Leuk dat je mee wilt denken, maar die zijn er al vele honderden geweest en van over de hele wereld. Je moet begrijpen dat ik niet met al die mensen in discussie heb kunnen gaan. De enige met wie ik echt gecorrespondeerd heb is Jan Thiel, de rest kon ik zo weer vergeten.rikus schreef:
Beste Luc,
Vooraf:
Ja, ik heb de 15 pagina's gelezen
Nee, ik heb niet alles wat in die 15 pagina's is geschreven kunnen onthouden.
Dat je al over die spiraal vorm had geschreven heb ik dus gemist, evenals over de
eenzijdige carburateur.Zal dat weer even opzoeken in de pagina's.
Toch ben ik het idee dat het spoelproces niet gaat zoals jij in je gedachten hebt.Ik heb weer een simpel schetsje
bijgevoegd.
In positie 1 gaat de spoelpoort net open en de gassen komen elkaar netjes in het midden tegen en moeten
omhoog, want de zuiger zit eronder.
In positie 2 is de zuiger halverwege de poort en de gassen gaan gedeeltelijk omhoog, maar worden ook naar beneden
gericht doordat de zuiger naar beneden gaat en een zuigende werking op de gassen heeft.
In positie 3 is de zuiger onderin, een gedeelte van de gassen is omhoog gegaan en door de zuigende werking van
de uitlaat daarin gegaan.Maar een gedeelte van de verse gassen zit wervelend boven de zuigerbodem.
Mogelijk hebben die wervelingen ook invloed op de gasstroom van de verbrande gassen, zeker als de binnenkomende
gassen elkaar niet in het midden ontmoeten.
Je bent al jaren met jouw idee bezig en hebt natuurlijk alles al overdacht.Maar er moet toch iets zijn waar je
overheen kijkt, anders had jouw motor al iedereen verslagen.
Ik probeer je gewoon te helpen met mijn opmerkingen en niet om je te irriteren met weer een allang geleden
bespoken idee.
Rikus
Ik weet wat aan mijn systeem mis is en hoe het gecorrigeerd moet worden, dat wist ik direct na de eerste proefstarts in maart 2008.
Maar of ik het 100% goed zal krijgen is blijft voorlopig nog een vraag.
Ook elders is men actief om een goed werkend prototype te maken, maar ook zij zullen waarschijnlijk tegen dezelfde problemen oplopen.
Het is een kwestie van tijd en de meeste mensen zijn erg ongeduldig.
De schetsen die die jij gemaakt heb zouden kunnen kloppen als de gassen net zo langzaam naar binnen komen als dat de zuiger omlaag gaat.
Maar kennelijk heb je geen idee hoe snel die gassen werkelijk gaan, dat is namelijk subsonisch en dat geldt op alle plaatsen in het hele 2T proces.
Gr.Luc