lk 600 opvoeren (nu weer origineel)

Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

lk 600 opvoeren (nu weer origineel)

#1 Bericht door Andy » 06 jan 2008, 17:46

Hoe kun je op een makkelijke wijze een 80cc kreidler sneller laten lopen :?:

Andy,
Laatst gewijzigd door Andy op 03 nov 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
dijk
Winnaar Kreidlerverkiezing crossklasse 2010
Berichten: 19184
Lid geworden op: 04 dec 2003, 19:43
Gegeven waarderingen: 495 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

#2 Bericht door dijk » 06 jan 2008, 17:48

meschien een expansie monteren :idea:

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#3 Bericht door emilio » 06 jan 2008, 17:55

Kijk maar eens naar de volgende link. Tis de website van Bert Paulsen. Hij heeft behoorlijk veel ervaring met het tunen van 50 en 80 cc Kreidlers.

De betreffende uitlaten (uiterst gelimiteerd) zijn via prof. Faust (ebay.de) te verkrijgen. Hoop binnenkort de eerste te ontvangen.

Suc6! Het tunen van een 80 cc is een hele klus......

http://bert-paulsen.de/joomla/index.php ... Itemid=115

Gebruikersavatar
caveman
Berichten: 7902
Lid geworden op: 01 okt 2003, 11:21
Locatie: Grunn
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#4 Bericht door caveman » 06 jan 2008, 17:59

60 cc membraam er op ?? er is toch niks sneller of beter.... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#5 Bericht door Andy » 06 jan 2008, 19:02

Goed plan Emilio, laat het ff weten wat die doet op je mustang.

Andy,

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

Re: lk 600 opvoeren

#6 Bericht door Gijs » 06 jan 2008, 20:54

Andy schreef:Hoe kun je op een makkelijke wijze een 80cc kreidler sneller laten lopen :?:

Andy,
+

Een 50 cc blok monteren :lol: Ene hvans van het forum hier is bezig om er een te tunen!

memberlist.php?mode=viewprofile&u=218

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#7 Bericht door Andy » 06 jan 2008, 21:03

Een lk600 is wel sterker Gijs, mijn dochter en zoon wil vaker achterop dus maar eentje erbij gekocht.
Rijdt wel super goed, comfort is ook stukken beter vooral met z'n 2én.
Rijd nu iets van 90/95 maar mag wel iets sneller rijden.

Andy,

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#8 Bericht door Gijs » 06 jan 2008, 21:15

Andy schreef:Een lk600 is wel sterker Gijs, mijn dochter en zoon wil vaker achterop dus maar eentje erbij gekocht.
Rijdt wel super goed, comfort is ook stukken beter vooral met z'n 2én.
Rijd nu iets van 90/95 maar mag wel iets sneller rijden.

Andy,
Was een grapje! Henk (hvans) heeft hem getuned maar weet niet wat de resultaten zijn!

Als je kids meewillen kan je beter een KS 125 kopen. en nu krijg ik een boel commantaar
Laatst gewijzigd door Gijs op 06 jan 2008, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nonserviam
Berichten: 836
Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
Locatie: Oudkarspel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#9 Bericht door nonserviam » 06 jan 2008, 21:16

Ik heb dick baan hier ook wel eens over gehoord over het opvoeren. die had het erover dat de cilinder erg snel hoog toerig wordt.

Maar anders kan je hem even bellen.

groeten en succes jordie

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#10 Bericht door Gijs » 06 jan 2008, 21:19

nonserviam schreef:Ik heb dick baan hier ook wel eens over gehoord over het opvoeren. die had het erover dat de cilinder erg snel hoog toerig wordt.

Maar anders kan je hem even bellen.

groeten en succes jordie
Dick weet wel hoe! Zal je waarschijnlijk naar forumvriend Claus sturen.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#11 Bericht door Andy » 06 jan 2008, 21:27

Een zundapp 125 :?: Grapje zeker Gijs.

Dan koop ik liever een benelli 250,motobi, ducati etc uit de jaren 60/70, dat zijn pas mooie lichte motorfietsen.

Heb ook nog een zware kawa, keuze zat.

Andy,

Gebruikersavatar
emilio
circuit rijder
Berichten: 3018
Lid geworden op: 25 jul 2003, 12:36
Locatie: Paramaribo
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 18 keren

#12 Bericht door emilio » 07 jan 2008, 06:52

De betreffende uitlaat is voor mijn Ultra bestemd. Hij zou moeilijk passend te maken zijn voor mijn Mustang omdat bij dit type de uitlaat boven langs gaat. Als je me ff je mailadres in mijn pb achter laat dan zal ik je ff wat meer info en foto's sturen van de uitlaat.

Mijn LK 800 is door Harrie van Hout wat gekieteld...... Het was volgens hem geen eenvoudige klus omdat hij bijna geen ruimte had om boosterkanaaltjes te freezen en de poorttiming niet ideaal stonden. Verder was de uitlaat een probleem. We hebben de bocht ingekort en een achterstuk van crosseruitlaat erop gebouwd.......Kan je nu wel zeggen dat ik geen claxon meer nodig heb :mrgreen:

100 km/h haalt hij altijd wel terwijl de top op 107 km/h ligt. De carburateur is ongewijzigd de 21 mm.... Ten opzichte van mijn RS veel meer kracht waardoor je toch rustiger toeren kan.
Je kunt hem ook niet vergelijken met mijn KVV GS80. De GS80 is duidelijk meer voor het terrein geschikt (de versnellingen liggen veel dichter bijelkaar). Terwijl de 80 van Kreidler toch veel meer een motor voor op de weg is...
Laatst gewijzigd door emilio op 07 jan 2008, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
nonserviam
Berichten: 836
Lid geworden op: 31 jul 2003, 12:46
Locatie: Oudkarspel
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#13 Bericht door nonserviam » 07 jan 2008, 19:24

Gijs schreef:
nonserviam schreef:Ik heb dick baan hier ook wel eens over gehoord over het opvoeren. die had het erover dat de cilinder erg snel hoog toerig wordt.

Maar anders kan je hem even bellen.

groeten en succes jordie
Dick weet wel hoe! Zal je waarschijnlijk naar forumvriend Claus sturen.
Nou ja normaal gebeurt dat wel maar deze had ie zelf gedaan :P

vertelde ie dan

hcw
Berichten: 760
Lid geworden op: 04 okt 2003, 22:43
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

#14 Bericht door hcw » 07 jan 2008, 19:35

Ik heb gehoord dat mede de zwaardere krukas in de LK`s ervoor zorgen dat je minder makkelijk in de hogere toeren kunt komen en deze dus aangepast moeten worden om meer toeren uit het blok te krijgen(nadat de cilinder en uitlaat ook aangepast zijn)
grt Herman,.

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#15 Bericht door Gijs » 07 jan 2008, 20:38

nonserviam schreef:
Gijs schreef:
nonserviam schreef:Ik heb dick baan hier ook wel eens over gehoord over het opvoeren. die had het erover dat de cilinder erg snel hoog toerig wordt.

Maar anders kan je hem even bellen.

groeten en succes jordie
Dick weet wel hoe! Zal je waarschijnlijk naar forumvriend Claus sturen.
Nou ja normaal gebeurt dat wel maar deze had ie zelf gedaan :P

vertelde ie dan
Dick kan wel tunen! Heeft ie in het verleden veel gedaan!

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 4003
Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0
Contacteer:

#16 Bericht door Sander » 07 jan 2008, 21:15

We hebben hier een mustang 80 staan die cilinder is opgeboord naar 100cc wat er verder precies met de poorten is gebeurd weet ik niet nooit echt opgemeten. Maar hij wil wel errug lekker van ze plek af, top weet ik zo niet is al een flinke tijd terug dat er mee gereden is.
Maar ben wel benieuwd naar meerdere reacties op dit topic, aangezien ik van de zomer ook een 80cc op de weg wil hebben voor woon/werk verkeer, gezien t erg lekkere koppel dat ze hebben

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#17 Bericht door Andy » 07 jan 2008, 21:23

Dat vind ik weer leuk, dat er toch nog meer liefhebbers zijn van de lk600/800 modellen.

Voor mij is het gewoon een echte kreidler.

Andy,

Gebruikersavatar
Gijs
Berichten: 6371
Lid geworden op: 07 sep 2002, 13:08
Gegeven waarderingen: 56 keren
Ontvangen waarderingen: 37 keren

#18 Bericht door Gijs » 07 jan 2008, 21:29

Andy schreef:Dat vind ik weer leuk, dat er toch nog meer liefhebbers zijn van de lk600/800 modellen.

Voor mij is het gewoon een echte kreidler.

Andy,
Is de jouwe uit Kees z'n collectie!

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#19 Bericht door Andy » 07 jan 2008, 21:33

Kees heeft er 4 van, maar kon em niet overhalen om 1 aan mij te verkopen.
Kees doet niet gauw wat weg, is blij met 'n spulleke.

Andy,

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

#20 Bericht door Caspar » 09 jan 2008, 16:28

Een tijdje geleden heeft hier ook een topic gestaan over het tunen van een lk-600, misschien heb je daar wat aan.

Ik heb de ervaring dat het lastig is om ze echt hard te laten gaan.
Ervaringen die ik toen heb opgedaan : Uitlaat is voor tuning een onding, meteen aanpassen of vervangen, onsteking vervangen door een binnenrotor of 12v kokusan, er is in de cilinder weinig plaats voor spoelpoortverruiming, uitboren en een nieuwe bus maken met een betere timing is de oplossing.
Luchtaanzuiging is niet optimaal, te krap en te lang, probeer een Twin-Air.
Feit is , dat het een lekker koppelblokje is, lekker schakellui te rijden, ideaal om relaxed mee te cruisen. Maar totaal niet racy, zoals de 50cc wél is.

Gebruikersavatar
tomosbroeser
Berichten: 1423
Lid geworden op: 04 jun 2005, 18:11
Locatie: Tweede Exloermond
Gegeven waarderingen: 79 keren
Ontvangen waarderingen: 21 keren
Contacteer:

#21 Bericht door tomosbroeser » 09 jan 2008, 19:09

viewtopic.php?t=24168

dat was dit topic toch Caspar?

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 13634
Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
Locatie: Zuid-Oost Limburg
Gegeven waarderingen: 590 keren
Ontvangen waarderingen: 822 keren

#22 Bericht door Caspar » 11 jan 2008, 21:02

Yep, die bedoel ik.
Kortom: Door de Duitse regelgeving is het de fabrikanten verplicht om een slome duikelaar te produceren. En dat is de wetgever aardig gelukt ! Bijna alle 80cc motorfietsen uit de jaren 80 hadden hetzelfde karakter: Veel koppel bij weinig toeren, en een topvermogen van 8 tot 12pk bij een laag toerental. Alle fut is er uit gefilterd om het racy karakter te voorkomen, dit alles om de jeugdigen te ontmoedigen en het aantal doden en gewonden te verminderen. Opvoeren was erg lastig, maar natuurlijk niet onmogelijk :mrgreen:

azzink
Berichten: 1004
Lid geworden op: 03 feb 2006, 17:28
Locatie: Sint Isidorushoeve
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 25 keren
Contacteer:

#23 Bericht door azzink » 12 jan 2008, 01:32

cross cilinder met dezelfde slag pas zien te maken? Waterkoeling en membraan d'r bij :). Komt een kx 85 cilinder niet in de buurt? Spoelkanalen zullen wel niet groot genoeg zijn vrees ik.

snel
Berichten: 1968
Lid geworden op: 06 nov 2005, 21:26
Locatie: omg.Assen
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 1 keer

#24 Bericht door snel » 14 jan 2008, 23:41

Caspar schreef:Yep, die bedoel ik.
Kortom: Door de Duitse regelgeving is het de fabrikanten verplicht om een slome duikelaar te produceren. En dat is de wetgever aardig gelukt ! Bijna alle 80cc motorfietsen uit de jaren 80 hadden hetzelfde karakter: Veel koppel bij weinig toeren, en een topvermogen van 8 tot 12pk bij een laag toerental. Alle fut is er uit gefilterd om het racy karakter te voorkomen, dit alles om de jeugdigen te ontmoedigen en het aantal doden en gewonden te verminderen. Opvoeren was erg lastig, maar natuurlijk niet onmogelijk :mrgreen:
Ik heb nu twee van die cilinders van Duitse klanten ,voor een kuur.
Kan inderdaad zo al zeggen dat het een slome duikelaar is.
En weinig plek om wat te verbeteren.
Heb al eens een 80cc Sachs gedaan ,dat was lastig...maar dit word nog veel erger.
Ik ga een poging wagen met een membraam achterop.
Dan heeft ie tenminste twee gezonde extra spoelers.
Timing moet ik nog nameten ,ze brengen nog een blok (met afgezaagd frame) voorbij. Maar het zal wel slaaaapverwekkend laag zijn ,zo te zien.
De Bingt type 21 is trouwens ook niet zo snel als ie lijkt.
Dell Orto 21 Black edition erop.
En de uitlaat is ook onbruikbaar.
Arme ik....wat een werk gaat dat weer worden.

Gebruikersavatar
Andy
Berichten: 10330
Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
Locatie: heemskerk
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 342 keren

#25 Bericht door Andy » 14 jan 2008, 23:50

Leuk toch Martijn :) weer eens een uitdaging voor je :wink:

De motoplat is er al af en er zit een moderne onsteking op, was al van plan om een keihin of mikuni te monteren.

Heb de luchtfilter nader bekeken en dat is ook niet veel, 2 kleine vierkante gaten. Dat help ook niet echt.

Hou me op de hoogte van het tuning resultaat.

Andy,

Plaats reactie