, is er niet iets wat ik daarop kan smeren zodat de flow beter wordt, en wat ik er later ook weer af kan halen? (niet dat 'ie voor altijd membraan gestuurd blijft) Iets van benzinebestendige kit? Wie weet dat?
-
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 09 mei 2006, 22:53
- Locatie: Middelburg
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
azzink schreef:is gewoon een rion setje, die van emot zien d'r heel anders uit deze zijn niet alleen voor kreidler maar universeel. Met name voor cilinder waar de carburateur recht achter de cilinder zit, dus een rechte inlaat, en niet een inlaat die opzij gaat zoals bij kreidler.
volgens mij zijn de setjes van emot precies het zelfde..