Cilinder getuned door LVS
- Maarten
- Beheerder
- Berichten: 9765
- Lid geworden op: 01 sep 2002, 09:13
- Locatie: Den Haag, Nederland
- Gegeven waarderingen: 833 keren
- Ontvangen waarderingen: 421 keren
- Contacteer:
Paar berichtjes opgeruimd hier.
We beperken deze topic tot de cilinders en het werk van Claus, we gaan er geen Zundapp - Kreidler discussie van maken en de verschillende schakelsystemen passen ook niet in dit topic.
Terug on-topic:
De grafieken zijn erg interessant, het is het beste overzicht tussen de verschillende cilinders. Je ziet ook het verschil tussen een standaard 6,25 pk cilinder en de ver getunede cilinders. Daar waar de standaard cilinder stopt met trekken, daar gaan de getunede cilinders pas lekker vermogen leveren.
Het verschil tussen de 50 en 60 cc is ook heel duidelijk.
Daar waar de getunede 50 cc minder vermogen heeft tov de standaard 50 cc (in de lage toeren dus), daar maakt de 60 cc dit weer goed. De getunede 60 cc is dus in lage toeren bijna net zo sterk als de standaard 50 cc.
De 60 cc heeft 1,5 pk meer dan de snelle 50 cc. De snelle 50 moet ook echt wat meer toeren draaien dan de snelle 60, voor het topvermogen 1000 rpm meer.
Nogmaals: mooi overzicht!
We beperken deze topic tot de cilinders en het werk van Claus, we gaan er geen Zundapp - Kreidler discussie van maken en de verschillende schakelsystemen passen ook niet in dit topic.
Terug on-topic:
De grafieken zijn erg interessant, het is het beste overzicht tussen de verschillende cilinders. Je ziet ook het verschil tussen een standaard 6,25 pk cilinder en de ver getunede cilinders. Daar waar de standaard cilinder stopt met trekken, daar gaan de getunede cilinders pas lekker vermogen leveren.
Het verschil tussen de 50 en 60 cc is ook heel duidelijk.
Daar waar de getunede 50 cc minder vermogen heeft tov de standaard 50 cc (in de lage toeren dus), daar maakt de 60 cc dit weer goed. De getunede 60 cc is dus in lage toeren bijna net zo sterk als de standaard 50 cc.
De 60 cc heeft 1,5 pk meer dan de snelle 50 cc. De snelle 50 moet ook echt wat meer toeren draaien dan de snelle 60, voor het topvermogen 1000 rpm meer.
Nogmaals: mooi overzicht!
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
heel mooi Claus, nu is het duidelijk
nou ik was gister ochtend nog ff wezen toeren op die snelle, zelfs met die wind tegen kon ik in 5rijden....moest wel voorover maar nog niet eens plat.....de bomen stonden krom vande wind, en schuim vormde zich op de koppen van de golven in het kanaal
nu ik zo de grafieken zie ben ik toch ook weer erg gelukkig met m,n door Claus getunde cilinder.
nou ik was gister ochtend nog ff wezen toeren op die snelle, zelfs met die wind tegen kon ik in 5rijden....moest wel voorover maar nog niet eens plat.....de bomen stonden krom vande wind, en schuim vormde zich op de koppen van de golven in het kanaal
nu ik zo de grafieken zie ben ik toch ook weer erg gelukkig met m,n door Claus getunde cilinder.
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
nozems schreef:heel mooi Claus, nu is het duidelijk
nou ik was gister ochtend nog ff wezen toeren op die snelle, zelfs met die wind tegen kon ik in 5rijden....moest wel voorover maar nog niet eens plat.....de bomen stonden krom vande wind, en schuim vormde zich op de koppen van de golven in het kanaal
nu ik zo de grafieken zie ben ik toch ook weer erg gelukkig met m,n door Claus getunde cilinder.
Zonder die grafieken was ik ook al erg gelukkig met mn LVS cilinder ,maar Pascal met wat voor tand wielen rij je?????
- Zatopek
- Berichten: 4896
- Lid geworden op: 08 feb 2005, 11:26
- Locatie: Egelze, diep in het zuiden
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 9 keren
Volgens mij met 11 - 38Rommats schreef:nozems schreef:heel mooi Claus, nu is het duidelijk
nou ik was gister ochtend nog ff wezen toeren op die snelle, zelfs met die wind tegen kon ik in 5rijden....moest wel voorover maar nog niet eens plat.....de bomen stonden krom vande wind, en schuim vormde zich op de koppen van de golven in het kanaal
nu ik zo de grafieken zie ben ik toch ook weer erg gelukkig met m,n door Claus getunde cilinder.
Zonder die grafieken was ik ook al erg gelukkig met mn LVS cilinder ,maar Pascal met wat voor tand wielen rij je?????
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Dat zal wel niet,Melvin zijn cilinder had dezelfde timingen als die mega poorter van mij in het begin had.....toen zat de uitlaat op 180 grd,dat zal dan nu wel ongeveer 184 graden gaan wordendijk schreef:uitlaat zal dan 188 graden worden,was nu ongeveer 184 of 185 graden.Melvin schreef:inlaat 5 graden omhoog (stond wat laag)
spoelers 3
uitlaat ook 3
Mss kan claus nog even vertellen wat de timingen nu zijn?
ik weet alleen de inlaat nog, die was 162 graden en word 167
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
als je in m,n profiel had gekeken Ron, dan had je het antwoord......13/33 dus, echter rijdt ik met een recht vertande crosskoppeling (17/73) en daarmee komt de tandwielverhouding in verglijking met de normale koppeling uit op 13/35a 13/36 (er precies tussenin eigenlijk).....
maar dit alles had ik je volgens mij al eens verteld....... echter ga ik eens een andere verhouding proberen, maar dat komt wel weer.
ten overvloede ook nog m,n uitlaatpoort timing 185a186 gr, maar door de aangepaste 4p is het net geen toeren janker meer, ik haal in 5 doorgaans max (wind mee e.d) de 12000rpm wel
maar dit alles had ik je volgens mij al eens verteld....... echter ga ik eens een andere verhouding proberen, maar dat komt wel weer.
ten overvloede ook nog m,n uitlaatpoort timing 185a186 gr, maar door de aangepaste 4p is het net geen toeren janker meer, ik haal in 5 doorgaans max (wind mee e.d) de 12000rpm wel
- Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 344 keren
Je kan em maandag lekker inrijden, wordt een 300km. voor je.dijk schreef:vanavond me nieuwe lvs 10 spoeler ontmaagd,ik hoorde verhalen van rommats van de week liep als en kogel zijn 10 spoeler met de aangepaste teimingen er in. dus dat wordt weer af zien met in rijden van de week
9'00 staan we bij de pont buitenhuizen.
Andy,
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
deze staat op 188 of 189 graden huib waar ik nu mee rij. is ongeveer 21,8 of 21,9 mm van boven af.huib schreef:mannen klein dingetje over die uitlaat poorthoogte, waar kan ik nu bv 182 mee vergelijken vergeleken met mm van boven. 182 bv 23 en 186/22 190/21 doe effe een gok?? wie o wie En dijk zie je maandag kennen we is effe kijken dat wordt een leuk dagje........hoop ik
182 is ongeveer 22,8mm. 184 is ongeveer 22,5mm. 186 graden rond 22,2mm.
praat ik wel over 15-43-71/64 cilinders.
deze cilinder zal nu ongeveer 1000 toeren meer gaan maken,vergleken met me andere 10 spoeler.
de gewone standaard spoelers zijn nu ook iets meer omhoog gehaald vergleken met me andere 10 spoeler
- Harry Huizing
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 13:03
- Locatie: grunn-city
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Rommats
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 00:16
- Locatie: Obdam
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
dijk schreef:vanavond me nieuwe lvs 10 spoeler ontmaagd,ik hoorde verhalen van rommats van de week liep als en kogel zijn 10 spoeler met de aangepaste teimingen er in. dus dat wordt weer af zien met in rijden van de week
Die van mij loopt erg hard nu,ik ga vd week eens kijken op de test bank bij de Jager hoeveel vermogen er in zit............
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
ik ben ook wel benieuwd wat hij levert ronRommats schreef:dijk schreef:vanavond me nieuwe lvs 10 spoeler ontmaagd,ik hoorde verhalen van rommats van de week liep als en kogel zijn 10 spoeler met de aangepaste teimingen er in. dus dat wordt weer af zien met in rijden van de week
Die van mij loopt erg hard nu,ik ga vd week eens kijken op de test bank bij de Jager hoeveel vermogen er in zit............
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
die van ron liep van de week al 122km bij 13000 met 100 kilo gewicht er opnozems schreef:oei dijk heeft hem al gemonteerd...wat haalt ie nu voor snelheid dan Ron
ben benieuwd wat ie zal leveren.......mijn aangepaste 4p is nog niet klaar, jammer genoeg, anders was ik ook graag de bank op gegaan....en dan ben ik helemaal een makkie voor jullie...ik rijdt toch niet veel harder dan 100.
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
das lekker rap ja.....vandaar dat jij ook niet achter kan blijven he
iedereen heeft het elke keer over dat gewicht, maar voor de snelheid maakt het niks uit, het grote verschil zit em vaak in de postuur en houding van berijder, en zaken als kleding e.d.......wel heeft gewicht veel invloed op de acceleratie...en dit heb ik van een zeer oud gediende op het gebied van de snelle tweetaktjes.....
elke keer beroepen mensen zich wel op hun gewicht; van ja ik weeg wel 30kg meer dus vandaar dat ik harder zou gaan....onzin dus
de keer dat ik de 120 haalde was meer de reden dat ik een gestroomlijnder figuur heb als Ron.....maar nu haalt Ron al de 120 met zijn postuur en dat is zeker een knappe prestatie
iedereen heeft het elke keer over dat gewicht, maar voor de snelheid maakt het niks uit, het grote verschil zit em vaak in de postuur en houding van berijder, en zaken als kleding e.d.......wel heeft gewicht veel invloed op de acceleratie...en dit heb ik van een zeer oud gediende op het gebied van de snelle tweetaktjes.....
elke keer beroepen mensen zich wel op hun gewicht; van ja ik weeg wel 30kg meer dus vandaar dat ik harder zou gaan....onzin dus
de keer dat ik de 120 haalde was meer de reden dat ik een gestroomlijnder figuur heb als Ron.....maar nu haalt Ron al de 120 met zijn postuur en dat is zeker een knappe prestatie
- dijk
- Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
- Berichten: 19185
- Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
- Gegeven waarderingen: 498 keren
- Ontvangen waarderingen: 64 keren
piet heeft de 10 spoeler ook gemonteerd. was ook al zeer te spreken over zijn nieuwe cilinder. piet moet ook nog inrijden. de pk race gaat beginnen in west-friesland. erik zijn cilinder wordt door ed.p nog wat exstra onderhanden genomennozems schreef:das lekker rap ja.....vandaar dat jij ook niet achter kan blijven he
iedereen heeft het elke keer over dat gewicht, maar voor de snelheid maakt het niks uit, het grote verschil zit em vaak in de postuur en houding van berijder, en zaken als kleding e.d.......wel heeft gewicht veel invloed op de acceleratie...en dit heb ik van een zeer oud gediende op het gebied van de snelle tweetaktjes.....
elke keer beroepen mensen zich wel op hun gewicht; van ja ik weeg wel 30kg meer dus vandaar dat ik harder zou gaan....onzin dus
de keer dat ik de 120 haalde was meer de reden dat ik een gestroomlijnder figuur heb als Ron.....maar nu haalt Ron al de 120 met zijn postuur en dat is zeker een knappe prestatie