Inkorten voorvork
- nozems
- Berichten: 10474
- Lid geworden op: 04 sep 2003, 22:10
- Locatie: het emperisch centrum der RS,en
- Gegeven waarderingen: 240 keren
- Ontvangen waarderingen: 224 keren
als ik jou snap,dan denk ik niet dat je de bussen,of de afstandsbussen moet inkorten,sommige verlengen die busjes die onder je doppen vande kroonplaat zitten..staat de veer wat meer op spanning..
maar dat stangetje zul je mijn inziens wel moeten inkorten wil je omlaag kunnen.dat geleide stangejte met die rubberen stootbus eraan vast.
maar dat stangetje zul je mijn inziens wel moeten inkorten wil je omlaag kunnen.dat geleide stangejte met die rubberen stootbus eraan vast.
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- freaky_ferry
- Berichten: 3588
- Lid geworden op: 20 sep 2006, 18:05
- Locatie: Ypenburg (s'Gravenhage)
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
als je alleen de bovenste bussen inkort, verlaag je de spanning op de veren, doordat de veren nu verder naar boven komen.
Als je alleen de zuigerstangen aanpast doe je niks aan het bovenste stuk en blijft de stugheid gelijk. Echter komen de onderpoten meer omhoog te staan waardoor je wel lager komt te hangen.
Als je dus alleen de bovenkant aanpast, zal hij met volgas alsnog helemaal naar boven komen uit uiterste stand
Als je alleen de zuigerstangen aanpast doe je niks aan het bovenste stuk en blijft de stugheid gelijk. Echter komen de onderpoten meer omhoog te staan waardoor je wel lager komt te hangen.
Als je dus alleen de bovenkant aanpast, zal hij met volgas alsnog helemaal naar boven komen uit uiterste stand
- koepelsekreidler
- Berichten: 3371
- Lid geworden op: 28 aug 2005, 14:29
- Locatie: schagerbrug
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
- Contacteer:
inkorten
ik heb er speciaal gereedschap voor
mart
mart
- Bijlagen
-
- PH7X0DCALLIFV1CAU3486YCAFL94HGCAXJ5FV1CA3BBYCSCAJIRODECA6QBJP0CAUUZMQKCA596NWICAP09QTNCAILUHT1CA7P67EQCAA78CR2CAQ9YABHCAR3H6ZNCAT6FYPKCALQSOZECALEXPXXCAU1RKF9.jpg (2.49 KiB) 16653 keer bekeken
- Ries
- Medewerker Sectie FAQ
- Berichten: 6830
- Lid geworden op: 06 nov 2002, 12:54
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 25 keren
ocin schreef: Marinus, het mag toch wel duidelijk zijn van wat ze proberen te vertellen.
Je moet met de doorslijper ter hoogte van nr 19 de boel doorslijpen.
haha, zeg zo kan ik ook wel van marinus winnen, als hij zonder voorvork rijdt
Volgens mij kun je niet zomaar even 1 onderdeel aanpassen, het is een combinatie van onderdelen die je aan moet passen, ik zou er maar eens even goed over nadenken voor je wat aan past.
- Niekjuh
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 17:13
- Locatie: Enschede
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Wel met de zuigerstang dus.
Je moet het zo zien: De bovenkant van de zuigerstang zit in rust van de voorvork helemaal onderin het 'kroonstuk', dus de voorvork poot kan niet verder naar beneden. De voorvork poot wordt beperkt door schroef nummer 3, die maakt de zuigerstang ''vast'' aan de poot. Wanneer je dus de zuigerstang inkort en deze dus automatisch zo ver mogelijk onderin de voorvork poot blijft dwing je dus de voorvork poot om hoger te gaan zitten.
Je moet het zo zien: De bovenkant van de zuigerstang zit in rust van de voorvork helemaal onderin het 'kroonstuk', dus de voorvork poot kan niet verder naar beneden. De voorvork poot wordt beperkt door schroef nummer 3, die maakt de zuigerstang ''vast'' aan de poot. Wanneer je dus de zuigerstang inkort en deze dus automatisch zo ver mogelijk onderin de voorvork poot blijft dwing je dus de voorvork poot om hoger te gaan zitten.
- Enzo-tvdzijden
- Expert
- Berichten: 60398
- Lid geworden op: 27 nov 2002, 21:55
- Locatie: Gem. Leidschendam/Voorburg
- Gegeven waarderingen: 967 keren
- Ontvangen waarderingen: 2281 keren
-
- Berichten: 2351
- Lid geworden op: 27 apr 2008, 09:41
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Stugger schrijf jeRobert1 schreef:Ja of als je alles origineel wil houden, dan pak je veren van een oud type voorvork:derk schreef: wil je hem tijdens het rijden ook 3cm lager hebben (omdat de vork in veert wanneer je er op gaat zitten) dan kort je de bussen boven de veren ook 3cm in
Om mijjn oud type voorvork wat stugger te krijgen heb ik er dus de langere van het nieuwe type in gedaan .
Ik heb niet het idee dat dit ook echt werkt .
Hetzelfde effekt Krijg je als je een zak zand op je koplamp Zet .
De voorspanning verander je ,maar NIET de karakterestiek van de veer ,
daarvoor heb je een stuggere veer voor nodig .
Zomogelijk een progressieve , gewonden veer .
(kans is ook aanwezig dat de windingen Al bijna tegen-elkaar zitten,in gemonteerde toestand. )
laat maar horen als je het ermee eens bent ,of niet.
-----------------------------------------------------------
@M
Heeft een andere kroonplaat nodig ..... van Ocin
en de vork poten 2 cm* doorpersen in het T-stuk .**
Of....
n LK600 (80cc) v,vork moeten kopen ... zoals
**
zal iets scherper sturen in de bochten,
rechtuit iets instabieler .
*3 cm is wel veel !!!
--------
Een stukje U profiel OP de achterbrug lassen is eenvoudiger
Uo << zoiets =dwarsdoorsnede van achterbrug .
.