Opvoeren en snelle spullen - Performance tuning
-
Eifelyeti
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
-
Gegeven waarderingen:
949 keren
-
Ontvangen waarderingen:
781 keren
#276
Bericht
door Eifelyeti » 09 jun 2014, 21:39
Sander schreef:Die uitlaat ben ik al meerdere keren tegengekomen
Maar eigenlijk heb ik in mn kop de lk600 als een lekker toerbrommertje te houden....
Zoek dus net iets meer power... maar zonder meteen over te stappen naar een expansie pijpje...
Kokusan altijd op 1.6 bij een 80? Of in combi met de Kieslerpijp?
dan moet jij niet tunen
1,6mm :
http://www.kreidler-museum.de/1982fl80.htm
-
Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#277
Bericht
door Sander » 09 jun 2014, 22:45
Haha, om te janken en top vermogen te hebben heb ik mijn RS, wil de LK houden voor de normale ritjes.
Maar een aantal toeren zal er toch nog wel te winnen zijn zonder expansie pijp?
-
Andy
- Berichten: 10341
- Lid geworden op: 02 mar 2003, 21:39
- Locatie: heemskerk
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
344 keren
#278
Bericht
door Andy » 09 jun 2014, 23:11
En als je nou de compressie verhoogt, kun je wat zwaarder vertanden.
Andy,
-
Eifelyeti
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
-
Gegeven waarderingen:
949 keren
-
Ontvangen waarderingen:
781 keren
#279
Bericht
door Eifelyeti » 10 jun 2014, 09:03
Sander schreef:Haha, om te janken en top vermogen te hebben heb ik mijn RS, wil de LK houden voor de normale ritjes.
Maar een aantal toeren zal er toch nog wel te winnen zijn zonder expansie pijp?
de uitlaat van Kiesler maakt niet meer dan 9000 tot 9500 touren...
de LK motor is zeker ook keen janker
-
nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
-
Gegeven waarderingen:
240 keren
-
Ontvangen waarderingen:
224 keren
#280
Bericht
door nozems » 10 jun 2014, 11:16
Ik ben benieuwd, onder mijn 80cc heb ik diverse expansie uitlaten geprobeerd, alle met weinig effect en slechts in een beperkt gebied 'vermogen' terwijl het max toerental ook amper steeg, de door mij aangepaste standaard RS-uitlaat blijf toch het beste en fijnste vermogen geven. Nu heb ik deels ontdekt dat dat komt door de lage timingen en de kleine uitlaatpoort, wat mogelijk tevens verklaart waarom hij op een standaard uitlaat nog best aardig rijdt.
-
Caspar
- Berichten: 13643
- Lid geworden op: 10 sep 2002, 14:43
- Locatie: Zuid-Oost Limburg
-
Gegeven waarderingen:
592 keren
-
Ontvangen waarderingen:
826 keren
#281
Bericht
door Caspar » 10 jun 2014, 17:27
Heb ik op een KS80 ook mee gestunt , zelfde verhaal:
met een Homoet 80cc uitlaat een smallere powerband en amper meer topvermogen , niet fijn.
Timing van de cilinders geven ongeveer 8pk , zonder cilindertuning is zo'n uitlaat geen succes.
Rijd nu weer fijn relaxed met de standaard uitlaat.
-
Sander
- Berichten: 4003
- Lid geworden op: 07 sep 2002, 16:07
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
-
Contacteer:
#282
Bericht
door Sander » 26 mei 2015, 12:35
Ben ik weer over de LK600
Zijn er ondertussen al (goede) ervaringen op de weg met de Kiesler uitlaat?
En hoe is het motorkarakter vergelijken met de originele demper, blijft het net zo breed en sterk onderin?
Zonder verdere tuning of aanpassingen aan de cilinder en met de 21mm bing en luchtfilterhuis.
-
KJ
- Berichten: 4835
- Lid geworden op: 12 nov 2002, 18:05
- Locatie: Onder steen 13
-
Gegeven waarderingen:
637 keren
-
Ontvangen waarderingen:
84 keren
#283
Bericht
door KJ » 26 mei 2015, 16:12
Word sinds vorig jaar door een klant mee gereden en die is er wel content mee. (icm wisselen ontsteking)
-
Eifelyeti
- Eifeltour Rijder
- Berichten: 9315
- Lid geworden op: 19 aug 2008, 21:41
- Locatie: Nirvana
-
Gegeven waarderingen:
949 keren
-
Ontvangen waarderingen:
781 keren
#284
Bericht
door Eifelyeti » 26 mei 2015, 20:41
Sander schreef:Ben ik weer over de LK600
Zijn er ondertussen al (goede) ervaringen op de weg met de Kiesler uitlaat?
En hoe is het motorkarakter vergelijken met de originele demper, blijft het net zo breed en sterk onderin?
Zonder verdere tuning of aanpassingen aan de cilinder en met de 21mm bing en luchtfilterhuis.
ja, een tip top uitlaat voor een LK
druk onden erin...wel geen hoogde touren
hier te lezen:
http://www.kreidler-service.de/kreidler ... ilit=lk600
-
PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#285
Bericht
door PMS » 03 feb 2016, 00:01
Dion schreef:overigens dit word een "ik kan hopelijk MR. Onvlee bij houden" cilinder.
top zal rond de 150 liggen... schrik niet
eerder eronder overigens dan er boven gok ik zo
het nieuwe seizoen word leuk
maar eerst maar eens op de weg testen dit schatje
What will happend with this Zylinder?Did it works?
Never read some more about this projekt...
Who knows wore?
-
hermanp
- Berichten: 6986
- Lid geworden op: 08 sep 2002, 01:57
- Locatie: alhier
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
108 keren
#286
Bericht
door hermanp » 03 feb 2016, 00:12
PMS schreef:Dion schreef:overigens dit word een "ik kan hopelijk MR. Onvlee bij houden" cilinder.
top zal rond de 150 liggen... schrik niet
eerder eronder overigens dan er boven gok ik zo
het nieuwe seizoen word leuk
maar eerst maar eens op de weg testen dit schatje
What will happend with this Zylinder?Did it works?
Never read some more about this projekt...
Who knows wore?
Mrs. Dion hasn't been on this forum for a few years. I guess she gave up.
-
PMS
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 13 dec 2009, 18:36
- Locatie: Ludwigsburg (D)
-
Gegeven waarderingen:
0
-
Ontvangen waarderingen:
0
#287
Bericht
door PMS » 03 feb 2016, 00:33
hermanp schreef:PMS schreef:Dion schreef:overigens dit word een "ik kan hopelijk MR. Onvlee bij houden" cilinder.
top zal rond de 150 liggen... schrik niet
eerder eronder overigens dan er boven gok ik zo
het nieuwe seizoen word leuk
maar eerst maar eens op de weg testen dit schatje
What will happend with this Zylinder?Did it works?
Never read some more about this projekt...
Who knows wore?
Mrs. Dion hasn't been on this forum for a few years. I guess she gave up.
Yes I see it too at the profil....so maybe is a little bit less more?!
Many holes in a cylinder are nice to see, but will it realy works?
My 102cc cylinder looks like a Van Veen 50cc cylinder and works realy good in the past...from 1983-1994...but still standing since 1995.