Wat vinden jullie van dit zuigerbeeld?

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#51 Bericht door franksuper » 25 aug 2006, 18:57

zegt denk ik niks pascal alleen wat ik zei dat ik denk dat hij veel te rijk stond bij jou, wil niet zeggen dat er iets mis is
gr frank
Laatst gewijzigd door franksuper op 25 aug 2006, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#52 Bericht door nozems » 25 aug 2006, 19:05

je bedoelt dat hij bij mij te rijk stond frank :?:
nou heel in het begin kreeg ie teveel, maar later stond ie echt verre van rijk hoor :idea: alsook de reactie van LVS :wink:

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#53 Bericht door Zatopek » 25 aug 2006, 19:10

franksuper schreef:hee jilles je moet een keer weten wanneer het genoeg is jongen , je blijft bezig en je gaat me echt vervelen , wat dit zegt snap jij toch niet jij laat alles door anderen doen ( prive tuner) en zo , ik zoek zelf dingen uit en weet waar ik mee bezig ben :D
Ik lach me suf Frank. Blijven lachen jongen en met je Vertex zuigertje natuurlijk :wink: :mrgreen: Blijft bezig? De pot verwijt de ketel. Jongen, ontspan jezelf nou eens ff.....

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#54 Bericht door franksuper » 25 aug 2006, 19:11

ik weet niet wanner je die zuiger eruit gehaald hebt na 500 km?
mischien stond hij in het begin te rijk?

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#55 Bericht door franksuper » 25 aug 2006, 19:15

jilles je krijgt van mij geen enkele reactie meer wat je ook schrijft over mij of mijn spulletjes
is beter zo jij bent de beste en je hebt de snelste en de beste spullen ik vindt het allemaal goed
ik heb niet zoveel geld voor een rsp of mba zuiger maar volgens mij doet hij het niet slecht :arrow:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#56 Bericht door nozems » 25 aug 2006, 19:21

wat ik al schreef de eerst prille km,s stond ie te rijk, daarna echt niet meer hoor, weet gerust wel een goede basisafstelling te vinden (oke heb nog niet elk toerengebeid mooi glad gekregen)
en ik heb er zo,n 450a500km mee gereden...

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#57 Bericht door Zatopek » 25 aug 2006, 19:35

franksuper schreef:jilles je krijgt van mij geen enkele reactie meer wat je ook schrijft over mij of mijn spulletjes
is beter zo jij bent de beste en je hebt de snelste en de beste spullen ik vindt het allemaal goed
ik heb niet zoveel geld voor een rsp of mba zuiger maar volgens mij doet hij het niet slecht :arrow:
Beste Frank,

Lezen kan je niet, discussiëren kan je niet en tegen je verlies kun je ook al niet met discussiëren.... das dus 3 keer niets :wink:

Ik weet inmiddels al een keer of honderd dat ie van jou goed loopt, fijn voor je en ik gun je dat van harte. Ik ben altijd zo eerlijk geweest om ook in slechte tijden de resultaten weer te geven :wink:

Die van mij loopt nu goed en voor mij best zo. Nooit op één keer na dan, bij afwezigheid van de echte kanonnen zoals Damspeed, Huib, Piet v/d Gaag en ik vergeet er nog zat, zal ik de snelste zijn en ook al zeg ik dat tegen jou een keer of duizend, het dringt toch niet door in die brei van je daarboven :wink:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#58 Bericht door Ries » 25 aug 2006, 19:37

laten we het gezellig houden, anders moet ik hier weer opruimen :| ...

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#59 Bericht door ocin » 25 aug 2006, 22:57

De bolling van een Vertex zuiger is 1.4mm dus een radius van 181.5.
Van wat ik gezien heb zijn de rsp's of MBA's niet vlakker en als je het mij vraagt zelfs boller.
Mogelijk dat iemand dit kan nameten :?:

Zoals je kan zien bij Frank, geschiet de spoeling diep de cilinderkop in en spoelt niet of nauwelijks over de zuiger.
Wat wel duidelijk is dat Frank volledige ontbranding heeft en dus waarschijnlijk een hoog rendement uit zijn motor haalt.

Overigens werd er eerder in dit topic gevraagd naar foto's en vergelijkings materiaal en niet naar ontopic onzin want daarvoor is de chat area en een zekere Super (spammer) poster schijnt dat nog steeds niet te begrijpen en ondertussen lijkt het wel of hij met een terreur actie bezig is.

Grow up

Groeten Nico

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#60 Bericht door Rommats » 25 aug 2006, 23:46

Heb ook eens naar wat 44mm zuigers gekeken,....1 geeft na 300km ongeveer het zelfde beeld als die van Pascal ,is een LVS 6 poorter
Die andere komt van mn maatje met 44mm van Veen waterkit,zit er al wat meer km op denk ik dan want is geheel zwart maar als je goed kijk zit er op ongeveer dezelfde vorm als met die andere een wat dikkere koollaag op.

Dat lijk ik met die van Frank super ook te zien op de foto,maar kan het mis hebben

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#61 Bericht door Ries » 25 aug 2006, 23:49

en wat vinden jullie van deze?
Bijlagen
1.JPG
1.JPG (43.17 KiB) 12940 keer bekeken
2.JPG
2.JPG (59.48 KiB) 12940 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#62 Bericht door Martijn Koert » 25 aug 2006, 23:52

de kop lekt

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#63 Bericht door Ries » 25 aug 2006, 23:54

niet zo'n grote waffel koert,

lekt helemaal niet, dat lijkt zo doordat de olie naar beneden gezakt is

en nee ik hap niet

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#64 Bericht door franksuper » 26 aug 2006, 02:16

ziet er netjes uit ries zo te zien de juiste verbranding :D

franksuper
Berichten: 1145
Lid geworden op: 07 sep 2002, 20:19
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#65 Bericht door franksuper » 26 aug 2006, 02:39

Zatopek schreef:
franksuper schreef:jilles je krijgt van mij geen enkele reactie meer wat je ook schrijft over mij of mijn spulletjes
is beter zo jij bent de beste en je hebt de snelste en de beste spullen ik vindt het allemaal goed
ik heb niet zoveel geld voor een rsp of mba zuiger maar volgens mij doet hij het niet slecht :arrow:
Beste Frank,

Lezen kan je niet, discussiëren kan je niet en tegen je verlies kun je ook al niet met discussiëren.... das dus 3 keer niets :wink:

Ik weet inmiddels al een keer of honderd dat ie van jou goed loopt, fijn voor je en ik gun je dat van harte. Ik ben altijd zo eerlijk geweest om ook in slechte tijden de resultaten weer te geven :wink:

Die van mij loopt nu goed en voor mij best zo. Nooit op één keer na dan, bij afwezigheid van de echte kanonnen zoals Damspeed, Huib, Piet v/d Gaag en ik vergeet er nog zat, zal ik de snelste zijn en ook al zeg ik dat tegen jou een keer of duizend, het dringt toch niet door in die brei van je daarboven :wink:
beste jilles volgens mij was jij degene die de ;laatse paar weken liep te blerren dat je kreidler zo goed liep en dat je de snelste was op die dag
ik heb nooit geroepen dat ik de snelste was , ben ik ook niet
maar dat hij goed loopt en dat ik enthousiast ben is dat zo fout?
en dat met mijn goedkope *** zuigertje vind je het gek???
verder probeer je mensen te kleineren door te zeggen dat ze met minder materiaal rijden ( opmerkingen zoals vertex zuigertje van 40 euro)
ik vindt het best zo
maar vergis je er niet in
niet alles wat duurder is is beter :D

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9765
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 833 keren
Ontvangen waarderingen: 421 keren
Contacteer:

#66 Bericht door Maarten » 26 aug 2006, 06:58

Mannen, laten we proberen het gezellig te houden en laten we proberen bij dit topic te blijven dat gaat over zuigerbeelden, en dat is best interessant om die af te lezen.

Eigenlijk zijn jullie allebei gelukkig. Frank met zijn Kreidler, die er goed uit ziet en die erg goed loopt en die prachtig klinkt (echt een lust voor het oor!)

En Jilles is ook blij, want hij hoort bij de allersnelsten nu en zijn Kreidler is nu ook betrouwbaar. Hoewel, er zijn nog kanonnen die hem voorbij gaan, jammer dat je mij daarbij niet vermeld Jilles! (geintje)

Dus kom op heren, we delen dezelfde hobby, tijd om de meningsverschillen (die zo op een afstandje gezien niet zo erg belangrijk zijn eigenlijk) achter jullie te laten en om verder te gaan.

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#67 Bericht door Zatopek » 26 aug 2006, 08:09

Maarten schreef:Mannen, laten we proberen het gezellig te houden en laten we proberen bij dit topic te blijven dat gaat over zuigerbeelden, en dat is best interessant om die af te lezen.
Maarten, je hebt gelijk en ik gun Frank het laatste woord.
Maarten schreef:Eigenlijk zijn jullie allebei gelukkig. Frank met zijn Kreidler, die er goed uit ziet en die erg goed loopt en die prachtig klinkt (echt een lust voor het oor!) En Jilles is ook blij, want hij hoort bij de allersnelsten nu en zijn Kreidler is nu ook betrouwbaar. Hoewel, er zijn nog kanonnen die hem voorbij gaan, jammer dat je mij daarbij niet vermeld Jilles! (geintje)
Ik ben zeker gelukkig ja, 5 Kreidlers, een mooie vrouw :wink: en wat wil je dan nog meer :wink: Misschien een.....
Maarten schreef:Dus kom op heren, we delen dezelfde hobby, tijd om de meningsverschillen (die zo op een afstandje gezien niet zo erg belangrijk zijn eigenlijk) achter jullie te laten en om verder te gaan.
Franksuper is een wereldgozert :wink: :mrgreen:

ocin
Berichten: 720
Lid geworden op: 07 sep 2002, 22:16
Locatie: Zoetermeer
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#68 Bericht door ocin » 26 aug 2006, 08:20

Ries, volgens mij heeft Martijn het goed gezien, als je goed kijkt naar je koelribben dan zie je daar de natte aanslag zitten, zowel boven en rechts.

Mooi kleurtje :D en een net beeld.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 5662
Lid geworden op: 31 jan 2005, 21:52
Locatie: Amsterdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#69 Bericht door Andry » 26 aug 2006, 08:54


Ik ben zeker gelukkig ja, 5 Kreidlers, een mooie vrouw :wink: en wat wil je dan nog meer :wink: Misschien een.....
En de trotse eigenaar die gister een MBA zuiger heeft gekocht uiteraard :D

( Denk ik toch achteraf, Tja eigk zou ik die wel willen hebben maaar ik
wist nog van niets. Dan maar wachten op de RSP'tjes )

gr.

Andry :D

Gebruikersavatar
Rommats
Berichten: 1975
Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
Locatie: Obdam
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#70 Bericht door Rommats » 26 aug 2006, 11:25

ocin schreef:Ries, volgens mij heeft Martijn het goed gezien, als je goed kijkt naar je koelribben dan zie je daar de natte aanslag zitten, zowel boven en rechts.

Mooi kleurtje :D en een net beeld.
Heb je al snel met zoon metaal pakking dat er wat olie tussen vandaan kruipt........

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#71 Bericht door Martijn Koert » 26 aug 2006, 12:24

daarom ben ik overgestapt op een oring die blijft wel heel

Erwin_1965
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#72 Bericht door Erwin_1965 » 26 aug 2006, 13:01

kijk,
dit is een rsp.
1700 km gelopen.

met kokusan ontsteking

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19185
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 497 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#73 Bericht door dijk » 26 aug 2006, 13:08

ziet er goed uit erwin :wink:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#74 Bericht door Ries » 26 aug 2006, 13:39

Martijn Koert schreef:daarom ben ik overgestapt op een oring die blijft wel heel
ja, maar ik kan onder het rijden geen o ring in de kop steken, en heb geen 30 reserve koppen liggen waar er 1 in kan...

Gebruikersavatar
Martijn Koert
Winnaar Kerstquiz'05 en Verkiezing'06
Berichten: 4171
Lid geworden op: 16 nov 2003, 16:35
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#75 Bericht door Martijn Koert » 26 aug 2006, 15:00

Ries schreef:
Martijn Koert schreef:daarom ben ik overgestapt op een oring die blijft wel heel
ja, maar ik kan onder het rijden geen o ring in de kop steken, en heb geen 30 reserve koppen liggen waar er 1 in kan...
jammer als je dat wel kon dan kon je rijk worden,

ik heb er wel 1 die je mag lenen. ligt nu alleen nog bij claus

Plaats reactie