Cilinder getuned door LVS

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#26 Bericht door koepelsekreidler » 13 jan 2007, 08:50

mooi gijs en ja wat kan ik zeggen ik heb ook een fraai staaltje van lvs erop

en het kerstverhaal is tegenwoordig de mooie brommer uit het oosten
en de snelheid uit zuid holland

en gijs hoe moeilijk het ook is gewoon rustig intuffen en dat van erop zetten snap ik al met al kost het toch weer een klein vermogen

maar serieus bezig :clap :clap :clap

mart

rsman
Berichten: 525
Lid geworden op: 16 feb 2004, 19:51
Locatie: Valthe
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#27 Bericht door rsman » 13 jan 2007, 09:13

Heel mooi gemaakt!!! :clap Veel succes en rijplezier met deze set! :!: :)
vr gr,
Jan

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#28 Bericht door Gijs » 13 jan 2007, 10:10

en het kerstverhaal is tegenwoordig de mooie brommer uit het oosten
en de snelheid uit zuid holland

Dat de wijze uit het oosten kwamen wisten we al! Dat was vroeger al zo! Maar de snelle kreidlers komen tegenwoordig toch uit Lieshout (NB)
ik heb ook een fraai staaltje van lvs erop

Wat heb jij erop zitten? Foto's?????

Je hoef trouwens je carter niet aan te passen,je kan zien dat die spoelers van af de hoofdspoel poorten gevoed worden
Dat dacht ik ook, maar ik heb een blokje liggen waar de spoelpoorten al van zijn aangepast dus die kan er eventueel onder. Maar of het nodig is weet ik niet.

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#29 Bericht door koepelsekreidler » 13 jan 2007, 10:27


Quote:

ik heb ook een fraai staaltje van lvs erop




Wat heb jij erop zitten? Foto's?????

staat in het topic fotos getunde cilinders

mart

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#30 Bericht door koepelsekreidler » 13 jan 2007, 10:37

foto 's getunde cilinders deel 2 pagina 12 of 13 gijs

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#31 Bericht door Gijs » 13 jan 2007, 12:20

Heb ik gezien!! Maar wat is er aan gedaan?

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#32 Bericht door koepelsekreidler » 13 jan 2007, 12:29

niet zo gek veel twee blinde poortjes en de timing een beetje aangepast en iets afgedraaid voor een barikit zuiger
kortom een krachtige cilinder die wel heel erg leuk presteert :wink:

ik heb om niet al te veel op te scheppen een paar neutrale mensen er op laten rijden
maar 70 km per uur tegen harde wind haalt hij wel :D


mart

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#33 Bericht door nozems » 13 jan 2007, 13:16

ziet er strak uit, lijkt veel op mijn 60cc cilinder.....ja LVS weet wel ie doet.
maar die hulp spoelpoorten, daarvoor hoef je het carter niet bij te werken hoor, had ik van betrouwbare bron vernomen, echter bij mij is dit wel gebeurd.....maar merk geen verschil, het is waarschijnlijk iets wat je bv alleen op een testbank zult merken :idea:

20mm oke....maar een RS pijp op zo,n cilinder :?: :!: op wat voor timing staat je uitlaatpoort dan.....175gr :?:
misschien dat het dan wel werkt, maar ik denk dat voor zo,n meerpoorter de uitlaat inhoud te klein is......en dat kan nare gevolgen hebben.

toen m,n 60cc nog maar 2blinde poorten had en de timingen redelijk laag stonden (uitlaatpoort 180gr) werkte dit cilindertje perfekt samen met een RS pijp....vele malen beter alst met bv een homoet 4 of laat staan een homoet 6p......
dat setje zoals ik hem toen had gaf heel veel kracht en een top van tegen de 100 :wink:

pascal

ps Mart vandaag met de 60cc 90 tegen de wind in, iets voorover geleund in 5de versnl :)

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#34 Bericht door Zatopek » 13 jan 2007, 14:01

Ziet er echt heel mooi uit Gijs :wink: 8)
Deze gebruikers waarderen Zatopek voor dit bericht:
Kleijn.w (13 aug 2020, 15:49)
Waardering: 9.09%

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#35 Bericht door Tijmen104 » 13 jan 2007, 18:07

ziet er goed uit die cilinder :clap
ik heb zelf ook een 6poorter laten maken bij LVS en ik heb die morgen :D maar als ik dit zo zie hoef ik me nergens zorgen over te maken :!:
Mzzl Tijmen

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#36 Bericht door dijk » 13 jan 2007, 18:24

Tijmen104 schreef:ziet er goed uit die cilinder :clap
ik heb zelf ook een 6poorter laten maken bij LVS en ik heb die morgen :D maar als ik dit zo zie hoef ik me nergens zorgen over te maken :!:
Mzzl Tijmen
die zag er goed uit tijmen,hebben we mee genomen voor je :D :wink:

Gebruikersavatar
Tijmen104
Berichten: 921
Lid geworden op: 08 okt 2006, 19:51
Locatie: Oosthuizen ( NH )
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#37 Bericht door Tijmen104 » 13 jan 2007, 18:32

die zag er goed uit tijmen,hebben we mee genomen voor je
ja ik heb Piet net gesproken en die vertelde het al :D
ik ben benieuwd hoe goed de cilinder presteert :!:
we zullen zien op jou ritje of ik een beetje mee kan komen :wink:

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#38 Bericht door Gijs » 20 jan 2007, 00:40

Bijgaand de timingen en de grafiek van LVS!

Cilinder timing

Hoofduitlaatpoort 186

Extra uitlaatpoorten 182

Spoelpoorten 126

Inlaatpoort 160
Bijlagen
50cc cilinder gijs (Small).jpg
50cc cilinder gijs (Small).jpg (34.47 KiB) 13855 keer bekeken

Gebruikersavatar
jvr
Berichten: 3922
Lid geworden op: 05 okt 2005, 17:50
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 15 keren

#39 Bericht door jvr » 20 jan 2007, 03:03

En nou ???? is dit alles

Gebruikersavatar
Maarten
Beheerder
Berichten: 9755
Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
Locatie: Den Haag, Nederland
Gegeven waarderingen: 831 keren
Ontvangen waarderingen: 420 keren
Contacteer:

#40 Bericht door Maarten » 20 jan 2007, 07:57

jvr schreef:En nou ???? is dit alles
9,3 pk met een 50 cc is een zeer mooie prestatie!

Gebruikersavatar
Zatopek
Berichten: 4896
Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
Locatie: Egelze, diep in het zuiden
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 9 keren

#41 Bericht door Zatopek » 20 jan 2007, 08:15

Maarten schreef:
jvr schreef:En nou ???? is dit alles
9,3 pk met een 50 cc is een zeer mooie prestatie!
Dacht ik ook Maarten, zo'n 50cc wil ik ook nog wel eens.....

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#42 Bericht door dijk » 20 jan 2007, 10:09

hele mooie prestatie 9,3 pk met een 50cc :!: :D :wink:

Gebruikersavatar
Ries
Medewerker Sectie FAQ
Berichten: 6830
Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 25 keren

#43 Bericht door Ries » 20 jan 2007, 10:12

ik dacht dat die van jou rustiger zou worden dan die van ons Gijs?

je hebt 0,03 pk meer dan Henk (op de bank van claus) haha

Gebruikersavatar
JanWillem
Berichten: 1237
Lid geworden op: 25 nov 2004, 12:01
Locatie: Alkmaar / Huizen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#44 Bericht door JanWillem » 20 jan 2007, 10:54

Mooie prestatie!

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#45 Bericht door nsr » 20 jan 2007, 11:37

Wat is het koppel Gijs??

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#46 Bericht door Gijs » 20 jan 2007, 12:14

nsr schreef:Wat is het koppel Gijs??
Hoi NSR, Dat weet ik niet?

nsr
Berichten: 734
Lid geworden op: 19 okt 2005, 15:13
Locatie: Stompwijk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#47 Bericht door nsr » 20 jan 2007, 12:28

Ok,helaas.Misschien dat Claus het weet als hij dit leest :?:
Mooi cilindertje hoor :clap

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#48 Bericht door nozems » 20 jan 2007, 13:02

hele mooie vermogens kromme :idea: .....eerlijk gezegd is dit veel mooier als al dat vergrote spul, kreidler is en blijft toch 50cc. :wink:
ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in koppel tov een gelijk getunde 60ccee, zoals de mijne, want die heeft dezelfde timingen en ook dezelfde lijn in het grafiek, en de mijne heeft maar liefs 1,1pk maar bij z,n max toerental (11550rpm).

wat ik in ieder geval concludeer (wellicht voorbarig :?: ) is dat een gelijk getunde cilinder 50cc versus 60cc het dus ongeveer 1pk scheelt, maar wat is nou het verschil in koppel :?:

wellicht dat Claus dit kan toelichten :?:

Gebruikersavatar
koepelsekreidler
Berichten: 3371
Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
Locatie: schagerbrug
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer
Contacteer:

#49 Bericht door koepelsekreidler » 20 jan 2007, 13:44

nozems schreef:hele mooie vermogens kromme :idea: .....eerlijk gezegd is dit veel mooier als al dat vergrote spul, kreidler is en blijft toch 50cc. :wink:
ben eigenlijk wel benieuwd naar het verschil in koppel tov een gelijk getunde 60ccee, zoals de mijne, want die heeft dezelfde timingen en ook dezelfde lijn in het grafiek, en de mijne heeft maar liefs 1,1pk maar bij z,n max toerental (11550rpm).

wat ik in ieder geval concludeer (wellicht voorbarig :?: ) is dat een gelijk getunde cilinder 50cc versus 60cc het dus ongeveer 1pk scheelt, maar wat is nou het verschil in koppel :?:

wellicht dat Claus dit kan toelichten :?:
nou eerst maar es een stukkie tuffen ik kan niet wachten wat de resultaten zijn

mart

wat is iedeeen weer 50cc vriendelijk :wink:

Gebruikersavatar
nozems
Berichten: 10474
Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
Locatie: het emperisch centrum der RS,en
Gegeven waarderingen: 240 keren
Ontvangen waarderingen: 224 keren

#50 Bericht door nozems » 20 jan 2007, 13:59

haha dat weet je toch Mart :wink: ......50cc kan gewoon heel goed presteren, maar nogmaals ik ben wel benieuwd naar het verschil in koppel. :idea:

nou je heb best kans dat ik zo nog ff een blokkie om ga, het zonnetje begint te schijnen hier :)

Plaats reactie