lk 600 opvoeren (nu weer origineel)
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
lk 600 opvoeren (nu weer origineel)
Hoe kun je op een makkelijke wijze een 80cc kreidler sneller laten lopen
Andy,
Andy,
Laatst gewijzigd door Andy op 03 nov 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
Kijk maar eens naar de volgende link. Tis de website van Bert Paulsen. Hij heeft behoorlijk veel ervaring met het tunen van 50 en 80 cc Kreidlers.
De betreffende uitlaten (uiterst gelimiteerd) zijn via prof. Faust (ebay.de) te verkrijgen. Hoop binnenkort de eerste te ontvangen.
Suc6! Het tunen van een 80 cc is een hele klus......
http://bert-paulsen.de/joomla/index.php ... Itemid=115
De betreffende uitlaten (uiterst gelimiteerd) zijn via prof. Faust (ebay.de) te verkrijgen. Hoop binnenkort de eerste te ontvangen.
Suc6! Het tunen van een 80 cc is een hele klus......
http://bert-paulsen.de/joomla/index.php ... Itemid=115
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Re: lk 600 opvoeren
+Andy schreef:Hoe kun je op een makkelijke wijze een 80cc kreidler sneller laten lopen
Andy,
Een 50 cc blok monteren Ene hvans van het forum hier is bezig om er een te tunen!
memberlist.php?mode=viewprofile&u=218
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Was een grapje! Henk (hvans) heeft hem getuned maar weet niet wat de resultaten zijn!Andy schreef:Een lk600 is wel sterker Gijs, mijn dochter en zoon wil vaker achterop dus maar eentje erbij gekocht.
Rijdt wel super goed, comfort is ook stukken beter vooral met z'n 2én.
Rijd nu iets van 90/95 maar mag wel iets sneller rijden.
Andy,
Als je kids meewillen kan je beter een KS 125 kopen. en nu krijg ik een boel commantaar
Laatst gewijzigd door Gijs op 06 jan 2008, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- nonserviam
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
- Locatie: Oudkarspel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- emilio
- circuit rijder
- Berichten: 3018
- Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
- Locatie: Paramaribo
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 18 keren
De betreffende uitlaat is voor mijn Ultra bestemd. Hij zou moeilijk passend te maken zijn voor mijn Mustang omdat bij dit type de uitlaat boven langs gaat. Als je me ff je mailadres in mijn pb achter laat dan zal ik je ff wat meer info en foto's sturen van de uitlaat.
Mijn LK 800 is door Harrie van Hout wat gekieteld...... Het was volgens hem geen eenvoudige klus omdat hij bijna geen ruimte had om boosterkanaaltjes te freezen en de poorttiming niet ideaal stonden. Verder was de uitlaat een probleem. We hebben de bocht ingekort en een achterstuk van crosseruitlaat erop gebouwd.......Kan je nu wel zeggen dat ik geen claxon meer nodig heb
100 km/h haalt hij altijd wel terwijl de top op 107 km/h ligt. De carburateur is ongewijzigd de 21 mm.... Ten opzichte van mijn RS veel meer kracht waardoor je toch rustiger toeren kan.
Je kunt hem ook niet vergelijken met mijn KVV GS80. De GS80 is duidelijk meer voor het terrein geschikt (de versnellingen liggen veel dichter bijelkaar). Terwijl de 80 van Kreidler toch veel meer een motor voor op de weg is...
Mijn LK 800 is door Harrie van Hout wat gekieteld...... Het was volgens hem geen eenvoudige klus omdat hij bijna geen ruimte had om boosterkanaaltjes te freezen en de poorttiming niet ideaal stonden. Verder was de uitlaat een probleem. We hebben de bocht ingekort en een achterstuk van crosseruitlaat erop gebouwd.......Kan je nu wel zeggen dat ik geen claxon meer nodig heb
100 km/h haalt hij altijd wel terwijl de top op 107 km/h ligt. De carburateur is ongewijzigd de 21 mm.... Ten opzichte van mijn RS veel meer kracht waardoor je toch rustiger toeren kan.
Je kunt hem ook niet vergelijken met mijn KVV GS80. De GS80 is duidelijk meer voor het terrein geschikt (de versnellingen liggen veel dichter bijelkaar). Terwijl de 80 van Kreidler toch veel meer een motor voor op de weg is...
Laatst gewijzigd door emilio op 07 jan 2008, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- nonserviam
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
- Locatie: Oudkarspel
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Nou ja normaal gebeurt dat wel maar deze had ie zelf gedaanGijs schreef:Dick weet wel hoe! Zal je waarschijnlijk naar forumvriend Claus sturen.nonserviam schreef:Ik heb dick baan hier ook wel eens over gehoord over het opvoeren. die had het erover dat de cilinder erg snel hoog toerig wordt.
Maar anders kan je hem even bellen.
groeten en succes jordie
vertelde ie dan
- Gijs
- Berichten: 6371
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 37 keren
Dick kan wel tunen! Heeft ie in het verleden veel gedaan!nonserviam schreef:Nou ja normaal gebeurt dat wel maar deze had ie zelf gedaanGijs schreef:Dick weet wel hoe! Zal je waarschijnlijk naar forumvriend Claus sturen.nonserviam schreef:Ik heb dick baan hier ook wel eens over gehoord over het opvoeren. die had het erover dat de cilinder erg snel hoog toerig wordt.
Maar anders kan je hem even bellen.
groeten en succes jordie
vertelde ie dan
- Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
- Contacteer:
We hebben hier een mustang 80 staan die cilinder is opgeboord naar 100cc wat er verder precies met de poorten is gebeurd weet ik niet nooit echt opgemeten. Maar hij wil wel errug lekker van ze plek af, top weet ik zo niet is al een flinke tijd terug dat er mee gereden is.
Maar ben wel benieuwd naar meerdere reacties op dit topic, aangezien ik van de zomer ook een 80cc op de weg wil hebben voor woon/werk verkeer, gezien t erg lekkere koppel dat ze hebben
Maar ben wel benieuwd naar meerdere reacties op dit topic, aangezien ik van de zomer ook een 80cc op de weg wil hebben voor woon/werk verkeer, gezien t erg lekkere koppel dat ze hebben
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Een tijdje geleden heeft hier ook een topic gestaan over het tunen van een lk-600, misschien heb je daar wat aan.
Ik heb de ervaring dat het lastig is om ze echt hard te laten gaan.
Ervaringen die ik toen heb opgedaan : Uitlaat is voor tuning een onding, meteen aanpassen of vervangen, onsteking vervangen door een binnenrotor of 12v kokusan, er is in de cilinder weinig plaats voor spoelpoortverruiming, uitboren en een nieuwe bus maken met een betere timing is de oplossing.
Luchtaanzuiging is niet optimaal, te krap en te lang, probeer een Twin-Air.
Feit is , dat het een lekker koppelblokje is, lekker schakellui te rijden, ideaal om relaxed mee te cruisen. Maar totaal niet racy, zoals de 50cc wél is.
Ik heb de ervaring dat het lastig is om ze echt hard te laten gaan.
Ervaringen die ik toen heb opgedaan : Uitlaat is voor tuning een onding, meteen aanpassen of vervangen, onsteking vervangen door een binnenrotor of 12v kokusan, er is in de cilinder weinig plaats voor spoelpoortverruiming, uitboren en een nieuwe bus maken met een betere timing is de oplossing.
Luchtaanzuiging is niet optimaal, te krap en te lang, probeer een Twin-Air.
Feit is , dat het een lekker koppelblokje is, lekker schakellui te rijden, ideaal om relaxed mee te cruisen. Maar totaal niet racy, zoals de 50cc wél is.
- tomosbroeser
- Berichten: 1423
- Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
- Locatie: Tweede Exloermond
- Gegeven waarderingen: 79 keren
- Ontvangen waarderingen: 21 keren
- Contacteer:
- Caspar
- Berichten: 13634
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
- Gegeven waarderingen: 590 keren
- Ontvangen waarderingen: 822 keren
Yep, die bedoel ik.
Kortom: Door de Duitse regelgeving is het de fabrikanten verplicht om een slome duikelaar te produceren. En dat is de wetgever aardig gelukt ! Bijna alle 80cc motorfietsen uit de jaren 80 hadden hetzelfde karakter: Veel koppel bij weinig toeren, en een topvermogen van 8 tot 12pk bij een laag toerental. Alle fut is er uit gefilterd om het racy karakter te voorkomen, dit alles om de jeugdigen te ontmoedigen en het aantal doden en gewonden te verminderen. Opvoeren was erg lastig, maar natuurlijk niet onmogelijk
Kortom: Door de Duitse regelgeving is het de fabrikanten verplicht om een slome duikelaar te produceren. En dat is de wetgever aardig gelukt ! Bijna alle 80cc motorfietsen uit de jaren 80 hadden hetzelfde karakter: Veel koppel bij weinig toeren, en een topvermogen van 8 tot 12pk bij een laag toerental. Alle fut is er uit gefilterd om het racy karakter te voorkomen, dit alles om de jeugdigen te ontmoedigen en het aantal doden en gewonden te verminderen. Opvoeren was erg lastig, maar natuurlijk niet onmogelijk
-
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
- Locatie: omg.Assen
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Ik heb nu twee van die cilinders van Duitse klanten ,voor een kuur.Caspar schreef:Yep, die bedoel ik.
Kortom: Door de Duitse regelgeving is het de fabrikanten verplicht om een slome duikelaar te produceren. En dat is de wetgever aardig gelukt ! Bijna alle 80cc motorfietsen uit de jaren 80 hadden hetzelfde karakter: Veel koppel bij weinig toeren, en een topvermogen van 8 tot 12pk bij een laag toerental. Alle fut is er uit gefilterd om het racy karakter te voorkomen, dit alles om de jeugdigen te ontmoedigen en het aantal doden en gewonden te verminderen. Opvoeren was erg lastig, maar natuurlijk niet onmogelijk
Kan inderdaad zo al zeggen dat het een slome duikelaar is.
En weinig plek om wat te verbeteren.
Heb al eens een 80cc Sachs gedaan ,dat was lastig...maar dit word nog veel erger.
Ik ga een poging wagen met een membraam achterop.
Dan heeft ie tenminste twee gezonde extra spoelers.
Timing moet ik nog nameten ,ze brengen nog een blok (met afgezaagd frame) voorbij. Maar het zal wel slaaaapverwekkend laag zijn ,zo te zien.
De Bingt type 21 is trouwens ook niet zo snel als ie lijkt.
Dell Orto 21 Black edition erop.
En de uitlaat is ook onbruikbaar.
Arme ik....wat een werk gaat dat weer worden.
- Andy
- Berichten: 10330
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 342 keren
Leuk toch Martijn weer eens een uitdaging voor je
De motoplat is er al af en er zit een moderne onsteking op, was al van plan om een keihin of mikuni te monteren.
Heb de luchtfilter nader bekeken en dat is ook niet veel, 2 kleine vierkante gaten. Dat help ook niet echt.
Hou me op de hoogte van het tuning resultaat.
Andy,
De motoplat is er al af en er zit een moderne onsteking op, was al van plan om een keihin of mikuni te monteren.
Heb de luchtfilter nader bekeken en dat is ook niet veel, 2 kleine vierkante gaten. Dat help ook niet echt.
Hou me op de hoogte van het tuning resultaat.
Andy,