Roterende inlaat informatie gezocht
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hoe loopt die ontsteking bij jou??? heb em sinds kort ook maar nog niet veel mee gedaan... boven de +/- 2000 toeren verdraaid ie spontaan 180graden Vonkt hij dus ineens in ODP ipv BDP.... Zelfde probleem gehad misschien???lazy rider schreef:Hier nog ff foto van onze ontsteking digitaal programeerbaar ,of kijk op www.hpi.be
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
HPI 2003?? toen waren deze ontstekingen er nog niet....LvDoni schreef:Dat is vreemd! Had een soortgelijk probleem met mijn HPI `03, die moest ik 100 graden verdraaien voordat de brommer liep.
heb er tijdelijk maar even de programmeerbare ontsteking met vliegwiel opgezet...
maar uiteindelijk zal deze het toch moeten worden...
binnenkort nog maar eens een paar uurtjes insteken....
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ja goeie, heb je het vliegwiel dat bij deze accuontsteking hoort al eens goed bekeken??? Die doet het alle kanten op hoor, is maar een dom stuk staal....derk schreef:een hpi moet op 2 kanten kunnen vonken
heb je niet toevallig het vliegwiel omgedraaid?
Vanavond weer 3uur bezig geweest met deze ontsteking en EINDELIJK draait ie goed!!! Waar ik wel achter ben is dat de handleiding in ieder geval van geen meter klopt. En de bijgeleverde 'standaard' curve niet geschikt is voor deze ontsteking....
Na uren zoeken met de stroboscoop, eindelijk de goede afstelling gevonden...
- lazy rider
- Berichten: 3329
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 23:28
- Locatie: Scharendijke
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
RicM schreef:Ja goeie, heb je het vliegwiel dat bij deze accuontsteking hoort al eens goed bekeken??? Die doet het alle kanten op hoor, is maar een dom stuk staal....derk schreef:een hpi moet op 2 kanten kunnen vonken
heb je niet toevallig het vliegwiel omgedraaid?
Vanavond weer 3uur bezig geweest met deze ontsteking en EINDELIJK draait ie goed!!! Waar ik wel achter ben is dat de handleiding in ieder geval van geen meter klopt. En de bijgeleverde 'standaard' curve niet geschikt is voor deze ontsteking....
Na uren zoeken met de stroboscoop, eindelijk de goede afstelling gevonden...
De handleiding van HPI klopt inderdaad niet ,Dit komt ook vaak bij de binnenrotor modellen van 2005 en 2006 voor ze zijn meestal 180 gr verdraaid ,Ik zet meestal gelijk de lamp erop om te kijken waneer hij vonkt bij het pick-up model voor mijn roterende blokje klopte er ook niets van
Johan
31-01-08 nog even een aanvulling op het hierboven vermelde bij mij werkt de standaard bijgeleverde curve prima, Maar ik heb wel de 2 curve Cdi er op zitten .
- Bijlagen
-
- kreidler 23,3 PK!.JPG (87.01 KiB) 17617 keer bekeken
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 17 feb 2007, 18:42
- Locatie: ermelo
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Misschien wist je het al, maar zorg bij deze ontsteking altijd voor een "R"-bougie en een ontstoorde dop; verder kun je het cdi-kastje het best zo ver mogelijk van de bougie af monteren; anders heb je kans op overslaan.RicM schreef:Ja goeie, heb je het vliegwiel dat bij deze accuontsteking hoort al eens goed bekeken??? Die doet het alle kanten op hoor, is maar een dom stuk staal....derk schreef:een hpi moet op 2 kanten kunnen vonken
heb je niet toevallig het vliegwiel omgedraaid?
Vanavond weer 3uur bezig geweest met deze ontsteking en EINDELIJK draait ie goed!!! Waar ik wel achter ben is dat de handleiding in ieder geval van geen meter klopt. En de bijgeleverde 'standaard' curve niet geschikt is voor deze ontsteking....
Na uren zoeken met de stroboscoop, eindelijk de goede afstelling
gevonden...
- RicM
- Berichten: 323
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 19:04
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Weet het! Deze ervaring heb ik een paar jaar terug al opgedaan toen we voor het eerst met een digitale ontsteking aan de slag gingen...fokko schreef:Misschien wist je het al, maar zorg bij deze ontsteking altijd voor een "R"-bougie en een ontstoorde dop; verder kun je het cdi-kastje het best zo ver mogelijk van de bougie af monteren; anders heb je kans op overslaan.RicM schreef:Ja goeie, heb je het vliegwiel dat bij deze accuontsteking hoort al eens goed bekeken??? Die doet het alle kanten op hoor, is maar een dom stuk staal....derk schreef:een hpi moet op 2 kanten kunnen vonken
heb je niet toevallig het vliegwiel omgedraaid?
Vanavond weer 3uur bezig geweest met deze ontsteking en EINDELIJK draait ie goed!!! Waar ik wel achter ben is dat de handleiding in ieder geval van geen meter klopt. En de bijgeleverde 'standaard' curve niet geschikt is voor deze ontsteking....
Na uren zoeken met de stroboscoop, eindelijk de goede afstelling
gevonden...
CDI-Kastje spreekt voor zich, hoogspanning en microelectronica hoort niet naast elkaar.... Maar probleem was al opgelost, handleiding klopt niet...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:20
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 feb 2009, 17:20
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:32
- Locatie: Aduard (Gr.)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Malossifreak, stuur mij anders even een PM met wat je wil weten.
Gezien het topic toch gekicked is (en nu even een extra bumpje), zal ik eens vertellen wat het geworden is.
Ik ben vorig jaar bij Emot geweest, waar ik veel inspiratie heb opgedaan. Ook met KJ bij een aantal mensen geweest voor wat inside info.
Echter: Omdat ik een watergekoelde cilinder heb waarvoor een plaat op het carter gelast moet worden, zit je met de ruimte voor het gat, die is er niet. Ook de grondplaat maken is lastig.
Alle tekeningen (ontwerp) heb ik nog, plus de destijds aangeschafte materialen. Ik bouw nu een 70cc "raceblok" waar een membraaminlaat op zit, in combi met een origineel voor puch gemaakte 70cc (k-star). Hiermee wil ik toch eens de roterende inlaat testen. Gewoon kijken of ik het werkend kan maken... heb at the moment alleen meerdere projectjes liggen die af moeten.
Gezien het topic toch gekicked is (en nu even een extra bumpje), zal ik eens vertellen wat het geworden is.
Ik ben vorig jaar bij Emot geweest, waar ik veel inspiratie heb opgedaan. Ook met KJ bij een aantal mensen geweest voor wat inside info.
Echter: Omdat ik een watergekoelde cilinder heb waarvoor een plaat op het carter gelast moet worden, zit je met de ruimte voor het gat, die is er niet. Ook de grondplaat maken is lastig.
Alle tekeningen (ontwerp) heb ik nog, plus de destijds aangeschafte materialen. Ik bouw nu een 70cc "raceblok" waar een membraaminlaat op zit, in combi met een origineel voor puch gemaakte 70cc (k-star). Hiermee wil ik toch eens de roterende inlaat testen. Gewoon kijken of ik het werkend kan maken... heb at the moment alleen meerdere projectjes liggen die af moeten.
- bartarie
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 06 jan 2006, 13:53
- Locatie: achterveld
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nu we toch bezig zijn,
Hoe kun je zon gietstukje makkelijk maken ik heb nog een oud carterdeel geen probleem maar hoe smelt je dat? is het een keertje tijd voor een how-to? kun je zelf een stalen smeltkroes maken en het daar in smelten en dan gieten? waarmee stook je de kroes heet genoeg op is voor mij ook een grote vraag help! wie kan verheldering brengen? Alvast bedankt.
Hoe kun je zon gietstukje makkelijk maken ik heb nog een oud carterdeel geen probleem maar hoe smelt je dat? is het een keertje tijd voor een how-to? kun je zelf een stalen smeltkroes maken en het daar in smelten en dan gieten? waarmee stook je de kroes heet genoeg op is voor mij ook een grote vraag help! wie kan verheldering brengen? Alvast bedankt.
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Gietstukje is duurzamer als Devcon ,maar ook meer werk.bartarie schreef:Nu we toch bezig zijn,
Hoe kun je zon gietstukje makkelijk maken ik heb nog een oud carterdeel geen probleem maar hoe smelt je dat? is het een keertje tijd voor een how-to? kun je zelf een stalen smeltkroes maken en het daar in smelten en dan gieten? waarmee stook je de kroes heet genoeg op is voor mij ook een grote vraag help! wie kan verheldering brengen? Alvast bedankt.
En ook het gietstukje word gewoon ingeplakt met Devcon.
Ik gebruik een roestvrijstalen grote soeplepel als smeltkroes.
Vastklemmen aan zijn eigen handvat in de bankschroef.
Gaat prima...! Kleine stukjes tegelijk toevoegen ,en met heel dunne stukjes beginnen.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:32
- Locatie: Aduard (Gr.)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
En daar zijn we weer!
Ik ben er nog steeds een beetje mee bezig. Nog niks concreets, maar ben nu wel een plan aan het uitdenken. Misschien maak ik het pas over 5 jaar, maar dan weet ik in elk geval hoe ik het moet maken. Hiervoor heb ik nog een paar vragen.
Goed, het komt aan de onstekingskant. Een grondplaat en een deksel. Nu heb ik een paar ontwerpvraagjes. Bij een puch zit er aan de ontstekingskant een "uitstulping" met een lager en keerring. Nu zit ik een beetje met die keerring.. Hier een plaatje hoe het ongeveer zit: (een doorsnede van bovenaf gezien)
Op deze manier blijft de keerring zitten in het blok, en komt er een soort van "inham" in de grondplaat om het uitstulpsel heen. Deze dicht af met een o-ring.
Het kan ook anders, het uitstulpsel vlak frezen met de montagepunten, en de keerring in de grondplaat opnemen. Deze dicht ook weer af met een o-ring.
Wat is volgens jullie het beste?
Vraagje 2: De afdichting van het deksel op de krukas. Dit zal ook met een keerring moeten gebeuren. Kwestie van een conisch busje draaien, die de keerring in het deksel afsluit? Zie plaatje:
Dan nog een vraag over het zeskantje.. is zijn enige functie het laten ronddraaien en fixeren van de schijf? En komt zo`n zeskantje bij een kriedler op het conische deel van de krukas? Dat zou mooi zijn, want de conischiteit van een puch krukas is hetzelfde namelijk. Dan nog kan de plaats van het zeskantje verschillen van een kreidler tov een puch natuurlijk, ik weet niet hoever de "grondplaat" van een kreidler uitsteekt, en hoeveel bij een puch. Maar: mocht het zo zijn, dan word het er waarschijnlijk niet moeilijker van Anders moet ik er zelf 1 gaan maken..
Nouja, dit zijn een beetje de ontwerp-probleempjes die ik tegenkom. Het dimensioneren kan eigenlijk pas als je weet waar het zeskantje en dergelijke komt te zitten.
Ik ben er nog steeds een beetje mee bezig. Nog niks concreets, maar ben nu wel een plan aan het uitdenken. Misschien maak ik het pas over 5 jaar, maar dan weet ik in elk geval hoe ik het moet maken. Hiervoor heb ik nog een paar vragen.
Goed, het komt aan de onstekingskant. Een grondplaat en een deksel. Nu heb ik een paar ontwerpvraagjes. Bij een puch zit er aan de ontstekingskant een "uitstulping" met een lager en keerring. Nu zit ik een beetje met die keerring.. Hier een plaatje hoe het ongeveer zit: (een doorsnede van bovenaf gezien)
Op deze manier blijft de keerring zitten in het blok, en komt er een soort van "inham" in de grondplaat om het uitstulpsel heen. Deze dicht af met een o-ring.
Het kan ook anders, het uitstulpsel vlak frezen met de montagepunten, en de keerring in de grondplaat opnemen. Deze dicht ook weer af met een o-ring.
Wat is volgens jullie het beste?
Vraagje 2: De afdichting van het deksel op de krukas. Dit zal ook met een keerring moeten gebeuren. Kwestie van een conisch busje draaien, die de keerring in het deksel afsluit? Zie plaatje:
Dan nog een vraag over het zeskantje.. is zijn enige functie het laten ronddraaien en fixeren van de schijf? En komt zo`n zeskantje bij een kriedler op het conische deel van de krukas? Dat zou mooi zijn, want de conischiteit van een puch krukas is hetzelfde namelijk. Dan nog kan de plaats van het zeskantje verschillen van een kreidler tov een puch natuurlijk, ik weet niet hoever de "grondplaat" van een kreidler uitsteekt, en hoeveel bij een puch. Maar: mocht het zo zijn, dan word het er waarschijnlijk niet moeilijker van Anders moet ik er zelf 1 gaan maken..
Nouja, dit zijn een beetje de ontwerp-probleempjes die ik tegenkom. Het dimensioneren kan eigenlijk pas als je weet waar het zeskantje en dergelijke komt te zitten.
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
- Locatie: Zuidwolde, Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
bij een kreidler word alles weggefreest ook het stuk voor de keerring, je houd een heel dun randje over tussen de krukaslager en de deksel waar de schijf op loopt, de keerring hoeft er niet tussen die kun je in het deksel zetten en zo zit alles dicht. ( Bij mij op de kreidler wel )
ik hoop dat je hier wat aan hebt....
Gr
ik hoop dat je hier wat aan hebt....
Gr
-
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:17
- Locatie: Zuidwolde, Drenthe
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
hier zie je hoe de zeskant op de krukas komt, deze zit vlak tegen het lager aan.
de keerring zit dus alleen in de buitenste deksel, de keerring hier is dezelfde maat als de uitgaande as van kreidler, ik weet niet of het helemaal past op puch.
de keerring loopt op het conische gedeelte van de as, maar dat maakt niet veel uit, zoiets kun je wel snel vervangen..
de keerring zit dus alleen in de buitenste deksel, de keerring hier is dezelfde maat als de uitgaande as van kreidler, ik weet niet of het helemaal past op puch.
de keerring loopt op het conische gedeelte van de as, maar dat maakt niet veel uit, zoiets kun je wel snel vervangen..
- Bijlagen
-
- kreidler 043.jpg (45.1 KiB) 15620 keer bekeken
-
- kreidler 051.jpg (38.3 KiB) 15620 keer bekeken
-
- kreidler 041.jpg (35.35 KiB) 15622 keer bekeken
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer