Met membraan meer pk

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gek
Berichten: 1097
Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:11
Locatie: Dronten, Flevoland
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1351 Bericht door Gek » 28 okt 2008, 21:10

Over het spruitstuk ben ik nog ff aan het nadenken.
Waarschijnlijk ook een zelf gemaakt geval :P
Die randjes worden iid nog netjes weggewerkt :wink:

Rubin

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1352 Bericht door peter de beus » 28 okt 2008, 21:25

ziet er mooi uit, je kan proberen de onderkant van het membraan een stukje IN de cilinder te laten vallen, zul je wat moeten fresen in de cilinder, maar komt hij wel mooi diep te liggen en heb je een optimaal resultaat, tip, probeer de caruburateur IN het membraan te proppen, (voor zover het lukt).... :wink:

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#1353 Bericht door RS3001 » 28 okt 2008, 21:36

Hoe gaat het met jouw membraanmonster Peter, het is de laatse tijd angstvallig stil........of is het stilte voor de storm.

Gebruikersavatar
peter de beus
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 okt 2004, 21:32
Locatie: veenendaal
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#1354 Bericht door peter de beus » 28 okt 2008, 21:49

ja wat moet ik er nog van zeggen :wink: heb net een nieuwe uitlaat, maar het blok moet even uit elkaar voor controle, en daarna weer wat testen met de nieuwe uitlaat... verder valt er niet zo veel aan te verbeteren nog.. hier en daar kunnen er nog wel wat hoekjes worden opgevuld, maar dat gaat om tienden van pk's, oja heb ook nog een hpi om te testen.... 8)

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#1355 Bericht door RS3001 » 16 apr 2009, 18:08

Gisteren even in de betuwe vertoefd. Vorig jaar november een losse binnenkop van Nico geplaatst en getest bij S&S op de bank in december.
Stond te hoog in compressie, en dus moesten er andere koppen getest worden op de bank. Met hulp van Marinus, Theo, Mart-jan en Kees werd er getest met de oude (wel nieuwste model) kop van Marinus.
We zijn begonnen met een nul meting in de oude situatie, dus zonder losse binnenkop...11.8pk koppel 6.9.
Terwijl deze zelfde set-up bij S&S een jaar geleden 13.1 pk had. Zit een nieuwe zuiger in.

Na diverse runs en verschillende afstellingen in ontsteking en carburatie kwamen de heren tot 13.4 pk en 7.6 koppel.
Weet nu dus dat een pakking zo dun als een vloeitje verschil kan maken.

Het is verder nog steeds de set-up zoals Rion hem gemaakt heeft, alleen dus andere cilinderkop met losse binnenkop, en afstelling op de bank.
Scheelt dus gewoon 1.6pk.....een hele grote stap.

Mannen het was weer gezellie in de betuwe, weer chinees gehad van Marinus......en die theo komt net van tafel en schuift gewoon weer bij ons aan :lol:

Mart-Jan had nog een filmpje gemaakt



Bijlagen
Herschaalde kopie van testbank 001.jpg
Herschaalde kopie van testbank 001.jpg (83.95 KiB) 13120 keer bekeken

Marco RS-S
Berichten: 597
Lid geworden op: 29 nov 2007, 22:13
Locatie: zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1356 Bericht door Marco RS-S » 16 apr 2009, 18:22

:clap :clap :clap prachtig bé wat loopt dat ding van jouw toch mooi man. gefeliciteert met het behaalde succes... :clap :clap :clap

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#1357 Bericht door nozems » 16 apr 2009, 19:01

zow das een flinke stap vooruit weer,dit zou je zonder testbank al niet lukken denk ik,gefeliciteerd met het behaalde resultaat :clap

Gebruikersavatar
Monsma
Berichten: 4863
Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:14
Locatie: Harkema
Gegeven waarderingen: 701 keren
Ontvangen waarderingen: 301 keren

#1358 Bericht door Monsma » 16 apr 2009, 19:03

Prachtig ding Be en hij loopt ook supper

Heb je nu achter een ander achterspatbord geen chroom meer?

Mvgr Monsma

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3019
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#1359 Bericht door emilio » 16 apr 2009, 19:04

Meten is weten.....dat bewijst deze run wel weer. Formidabele prestaties :clap :clap :clap :clap !!

Gebruikersavatar
Niekjuh
Berichten: 3300
Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
Locatie: Enschede
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1360 Bericht door Niekjuh » 16 apr 2009, 20:32

Marco RS-S schreef::clap :clap :clap prachtig bé wat loopt dat ding van jouw toch mooi man. gefeliciteert met het behaalde succes... :clap :clap :clap
Ja dat viel mij ook al op! pakt overal goed op

Mooie prestatie, en ooo wat zou ik toch graag willen dat die van mij zo liep :lol:

Gebruikersavatar
MichielJ
Winnaar Kreidlerverkiezing 2009
Berichten: 2343
Lid geworden op: 13 okt 2006, 22:47
Locatie: Leidschenveen / 's-Gravenhage
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1361 Bericht door MichielJ » 16 apr 2009, 20:53

Mooi resultaat inderdaad. Leuk ook al die strekke koppies richting de monitor :wink:

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

#1362 Bericht door Theove » 16 apr 2009, 21:39

Het is altijd weer heel mooi om het resultaat te zien en te horen na een ander kopje en wat afstelwerk op de bank.

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1363 Bericht door marinus » 16 apr 2009, 21:57

Even een hele kleine aanpassing,

Mijn Ex kop zit er niet in,....is een testkop van Nico naar het zelfde concept als ik gebruik. (kan me voorstellen dat Bé het niet weet met al die kopjes op de tafel)

Maar het is inderdaad zo dat het testen in het systeem dat we ontwikkelt hebben je dit soort resultaten kunt halen.
Je kunt een setup niet beter maken dan hij is,.....maar je je kan er wel het max. uithalen.
De winst zit hier natuurlijk in de getallen, maar wat veel belangrijker is dat hij voor een kwart in de onderkant van zijn powerband valt na het schakelen waardoor hij zo goed doorloopt en er geen enkele dip aanwezig is. (en let op dit is een bank met een 600 kg. rol)
Getest is met een PVL,..met een HPI zal de powerband nog een stuk breder worden naar de onderkant, aan de bovenkant hoeft niets te gebeuren want hij wil ondanks de volume pijp goed zijn toeren lopen

Maakt niet uit bij welk vermogen, maar dit noemen we hier PIEF PAF POEF, hij moet uit de hoek komen en dat doet hij.
Bé nou heel houden en genieten.

:internetbrommer

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1364 Bericht door freaky_ferry » 17 apr 2009, 16:58

is het verschil van 13,1 pk toen tegen 11,8 pk nu een slijtage geval, verschil in bank(software), of de andere zuiger ?

als de banken hetzelfde zijn dan had hij toch nu weer 13 pk moeten hebben ?

ik ben gewoon nieuwsgierig (zoals altijd wil ik het onderste uit de kan hebben/weten) dus vat dit niet op als commentaar.

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#1365 Bericht door RS3001 » 17 apr 2009, 17:25

Dat wilde ik ook wel weten Ferry, ik had er bewust bijgezet dat er een nieuwe zuiger in zit, zodat men wist dat het daar niet in zat.
De prestaties zijn ook in de tijd nooit minder geworden, dus wie het weet mag het zeggen.....toch verschil in banken.....ik weet het niet.

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 2959
Lid geworden op: 12 aug 2007, 15:56
Locatie: JO32FI
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#1366 Bericht door TonK » 17 apr 2009, 17:41

RS3001 schreef: We zijn begonnen met een nul meting in de oude situatie, dus zonder losse binnenkop...11.8pk koppel 6.9.

Na diverse runs en verschillende afstellingen in ontsteking en carburatie kwamen de heren tot 13.4 pk en 7.6 koppel.
Dat is van 12000 naar 12400 omw/min.

Gebruikersavatar
Theove
Moderator
Berichten: 3055
Lid geworden op: 05 sep 2007, 23:00
Locatie: Gelderland
Gegeven waarderingen: 250 keren
Ontvangen waarderingen: 55 keren
Contacteer:

#1367 Bericht door Theove » 17 apr 2009, 18:44

Er zit volgens de eigenaar zeker verschil in banken. Hij heeft deze bank streng ingeregeld/afgesteld. Als je op zijn bank bijvoorbeeld 13 pk hebt, kan hij van alle banken in de omrek (behalve die van Pieter, die is exact gelijk) zeggen wat die dan voor getal zou geven. Dat getal ligt altijd hoger.

Uiteindelijk gaat het erom dat je:

a. verschillen kunt meten tov vorige runs (testomstandigheden meegerekend uiteraard);
b. in gebruiksomstandigheden de snelste bent (in zijn geval dan).

Gebruikersavatar
freaky_ferry
Berichten: 3588
Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#1368 Bericht door freaky_ferry » 17 apr 2009, 21:48

je moet weer een jaar wachten voor de testbank dag van hoogeveen :mrgreen:


totdan blijft het een raadsel :mrgreen:

gekheid, je zal dus straks bij SenS 15pk hebbe :-k

marinus
Berichten: 1730
Lid geworden op: 29 jul 2007, 11:48
Locatie: Tiel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1369 Bericht door marinus » 18 apr 2009, 17:46

Je moet luisteren naar het motortje, luister naar de meeste 5-bakken hoe moeilijk dat ze het hebben na de 4e versn.....en luister naar deze hoe hij door de versn. loopt,..de tijd die hij over een versnelling doet zegt voldoende.
Hoe snel zit deze fiets op 120 km.per uur (op deze bank)
Heb in Hoogeveen kreidlers gezien die de rol niet op gang kregen,..maar toch een redelijk piekvermogen haalden.
Hoe wil je rijden, wil je een voor de wind kreidler of wil je een ding wat uit de hoek komt,....bij kleine 2-tacten moet je keuzes maken.
Heb je er al op gereden Bé?

:internetbrommer

Marcel O.
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#1370 Bericht door Marcel O. » 18 apr 2009, 17:56

Hoe wil je rijden, wil je een voor de wind kreidler of wil je een ding wat uit de hoek komt
De mijne doet het voor en tegen de wind Marinus....hahaha, jammer dat je er als een haas vandoor ging in Zandvoort, had wel wat geweest 12 tegen 18pk.......

Groetjes Marcel O.

Gebruikersavatar
RS3001
Berichten: 1781
Lid geworden op: 02 jan 2007, 19:00
Locatie: Drenthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 2 keren
Contacteer:

#1371 Bericht door RS3001 » 18 apr 2009, 18:11

Vanmiddag idd even gereden. Hij is veeeel sterker geworden, gaat ook super tegen de wind in. Gaat heel gemakkelijk door de versnellingen, is een hele verbetering geweest. :thumbleft :internetbrommer

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#1372 Bericht door nozems » 18 apr 2009, 18:45

goede geluiden Be,maar met dat vermogen en niet te zwaar aan de kronen was het wel te verwachten...er stond vandaag toch een best windje,dus dat was mooi om even uit te proberen :wink:

Gebruikersavatar
jamojamo
Berichten: 3756
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:47
Locatie: Beverwijk
Gegeven waarderingen: 358 keren
Ontvangen waarderingen: 202 keren

Re:

#1373 Bericht door jamojamo » 22 sep 2013, 21:07

Richard B schreef:ik begrijp dat voor een goed functionerende membraan inlaat de boostpoortjes dienen te worden doorgetrokken naar de inlaat

is het dat niet veel gunstiger om een inlaat als onderstaand plaatje te creëren?
Membr50athena.jpg
Membr50athena.jpg (18.42 KiB) 10412 keer bekeken
Even een kick van 6 jaar als dat mag, er is nooit gereageerd op de post van Richard B.
Toch ben ik nieuwsgierig na het lezen van alle 56 pagina's naar wat voor zuiger hier bij hoort en of iemand er meer van weet. Ik heb een membraan in het inlaatkanaal van een kleine breitwand gefrummeld en vind de bovenste poort in het verlengde van de inlaat heel aantrekkelijk.

Wie weet er meer? Misschien Richard B zelf?

Mvg,
Eric

Gebruikersavatar
Richard B
Berichten: 1637
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:45
Locatie: Bussum
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 104 keren

Re: Met membraan meer pk

#1374 Bericht door Richard B » 27 okt 2013, 20:45

ik kan er weining over zeggen,het was voor mij destijds ook maar een vraag en heb me er niet verder in verdiept :wink:

Gebruikersavatar
lazy rider
Berichten: 3329
Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
Locatie: Scharendijke
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

Re: Met membraan meer pk

#1375 Bericht door lazy rider » 27 okt 2013, 21:03

Ik heb wel vaker dit soort inlaatpoorten in een cilinder gezet en gebruikte deze zuiger erbij , zie afbeelding

johan
Bijlagen
malossi_zuigers_2.jpg
malossi_zuigers_2.jpg (42.6 KiB) 10167 keer bekeken

Plaats reactie