Cilinder getuned door LVS
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
weer een cilindertje van LVS
deze is naar Bitburg (D)
Uitlaattiming is 185° voor ori RS uitlaat te gebruiken en 20mm Bing
de zuiger is een 44er RSP smedzuiger
deze is naar Bitburg (D)
Uitlaattiming is 185° voor ori RS uitlaat te gebruiken en 20mm Bing
de zuiger is een 44er RSP smedzuiger
- Bijlagen
-
- DSC_0008.JPG (74.19 KiB) 11357 keer bekeken
-
- DSC_0005.JPG (86.27 KiB) 11357 keer bekeken
-
- DSC_0011.JPG (57.74 KiB) 11357 keer bekeken
-
- DSC_0002.JPG (85.8 KiB) 11357 keer bekeken
-
- DSC_0001.JPG (119.5 KiB) 11357 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
weer een zuigergestuurde 80cc cilinderkit, met een 44er 90mm de Jager Krukas en 48er barikit zuiger van Emot
KT kop met losse verbrandingskamer
KT kop met losse verbrandingskamer
- Bijlagen
-
- IMG_7778.JPG (96.08 KiB) 11260 keer bekeken
-
- IMG_7777.JPG (62.71 KiB) 11260 keer bekeken
-
- IMG_7776.JPG (73.03 KiB) 11260 keer bekeken
-
- IMG_7785.JPG (99.76 KiB) 11260 keer bekeken
-
- IMG_7786.JPG (78.41 KiB) 11260 keer bekeken
-
- IMG_7789.JPG (87.04 KiB) 11260 keer bekeken
-
- IMG_7782.JPG (118.28 KiB) 11260 keer bekeken
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
de Kiesler GP3 wil Josef rijden.... is de voorrijder bij de Eifeltour....Andy schreef:Zo te zien zuigergestuurd !!! Welke uitlaat ga je gebruiken ???
Andy,
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
Een uitlaat vinden/maken is het lastigste bij dit soort nieuwe projecten, is makkelijker als iemand anders al een half jaar aan het testen en afstellen is geweest.
Ik ben ook een tijdje bezig geweest om mijn 70cc goed aan het lopen te krijgen en uiteindelijk was een standaard uitlaat het best.
Veel meer koppel en rond de 10.000rpm, blijft nog langer heel ook.
Andy,
Ik ben ook een tijdje bezig geweest om mijn 70cc goed aan het lopen te krijgen en uiteindelijk was een standaard uitlaat het best.
Veel meer koppel en rond de 10.000rpm, blijft nog langer heel ook.
Andy,
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
Andy, het hangt ook wel een beetje af wat de timingen zijn van deze 80cc setup, als die niet te hoog gekozen is kan dat heel erg goed en fijn rijden met een standaard pijp. Mooi setje zo te zien.
De kiesler gp3 deed het op mijn 80cc wel aardig hoor, heel laag toerig, nog minder als met de standaard uitlaat wel kreeg ik last van de verstoring die zo'n beetje op de helft van je max vermogen ligt..wat bij mij zo rond de 4000rpm lag, het bekende horten en stoten (wat je vaak ook ziet bij heftig getunde membraan kanonnen met binnenrotor ontsteking) gelukkig rijdt ik wel met een vliegwiel dus dat scheelde wel wat. De uitlaat was/is wel geschikt als cruise uitlaat.....maar hij miste bij mij toch teveel toeren, je kon je hand zo op de uitlaat liggen na een ritje en hij was niet zo taai en soepel als met de standaard uitlaat.
Maar ik denk naarmate de cilindertuning hoger is je niet meer wegkomt met een standaard uitlaat en dan kan de kiesler wellicht een goede keus zijn...het moet wel je smaak zijn, want het is wel een erg dikke uitlaat, bijna net zo opgeblazen als bij bv een 110cc setup, dat steekt naar mijn smaak wel erg af op een kleine Kreidler.
De kiesler gp3 deed het op mijn 80cc wel aardig hoor, heel laag toerig, nog minder als met de standaard uitlaat wel kreeg ik last van de verstoring die zo'n beetje op de helft van je max vermogen ligt..wat bij mij zo rond de 4000rpm lag, het bekende horten en stoten (wat je vaak ook ziet bij heftig getunde membraan kanonnen met binnenrotor ontsteking) gelukkig rijdt ik wel met een vliegwiel dus dat scheelde wel wat. De uitlaat was/is wel geschikt als cruise uitlaat.....maar hij miste bij mij toch teveel toeren, je kon je hand zo op de uitlaat liggen na een ritje en hij was niet zo taai en soepel als met de standaard uitlaat.
Maar ik denk naarmate de cilindertuning hoger is je niet meer wegkomt met een standaard uitlaat en dan kan de kiesler wellicht een goede keus zijn...het moet wel je smaak zijn, want het is wel een erg dikke uitlaat, bijna net zo opgeblazen als bij bv een 110cc setup, dat steekt naar mijn smaak wel erg af op een kleine Kreidler.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
voor 80cc en Kiesler GP3 een goede uitlaat tot 10000 touren, meer wil die niet maaken...
Fotos van de carters
Fotos van de carters
- Bijlagen
-
- IMG_7816.JPG (114.48 KiB) 11108 keer bekeken
-
- IMG_7810.JPG (113.92 KiB) 11108 keer bekeken
-
- IMG_7811.JPG (99.63 KiB) 11108 keer bekeken
-
- IMG_7815.JPG (71.55 KiB) 11107 keer bekeken
-
- IMG_7814.JPG (87.27 KiB) 11108 keer bekeken
- huib
- Berichten: 2242
- Lid geworden op: 19 dec 2002, 21:39
- Locatie: Rotterdam
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 15 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
Ik vin dit ook wel mooi... wat zijn nu de kosten vraag ik me af? Als je deze hoger in timing zet kan hij toch wel toeren gaan maken? Ik wil niet zo'n tractor. groet Huib
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
zo'n tractor rijdt wel heel relaxed Huib. Maar natuurlijk, als ik sneller willen dan zal de uitlaatpoort flink groter moeten worden en de timingen omhoog PS-uitlaat eronder Mikuni 26mm erop mooie binnenrotor ontsteking erop en knallen maar, dan beukt zo'n 80cc net zoveel toeren als jouw 60je nu doet.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
Hi,huib schreef:Ik vin dit ook wel mooi... wat zijn nu de kosten vraag ik me af? Als je deze hoger in timing zet kan hij toch wel toeren gaan maken? Ik wil niet zo'n tractor. groet Huib
het sijn er ook cilinders van gemaakt met 189° timing, ook met membraan....
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
Bij mij wel Huib, nu draai ik natuurlijk relatief met weinig toeren (max zo'n 10.000rpm) maar eigenlijk hoort deze zuiger niet bij een set als de mijne hij is ontzettend conisch, met de inbouwspeling wat ca 4honderste was had de zuiger bovenin al bijna 2tiende ruimte, dat geeft thermisch wel ruimte. (ik heb er een met dubbele veer in zitten, maar ze zijn bij Martijn met een 1MM veer te verkrijgen, met het slotje versprongen en in het midden, mocht je dat willen)
Voor het goede zou ik hem heter moeten stoken/meer toeren draaien, aan de andere kant zegt mijn bougie dat hij toch wel goed warm wordt en door de standaard uitlaat zal hij ook niet koud blijven, wat vast te begrijpen valt, dit gaat tot nu toe al 14300km goed met dezelfde zuiger en zuigerveren...hoewel ik niet de standaard Barikit veren gebruik.
Maar ondanks dat de zuiger zoveel ruimte heeft lijkt hij nog niet erg versleten, dus ik denk prijstechnisch en kwa levenduur een goede keus, vraag anders Martijn hoe of wat...voor 45euro kun je er niet veel van zeggen, al heb je een gesmeede crosszuiger van zeg 200euro als er iets niet goed is afgesteld gaat zo'n dure zuiger ook stuk.
Voor het goede zou ik hem heter moeten stoken/meer toeren draaien, aan de andere kant zegt mijn bougie dat hij toch wel goed warm wordt en door de standaard uitlaat zal hij ook niet koud blijven, wat vast te begrijpen valt, dit gaat tot nu toe al 14300km goed met dezelfde zuiger en zuigerveren...hoewel ik niet de standaard Barikit veren gebruik.
Maar ondanks dat de zuiger zoveel ruimte heeft lijkt hij nog niet erg versleten, dus ik denk prijstechnisch en kwa levenduur een goede keus, vraag anders Martijn hoe of wat...voor 45euro kun je er niet veel van zeggen, al heb je een gesmeede crosszuiger van zeg 200euro als er iets niet goed is afgesteld gaat zo'n dure zuiger ook stuk.
-
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9305
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
- Gegeven waarderingen: 945 keren
- Ontvangen waarderingen: 777 keren
Re: Cilinder getuned door LVS
Hallo,
Mirko heft een LVS getunde 60cc zuigergestuurd. die is hier alt te zien, was 185 en heft een update bekommen van LVS.
Timing is nu 188 Graden als een 8 poorter, zonder de carters aan te passen. kop heft een nieuwe binnekop gekregen
-Bing 23mm
-Kokusan 12V
-Dick Baan 60cc pijp met boucht.
-Koker met 2 gatten
Weer top werk van Claus.....
De Tester D.N.-performans in Aaken, heft vertellt dat de tuner goed werk heft gedaan.
het verlies van koppeling 14PK naar achterwiel 11,6PK is wel veel find ik....heft ook rechte rechte vertanding montiert....
1. aan het Rad download/file.php?id=148924
2. aan de Koppeling download/file.php?mode=view&id=148923
Mirko heft een LVS getunde 60cc zuigergestuurd. die is hier alt te zien, was 185 en heft een update bekommen van LVS.
Timing is nu 188 Graden als een 8 poorter, zonder de carters aan te passen. kop heft een nieuwe binnekop gekregen
-Bing 23mm
-Kokusan 12V
-Dick Baan 60cc pijp met boucht.
-Koker met 2 gatten
Weer top werk van Claus.....
De Tester D.N.-performans in Aaken, heft vertellt dat de tuner goed werk heft gedaan.
het verlies van koppeling 14PK naar achterwiel 11,6PK is wel veel find ik....heft ook rechte rechte vertanding montiert....
1. aan het Rad download/file.php?id=148924
2. aan de Koppeling download/file.php?mode=view&id=148923
- Bijlagen
-
- mg7017800x600.jpg (55.94 KiB) 7757 keer bekeken
-
- img7032800x600.jpg (39.22 KiB) 7757 keer bekeken
-
- mg7016800x600.jpg (74.58 KiB) 7757 keer bekeken
-
- kreidler rad.pdf
- (43.51 KiB) 268 keer gedownload
-
- kreidler kupplung.pdf
- (36.54 KiB) 536 keer gedownload
- rene albers 2takt
- Berichten: 944
- Lid geworden op: 13 sep 2008, 13:50
- Locatie: groesbeek
- Gegeven waarderingen: 54 keren
- Ontvangen waarderingen: 45 keren