Cilinder getuned door LVS
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
mooi gijs en ja wat kan ik zeggen ik heb ook een fraai staaltje van lvs erop
en het kerstverhaal is tegenwoordig de mooie brommer uit het oosten
en de snelheid uit zuid holland
en gijs hoe moeilijk het ook is gewoon rustig intuffen en dat van erop zetten snap ik al met al kost het toch weer een klein vermogen
maar serieus bezig
mart
en het kerstverhaal is tegenwoordig de mooie brommer uit het oosten
en de snelheid uit zuid holland
en gijs hoe moeilijk het ook is gewoon rustig intuffen en dat van erop zetten snap ik al met al kost het toch weer een klein vermogen
maar serieus bezig
mart
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
en het kerstverhaal is tegenwoordig de mooie brommer uit het oosten
en de snelheid uit zuid holland
Dat de wijze uit het oosten kwamen wisten we al! Dat was vroeger al zo! Maar de snelle kreidlers komen tegenwoordig toch uit Lieshout (NB)
ik heb ook een fraai staaltje van lvs erop
Wat heb jij erop zitten? Foto's?????
Dat dacht ik ook, maar ik heb een blokje liggen waar de spoelpoorten al van zijn aangepast dus die kan er eventueel onder. Maar of het nodig is weet ik niet.Je hoef trouwens je carter niet aan te passen,je kan zien dat die spoelers van af de hoofdspoel poorten gevoed worden
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
niet zo gek veel twee blinde poortjes en de timing een beetje aangepast en iets afgedraaid voor een barikit zuiger
kortom een krachtige cilinder die wel heel erg leuk presteert
ik heb om niet al te veel op te scheppen een paar neutrale mensen er op laten rijden
maar 70 km per uur tegen harde wind haalt hij wel
mart
kortom een krachtige cilinder die wel heel erg leuk presteert
ik heb om niet al te veel op te scheppen een paar neutrale mensen er op laten rijden
maar 70 km per uur tegen harde wind haalt hij wel
mart
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
ziet er strak uit, lijkt veel op mijn 60cc cilinder.....ja LVS weet wel ie doet.
maar die hulp spoelpoorten, daarvoor hoef je het carter niet bij te werken hoor, had ik van betrouwbare bron vernomen, echter bij mij is dit wel gebeurd.....maar merk geen verschil, het is waarschijnlijk iets wat je bv alleen op een testbank zult merken
20mm oke....maar een RS pijp op zo,n cilinder op wat voor timing staat je uitlaatpoort dan.....175gr
misschien dat het dan wel werkt, maar ik denk dat voor zo,n meerpoorter de uitlaat inhoud te klein is......en dat kan nare gevolgen hebben.
toen m,n 60cc nog maar 2blinde poorten had en de timingen redelijk laag stonden (uitlaatpoort 180gr) werkte dit cilindertje perfekt samen met een RS pijp....vele malen beter alst met bv een homoet 4 of laat staan een homoet 6p......
dat setje zoals ik hem toen had gaf heel veel kracht en een top van tegen de 100
pascal
ps Mart vandaag met de 60cc 90 tegen de wind in, iets voorover geleund in 5de versnl
maar die hulp spoelpoorten, daarvoor hoef je het carter niet bij te werken hoor, had ik van betrouwbare bron vernomen, echter bij mij is dit wel gebeurd.....maar merk geen verschil, het is waarschijnlijk iets wat je bv alleen op een testbank zult merken
20mm oke....maar een RS pijp op zo,n cilinder op wat voor timing staat je uitlaatpoort dan.....175gr
misschien dat het dan wel werkt, maar ik denk dat voor zo,n meerpoorter de uitlaat inhoud te klein is......en dat kan nare gevolgen hebben.
toen m,n 60cc nog maar 2blinde poorten had en de timingen redelijk laag stonden (uitlaatpoort 180gr) werkte dit cilindertje perfekt samen met een RS pijp....vele malen beter alst met bv een homoet 4 of laat staan een homoet 6p......
dat setje zoals ik hem toen had gaf heel veel kracht en een top van tegen de 100
pascal
ps Mart vandaag met de 60cc 90 tegen de wind in, iets voorover geleund in 5de versnl
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
hele mooie vermogens kromme .....eerlijk gezegd is dit veel mooier als al dat vergrote spul, kreidler is en blijft toch 50cc.
ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in koppel tov een gelijk getunde 60ccee, zoals de mijne, want die heeft dezelfde timingen en ook dezelfde lijn in het grafiek, en de mijne heeft maar liefs 1,1pk maar bij z,n max toerental (11550rpm).
wat ik in ieder geval concludeer (wellicht voorbarig ) is dat een gelijk getunde cilinder 50cc versus 60cc het dus ongeveer 1pk scheelt, maar wat is nou het verschil in koppel
wellicht dat Claus dit kan toelichten
ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in koppel tov een gelijk getunde 60ccee, zoals de mijne, want die heeft dezelfde timingen en ook dezelfde lijn in het grafiek, en de mijne heeft maar liefs 1,1pk maar bij z,n max toerental (11550rpm).
wat ik in ieder geval concludeer (wellicht voorbarig ) is dat een gelijk getunde cilinder 50cc versus 60cc het dus ongeveer 1pk scheelt, maar wat is nou het verschil in koppel
wellicht dat Claus dit kan toelichten
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
nou eerst maar es een stukkie tuffen ik kan niet wachten wat de resultaten zijnnozems schreef:hele mooie vermogens kromme .....eerlijk gezegd is dit veel mooier als al dat vergrote spul, kreidler is en blijft toch 50cc.
ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in koppel tov een gelijk getunde 60ccee, zoals de mijne, want die heeft dezelfde timingen en ook dezelfde lijn in het grafiek, en de mijne heeft maar liefs 1,1pk maar bij z,n max toerental (11550rpm).
wat ik in ieder geval concludeer (wellicht voorbarig ) is dat een gelijk getunde cilinder 50cc versus 60cc het dus ongeveer 1pk scheelt, maar wat is nou het verschil in koppel
wellicht dat Claus dit kan toelichten
mart
wat is iedeeen weer 50cc vriendelijk